|
Post by De Boodschapper on Jul 21, 2006 12:20:42 GMT 1
mijn mening is gezegd. ik respecteer jullie mening. en iedereen leeft en laat leven zeker :-)
ik ga mensen daarom niet veroordelen hoor, maar ik denk er gewoon zo over. omdat ik oprecht wil zijn tov mijn leven... ik wil mijn leven opofferen voor mijn kids en dit zonder abortus. maar zij die het anders zien, respect en sterkte!
|
|
|
Post by apaternalistje on Jul 23, 2006 13:36:01 GMT 1
ai,
wake up! we bevinden ons in de 21ste eeuw. mijns inziens is abortus een verworven recht, dat terugdraaien zou een kaakslag zijn voor de verdere ontwikkelingen van de individuele vrijheden. Wel nodig, de nodige gesprekjes en ondersteuning alvorens tot abortus over te gaan, maar bij mijn weten wordt dat ook op die manier gedaan.
Geen nood dus aan moraalridders die voor anderen dienen of denken te moeten zeggen hoe tegen deze moeilijke beslissingen/kwesties aan te kijken.
|
|
|
Post by snipaman on Jul 26, 2006 9:12:36 GMT 1
Dit artikel staat vandaag op de website van GVA:
25/07 Tientallen betogers tegen abortus voor Brussels justitiepaleis Het collectief "Vader, Moeder en ik" heeft dinsdagavond voor het justitiepaleis van Brussel geprotesteerd tegen abortus. Er waren enkele tientallen manifestanten aanwezig.
Het collectief werd opgericht om het Belgische wetsvoorstel over adoptierecht door homoseksuelen te dwarsbomen en strijdt ook tegen abortus. De vereniging wil dat 25 juli uitgeroepen wordt tot Europese dag tegen abortus. Een van de organisatoren van de manifestatie, de van extreem-rechtse strekking afkomstige Alain Escada, stelde dinsdag dat de betoging in Brussel plaatsvond omdat de Europese instellingen er gevestigd zijn. Volgens Escada willen die instellingen de Oost-Europese landen het recht op abortus verlenen. Hij zei ook de Belgische wet in vraag te stellen die abortus gedeeltelijk bestraft.
Bless
|
|
original attentionwhore
Guest
|
Post by original attentionwhore on Jul 26, 2006 11:29:22 GMT 1
wtf omj? ik lees hier net deze hele topic en ik val achterover van al hetgeen gij hier komt te verkondigen. ik vind da uw mening niet echt realistisch is of zelfs ronduit naief; je praat dmv halve bijbelcitaten en holistische one-liners zonder er bij stil te staan dat uw mening wel heel rechts/conservatief is en vele vrouwen stigmatiseert!!! sorry ze, maar ik kan er echt niet bij........ 2 tips: GROW UP & THINK BEFORE YOU TALK
|
|
|
Post by Boonen on Jul 26, 2006 11:45:52 GMT 1
FREE CHOICE, please!
Can't we all just decide for ourselves whether or not abortion (got to have caution) is an option for us?
And be glad you've got an option!
|
|
|
Post by king johnny on Jul 26, 2006 12:55:18 GMT 1
tommeke boonen heeft da goe gezegd se
|
|
Abortion a babylon science
Guest
|
Post by Abortion a babylon science on Jul 26, 2006 14:11:10 GMT 1
"Rastafari is strongly against abortion and if a daughter gets pregnant outside of a legal marriage or common law marriage, the Rasta community usually tries to assist the sister to prevent her "dependence upon Babylon........in time of need." The Rastafarian lifestyle can be said to reflect a strong moral emphasis and communal spirit." sakafete.com/bookstore/The_Word/APPENDIX-II-Rastafari-Final.htm
|
|
|
Post by Boonen on Jul 26, 2006 14:16:32 GMT 1
tommeke boonen heeft da goe gezegd se Tis Snorreke Boonen, zijn minder bekende, maar beter behaarde broer...
|
|
|
Post by De Boodschapper on Jul 26, 2006 15:12:18 GMT 1
mijn mening is gezegd. ik respecteer jullie mening. en iedereen leeft en laat leven zeker :-) ik ga mensen daarom niet veroordelen hoor, maar ik denk er gewoon zo over. omdat ik oprecht wil zijn tov mijn leven... ik wil mijn leven opofferen voor mijn kids en dit zonder abortus. maar zij die het anders zien, respect en sterkte! ik herhaal, mijn mening pas ik toe op mijn leven. ik wil niets te maken hebben met abortus, omdat ik daar ook tracht aan te denken in mijn sex leven. en dat is misschien nog niet lang zo, want moest mijn vriendin een tijd geleden zwanger geweest zijn zou 'k ook flippen. maar als 'k er dieper over dacht besefte ik gewoon dat ik me moet bewust dat foutjes kunnen, want mensen kunnen niets maken die de natuur perfect tegenhoudt. en in die instantie wilde 'k dat 'k er klaar voor was dat kind op te vangen en niet als foutje te laten verwijderen. dat is zelfs niet omdat het mijn eigen vlees en bloed is. dat is gewoon omdat ik niet zo lax wil zijn tegenover mijn leven en daden. ik respecteer zij die abortus als een recht zien, ik respecteer zij die tegen abortus zijn. maar ik heb het moeilijk met zij die mij conservatief, moraalridder, rechts, enzovoorts noemen. ik tracht mijn leven te leiden naar de puurheid van de creatie, en zij die dat conservatief noemen en daarvan walgen maar toch denken met volle recht naar reggae te luisteren, ik vrees dat er wat hypocriet gedrag achter schuilt zonder het zelf te beseffen. want reggae is een muziek genre die vaak rechtstreeks gelinkt is met rastafari, en rastafari is een beweging die terug gaat naar de basis van de creatie. je moet daar zelfs geen rasta voor zijn, ik voel mezelf ook geen rasta. maar via rastafari heb ik veel bijgeleerd en ben ik tot veel inzichting gekomen. en hoe moeilijk het ook is, we moeten ons leven leiden met het oog op de creatie. want wij trachten alsmaar meer vrijheden te verwerven en als maar meer rechten voor iedereen uit te vinden, maar zo werkt de wereld niet. de wereld heeft z'n natuurwetten en geloof me, hoe graag ik het ook zou willen anders zien: het kan niet. daarom is het ook niet constructief daar zo op door te rammen volgens mij. wie abortus wil plegen ga je gang, maar maak daar geen algemeen thema van. zo promoot je dat volgens mij. wie tegen abortus is, laat geen abortus toepassen en tracht je ogen dicht te knijpen wanneer zij het rond je wel doen. ik dacht dat een forum een plaats was waar iedereen z'n mening in respect kon mede delen, maar dat is blijkbaar niet zo want ik wordt hier uitgemaakt voor alles wat vuil is gaande van conservatief extreem rechts tot 'in welke orde ben jij grootgebracht'. ik ben een mens die het leven tracht te leiden naar het voorbeeld van hoe het gecreeërd is, velen doen dat niet en dat vind ik jammer. maar so be it, ik heb me (hoop ik) niet onrespectvol gedragen of geuit. ik zei slechts mijn mening bless up mates!
|
|
|
Post by amoz on Jul 26, 2006 16:00:32 GMT 1
Snorreke Boonen raakt de essentie wel, denk ik: wie geconfronteerd wordt met een ongewenste bevruchting gaat daar sowieso serieus over nadenken --de wetgeving verplicht u daar trouwens ook toe, door de "sperperiode" die ze oplegt tussen de vaststelling door de gyneacoloog en de eigenlijke ingreep. Niemand gebruikt abortus als een gewone anticonceptie, ook niet die meisjes die ik persoonlijk ken die er al meer dan 1 hebben laten uitvoeren. Ge voelt u daar altijd kut bij, dat kan echt niet anders. Keuzevrijheid staat niet gelijk aan laissez-faire, laissez-passer!! En een beetje naast de kwestie: hoe graag ik zelf ook discussieer (en mijn gelijk haal!) over vanalles en nog wat, een internetforum toont bij zo'n zware onderwerpen toch wel zijn beperkingen, hier in de clinch gaan blijft zoiets als meedoen aan de special olympics he, even if you win you're still retarded... [mopke een tijd geleden ergens opgepikt op het net, moet ook zo worden bekeken: als een m.o.p.k.e.]
|
|
|
Post by Joke on Jul 27, 2006 12:05:43 GMT 1
amaj, wa ik hier allemaal lees, da ga mn petje een beetje te boven. Toch heb ik een aantal dingen NIET gezien en daar schrok ik van. Jullie vergeten essentiele elementen als het over abortus gaat.
Ten eerste: er zijn honderden vrouwen in Vlaanderen alleen al die om e zoveel maanden weer in de abortuskliniek staan. Ze gebruiken nooit een vorm van voorbehoedsmiddel en vertikken het om de morning-afterpil te pakken. Dus wat er gezegd werd over dat het een zware beslissing is voor elke vrouw, das dikke kak! sorry dak et zo zeg, ma da is. Vind ge da normaal, da de regering da zomaar toelaat? die vrouwen plegen WEL een moord, maand na maand na maand... ze staan er zelfs nimmer by stil da ze hun eigen vlees en bloed doden. Is da dan toegelaten?
Ten tweede: een embryo heeft nog GEEN besef, van niks! das een wormke da gevoerd word om zich te kunnen vormen tot een mens. Tis cru, ik weet het, maar het word pas een mens na 3 maanden, als de hersenen zich ontwikkelen. Akkoord dat jij het erg vind dat je je eigen vlees en bloed vermoord (ik zou het ni kunne, zeker omdak weet da mn vriend er tg is vr my.), maar het Wezentje in je heeft er geen last van. Het is nog Compleet afhankelijk van U.
Ten derde: vrouwen noemen zichzelf te snel het slachtoffer in zo'n situatie en vergete da er voor mannen ook een ENORME druk op hun schouders rust. Want wille of ni, de man blijft toch ng steeds de grote kostwinner eh. Ik bn zelf vrouw en ge kunt me ouderwets vinde dak da zeg, ma ik zou grg ebbe da alsek beval, da mijne man toch zeker een paar maande voor ons 2 geld verdiend enzo... En vrouwen zijn even goed verantwoordelijk voor zoiets eh. Ze zegge nogal snel da zun dan alle last gaan moete drage en da het Hun buik is da zal opzwelle enzo. Ja, hallo?! gebruik dan U vrouwelijke hersentjes is en gebruik een voorbehoedsmiddel of ga een morning afterpill hale eh!
ik eb ook al overtijd geweest en nr de apotheek moete gn vr de morning afterpill. Wel, liever die 200m nr de apotheek vr 1 pilleke dan 2 weke vollen bak stress vr mss nx of mss ng meer stress.
Btw: vind de morning afterpill wel SCHANDALIG duur!
|
|
|
Post by gicaca on Jul 27, 2006 13:25:36 GMT 1
maand na maand abortus,das volgens mij toch sterk overdreven!denk echt ni dat ze dat zomaar toelaten.je dossier word echt wel goe bijgehouden en je hebt een gesprek(of 2) met een psycholoog voor de ingreep. als je over tijd bent dan is de morning afterpil al te laat(binnen de 72 uur dacht ik). abortus is ook niets van deze tyd he!alleen hebben we nu het geluk dat alles legaal gebeurd. in het verleden zijn er heel wat vrouwen gestorven door infectiesdus naar die tyd willen we zeker niet!!(heel goed voorbeeld is de film VERA DRAKE).
|
|
|
Post by Chica Isa on Jul 27, 2006 13:34:55 GMT 1
Ten tweede: een embryo heeft nog GEEN besef, van niks! das een wormke da gevoerd word om zich te kunnen vormen tot een mens. Tis cru, ik weet het, maar het word pas een mens na 3 maanden, als de hersenen zich ontwikkelen. Akkoord dat jij het erg vind dat je je eigen vlees en bloed vermoord (ik zou het ni kunne, zeker omdak weet da mn vriend er tg is vr my.), maar het Wezentje in je heeft er geen last van. Het is nog Compleet afhankelijk van U Dit is eigenlijk ook een persoonlijk standpunt waarover serieus kan gediscussieerd worden eh.. Vrij filosofisch hoor... Wanneer beschouw je iets als een levend wezen? Wanneer word je nu ècht 'mens'.. Sommigen staan achter 't standpunt dat dit pas is na de geboorte, terwijl anderen hier niet mee akkoord gaan en kiezen voor 't moment van samensmelting van ei- en zaadcel. Nog anderen vinden dit als de embryonale fase is begonnen.. wanneer de differentiatie is gestart in de organen etc.. nog anderen vinden dat 'iets' pas tot mens bezien mag worden als er besef is ... Vrij moeilijk om over te oordelen.. want dat gevoede wormpje zoals jij 't ziet bepaalt wel hoe jij er nu uitziet en hoe je je gedraagt.. natuurlijk wordt dat door vele externe factoren meebepaald, maar vergeet niet dat er niets is qua wezen zonder dat wormpje.. (ik vind wormpje trouwens toch maar 'n verkeerd woord in deze context )
|
|
|
Post by Katrien on Jul 27, 2006 14:04:36 GMT 1
amaj, wa ik hier allemaal lees, da ga mn petje een beetje te boven. Toch heb ik een aantal dingen NIET gezien en daar schrok ik van. Jullie vergeten essentiele elementen als het over abortus gaat. Ten eerste: er zijn honderden vrouwen in Vlaanderen alleen al die om e zoveel maanden weer in de abortuskliniek staan. Ze gebruiken nooit een vorm van voorbehoedsmiddel en vertikken het om de morning-afterpil te pakken. Dus wat er gezegd werd over dat het een zware beslissing is voor elke vrouw, das dikke kak! sorry dak et zo zeg, ma da is. Vind ge da normaal, da de regering da zomaar toelaat? die vrouwen plegen WEL een moord, maand na maand na maand... ze staan er zelfs nimmer by stil da ze hun eigen vlees en bloed doden. Is da dan toegelaten? Ten tweede: een embryo heeft nog GEEN besef, van niks! das een wormke da gevoerd word om zich te kunnen vormen tot een mens. Tis cru, ik weet het, maar het word pas een mens na 3 maanden, als de hersenen zich ontwikkelen. Akkoord dat jij het erg vind dat je je eigen vlees en bloed vermoord (ik zou het ni kunne, zeker omdak weet da mn vriend er tg is vr my.), maar het Wezentje in je heeft er geen last van. Het is nog Compleet afhankelijk van U. Ten derde: vrouwen noemen zichzelf te snel het slachtoffer in zo'n situatie en vergete da er voor mannen ook een ENORME druk op hun schouders rust. Want wille of ni, de man blijft toch ng steeds de grote kostwinner eh. Ik bn zelf vrouw en ge kunt me ouderwets vinde dak da zeg, ma ik zou grg ebbe da alsek beval, da mijne man toch zeker een paar maande voor ons 2 geld verdiend enzo... En vrouwen zijn even goed verantwoordelijk voor zoiets eh. Ze zegge nogal snel da zun dan alle last gaan moete drage en da het Hun buik is da zal opzwelle enzo. Ja, hallo?! gebruik dan U vrouwelijke hersentjes is en gebruik een voorbehoedsmiddel of ga een morning afterpill hale eh! ik eb ook al overtijd geweest en nr de apotheek moete gn vr de morning afterpill. Wel, liever die 200m nr de apotheek vr 1 pilleke dan 2 weke vollen bak stress vr mss nx of mss ng meer stress. Btw: vind de morning afterpill wel SCHANDALIG duur! Dat er honderden vrouwen zijn in vlaanderen alleen al die om de zoveel maanden abortus plegen daar geloof ik nu eens echt niets van. Het is trouwens ook makkelijk om te beweren zonder daar enig bewijs voor aan te halen. Ik blijf erbij dat dat sowieso een moeilijke beslissing is, zelfs al weet je helemaal zeker op voorhand dat je totaal geen kinderen wil. Of de man waar ik mee zal eindigen de grootste kostwinner zal zijn of niet daar ben ik niet zeker van. Dat zou kunnen maar het zou ook kunnen van niet. Ik weiger me ook op die manier afhankelijk te maken van een man. Ik wil ten alle tijden voor mezelf kunnen zorgen en dit zal ik proberen te doen door na mijn studies te gaan werken. Je hoort genoeg vrouwen die eigenlijk wegwillen bij hun man maar vastzitten omdat ze geen eigen inkomen hebben. Hoe ik er nu over denk ben ik te trots om mij te laten onderhouden door een man. Wat er ook van is, het is en blijft de vrouw die negen maanden met een kind in haar buik rondloopt, het is in veel te veel gevallen ook nog steeds de vrouw die haar eigen leven (werk, vrienden, ...) opgeeft als er een baby in het gezin is en het is in veel te veel gevallen ook nog de vrouw die alles in het huishouden doet en daarbij de kinderen opvoedt en daarbij vaak nog eens een fulltime job heeft. Ik wil hiermee niet zeggen dat dat de fout is van mannen, vrouwen hebben daar volgens mij evenveel schuld aan. Dusja, ik geloof heel zeker dat dat voor mannen ook iets engs is maar ik blijf erbij dat mannen nooit die schrik zullen ervaren zoals vrouwen dat kunnen ervaren. Je schijnt ook te vergeten dat er ook vrouwen zwanger worden die wel correct voorbehoedsmiddelen gebruiken. Als laatste wil ik nog zeggen dat ik de morning after pil helemaal niet te duur vind. Acht euro en een kletske vind ik een heel schappelijke prijs. Die prijs voorkomt denk ik ook misbruik van die pil.
|
|
|
Post by gast on Jul 27, 2006 16:38:16 GMT 1
aan alle vrouwen stop dan met de pil te pakken en baar kinderen gelijk ne zot
|
|