|
Post by Puppa Mighty on Jan 23, 2006 19:11:59 GMT 1
Roeeeeeeeeeepapapapah! Op één rijmt iedereen, Op twee doen de beste nog mee, Op drei houde mij nimeer bij, Op vier winne k'ik da hier!
Ready, aim, fire! Pablo Moses
|
|
|
Post by Chica Isa on Jan 23, 2006 20:12:28 GMT 1
Rara! Swwwinng, sjoeeeedewap sssjooeeeedewapwoeee ooowowwww, wiieeeeooeew, wieeoeeewww sjoeidiewappuuwiiiowwooooo *Swinggggg Oooh , wat zijn er hier weer veel rijms van-daag! 't Is niet dat ik of iemand anders daar zo over klaag! 't Was vandaag een zonnige dag Iedereen heeft weer goed te zeggen met 'n lach. Maar ik zit hier te studeren, nog altijd op mijn kot, Dus ik pak een stomme pot, en ik gooi dat door mijn kot. Hier is de pot! WOoooo! Ff later botst die pot hier tegen het raam, Blijkbaar kan ik die pot niet gooien tot aan de maan, Want die bot is dom, en ik ben niet stom, Dat is waarom ik hier stop, want dat is hier ene grote flop *Ssssswing
|
|
|
Post by Chica Isa on Jan 23, 2006 20:14:46 GMT 1
Een weggever eigenlijk!
|
|
|
Post by Mistah Bong on Jan 23, 2006 20:29:33 GMT 1
'K zal ier mo is een parodie oep nen echten klassieker poste (Soort ode aan de feestdage, nog mo pas geleje eh ) Wo-o-ooow… Eeeej… Wo-o-ooow See Wo-o-ooow See Oooh we-ell Ee Eeey ‘T is weer dien tijd van’t jaar, de feestdage kome deraan/ Die van d’unief moete gon studere, die van’t middelbaar emme al gedaan/ Wa gode der nà feitelijk allemoal oan doen?/ In den blok kunde toch ni maffe tot oan de noen/ Ik zeg da blokke kan mij toch ni echt belette/ Om ’s avonds een stapke in de wereld te gon zette/ Ze vrage me dan wel’s nekeer, oe eddet toch gedoan, oe edde da gefixt? ‘K zeg der dan tege, mo manne da was toch twie kiere nix/ O-wo-o-ooow See Wo-o-ooow See Oooh we-ell wo-oow Ee Eeey Onder menne kerstboom, ja onder menne kerstboom/ Onder menne kerstboom, jaaa onder menne kerstboom/ (2x dees refrein from da top) Wo-o-ooow See Wo-o-ooow Oow… Wo-o-ooow… Wo-o-ooow e-eey (Onder menne kerstboom)Lage dees jaar weer heel wa geschenke/ Ja zo moet da, ’t is dan den tijd om on elkaar te denke ‘K heb der dan oek eel wa gegeve, ‘k wil kik niemand krenke/ Ja zo moet da, ’t is dan toch den tijd om on elkaar te denke/ Ooh nooo-o-oow Oooh nooooooooooooooooo-o-ooow Ow yeah
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Jan 23, 2006 22:02:11 GMT 1
Whaaaaaaaaaaaaaaah!! Hou van u staaaad, ge moet houden van u staaad, Mighty houd van die staaad Zo lusterd nij, Antwerpen de stad van de Meir en Keizerlei Ma al die rascisten nemen we der hier liever nimeer bij Ma lot ons positief denke, want vor die manne zulle wij verdoeme ni krenke! Antwaarp massive Unite en represent Is der hier nog volk da dönermassive nog ni kent Op reggae vlak worde welle hier serieus verwend Zo dranghekskes zette is in't stad ni ongekend Antwaarpe de stad oan 't Scheld Me positieve vibes en muzikaal geweld Antwaarpe de stad aan de stroom Menig toerist raakt hier van slag deur al die room Antwaarpe de stad van mijnen droom En welle allemaal samen spanne hier de kroon Feesjes zonder döner der houwe wij ni van Want wij zijn heavy in di dance en zekerst ni lam Iedereen hier wet hoe to shake that bambam Da betekend lekker schuren tegen een schoonmadam Weinige onder ons ma toch allemaal Sinjoor d'Antwaarp massive allemaal same naar voor Know 'bout U city, U haffi know 'bout U city, Antwaarp 's the wickedest city!! (Early B - History of Jamaïca - Ansa riddim) Dees is mijnen honderdste post zo twas tijd voor een eerbetoon aan ons stadje zo schoon ;D
|
|
|
Post by Luca san on Jan 24, 2006 0:17:32 GMT 1
Bwah bwah bwah bwOOw ting ting ting mensen mogen spreken, wa da ze ook moge willen, maar op antwerpsvlak zijn ze leken, mijn schoon stad zal u doen rillen.. wie doet der me mij mee, mijn medeburgers zegge geen nee, nee tis geen fout in antwerpe worrek oud tmaakt ni uit wa da ze zegge, kzal hier trugkome voor aaaltijd, tmaakt ni uit wa da ze zegge antwerpen, in mn hart ist da gij zijt, tmaakt ni uit wa da ze zeggeuh euh euh euh euh - bw0w - AAntwerpekword a noooit beu !! khebbier echt ni genoeg tijd voor, want ik moet zo meteen alweer door, mijn huiswerk ligt op mij te wachte, sebiet ne spliff om de stress te verzachte tmaakt ni uit wa ze zegge moge, dak ni vant stad hou is geloge, tmaakt ni uit wa da ze zegge moge tis hier dak mijne was zal doen droge! hier is ook den dönermassive uit voortgekome daar haddek vroeger enkel van kunne drome iel antwerpe in duitsland te samen, zat der te feeste en me vlaggeskes ne weg doort volk te banen kzen hier helemaal nie meer op de juste riddim te rijmen maar wel allemaal stukskes aan elkaar aant lijmen wilde gewoon ff late wete, doe na ni of ge ze in a gat gebete, mor antwerpe, tstad, is waar dak et liefst zit hier wonen is gewoon één zotte rit ( zeker me de sound van hit na hit) allé kdacht, misschien wel een goei begin, maar tis doort uur, dak mij klop op mn kin tijd vr een beetje doh want kzit in de verkeerde flow..
|
|
|
Post by Katrien on Jan 24, 2006 1:01:17 GMT 1
Wat een antwerpen chauvinisme, maar laten we aub toch doen aan een beetje realisme! Zo geweldig is A'pen nu ook weer niet, als je er met nieuwjaar op de tram zit, val je er zelfs bijna van giet.
Ik zal eens ode brengen aan het Oosten van het land, Limburg ja, daar is men ontzettend galant. Het dialect is er ook zeer schoon, een beetje zangerig, dat wel, maar nooit uit de toon.
Vooral Maaseik, alwaar ik (en ook Isa) in de buurt woon is tof, dat ligt dan ook bena in mijnen hof. Vooral de kerk van de stad moet je eens gaan bekijken, en voor het standbeeld van Jan en Hubert Van Eijck zal je zeker en vast bezwijken. Ook de oudste apotheek van het land is er gelegen, en voor de tentoonstelling '3000 jaar seks' waag je je ook al snel op onze autosnelwegen*. De gevels van de huizen op de 'grote' markt, bezorgen je bena een hartinfarct. Maar geen nood, ook een ziekenhuis hebben we in onze buurt, het is zelfs niet nodig dat je op voorhand een kamer huurt. De markt staat vol van cafees, en in de verte hoor je fluiten: een mees. Het nachtleven in de buurt is ook zeer bloeiend, de feestjes zijn er dan ook doodvermoeiend.
Hoe geweldig Limburg ook is, ik zal er toch niet blijven wonen, daarom zal ik een van de volgende Leuven eens bekronen. Want dat is eigenlijk de stad waar ik mijn hart ben verloren, het lijkt wel alsof ik hier ben geboren.
* Verkeersinfo: voor meer info over de reisweg moet u mss eens bellen naar Leuven, want daar is Touring Katrien gevestigd, open 24/24 en zeuven/zeuven. Als u met de helikopter of privéjet wil reizen, dan kan u landen op onze landingsbaan thuis, een blauw-grijze. Ook via (duik)boot kan u er geraken, neem de Zuid-Willemsvaart en zorg dat u in Rotem ergens uw boot kan aanhaken.
|
|
|
Post by Chica Isa on Jan 24, 2006 1:45:25 GMT 1
Ik ben zo vurig vd stress als dat manneke, maar dadelijk komt toch mijn zandmanneke! Slapen is dadelijk mijn plicht, Want 't gaat vroeg zijn als ik me alweer op mijn boeken richt! Ja, kijk .. ik vraag een gunst aan de meesten, Bezie het morgen als 'n queeste! Willen jullie alsjeblief voor me duimen, dan is mijn examen morgen mss wat te pruimen... Spannend zal 't worden ja, Hopelijk brandt ie 'n kaarsje voor mij, die Jah! Als jullie tijd hebben, mogen jullie maken van je kot/appartement/bureau een tempel, Ja, bedruk het goed met je stempel! Want die proffen van de vakken van 2e licentie, die hebben een fameuze pretentie! 't Zijn zij met hun intelligente koppen, waarbij ik mijn kennis moet gaan droppen. Ik ga dat hopelijk ook kunnen zonder korte rok, decolletée of verleidelijke lach, ik hoop dat ie in me ziet: een vrouw met potentie en veel gezag! Want dat zal ik later nodig hebben in mijn praktijk, gebonden aan mijn huis, of werkende in een neurologische afdeling vh ziekenhuis. Ja, 't is daar waar ik de mensen wil helpen en genezen, zodat ze terug knn genieten van het geluid van de mezen! Ja, als audiologe kan je zorgen dat de mensen weer beter hoorden, en als logopediste kan je zorgen dat de mensen weer goed gebruiken, die woorden! Ja, ik heb mijn hart geschonken aan de taal en de medica, 't Is ook hier dat ik wacht op 'n replica. Elke avond voor een examen luister ik naar de cd 'Belle & het beest", Das wsl omdat 't boek te moeilijk leest Neen, 't is waar wat ik zeg, 't is altijd die cd die ik opleg. Er komen ook rijms in voor, En ze zingen geregeld daar in koor! 't Is dan ook dat waarop ik meezing met mijn frivole stem, maar nu is 't tijd voor ander gemem: Slapen in mijn bedje met 'n warmwaterzak, daar word ik van: fijn mak. Jullie queeste: morgen om 14u mogen jullie die kaarsen aansteken, dan zal ik eens bij jullie m'n voetjes in wat warm sodazoutwater komen laten weken!
|
|
|
Post by Mistah Bong on Jan 24, 2006 13:52:03 GMT 1
@mr. Nuts: Fantan Mojah mé Hungry (One dance won't do riddim as'k me ni vergis) u hebt gewonnen....(trommelgeroffel).... een hapje van mn eerst volgende döner ;D!! U weet welke sauzen ik prefereer? ;D ;D ;D
|
|
|
Post by General Jonee on Jan 24, 2006 14:00:05 GMT 1
yep dien van gent es were tes op rumble jumble life van king kong op den cusscuss
tes een maatschappelijk gegeven -woohoohoo- tes ni bij enkelingen gebleven -woooi- -woeoeoeoeoeoeoeiiii-
Mee ulder older-de-bolder gedacht hebben ze de menschen hun denken verkracht Mee ulder older-de-bolder gedacht -wo ow- vele die grijnzen, ma niemand die nog lacht Mee ulder older-de-bolder gedacht hebben ze de menschen hun denken verkracht Mee ulder older-de-bolder gedacht -woeoeoeoeoeoeiii-
tes tijd vo't blok t'attaceren sommige zeggen, laat ze ene keer regeren
tes tijd vo t'blok t'elimineren sommige zeggen, laat ze toch es proberen
ma kzegge geen staat is een laboratorium 'k ram u rasistische bullshit recht in u scrotum
ben je liberaal of ben je rood tbegin vant blok da is ons dood
Mee ulder older-de-bolder gedacht hebben ze de menschen hun denken verkracht Mee ulder older-de-bolder gedacht -wo ow- vele die grijnzen, ma niemand die nog lacht Mee ulder older-de bolder-gedacht hebben ze de menschen hun denken verkracht Mee ulder older-de-bolder gedacht -woeoeoeoeoeoeiii-
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Jan 24, 2006 14:41:32 GMT 1
Cusscuss riddim always nice, Jonees Lyric, rolling like a dice!
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Jan 24, 2006 18:39:05 GMT 1
't is wel is tijd voor ne shabba, hier alvast een voorzetje
Ik zen bad, bad, en t'is wer wicked in't stad Wicked & bad da is onze stad
Ik zen bad, bad, en t'is wer wicked in't stad Wicked & bad da is onze stad
En al de massive van't stad die spreke geire plat Wicked plat t'is wer van dat
Bad, bad Shabba rijms uit n lyrischvat Wicked bad, komaan massive doe dat!
(vor de leken; Shabba Ranks, wicked in bed)
|
|
|
Post by Chica Isa on Jan 25, 2006 0:42:53 GMT 1
Quuuuueeeeeeeeeste ! Welke feestjes moet ik zeker in mijn agenda noteren? 't Is niet dat ik ze na 't blokken wil verleren! Want het tij gaat zich weldra keren, En mijn stem is zich al aan 't smeren, Mijn beentjes zal ik op tijd en stond scheren, en met 'n olieke fijn insmeren. 't Is niet omdat ik menig man daar wil begeren, Maar omdat ik die vloer onder m'n voeten wil voelen vibreren! Kijk, wij zijn studentjes in Leuven, Maar wij komen speciaal naar A'pen om wat goeie vibes te preuven! Voor februari heb ik al genoteerd den derde (ik kom dan mijn bambam shaken) en de achttiende (one drop), Ik vond wel dat ik 2x het Kaaimangenot verdiende! Want de Kaaiman, dat is de plaats waar ik genieten kan! Ik hang aan mijne tuf; die zijspan, En ik pik onderweg op, mijne tarzan. Hopelijk is ie zo sterk als 'n timmerman, en komt ie snel over tot 'n actieplan! Hopelijk is 't gene satan, die mij neerknuppelt mijn zijn koekenpan. Da spel is wel 'n eindje verder gelegen, Maar de trein zal zich wel goed op en af bewegen! Maar in de andere richting moet 't natuurlijk ook gaan, Want anders moeten ik wegpinken die traan, Omdat ik hier als 'n banaan ben afgegaan, Maar dan gooi ik tot in Antwerpen mijn liaan, En zal ik bij jullie ter plekke komen uitbarsten als 'n vulkaan, En dan zullen jullie wel komen in 't vervolg: spontaan! 't Is de 15e febr dat jullie in de Rumba in Leuven moeten staan. Kunnen jullie daaraan weerstaan? Met koetjah en ik als compaan! Skylarkin' sound organiseert dan nl Jamrock, Idd .. 't zijn goeie feestjes waarmee ik u nr hier lok! Ook langs de Rumba word je geconfronteerd met meerdere -zaken, daar kunnen jullie goed kauwen, die tussen je kaken! Hopelijk moeten jullie er niet van nachtbraken, En zeker niet op mijn pas proper gewassen hoeslaken. Want dan moet ik met die uitnodigingen hier staken, En mij door andere ridders laten schaken! Feest! 't Is dat van wat we zijn: onbevreesd!
|
|
|
Post by thelyricalbomb on Jan 25, 2006 16:57:10 GMT 1
ik sla me krankjorum want er is niemand op het forum waar is al dat schorum? zitten ze aan de stroh rum? 80percent alcool! uhm?
Waar zit den Bong? éét 'em gedong? of éét 'em gebeten oep z'n tong? pertang, ik vong, dattem ni zo slecht zong. veur zijne leeftijd, zo jong.
hij had veel inspiratie. spatie! iedereen's gratie. want zelfs puur voor recreatie zaten z'n rhymes vol animatie. of kwam da van al die kebab's van aan de statie?
of misschien meer van de schmieze*? *weed (a'pen. dial.) want daarvan issem ni vies, ze. zou 'em nooit willen verlieze. ik hemmet wel in de smieze.
concreet: vanavond komaf? voor nen dikke jwaf? ik klop al af. voor een pooltje, 'k droog a af. die tafel wordt a graf. of zedde te laf?
(ps:eerst nog oefne dus tien uur tenvroegste)
(pps: kwestie van de uitdaging erin te houden ziehier ne rijm op slechtklinkende, moeilijkrijmbare en irritante woorden.)
(ppps: vandaar ook het resultaat)
|
|
|
Post by thelyricalbomb on Jan 26, 2006 12:39:18 GMT 1
dit is het moment waarop ik had gewacht eigenlijk had ik het ni zo snel verwacht. maar een koning zoeken is nu overbodig. ik blijf elken dag flowen en geulle hebt een week nodig. dus bij deze kroon ik me tot koning de overwinning smaakt zoet als honing! probeert ze maar is af te pakken ik zet eulle toch schoon te kakken zoals een waar koning het betaamt er is niemand die zoals mij rhymet.
|
|