|
Post by snipaman on Feb 9, 2009 11:12:57 GMT 1
Blijkbaar staat er vandaag in de Standaard een artikel in over Reggae in Beljam (van de hand van Jah Shakspeare)
Kopen die handel!!
|
|
|
Post by king johnny on Feb 9, 2009 11:49:25 GMT 1
|
|
|
Post by Mikey Ché on Feb 9, 2009 12:11:08 GMT 1
om 12.35 op stubru blijkbaar interview ook !
|
|
|
Post by Visionz on Feb 9, 2009 12:40:53 GMT 1
om 12.35 op stubru blijkbaar interview ook ! Net gehoord. Merci voor den tip! Jah Shakespear
|
|
|
Post by Mikey Ché on Feb 9, 2009 12:55:57 GMT 1
Proper interview, goeie reclam!
|
|
|
Post by Chica Isa on Feb 9, 2009 13:03:04 GMT 1
Zeer proper idd!
|
|
|
Post by Natacha on Feb 9, 2009 13:17:42 GMT 1
Inderdaad leuk stukje op de radio Het artikel staat ook op reggae.be, lichtjes aangepast wel te verstaan .
|
|
|
Post by Benji!! on Feb 9, 2009 13:18:29 GMT 1
|
|
|
Post by king johnny on Feb 9, 2009 13:45:41 GMT 1
goe gedaan KM!
|
|
art1
3 star frontline soldier
|
Post by art1 on Feb 9, 2009 15:27:41 GMT 1
Ook gehoord op de radio! Karel Michiels
|
|
|
Post by joelkaboel on Feb 11, 2009 10:39:05 GMT 1
Het is niet om weer voor commotie te zorgen ofzo maar persoonlijk ervaar ik het als heel spijtig dat Reggae weer automatisch gelinkt wordt aan de homofobe gedachten.
In de aanloop naar de verkiezingen in de VS hoorde ik vaak "Yes we can" , "change", ... op reggae feestjes, maar blijkbaar is de "verandering" waar velen het over hebben niet meer dan een makkelijk bekkende, populaire en bovendien goedkope leuze om het publiek te paaien.
Verandering begint bij u zelf. Bij ons. Het lijkt me geen moeite om die 1ne homofobe plaat links te laten liggen, en een andere te kiezen uit de honderd(en ) platen die nog in jullie bak zitten. Dan had Karel Michiels trots (?) kunnen zeggen dat de Belgische reggae scene geen haat wenst te verspreiden. Just peace, love & unity.
Graag had ik dan ook alle betrokken sounds, promotors, organisatoren, liefhebbers en blowers opgeroepen om hier contructief over mee te denken. Er is voor artiesten een soort "ethische code" als ik me niet vergis, vroeg of laat komt zoiets er (al dan niet vanuit europa) ook voor de DJ's. Laten we zelf werken aan verandering, voor het wordt opgelegd.
Yes we can ! ?
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Feb 11, 2009 10:58:52 GMT 1
Het is niet om weer voor commotie te zorgen ofzo maar persoonlijk ervaar ik het als heel spijtig dat Reggae weer automatisch gelinkt wordt aan de homofobe gedachten. In de aanloop naar de verkiezingen in de VS hoorde ik vaak "Yes we can" , "change", ... op reggae feestjes, maar blijkbaar is de "verandering" waar velen het over hebben niet meer dan een makkelijk bekkende, populaire en bovendien goedkope leuze om het publiek te paaien. Verandering begint bij u zelf. Bij ons. Het lijkt me geen moeite om die 1ne homofobe plaat links te laten liggen, en een andere te kiezen uit de honderd(en ) platen die nog in jullie bak zitten. Dan had Karel Michiels trots (?) kunnen zeggen dat de Belgische reggae scene geen haat wenst te verspreiden. Just peace, love & unity. Graag had ik dan ook alle betrokken sounds, promotors, organisatoren, liefhebbers en blowers opgeroepen om hier contructief over mee te denken. Er is voor artiesten een soort "ethische code" als ik me niet vergis, vroeg of laat komt zoiets er (al dan niet vanuit europa) ook voor de DJ's. Laten we zelf werken aan verandering, voor het wordt opgelegd. Yes we can ! ? Ik kan u mening best begrijpen, maar ik nodig u uit om al de homofobe of andere 'politiek niet correcte' platen, vrouw onvriendelijk slackness enz... uit mijn platenbak te halen ik denk dat je versteld zou staan hoe weinig er nog over zou blijven... Een feestje met enkel foundation tunes is lekker, maar er zijn heel wat mensen die komen voor ragga & dancehall en dat zou gewoon betekenen dat je dit niet meer mag spelen. Ik hoor de mc's in België toch niet oproepen tot geweld tegen homo's, of homofobe boodschappen verkondigen wat toch al een heel verschil is met JA/US...sounds Soit een nobele gedachte van u maar ik vrees dat het gewoon quasi niet haalbaar is.
|
|
|
Post by joelkaboel on Feb 11, 2009 11:27:51 GMT 1
Nog geen 2 weken geleden zeer expliciet.. We dont want no battyboys at this party.. de mc door de micro
Ik pleit ook niet om die rommel volledig achterwege te laten, maar de militaristische, fascistische liedjes kan je toch gemakkelijk weren. Je hoeft toch geen TOK met Chi chi man te draaien op een feestje voor de bob marley... me dunkt zijn er betere liedjes, die niet expliciet haat verkondigen.
|
|
|
Post by joelkaboel on Feb 11, 2009 11:30:31 GMT 1
2 maand geleden: Belgisch soundsystem, geef selector compliment voor de goeie liedjes, merk op dat het wel spijtig is dat hij toch enkele homofobe liedjes draait. Zijn reactie? All battyboy dead + teken doen "keel over".
En geloof me vrij; ik heb al veel soundsystem jongetjes hierover aangesproken, en weinigen konden een deftig antwoord formuleren.
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Feb 11, 2009 11:44:34 GMT 1
Ik pleit ook niet om die rommel volledig achterwege te laten, maar de militaristische, fascistische liedjes kan je toch gemakkelijk weren. Dus als de mensen het niet verstaan, of de boodschap wat verscholen zit is het aanvaardbaar. Ik denk dat het aan de mensen/het publiek is om te oordelen wat kan en niet kan, als ze het niet goed vinden kunnen ze dit makkelijk laten merken door er bv. al niet op te dansen.. Nogmaals ik heb respect voor u mening, maar er zijn al zoveel regeltjes die ons worden opgelegd... Is het reggaepubliek volgens u dan niet slim genoeg om hun eigen mening hierover te vormen dat je alles moet verbieden? Als je veel op reggae feestjes komt zou je beter moeten weten en dit toch enigzins kunnen relativeren...
|
|