|
Post by joelkaboel on Feb 11, 2009 12:04:25 GMT 1
Excuseer?
Ik ben geen voorstander om het te verbieden... Wel om ons verstand te gebruiken. De meeste bezoekers verstaan de teksten inderdaad niet, dus is het aan de soundsystems om de ervoor te zorgen dat deze liedjes niet gespeeld worden. De selector weet welke liedjes hij kiest, het lijkt mij niet meer dan normaal dat hij tracht de beste liedjes te selecteren voor zijn publiek, rekening houdende met de teksten.
Ik zie het publiek hun "geweertjes met de vinger" ook in de lucht steken als er bepaalde nummers gedraaid worden, bij sommige liedjes (homofobe) is dat toch compleet ongepast? Veel weten WEL waarover het gaat, en gaan compleet uit hun dak bij het horen van burn chi chi man. Of keuren we fascisme nu opeens goed?
Relativeren? Geen denken aan dat ik homofobie ga relativeren.
Als anti fascist heb ik mij altijd al ingehouden en gekozen vor dialoog. De massive is inderdaad verstandig genoeg, alleen laten ze het voorlopig niet blijken. Vandaar Yes we can change.
En als er eens battyboy dit of dat in een liedje voorkomt is wel iets anders dan dat er opgeroepen wordt om ze kletsen te geven
|
|
|
Post by joelkaboel on Feb 11, 2009 12:07:35 GMT 1
En trouwens ik pleit om hierover in dialoog te gaan, niet meer niet minder. Moet vanuit de belgische scene komen, en niet opgelegd zijn.
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Feb 11, 2009 12:17:35 GMT 1
En trouwens ik pleit om hierover in dialoog te gaan, niet meer niet minder. Mss moet je er dan een aparte topic over beginnen want het begint hier redelijk off topic te geraken.
|
|
|
Post by joelkaboel on Feb 11, 2009 12:21:47 GMT 1
Heeft toch alles met dat interview te maken...
Het is toch triestig dat die vraag er moet komen op stubru? Dat is wat veel mensen gaan onthouden van dat interview. niet dat richie spice naar belgie komt.
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Feb 11, 2009 12:30:28 GMT 1
Heeft toch alles met dat interview te maken... Het is toch triestig dat die vraag er moet komen op stubru? Dat is wat veel mensen gaan onthouden van dat interview. niet dat richie spice naar belgie komt. Dat is idd jammer..
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Feb 11, 2009 13:46:15 GMT 1
Goei artikel idd Ik begrijp eerlijk gezegd het onstaan van de fuss erond hier niet goed.. De essentie van dit artikel gaat toch niet over een directe link tussen de reggaewereld en de homofobie die er onder sommigen heerst?! Het gaat hier over de grote groei van de reggaewereld in België... Mijn inziens wordt reggaewereld België in dit artikel redelijk positief belicht, probeer het dan ook zo te lezen... no offence: -one Love-
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Feb 11, 2009 13:47:18 GMT 1
Mijn inziens wordt reggaewereld België in dit artikel redelijk positief belicht, probeer het dan ook zo te lezen... no offence: -one Love- Dank u!
|
|
|
Post by joelkaboel on Feb 11, 2009 13:54:34 GMT 1
De "fuss" is dan ook gekomen op het stukje van stubru.
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Feb 11, 2009 14:08:14 GMT 1
De "fuss" is dan ook gekomen op het stukje van stubru. Man! echt alle begrip voor u en ieders mening maar moet da nu echt om overal lastig over te doen? Opent gewoon een nieuw topic zo moeilijk kan da toch ni zijn...
|
|
|
Post by amoz on Feb 11, 2009 14:48:33 GMT 1
Plezant artikeltje! ;D
|
|
|
Post by rasborsalino on Feb 11, 2009 16:17:55 GMT 1
Steeds maar dezelfde commentaren op homofobie binnen de reggae. Geeuw...... Ik blijf erbij : het is maar om te lachen. Dachten jullie nu echt dat de homo's niet met hetero's spotten? 't Wordt hier allemaal veel te serieus genomen. Perfect staat in Gent zo'n 5 minuten bumbo pussyclaath te scanderen en er komen geen reacties op. In Jamaica zou hij zoiets nooit doen tenzij hij een tijdje in hotel No Problem wil verblijven plus een fikse boete. Lange tenen opgelet, dont shoot me, maar toch weer eens een bewijs hoeveel de belgische reggaescene afweet van patois. Zijn hier mensen die weten wat bumboclaath betekent?
|
|
|
Post by Sifakah on Feb 11, 2009 17:01:07 GMT 1
Steeds maar dezelfde commentaren op homofobie binnen de reggae. Geeuw...... Ik blijf erbij : het is maar om te lachen. Daar moet ge toch mee oppassen, nog niet zo lang geleden was er nog een artikel over nen 'battyboy' die moest vluchten voor een meute die hem wou lynchen of op den brandstapel gooien ... Maar anyway ik vermoed da ieder da voor zichzelf moet uitmaken waar voor hem de grens ligt. Er zijn zo al genoeg regels en beperkingen ...
|
|
|
Post by Mikey Ché on Feb 11, 2009 17:38:49 GMT 1
De "fuss" is dan ook gekomen op het stukje van stubru. In het stukje op stubru ging Karel Michiels er toch goed mee om bij mijn weten. Veralgemenen is te simpel... da was de samenvatting bij mijn weten.
|
|
|
Post by rasborsalino on Feb 11, 2009 17:53:09 GMT 1
Daar moet ge toch mee oppassen, nog niet zo lang geleden was er nog een artikel over nen 'battyboy' die moest vluchten voor een meute die hem wou lynchen of op den brandstapel gooien ... heel just, En hoeveel dreadlocks (knoem ze bewust geen rasta's ) zijn al eens achternagezeten of afgerost door skinheads en ander gespuis? Remember Brugge? Bij mijn weten zijn hier nog geen homo's vermoord om hun sexuele geaardheid. Volgens mij zijn ze zelfs overbeschermd en ze hebben een machtige lobby. Ooit eens geprobeerd om een homo artiest te boycotten??? En waarom voelen zij zich geviseerd door reggae artiesten? Leven en laten leven. Ik heb zo een argument dat ik al vele malen heb gebruikt in Jamaica om homohaters te counteren : de meer homo's de meer meisjes voor ons......A true man, zeggen die jamaicanen dan Mo life, mo money mo wife ;D
|
|
|
Post by joelkaboel on Feb 11, 2009 18:41:29 GMT 1
Er zijn al zeker 3 homo's fysiek aangevallen in Antwerpen (so called gay bashing). Moeten we dit dan ook negeren en goedkeuren?
Dat waren inderdaad per definitie geen rasta's, maar dat doet er ook niet toe. Geen homohaat, simpel?
Hardcore against racism waar blijven de rasta's met hun peace & love?
|
|