|
Post by General on Mar 6, 2007 22:59:48 GMT 1
Vinyl till I die (inderdaad uit sentiment wss)
|
|
|
Post by El_foent on Mar 6, 2007 23:08:00 GMT 1
Ik denk da ge voor dubs sowiezo beter op CD cut aangezien het aantal keer ge ze kunt bespelen en hoe hard sommige sounds der mee omgaan (ik herinner mij city lock in Enschede). Of ge moet het natuurlijk voor de charmes doen, en ik denk niet dat da een onzinnig argument is? Waarom zou het, sommige mensen rijden liever met nen old timer ook al zuipen die massa's. Een zinnig argument om tegen vinyl te zijn is natuurlijk dat het vrij slecht is voor het milieu, al heb ik hier en daar gehoord dat er ook wel veel natuurvriendelijke oplossingen zijn. Ik denk als ge voor de vinyl gaat, da ge het tegenwoordig enkel nog voor de charme kunt doen, de hoes, nostalgie en de collectie. Ik vind dat de waarde van de collectie toch wel daalt als ge een paar liedjes onder elkaar ziet staan, in tegenstelling tot de waarde van de labels en frontprentjes. Natuurlijk is een ander nadeel da ge der voorzichtig mee moet omspringen en ze niet tegen de stoof moet zetten. Nogmaals heb ik niks tegen digitaldjing, alleen vind ik der zelf niks aan om achter een schermke te staan en wa muis en toetsenbordklikskes te doen en digitaal te faden via usb. Als ge dan zo wa van die mannen ziet die illegale mp3's staan te mixen, dan vraag ik mij af waarom ik zoveel gewerkt heb voor mijn platen te kunnen betalen. Everybody could be a dj, en da doet de markt ni zo goe aan denkik. En de perfecte vrouw die moet ik inderdaad nog tegen komen, maar ik ben al met veel minder content zenne G_el
|
|
|
Post by Friendly on Mar 7, 2007 1:01:42 GMT 1
my vinyl addiction will never die, maar sinds ik met die pioneer mk3's heb zitten spelen ben ik toch zwaar aant denken om een extra spaarpotke te beginnen
|
|
|
Post by steve on Mar 7, 2007 11:15:37 GMT 1
feesten geven, inkom vragen, zonder te investeren in muziek, en dan bedoel ik niet in apparatuur is ronduit schandalig True! En het feit dat ge als sound ni betaalt voor uw muziek (soulseek dj's dus) maar wel geld vraagt om ergens met veel show uw gestolen mp3's te gaan draaien is also wrong! En dat heeft niks met het verdedigen van vinyl te maken, wel met eerlijkheid. Draai met wat je wil, maar wees eerlijk en betaal voor uw muziek die ge draait als je er zelf geld uit slaagt. Niks tegen digitale revolutie. Wel iets tegen het spel niet eerlijk spelen! Vinyl op pc zetten, met gekochte cd's draaien is all fine by me! groot gelijk
|
|
|
Post by johnny lexman on Mar 7, 2007 11:33:13 GMT 1
bombo claat man, no disrespect, maar voor de zoveelste - en nu echt wel laatste - keer: dat was tevoren ook al zo en het verschil tussen wie goed is en wie slecht is, blijft! Drop di bad argument
|
|
|
Post by El_foent on Mar 7, 2007 12:16:08 GMT 1
bombo claat man, no disrespect, maar voor de zoveelste - en nu echt wel laatste - keer: dat was tevoren ook al zo en het verschil tussen wie goed is en wie slecht is, blijft! Drop di bad argument nope no drop. want doordat iedereen gratis aan muziek geraakt kan den amateur moeilijker van degene die er serieus mee bezig is onderscheiden worden. Zoals reeds gezegd zijn de mixing skills bij reggae niet de belangrijkste. Dus wie het echt meent, en zijn platen/cd's/mp3's nog echt koopt uit respect voor de muziek, zal het moeilijker worden om echt door te breken. Juist hetzelfde met de fotografen van vandaag. Waarom hebben die het zo moeilijk? Iedereen heeft een digitaal toestelletje en schiet maar op, dus wie denk je dat ze nog gaan vragen om op hun trouwfeest te gaan te komen fotograferen? Niet de fotografen, want er is overal wel iemand in de familie die zichzelf amateurfotograaf noemt en er geen geld voor vraagt, terwijl de echte fotografen gestraft worden omdat ze investeren in goed materiaal Met een beetje inzicht en begrijpend lezen kom je er wel ras claat. No disrespect.
|
|
|
Post by Sifakah on Mar 7, 2007 12:41:56 GMT 1
Mooie vergelijking.
|
|
|
Post by houstony3k on Mar 7, 2007 12:50:05 GMT 1
|
|
|
Post by huh de battyman on Mar 7, 2007 13:20:26 GMT 1
|
|
|
Post by Original Gutter (OG) on Mar 7, 2007 13:28:21 GMT 1
bombo claat man, no disrespect, maar voor de zoveelste - en nu echt wel laatste - keer: dat was tevoren ook al zo en het verschil tussen wie goed is en wie slecht is, blijft! Drop di bad argument nope no drop. want doordat iedereen gratis aan muziek geraakt kan den amateur moeilijker van degene die er serieus mee bezig is onderscheiden worden. Zoals reeds gezegd zijn de mixing skills bij reggae niet de belangrijkste. Dus wie het echt meent, en zijn platen/cd's/mp3's nog echt koopt uit respect voor de muziek, zal het moeilijker worden om echt door te breken. Juist hetzelfde met de fotografen van vandaag. Waarom hebben die het zo moeilijk? Iedereen heeft een digitaal toestelletje en schiet maar op, dus wie denk je dat ze nog gaan vragen om op hun trouwfeest te gaan te komen fotograferen? Niet de fotografen, want er is overal wel iemand in de familie die zichzelf amateurfotograaf noemt en er geen geld voor vraagt, terwijl de echte fotografen gestraft worden omdat ze investeren in goed materiaal Met een beetje inzicht en begrijpend lezen kom je er wel ras claat. No disrespect. Still a bad argument and it got worse with this post. Het feit of iemand doorbreekt (fotograaf, deejay, etc...) heeft met talent te maken, niet met materiaal, niet met concurrentie en niet met respect.
|
|
|
Post by Original Gutter (OG) on Mar 7, 2007 13:31:42 GMT 1
feesten geven, inkom vragen, zonder te investeren in muziek, en dan bedoel ik niet in apparatuur is ronduit schandalig True! En het feit dat ge als sound ni betaalt voor uw muziek (soulseek dj's dus) maar wel geld vraagt om ergens met veel show uw gestolen mp3's te gaan draaien is also wrong! En dat heeft niks met het verdedigen van vinyl te maken, wel met eerlijkheid. Draai met wat je wil, maar wees eerlijk en betaal voor uw muziek die ge draait als je er zelf geld uit slaagt. Niks tegen digitale revolutie. Wel iets tegen het spel niet eerlijk spelen! Vinyl op pc zetten, met gekochte cd's draaien is all fine by me! groot gelijk En wat is dit nu weer voor onzin. Ik ga liever naar een goed illegaal feest dan naar een crappy feest dat keurig zijn winst aan SABAM doorspeelt. Trouwens, inkom vragen etc... dat regelt de promotor/organizer, niet de deejay... en als die rollen zich overlappen dan nog zijn het in feite aparte gegevens. Big up to the hustlers world wide! Wat ook raar is dat dat hier zo een forum is waar de anti-kapitalistische vibez sterk aanwezig zijn, maar als het over muziek gaat dan MOET ge ineens wel betalen aan al die duffe instellingen die jullie geld opsouperen en de artiest laten creperen!
|
|
|
Post by Chica Isa on Mar 7, 2007 13:39:32 GMT 1
En flipke, jij radicale rechtgeschapen moraalridder, your just plain annoying, not only in your replies to me but to all people who have a different vision on things then you. Alsjeblief, ik ken Filip niet geweldig, maar dat maakt niet uit! Heb eens wat respect, en gebruik eens fatsoenlijke woorden aub. Ik vind 't allemaal ok dat hier iedereen zijn mening kwijt kan/wil en dat er hier grondig wordt gediscussieerd, maar please stay human! En bovenal: iedereen heeft een eigen mening (en maar goed ook..). Een mening overnemen die je niet aanstaat hoeft niet, dat is ronduit belachelijk, maar probeer IN te komen in de ander zijn mening en probeer niet enkel geïsoleerd te denken..
|
|
|
Post by Original Gutter (OG) on Mar 7, 2007 13:48:42 GMT 1
Nogmaals heb ik niks tegen digitaldjing, alleen vind ik der zelf niks aan om achter een schermke te staan en wa muis en toetsenbordklikskes te doen en digitaal te faden via usb. Als ge dan zo wa van die mannen ziet die illegale mp3's staan te mixen, dan vraag ik mij af waarom ik zoveel gewerkt heb voor mijn platen te kunnen betalen. Everybody could be a dj, en da doet de markt ni zo goe aan denkik. 1. Voila, niet persoonlijk, maar hier blijkt nog eens heel duidelijk dat ge er niks van kent. Digitale deejays faden nog steeds gewoon met de crossfader van hun mengpaneel en draaien nog steeds met ofwel hun cd-spelers ofwel hun (aanstuur)vinyls. 2. Ge vraagt u af waarom ge zoveel gewerkt hebt voor uw platen te kunnen betalen??? Awel omdat ge een materialistisch manneke zijt dat kickt op zwarte schijfkes verzamelen. 3. Doet de markt geen goed? Cho... de enigste verkoop die nog booming is in de muziekindustrie is de verkoop van legale mp3s (zie Itunes). Al de rest maakt verlies!
|
|
|
Post by huh de battyman on Mar 7, 2007 13:50:47 GMT 1
En flipke, jij radicale rechtgeschapen moraalridder, your just plain annoying, not only in your replies to me but to all people who have a different vision on things then you. Alsjeblief, ik ken Filip niet geweldig, maar dat maakt niet uit! Heb eens wat respect, en gebruik eens fatsoenlijke woorden aub. Ik vind 't allemaal ok dat hier iedereen zijn mening kwijt kan/wil en dat er hier grondig wordt gediscussieerd, maar please stay human! isa, verklaar, welk woord in die hele zin valt onder het kopje niet fatsoenlijk?
|
|
|
Post by Chica Isa on Mar 7, 2007 13:53:59 GMT 1
Alsjeblief, ik ken Filip niet geweldig, maar dat maakt niet uit! Heb eens wat respect, en gebruik eens fatsoenlijke woorden aub. Ik vind 't allemaal ok dat hier iedereen zijn mening kwijt kan/wil en dat er hier grondig wordt gediscussieerd, maar please stay human! isa, verklaar, welk woord in die hele zin valt onder het kopje niet fatsoenlijk? Bv: "jij radicale rechtgeschapen moraalridder" (ik zou er zelf nt content mee zijn moest iemand mij zo aanspreken forumgewijs) En daarbij, ik had 't niet enkel op uwe post, op alle posten in deze topic tot nu toe..
|
|