|
Post by houstony3k on Mar 4, 2007 15:01:23 GMT 1
|
|
nyah
new memba
offica nuh badda charge mi fi smoke one piece of ganja
|
Post by nyah on Mar 4, 2007 15:11:56 GMT 1
kan da zijn da heartbeat da gebruikte in de machine onlangs?
|
|
|
Post by De Boodschapper on Mar 4, 2007 15:27:36 GMT 1
serato is indeed héél nice en handig en cool en nuttig voor dj's.
moest 'k geld hebben ik kocht het ook, ipv kilo's vinyl neem je één laptop en twee basic plaatjes mee, handig toch! maar nooit zal ik stoppen van vinyl te kopen, geen enkele goeie dj zou dat ooit stoppen. wat een muziek cultuur zouden we hebben moest vinyl niet meer bestaan hahaha, can't believe it
vinyl won't die :-)
|
|
|
Post by Youthman on Mar 4, 2007 17:40:11 GMT 1
kan da zijn da heartbeat da gebruikte in de machine onlangs? Beatstreet bezigt da...ma aangezien er geen cd ware...hebbe wel dub via da spel gespeeld...anders ist vinyl zeu
|
|
|
Post by houstony3k on Mar 5, 2007 9:08:26 GMT 1
You don't need cd players....just your SL's will do fine
|
|
|
Post by DonFuego on Mar 5, 2007 14:38:32 GMT 1
bon, ik vind het een beetje simpel met serato spelen... gewoon investeren en ne pc en da bakske en dan maar illegaal mp3'kes downloaden... is toch wa simpel hé. En de andere dj's maar investeren in platen of cd's...
|
|
|
Post by Youthman on Mar 5, 2007 14:45:37 GMT 1
bon, ik vind het een beetje simpel met serato spelen... gewoon investeren en ne pc en da bakske en dan maar illegaal mp3'kes downloaden... is toch wa simpel hé. En de andere dj's maar investeren in platen of cd's... en ge kunt wel alles spele...ge moet geen selectie meer hebbe...as ge plate koopt koopte 3-4 tunes op ne riddim...dowloade mp3kes...haalde iedere tune dervanaf... wa wel gebt wss al u tunes..voor da ze uitzen op 7"kes ma da hangt dan weer af waar ge die gaat hale...ook tunes die ge nemeer op 7" vind...dan zoekte der achter...op internet vinde alles...ma da hoort er bij...ge kunt bepaalde tunes alleen maar spele as ge al ff bezig zijt of de goeie links-en internet sites hebt...
|
|
|
Post by DonFuego on Mar 5, 2007 15:22:51 GMT 1
ja, maar tgaat dem der gewoon om da het wa te gemakkelijk is om mp3'kes GRATIS te downloaden hé iedereen kan zo beginnen draaien en iedereen zal bigtunes en hard to get tunes vinden op mp's en het doet den business kapot !
|
|
|
Post by Youthman on Mar 5, 2007 15:24:54 GMT 1
ja, maar tgaat dem der gewoon om da het wa te gemakkelijk is om mp3'kes GRATIS te downloaden hé iedereen kan zo beginnen draaien en iedereen zal bigtunes en hard to get tunes vinden op mp's en het doet den business kapot ! der zijn dan toch geen hard to get tunes nemeer as iedereen op mp3kes begint???
|
|
|
Post by houstony3k on Mar 5, 2007 17:10:38 GMT 1
I don't understand the discussion....do you guys really think the public is interested if a song is hard to get on vinyl, i call that personal sentiment...most folks just come to enjoy the music, they don't care how you got the "hard to get" music, or if you have the tune on vinyl or cd or whatever...
I really believe less and less tunes will be pressed on vinyl, there is not enough profit in there..The reason why they still press vinyl is only for the european market as in JAM and America the majority allready plays with another medium.
|
|
|
Post by J on Mar 5, 2007 17:38:38 GMT 1
ik vind het "niet vinden van bepaalde tunes" iets dat er nu eenmaal bijhoort. zo kan je als DJ een stuk je strepen verdienen. het spelen van illegaal gedwonloade mp3 files vind ik zelf ongelooflijk LAME. ik kan er gerust inkomen dat je als sound promo's krijgt toegestuurd en dat je die dan ook speelt (daarom zijn het promo's denk ik dan). Maar wanneer je iets niet vindt, tja dan vind je het niet... en idd het publiek geeft er ni om of je iets speelt op MP3 LP 45 CD... maar als dj 'your supposed to care' (groot deel van het publiek merkt ook niet wanneer er goed of slecht gemixt wordt, wanneer een tune wordt teruggespeeld,wat de mc juist zegt, wat er in een tune wordt gezegd, maar toch probeer je goed te mixen, niks terug te spelen, duidelijk te zijn als mc...)
ooit eens in een interview gelezen: we zijn al jaren op zoek naar de beste manier om de sound die we in de studio creeren over te brengen op ons publiek en nu begint iedereen te heulen met MP3 files, een van slechtste vormen van audio die we ooit gekend hebben...
en het sleuren met platenbakken neem ik er gerust bij...
|
|
|
Post by Sultan on Mar 5, 2007 17:44:36 GMT 1
I don't understand the discussion....do you guys really think the public is interested if a song is hard to get on vinyl, i call that personal sentiment...most folks just come to enjoy the music, they don't care how you got the "hard to get" music, or if you have the tune on vinyl or cd or whatever... I really believe less and less tunes will be pressed on vinyl, there is not enough profit in there..The reason why they still press vinyl is only for the european market as in JAM and America the majority allready plays with another medium. GOOD POST!!!!!!! HELEMAAL MEE EENS.......EN DAT ZEG IK ALS VOORMALIG PLATENBOER!!!!!!
|
|
|
Post by DonFuego on Mar 5, 2007 18:46:34 GMT 1
ik vind het "niet vinden van bepaalde tunes" iets dat er nu eenmaal bijhoort. zo kan je als DJ een stuk je strepen verdienen. het spelen van illegaal gedwonloade mp3 files vind ik zelf ongelooflijk LAME. ik kan er gerust inkomen dat je als sound promo's krijgt toegestuurd en dat je die dan ook speelt (daarom zijn het promo's denk ik dan). Maar wanneer je iets niet vindt, tja dan vind je het niet... en idd het publiek geeft er ni om of je iets speelt op MP3 LP 45 CD... maar als dj 'your supposed to care' (groot deel van het publiek merkt ook niet wanneer er goed of slecht gemixt wordt, wanneer een tune wordt teruggespeeld,wat de mc juist zegt, wat er in een tune wordt gezegd, maar toch probeer je goed te mixen, niks terug te spelen, duidelijk te zijn als mc...) ooit eens in een interview gelezen: we zijn al jaren op zoek naar de beste manier om de sound die we in de studio creeren over te brengen op ons publiek en nu begint iedereen te heulen met MP3 files, een van slechtste vormen van audio die we ooit gekend hebben... en het sleuren met platenbakken neem ik er gerust bij... voilà, das mijn mening ook zi
|
|
|
Post by huh de battyman on Mar 5, 2007 21:19:23 GMT 1
I don't understand the discussion....do you guys really think the public is interested if a song is hard to get on vinyl, i call that personal sentiment...most folks just come to enjoy the music, they don't care how you got the "hard to get" music, or if you have the tune on vinyl or cd or whatever... I really believe less and less tunes will be pressed on vinyl, there is not enough profit in there..The reason why they still press vinyl is only for the european market as in JAM and America the majority allready plays with another medium. GOOD POST!!!!!!! HELEMAAL MEE EENS.......EN DAT ZEG IK ALS VOORMALIG PLATENBOER!!!!!! Yup, vinyl is dying!! en mensen die er krampachtig aanvasthouden, please, step into da future. En die praatjes over kwaliteit etc, bullshit: kraken, tikken, krassen op platen, golven, gare naalden, slecht geaarde platenspelers, platenarmen die eraf vliegen bij wheel ups en weet ik wat niet allemaal met vinyl. Dat is in mijn opinie dus nog erger dan een bitrate minder of een paar hertz minder bereik, wat het merendeel van de mensen toch niet hoort. Investeer je geld beter in dubs en download je tunes, dubgeld komt ook nog eens rechtstreeks terecht bij de artiest, ipv die 0,15% van de verkoop van wat bijv VP opgeeft als verkoop, en dat word nog belast aan alle kanten en dan moeten de platenbonzen er nog van eten, en wat blijft er dan nog over voor de artiest? Vraag het ze zelf maar eens. Daarom is elke artiest tegenwoordig available for voicing en recordings, omdat ze liever een paar pieken verdienen met wat shows en dubs, dan de kruimels die ze op hun platen verdienen. En wij kunnen het nu allemaal veel makkelijker bekostigen omdat de kapitalen niet meer geinvesteerd worden in bergen vinyl, gewoon fijn het medium internet, cdspelers, serato en een box vol dubs, en tevreden artiesten die iedere dag netjes hun centen bijelkaar voicen. Plus wij kunnen met zijn allen lekker genieten van bekant alle muziek wat geshared word, en horen dus ook tunes die we vroeger nooit zouden kunnen krijgen, en we zijn leuk interactief bezig met zijn allen, sharing is caring, we maken mixjes, remixjes, we downloaden elkaars mixen hebben hele forums opgezet waar we ook links en music sharen, musical revolution / evolution! Mooi geregeld, jammer voor de platenmaatschappijen, platenzaken , maar de motieven van hun om vinyl instant te houden is zowieso anders. Better stop sell vinyl, start sell shoes, download tunes and voice nuff dub lol bullet!!!
|
|
|
Post by Fireman on Mar 5, 2007 21:50:57 GMT 1
|
|