|
Post by Sifakah on Mar 5, 2007 22:27:15 GMT 1
Ik wil hier geen discussie beginnen over downloaden zelf (da's toch zo'n discussie waar nooit iedereen het eens gaat zijn, en daarover gaat het hier ook niet), maar volgens mij is Serato toch nie bedoeld om illegaal gedownloade mp3s naar feesjes te brengen.
En mixkes enzo sharen op een forum is nog iets anders dan echt nummers.
|
|
|
Post by johnny lexman on Mar 5, 2007 22:56:03 GMT 1
deze keer kan ik niet anders dan zeggen dat huh de battyman volledig gelijk heeft.
Verder wil ik nog een paar zaken toevoegen: -je hoeft in serato niet met gedownloade mp3's te draaien. Sinds we met serato draaien koop ik cds (wat op hetzelfde neerkomt als vinyl kopen) die ik dan in wav op de computer zet -aan hard to get tunes hebben is doorgaans geen andere verdienste dan toevallig op het juiste moment in de juiste winkel zijn, dus ik vraag ik me toch af of dat niet een beetje overschat wordt. bovendien worden veel die dingen tegenwoordig opnieuw geperst en zijn ze dus ook niet meer zo hard to get. en zoals anderen al gezegd hebben, zijn het alleen de kenners die daar om geven, want de overgrote meerderheid van de mensen wil gewoon dansen op nummers die ze kennen -alle vinyl dat al bestaat, zal dat blijven doen zolang er mensen in geïnteresseerd zijn. Ik zie anderzijds geen enkele toegevoegde waarde of charme van een in 2007 geperste plaat. -zeggen dat je geen selectie meer moet hebben als je alles hebt gedownload, is toch wel een zware miskenning van de rol en de kunde van een selector. Wat een goede selector doet, is net uit de enorme hoeveelheid van bestaande tunes het juiste nummer op het juiste moment kiezen en zorgen dat zijn set goed opgebouwd is. Met de laptop kan je inderdaad gemakkelijk 100 keer meer tunes meenemen met een fractie van het volume en gewicht van vinyl, maar los van het feit dat je dan meer mogelijkheden hebt om op het publiek in te spelen, weet ik niet of dat de taak van de selector vergemakkelijkt.
|
|
|
Post by huh de battyman on Mar 5, 2007 22:57:37 GMT 1
Ik wil hier geen discussie beginnen over downloaden zelf (da's toch zo'n discussie waar nooit iedereen het eens gaat zijn, en daarover gaat het hier ook niet), maar volgens mij is Serato toch nie bedoeld om illegaal gedownloade mp3s naar feesjes te brengen. Nee waar dan voor? om je vinyl allemaal te rippen op je laptop, dan je serato mee te nemen en ze te spelen, of om in de huiskamer te dj-en met je mp3's die je geript hebt van je gekochte cds? Wise up my youth
|
|
|
Post by Benji!! on Mar 6, 2007 9:09:01 GMT 1
''Investeer je geld beter in dubs en download je tunes'' zwaanst nu ni.... ik zoek achter originals etc, en die klinken soms zelfs beter dan represses of Mp3... Mp3 en al die dingen is mijn ding ni....downloaden is ok om te horen hoe de tune klinkt, maar daarmee gaan draaien is lame als ge het mij vraagt... de energie die wij in het kopen van plaatjes steken geeft mij meer voldoening dan gewoon 24/24 downloaden.... en als je dan iets heeel origineel vind dat je ni veel hoort, dan ben je nog blijer :-) downloaden, Fokkit!! vinyl heeft z'n charmes, en zeker ni alleen in de reggae....tzal nog ni zo rap dood zijn....echt ni.
|
|
|
Post by huh de battyman on Mar 6, 2007 9:24:15 GMT 1
''Investeer je geld beter in dubs en download je tunes'' zwaanst nu ni.... ik zoek achter originals etc, en die klinken soms zelfs beter dan represses of Mp3... Mp3 en al die dingen is mijn ding ni....downloaden is ok om te horen hoe de tune klinkt, maar daarmee gaan draaien is lame als ge het mij vraagt... de energie die wij in het kopen van plaatjes steken geeft mij meer voldoening dan gewoon 24/24 downloaden.... en als je dan iets heeel origineel vind dat je ni veel hoort, dan ben je nog blijer :-) downloaden, Fokkit!! vinyl heeft z'n charmes, en zeker ni alleen in de reggae....tzal nog ni zo rap dood zijn....echt ni. Wie zwaanst er nu? origineler dan een artiest die zingt voor jou sound in een unieke opname speciaal gemaakt voor jou als dj of sound kan haast niet, dit heet een dubplate of een special, en is as close as you can get to an artist concerning originality etc, want de opname is specially for you en daar kan je beter je geld aan uitgeven ja idd, unless you aint willing to spend the REAL MONEY!! en genoegen neemt met een plaatje wat iedereen kan kopen, en dus eigenlijk worthless is anno 2007 ook al moet je ervoor betalen in de platenwinkel want het is voor iedereen te koop, waarschijnlijk ook te downloaden, dus daar gaat je originaliteit ;D Van die 'originele' in productie gedrukte platen, die jij dan betiteld als origineel, waar er misschien wel 250.000 zijn van gedrukt weet jij veel, en het is allemaal persoonlijk, wat jij origineel vind, vinden de mensen misschien trash, wat jij goed geluid vind is misschien wel gewoon slecht geluid, maybe its all in ur head cause ur allready stuck with a pile of fuckin vinyl and gotta defend/protect urself, who knows, jou origineel waar je jaren naar zoekt, is misschien wel iemand anders zijn download die die wegpleurt omdat ie er 100 heeft gedownload. Vinyl mannen zijn gewoon gefrustreerd nu over het feit dat hun 'duurbetaalde en hard naar gezochte tunes' gewoon te downloaden zijn en geen hol meer kosten voor de rest van de mensen. En originelen en exclusives, man daar zijn er meer van op internet te vinden dan dat je ooit bijelkaar kan kopen, alle remixes refixes weet ik wat iedereen doet en weer terug op t web zet. Versatility and the variety of music on the web is bigger then in any recordstore. fact stays wat the fuck jij er ook van vind vinyl is dying ;D even if it hurts all you people dealing with vinyl. if u like it or not, welcome to the future!
|
|
|
Post by Original Gutter (OG) on Mar 6, 2007 9:24:39 GMT 1
Reggae deejays die met vinyl draaien lopen zowiezo altijd een paar maanden tot een jaar achter achter met hun dancehall tunes. Eer die hier op vinyl te vinden zijn, zijn die riddims al een jaar en langer in roulatie op mp3/promo/mixtapes etc... Leuk voor de fatsoenrukkers om aan hun politiek correcte zwarte schijfkes vast te houden maar weeral een domper op de feestvreugde als ge in de dance naar played out tunes staat te luisteren.
|
|
|
Post by Benji!! on Mar 6, 2007 9:58:26 GMT 1
everlasting discussion..... verschil in smaak...
|
|
|
Post by Original Gutter (OG) on Mar 6, 2007 10:02:27 GMT 1
Uiteindelijk gaat het om de muziek en niet om de muziekdrager. Memba seh!
|
|
|
Post by Benji!! on Mar 6, 2007 10:03:30 GMT 1
Grooooot gelijk!!!!
|
|
|
Post by huh de battyman on Mar 6, 2007 10:08:22 GMT 1
Uiteindelijk gaat het om de muziek en niet om de muziekdrager. Memba seh! a true thing that. So me nah go point finger at no vinylman for loving him vinyl, but vinylman shouldn't point finger at the digitaldjs. Its all about the music we carry out to the people, even if you carry pirated music on an I-pod ;D big up!
|
|
|
Post by Sifakah on Mar 6, 2007 11:23:35 GMT 1
Ja ma kijk ge zegt het zelf, pirated music. Draaien met illegaal gedownloade platen is zoals ne marktkramer die gestolen goed aanbiedt op de markt. Doesn't make sense, does it ? En originality van dubs? Ik denk als ge 100 dubs van een of andere hit na elkaar speelt da ge zult zien hoeveel originality daar aan is, denk da meestal enkel de soundnaam en de namecalls zullen verschillen + waarom knallen dubs? omda 't origineel bekend is bij 't publiek, zeker ni alleen door de originele en unieke lyrics (die hoorde soms zelfs ni door de forward die den dub krijgt ;D) Maar anyway, ik moet hier niemand overtuigen, en ook mijzelf ni verdedigen, dus chillen eh
|
|
|
Post by houstony3k on Mar 6, 2007 12:28:33 GMT 1
vinyl heeft z'n charmes, en zeker ni alleen in de reggae....tzal nog ni zo rap dood zijn....echt ni. It's in a terminal stage in the States allready....i think we better accept the fact and try to convert as good as possible. Holding on to the past is just sentiment, try to get over it and see the possibilities of the future.
|
|
|
Post by El_foent on Mar 6, 2007 12:46:24 GMT 1
reactionism vs futurism
Ik weet niet of ge ooit al eens nen mp3 hebt afgespeeld op boxen en een versterker van een paar honderd Watt, maar geloof mij da klinkt superslecht. Geen optie voor in den dance dus. De enige oplossing dan is om uw vinyl of cd's naar Wav om te zetten (zoals reeds gezegd).
Thuis mp3's downen en afspelen, der heb ik geen problemen mee, ik noem het een soort voorbeluisteren, dingen die je echt aanstaan probeer je te vinden op vinyl of cd.
En dan toch die charmes gelijk een kraakske aant begin van de plaat, en da heerlijk basgeluidje. Da heb ik nog uit geeneen digitaal medium horen evenaren.
Conclusie. Spreekt voor uzelf, my vinyl will never die.
Vin_el
|
|
|
Post by houstony3k on Mar 6, 2007 12:58:32 GMT 1
try to play two the same tunes on the same speakers: one mp3 (min. 196 kbps) and that tune on vinyl. It will be hard to hear the difference believe me... The only way you hear the difference might be the noise caused by an old vinyl record. If you play both on a high end system, you might hear some difference but i don't think we have parties using high-end equipment. What are you going to do if 90% of the tunes isn't available anymore on vinyl ? Select out of only 10% of the available tunes ?
|
|
|
Post by El_foent on Mar 6, 2007 13:14:24 GMT 1
Believe me there is loooots of difference. MP3 is always lower quality than vinyl. If you play on low dB, you will not hear a difference, but if you would play them on a soundsys like reggae Geel, believe me, people will hear the difference in bass and high frequency soundsamples, as a matter of fact, they will run away because of the pain in there ears. Sorry to say, but you do not know anything about audio if you say this. I suggest you take a try, you will hear immediately. If you really want I can explain why, because at school we learned everything about it. Mp3's get so small by sending them trough many filters who make make alter-frequency's of many sub-frequency's, Mp3 is and stays BAD QUALITY MUSIC. not on your MP3 player, but certainly on the better soundsys, and believe me, on Antwerp parties i did'nt see much bad soundsystems (I'm not talkin about one love and izzy place, much respect to them anyway) I'm not intrested in modern crapy 5-minut-made tunes, this is not my kind of style. If I play music it's '70, '80 or '90 music. So I won't have this problem Vin_el
|
|