|
Post by El_foent on Mar 6, 2007 18:34:00 GMT 1
Ik noem iemand een prutser die illegaal mp3's download en die dan draait op zijn 'grote soundsys', en ik denk dat ik daar groot gelijk in heb. Ik heb nooit gezegd dat iemand met gebrande cdkes draait een prutser is man. LEES EERST GOED WAT IK SCHRIJF. Probeer daarna een goed tegenargument te geven zonder persoonlijk te worden. Dat is wat een volwassen gedachtengang onderscheidt van loze argumenten, ook al zijt gij 8 jaar ouder dan mij. Call me a hypocrite man, no prob, doesn't touch me at all, persoonlijk worden is steeds gemakkelijk, en dat hebt gij hier eens te meer gedaan, net zoals nen huh de battyman die mij verwijt dat ik op iemand neer kijk, alvorens mij een stuk stront te noemen. Wie is dan nen hypocrite? (ik laat het antwoord in het midden). Ik vindt het gewoon laag om weeral te zien hoe iemand gelijk gij argumenten afbreekt zonder er iets van te kennen. While you point your finger someone else is juging you. Zoekt maar efkes op in de woordenboek, en probeer er dan efkes over na te denken wie hier wie aant veroordelen is. Spiritueel of ni. Funt, rook je teveel dat jezelf vergeet wat je zegt en dan daarna replied alsof andere mensen jou beschuldigen van? Check je eigen woorden in je former posts, en doe niet of er woorden in je mond worden gelegd, zijn je eigen woorden, dat je recht had om neer te kijken op etc, en ik noem jou geen stuk stront, ik zei you make yourself look a turt, neem niet de slachtoffer rol op je als je ziet dat andere je overrulen in argumenten aub, dat is iets wat vrouwen normaal doen in ruzies, makkelijk om overal vanaf te zijn en als beste uit de bus te komen. 1 : make yourself look like a turt zijn uw woorden en is uw argument 2 : IK KIJK NEER JA, ontken ik dat? 3 : een vrouw discriminerend argument derbij halen is echt laag get some education
|
|
|
Post by King David on Mar 6, 2007 18:40:52 GMT 1
PLEASE STAY ON TOPIC
|
|
|
Post by huh de battyman on Mar 6, 2007 18:48:29 GMT 1
good point there, want begrip cq respect van sommige hier voor mensen die zich bezig houden met ander medium dan vinyl is ver te zoeken, en zelfs een reden om neer te kijken op anderen.
|
|
|
Post by J on Mar 6, 2007 18:51:32 GMT 1
amai het wordt hier steviger en steviger ik blijf toch nog steeds van mening da mp3kes downloaden en ze spelen feesjes ni ok is (voor mij dan toch, ieder zijn eigen mening op da vlak). zo kan zo goed als iedereen me een internet verbinding DJ worden( en don't start me bout mixing skills, want reggae/dancehall mixen is simpel en er zijn maar een paar DJ's die echt versch tunes of versch riddims op mekaar mixen, ik ook ni en heb daar zelf geen problemen mee, heb het publiek al weten freaken me DJ's die voor geen reet konden mixen...). CD's kopen en ze dan in uwe serato steken, of al uwe vinyl rippen daar heb ik geen problemen mee (kwestie van voorkeur van materiaal dan) en ik geef gerust toe da da pikt dakik maandelijks mijn bedrag uitgeef aan vinyl en da een of andere pipo voor de prijs van een internetverbinding hetzelfde binnenhaalt om te spelen op feesjes las ergens ook een argument over hoe da ht geld da ge betaalt aan vinyl toch ni bij den artiest geraakt.... true thing that. spijtige loop van de geschiedenis denk ik dan, en hopelijk verandert daar spoedig iet aan...JA artiesten hebben zich lang laten afrippen en omringen door de verkeerde mensen (weet trouwens ni of nen beres, nen buju, nen bitty,... da prettig vindt da ge hun muziek downloadt) just my two cents... ps MP3's zijn kakfiles ni gemaakt om zwaar mee te blazen en het dingt af aan de kwaliteit van een nummer
|
|
|
Post by Chica Isa on Mar 6, 2007 19:53:26 GMT 1
1: Ik heb het niet over Digital DJ-ing, die sound is perfect, ik zeg zelfs zo perfect dat de charme is verdwenen. Te perfect, maar als ge nen gemiddelden MP3 aan een hoge dB SPL afspeelt, dan gaat ge lopen van het geluid man, ik heb het met mijn eigen oren ondervonden. MP3 dient daar niet voor. De meeste sinusordiale golven van MP3's zijn zwaar geclipt, zodat veel harmonische tonen uit de muziek wegvallen en het geluid bij dien MP3 aan hoge dB SPL de hoge frequenties heel dun zullen klinken en de lage frequenties heel dul zullen klinken. Wat je dan moet doen is dB bijgeven, en geloof mij, in contrast met uwe WAV (cdformat) en of vinyl zal zeer groot zal zijn, en uitschieters in frequentie u als pijn in de oren zullen klinken. En als ge dat niet snapt moet ge ofwel ni over het onderwerp meepraten ofwel uw audiokennis bijschaven (ik zeg niet dat mijn kennis perfect is, maar ik werk eraan). Ik ga niet reageren als er iemand reageert op mij, dus doe geen moeite om mij achteraf af te blaffen, maar: 1. Filip, uw kennis is alleszins al goed, hoor! Clipping is kak bij muziek, om 't kortom te zeggen. Er is dus geen reden om de theoretische kennis hier af te kraken, 't is just. Het kan nog veel gedetailleerder, dus hij zit niet te stoefen met moeilijke termen. En daarbij, in de audio staat de theorie helemaal niet ver van de praktijk.. geloof me. 2. ik zei you make yourself look a turt, neem niet de slachtoffer rol op je als je ziet dat andere je overrulen in argumenten aub, dat is iets wat vrouwen normaal doen in ruzies, makkelijk om overal vanaf te zijn en als beste uit de bus te komen. Alsjeblief, heb 'ns wat respect. Ongefundeerd vd bovenste plank
|
|
|
Post by houstony3k on Mar 6, 2007 20:01:44 GMT 1
to come back on topic:
What if a sound uses legal downloaded formats better than mp3 (AAC, FLAC, etc what could be the next standard as bandwith is expanding every year) and plays them with Serato or other systems ?
Are you still going to hold on to vinyl and accept that your choice is getting more limited year after year or do you think i made a point with this topic ?
|
|
|
Post by Kinja on Mar 6, 2007 20:18:49 GMT 1
feesten geven, inkom vragen, zonder te investeren in muziek, en dan bedoel ik niet in apparatuur is ronduit schandalig True! En het feit dat ge als sound ni betaalt voor uw muziek (soulseek dj's dus) maar wel geld vraagt om ergens met veel show uw gestolen mp3's te gaan draaien is also wrong! En dat heeft niks met het verdedigen van vinyl te maken, wel met eerlijkheid. Draai met wat je wil, maar wees eerlijk en betaal voor uw muziek die ge draait als je er zelf geld uit slaagt. Niks tegen digitale revolutie. Wel iets tegen het spel niet eerlijk spelen! Vinyl op pc zetten, met gekochte cd's draaien is all fine by me!
|
|
|
Post by johnny lexman on Mar 6, 2007 20:27:08 GMT 1
Ik heb het niet over Digital DJ-ing, die sound is perfect, ik zeg zelfs zo perfect dat de charme is verdwenen. Te perfect, ... dit bewijst dat we echt wel met compleet onzinnige sentimentele argumenten te maken hebben. De dag dat de perfecte vrouw voor je neus staat, zal je wel anders praten. ;D feesten geven, inkom vragen, zonder te investeren in muziek, en dan bedoel ik niet in apparatuur is ronduit schandalig Zoals Houstony3k zei, met reggaefeesten verdien je echt niet zoveel. Ik denk dat ik gemiddeld gezien ongeveer break-even ben. Het strafste voorbeeld is waarschijnlijk die keer dat Inspectah Steve (toen nog van Heartbeat Movement) en ik samen een feest met optreden van Snagga Puss organiseerden in de rumba in Leuven: de zaal zat redelijk vol en nog verlies gemaakt. Bovendien investeer je ook in de muziek als je dubs koopt en dan gaat alles tenminste naar de artiesten. Van de cds die ik koop, krijgen ze niet veel. zo kan zo goed als iedereen me een internet verbinding DJ worden( en don't start me bout mixing skills, want reggae/dancehall mixen is simpel en er zijn maar een paar DJ's die echt versch tunes of versch riddims op mekaar mixen, ik ook ni en heb daar zelf geen problemen mee, heb het publiek al weten freaken me DJ's die voor geen reet konden mixen... Das waar, maar tevoren kon ook zo goed als iedereen zonder een internetconnectie dj worden en het ergste is dat ze het allemaal nog doen ook . Ok reggae vereist ni veel mixing skills en idd je kan het publiek ook doen hypen zonder te kunnen mixen, nuff a di jamaican dem dweet. Trooper bv geeft duidelijk niet om mixen, maar kan iedereen - zelfs met identiek dezelfde recordbox - daarom Trooper worden? It nuh guh so: er komt veel meer bij kijken dan alleen mixen. Een selector van jou niveau weet dat toch. Bovendien, als draaien nu goedkoper wordt, is dat dus een grote democratisering van de soundbusiness: now di poor youth dem get a bligh too.( lol, gewoon om te zeggen dat ik hier het punt echt niet van inzie)
|
|
|
Post by johnny lexman on Mar 6, 2007 20:35:22 GMT 1
En het feit dat ge als sound ni betaalt voor uw muziek (soulseek dj's dus) maar wel geld vraagt om ergens met veel show uw gestolen mp3's te gaan draaien is also wrong! Los van de vraag of het aanvaardbaar is om met illegale downloads te draaien, is dit geen argument: weerom wordt de rol van de dj onderschat (en ik zal het geen 3 keer zeggen, lol). Niemand boekt een dj of sound omdat die heel veel geld heeft uitgegeven aan zijn platencollectie. Het gaat erom dat hij een aantal uur zijn best komt doen om het publiek uit hun dak te laten gaan: dat kan niet iedereen en en het is niet meer dan logisch dat dat wordt vergoed. Je betaalt een zanger ook niet omdat hij meer zangles heeft gevolgd of een heel uitgebreide collectie microfoons heeft.
|
|
|
Post by houstony3k on Mar 6, 2007 20:48:37 GMT 1
Totally agree with the the last posts of johnny lexman, using digital media better for everybody. Cheaper music, more music, bigger choice of music, more money for dubs, more money for bigger dj's on parties (cause we don't have to spend fortunes on vinyl anymore), more parties.... more less fortunate talents can have a chance to stand up, no more exclusive shit...so more creativity needed to differentiate yourself as a sound.....
|
|
|
Post by huh de battyman on Mar 6, 2007 21:07:53 GMT 1
I fully agree with lexman and houston, as i allready stated before, for they all started attacking me: Investeer je geld beter in dubs en download je tunes, dubgeld komt ook nog eens rechtstreeks terecht bij de artiest, ipv die 0,15% van de verkoop van wat bijv VP opgeeft als verkoop, en dat word nog belast aan alle kanten en dan moeten de platenbonzen er nog van eten, en wat blijft er dan nog over voor de artiest? Vraag het ze zelf maar eens. Daarom is elke artiest tegenwoordig available for voicing en recordings, omdat ze liever een paar pieken verdienen met wat shows en dubs, dan de kruimels die ze op hun platen verdienen. En wij kunnen het nu allemaal veel makkelijker bekostigen omdat de kapitalen niet meer geinvesteerd worden in bergen vinyl, gewoon fijn het medium internet, cdspelers, serato en een box vol dubs, en tevreden artiesten die iedere dag netjes hun centen bijelkaar voicen. Plus wij kunnen met zijn allen lekker genieten van bekant alle muziek wat geshared word, en horen dus ook tunes die we vroeger nooit zouden kunnen krijgen, en we zijn leuk interactief bezig met zijn allen, sharing is caring, we maken mixjes, remixjes, we downloaden elkaars mixen hebben hele forums opgezet waar we ook links en music sharen, musical revolution / evolution!
|
|
|
Post by Sifakah on Mar 6, 2007 21:18:23 GMT 1
to come back on topic: What if a sound uses legal downloaded formats better than mp3 (AAC, FLAC, etc what could be the next standard as bandwith is expanding every year) and plays them with Serato or other systems ? Are you still going to hold on to vinyl and accept that your choice is getting more limited year after year or do you think i made a point with this topic ? I think people have said enough they don't really have problems with people playing legal formats, even if i'ts with serato. And I don't think the choice will get limited very soon, as long as people buy records, records will be released. So death of vinyl? Time will tell ... But anyway what's obvious about this discussion, like in others too, is that it's often discussions that don't make sense, people are too busy defending their 'truth' that they start attacking every idea that's not their own. Even if it's not an 'opposing' idea. Reading a little better and thinking your post over might helped from all these discussions heating up and ending up closed.
|
|
|
Post by Jess on Mar 6, 2007 21:19:11 GMT 1
Als een producer een riddim opneemt : zijn er verschillende types van contracten die opgemaakt worden. Omdat geneen (0.01%) van de uitgebrachte riddims bust op de internationale of grotere schaal...... valt daar helaas geen winst uit te puren !!!!! Dus doen de artiesten dit ook zonder probleem of zonder conflicten : zoveel betalen en vocal is van jou , staat in contract hupakee alles ondertekenen ( met eventueele closules als ze op een best off komen of niet , ma dat is biz tussen artiest en producer )( en komt ni af da Luciano ne ongeletterde is aub as example) Vroeger was dit mss niet en begde artiesten dat ze mochten opnemen bij coxsone en hopelijk een plaatje uithadden dat hun dan optredens bezorgde , het is in geen enkel genre anders geweest back in the days. Rotte producers hopen geld gemaakt met andermans muziek en nooit meer omgekeken naar die artiest.. Back to the riddim : Als die producer nu bv 750$ heeft betaald aan Luciano om op zen riddim te zingen, 800$ aan jah mason , 2500$ aan bounty killer, 2500$ aan beenie man , 2000$ aan capleton etc etc etc. De muzikanten zijn compositie : drum , bass , gitaar en keys partij'en laat inspelen en betaald, de achtergrond zangeressen moet betalen + de arrangmenten. Heeft 10 tracks op zen riddim elke tune moet afgemixt en gemasterd worden + de riddim ook .... tel daar dan nog eens x aantal studio uren. Dan moet alles geperst worden en naar de distributor die er nog is de helf op pakt. Mogen we dan aub idd geen 3 € betalen voor een singlke of 1€ voor een legale dl. Of is die producer dan een schaamteloze eikel die geld durft vragen voor zen muziek of moet elke liefhebber dubs beginnen kopen ? Btw tis de drager die telt om ff on topic te blijven Kheb btw twee beauty's gezien Numark CDX .... zoek het ma is op ...
|
|
|
Post by Jess on Mar 6, 2007 21:40:49 GMT 1
Om ff on topic te blijven, ik ben zelf onlangs bekeerd en zou graag cd spelers willen kopen. Maar zal zowiezo bij die sentiment zeikers blijven hangen, altijd vynil blijven kopen ... is als postzegels verzamelen ... ge kunt ook een kluerenkopie nemen van je favoriete postzegel ma das toch ni hetzelfde . Ik vind cd's vooral een improvment voor dubs .... x aantal uren aan je mix werken , klinkt kraak helder .... dan betaal je 50e voor een plate waar ofwel de cutter jouw mix totaal anaal verkracht ofwel is de plate na goed 20 keer versleten. Als dan de dj na jou komt draaien helemaal wiked getraind is op het jugglen van cd's en die zun dubs klinken baaaaaaaaaaaaaaaad & wiked superclean, geen trillende en skippende naalden. Dan heb ik ook ff nagedacht ja mss zijn die cd mannen toch geen ezels. Moet nu wel zeggen heb hier thuis eens final scratch (serato) voor een paar dage hebben staan en ik vond het iets minder. Laptop meezuelen enzo .... kweeni ! Alst dan iets anders wordt zullen het voor mij toch cdtjes worden. Dus als ik soundquake 50% vynil en 50%dubs op cd zie spelen of andere veel grotere dj's dan kijk ik zeker ni neer , maar eerder op in termen van tjien mss zen die pipo's wel veel proffesioneler als ons !!!
|
|
|
Post by MPTI on Mar 6, 2007 22:54:12 GMT 1
''Investeer je geld beter in dubs en download je tunes'' zwaanst nu ni.... ik zoek achter originals etc, en die klinken soms zelfs beter dan represses of Mp3... Mp3 en al die dingen is mijn ding ni....downloaden is ok om te horen hoe de tune klinkt, maar daarmee gaan draaien is lame als ge het mij vraagt... de energie die wij in het kopen van plaatjes steken geeft mij meer voldoening dan gewoon 24/24 downloaden.... en als je dan iets heeel origineel vind dat je ni veel hoort, dan ben je nog blijer :-) downloaden, Fokkit!! vinyl heeft z'n charmes, en zeker ni alleen in de reggae....tzal nog ni zo rap dood zijn....echt ni. Wie zwaanst er nu? origineler dan een artiest die zingt voor jou sound in een unieke opname speciaal gemaakt voor jou als dj of sound kan haast niet, dit heet een dubplate of een special, en is as close as you can get to an artist concerning originality etc, want de opname is specially for you en daar kan je beter je geld aan uitgeven ja idd, unless you aint willing to spend the REAL MONEY!! ! BWAAAAAAAAAAAAAAAAHAAA goe gelachen vind ik wel eens bon zo nog eens goe lachen
|
|