|
Post by skandalamophana on Aug 3, 2009 13:52:09 GMT 1
heb er eens opgelet...van CW4 tot festival heb ik slechts één vuilbak tegengekomen... als ze zoveel willen investeren in afval, hadden ze beter om de zoveel meter een vuilbak geplaatst. Ook op het terrein zelf waren bijna geen vuilbakken te vinden. (of ben ik nu zo blind?)
|
|
|
Post by Mr Tallawah on Aug 3, 2009 14:05:13 GMT 1
heb er eens opgelet...van CW4 tot festival heb ik slechts één vuilbak tegengekomen... als ze zoveel willen investeren in afval, hadden ze beter om de zoveel meter een vuilbak geplaatst. Ook op het terrein zelf waren bijna geen vuilbakken te vinden. (of ben ik nu zo blind?) daar hebt ge wel een punt maar wijle mogen ook ewa moeite doen he en voor de rest krijg ik hier zwaar spijt dat ik ni in de ska-tent ben geraakt aan de reacties te horen, volgend jaar zeker is gaan checken daar
|
|
|
Post by Jah Rebel on Aug 3, 2009 14:11:39 GMT 1
@ Civalizee fans & haters: Hoge bomen vangen enz... Ze staan nu aan de top, dus bakken shit zijn te verwachten.
Op Geel vooral genoten van de dingen die ik nog maar weinig of zelfs niet gezien had:
Glen Washington: met backingband was dat de hoofdact voor zaterdag geweest, op sound soms wat ééndimensionaal maar wat een stem en de hits bleven maar komen...
African Head Charge: goed concert, reggaetrance, wil ik nog wel eens meemaken.
Alpha & Omega: Ooit eerder zeer tegenvallend meegemaakt in Utrecht, maar nu super met de hulp van Jonah Dan en Paul Fox en een live bas en melodica.
Minder tot niet genoten van:
Chacka Demus & Pliers: Ze konden er natuurlijk zelf niet aan doen maar stonden daar gewoon fout. En hun stijl heeft me nooit kunnen bekoren, zelfs ten tijde van de MTV hits niet.
Lee Perry: Tralala nog maar eens. Nuff said!
Het vuile terrein: En dan nog affiches over ecologie durven ophangen! Shame on you organisation!! And shame on the visitors!! Ik heb ook niet altijd onmiddellijk een vuilbak gevonden, maar er bestaan ook simpele manieren om je vuil ff bij te houden tot je er wel eentje tegenkomt (een plastic zakje iemand?).
Persoonlijke bummer: De films alweer gecancelled! Ik dring al een tijdje aan om het filmprogramma te combineren met de wintereditie in De Werft. Uw mails richting organisatie aub!
Ites, Rebel
|
|
|
Post by huh de battyman on Aug 3, 2009 14:38:56 GMT 1
@ Civalizee fans & haters: Hoge bomen vangen enz... Ze staan nu aan de top, dus bakken shit zijn te verwachten. Ites, Rebel toch blijft het verbazingwekkend hoe graag hier mensen 'haters' benoemen / creeeren ... eigen mening = haat ? ze blijven er maar op hameren, er is geen slecht woord gezegd, en nog wilt men het 'haten' doen lijken.. triest...... vive la liberte mensen..
|
|
|
Post by Visionz on Aug 3, 2009 15:05:41 GMT 1
Het meeste is hier ondertussen al eens gezegd maar toch effe een herhaling van wat mij het meest is opgevallen: - Reggae Geel barst uit zijn voegen: te veel volk (goed voor de organisatie, minder leuk voor de mensen die 5 uur staan aan te schuiven om 1,5km verder op de camping te geraken. Bandjes gewoon terug s avonds aan de kassa verkopen lijkt mij een goed idee). - Een nieuw afvalbeleid was iets waar niets van te merken viel. Tenzij dit inhield dat er, in tegenstelling tot de vorige jaren, GEEN vuilzakken meer uitgedeeld werden op de camping. Herbruikbare bekers a.u.b.! Al mogen ook heel veel bezoekers van Reggae Geel hier met de vinger gewezen worden. Reeds in de file naar de camping toe zag ik mensen hun blikjes, flesjes, ... gewoon op straat en in de weilanden rond de weg smijten. Plaatsvervangende schaamte! - Reggae Geel trekt meer en meer mensen die normaal niet op reggaefeestjes etc. te bespeuren zijn. Wederom enerzijds positief, maar anderzijds heb ik dit jaar toestanden gezien die niet thuishoren op reggaefestivals. Een verband? - Qua optredens stond er weinig op de affiche dat ik nog niet gezien had. Die ene groep die ik nog nooit gezien had, was dan ook één van de grootste verrassingen van Reggae Geel 2009: African Head Charge. Ondanks de optredende vermoeidheid (toen al ja) zeer hard van genoten. Ook genoten van Ziggi (ondanks het feit dat men aan de p.a. blijkbaar maar niet doorhad dat zijn stem helemaal niet over de rest van de muziek kwam) en Don Carlos (die keer op keer met een heerlijke, strakke set afkomt). Verdiende ongetwijfeld om met band reggae geel 2009 af te sluiten: Glen Washington! - Verder moet ik toegeven dat ik weinig in de bounce tent vertoefd heb dit jaar. De keren dat ik er wel kwam hoorde ik weinig speciaals en bovendien was de aantrekkingskracht van het bos veel te groot. Vrijdagnacht zowat heel de set van Bush Chemists meegemaakt en net zoals de rest van het bos ook volledig uit mijn dak gegaan toen Light Up Your Spliff gespeeld werd. Qua optredens misschien niet de meest hoogstaande editie van Reggae Geel, maar ik kan niet zeggen dat ik mij minder goed geamuseerd heb dan de vorige jaren. Daarvoor waren er te veel alternatieven (de tent, dubbos, ska-tent).
|
|
|
Post by Visionz on Aug 3, 2009 15:11:55 GMT 1
Toch nog één puntje vergeteb: het geluid in de grote tent. Sommigen waren er enthousiast over, maar ik vond het redelijk slecht. Nergens in de tent een plekje gevonden waar ge maar iets van de MC's verstond. Voor het goede geluid moest ge dan ook net buiten de tent zijn, waar die 2 kleinere boxen een veel zuiverder geluid produceerden.
|
|
|
Post by Visionz on Aug 3, 2009 15:20:47 GMT 1
|
|
|
Post by Jah Rebel on Aug 3, 2009 15:41:15 GMT 1
@ huh de battyman:
Ik snap je punt, maar ik denk dat het hier eerder moet gezocht worden in de timing. Gelijk al als eerste reactie zoiets posten, hoe waar het ook moge zijn, getuigt van weinig tact en kan heel makkelijk opgevat worden als een provocatie. Maar ik ben overtuigd dat dat wellicht ergens de bedoeling was nee?
Ites, Rebel
|
|
|
Post by summersplash 14-15-16 aug. 09 on Aug 3, 2009 15:42:19 GMT 1
enkel op zaterdag wegen geen zin om aan te schuiven. aangeschoven voor pintjes deze keer ... speciaal voor naar Geel gereden en een beetje tegengevallen: Don Carlos gemist wegens omstandigheden: cocoa tea, catch a mic, films te veel van't goeie: tease me, tease me, tease me leuke verrassing maar jammer genoeg wat te vroeg: African Head Charge. meegevallen: Lee Perry, Anthony B niet geraakt wegens mottige kleur: Bounce Tent memorabel record: drie kwartier aangeschoven voor pintjes zwaarst van genoten: het bos met Unlisted Fanatic, Saimn I, ... en Alpha & Omega
|
|
|
Post by skandalamophana on Aug 3, 2009 15:48:45 GMT 1
lol @ 'niet geraakt wegens mottige kleur: Bounce Tent'
ik was in elk geval het aanschuiven voor pinten beu en liet dan de jongere festivalgangers achter bier lopen voor mij...in ruil kregen ze nen cola van me. Een goeie deal, me dunkt?
|
|
|
Post by Natacha on Aug 3, 2009 16:02:56 GMT 1
|
|
|
Post by Selector Waxx on Aug 3, 2009 17:17:58 GMT 1
Ik vond het een goede geel in het algemeen maar het kan beter.
Topcat meegemaakt vanop de camping (mensen die met de bus kwamen stonden niet in de file ;D ;D)
lady g, lady saw en glen washington waren wel goed bezig, maar zo'n soundsystem set werkt vooral als je voor een kleiner publiek staat en kortere sets doet. Nu was het te langdradig.
Downbeat was met momenten zeer goed, maar op andere momenten zeer slecht (de hype hype stuff doen velen veel beter in belgië, dus meer dubs, roots en tony screw aub next time)
Jah Free heb ik gemist (jammer), Entebee sound vond ik wat saai (teveel hetzelfde en zonder overtuiging), de Bush Chemists daarintegen speelden het dubbos plat wat wel het hoogtepunt van de eerste avond was.
de zaterdag begon (voor mij) vrij goed met Onesty (getalenteerd maar plaats voor verbetering qua show vooral) en ziggi (uitstekende neo roots set waar veel jamaicanen nog wel wat van kunnen opsteken). Don Carlos zelf vond ik zeer goed, maar niet de band achter hem (niet strak genoeg, teveel fake synth geluidjes, ...)
African Head Charge heb ik vanop afstand gezien (en mens moet af en toe ook eens eten) maar het klonk wel goed, wel een beetje spaced out psychedelisch.
Chaka Demus & Pliers waren flauw, maar zo plotse veranderingen kunnen soms de vibe killen (op sound in de bounce tent zo het veel beter geweest zijn)
Lee Perry was niet slecht (ik heb al veel slechter gezien) maar vooral grappig. We zullen nog altijd zijn pum pum speech en zijn refuse to get sick or die' herrinneren maar voor een 73j oude jamaicaan was hij nog verassend fris en quick. De band erachter was top notch, en met sherwood op de knoppen was het feest compleet.
Anthony b vond ik zwak t.o.v. wat ik enkele maanden geleden in de vooruit zag.
In het dubbos viel mij vooral Unlisted ls Saimn I op als feestmakers alhoewel de rest ook wel goed was. Het was ook leuk om Alpha & Omega eens semi live te zien.
In de Bounce Dancehall waren voora Pow Pow en Civalizee king, maar Whiteman speelde de zaal ook plat, zelf met wat Kuduro en Coupé Decalé tussen de dancehall gemixt. Chaka Chake vond ik minder goed. Van Catch a mic weinig gezien en de ska corner heb ik ook gemist.
Qua organisatie was het vooral onderbemand (of niet berekend op 30 000 man), de sound in de dancehall werd volledig verneukt door de slechte acoustiek van de tent (wordt aan gewerkt is mij verzekerd voor volgend jaar, soundsystem.be en reggae geel zijn er nu al mee bezig) maar voor de rest hoor je mij niet klagen over sound. Ook de security was voor mij as poging tot journalist een ramp (niemand wist welke bandjes/badges waar geldig waren met allerlei onnodig gehussel als gevolg om ook maar in de buurt van artiesten of backstages te geraken...
Het weer was perfect tot zaterdag rond 3u30, toen kwam de zondvloed...
qua mensen viel mij vooral op hoeveel cokeheads er waren, en hoe openlijk er coke gedealed werd op de camping onder de ogen van de flikken... Voor de rest was er voornamelijk te veel volk voor dit festival. 30 000 is leuk voor de organisatie, maar te druk voor het publiek op dit terrein.
|
|
|
Post by MPTI on Aug 3, 2009 17:46:37 GMT 1
ahja top cat. die vond ik zo eentonig dat ik hem vergeten was te vermelden. ik had hem nog nooit live gezien en eigenlijk ook veel van verwacht. ik heb der goei tunes van steken. echt raar. ik heb ook een stukske gezien van zijn boekvoorstelling "how the hell did I became an mc" qoute Benji ;D ;D da leek me wel interessant maar door de crappy sound niet veel van verstaan, dus ook doorgegaan.
quote 2: "gemist wegens te mottig" zaaalig haha
wel verrassend!!!!!!!!! het surprise setje van [glow=red,2,300]BONG[/glow]
zalige dubs mannen. keep gwaan Bong. 1 van de beste dubplate setjes op geel dees jaar!!!
|
|
|
Post by MPTI on Aug 3, 2009 18:00:08 GMT 1
|
|
ismara
2 star soldier
unuu cyaan tess[k4r]
|
Post by ismara on Aug 3, 2009 18:21:02 GMT 1
- Reggae Geel trekt meer en meer mensen die normaal niet op reggaefeestjes etc. te bespeuren zijn. Wederom enerzijds positief, maar anderzijds heb ik dit jaar toestanden gezien die niet thuishoren op reggaefestivals. Een verband? True dat Visionz, bigup! Heb heel wa ambras gezien, vooral dan op straat, al een eindje van de festivalwei weg, waarschijnlijk mensen die nie eens een bandje hadden...
|
|