|
Post by shakazulu on Aug 2, 2009 19:57:00 GMT 1
uw punt is gemaakt, je moet er niet over blijven doorbomen
cheers
|
|
|
Post by Mr. T SoulJah on Aug 2, 2009 20:14:09 GMT 1
Reggae Geel was een feestje! Spijtig dat niet iedereen hem zo goed geamuseerd heeft Ik snap wel niet zo goe waarom wie Civalizee ni goed vonden, dat die ni gewoon naar Alpha & Omega gegaan zijn want daar was het wel zottekes. Dat is volgens mij wel het geniale aan Geel, altijd wel ergens een feestje dat bij uwe vibe van het moment past.
|
|
|
Post by Chica Isa on Aug 2, 2009 21:23:26 GMT 1
Toch wel een goei editie dit jaar! Ik heb me van begin tot einde geamuseerd! Zalig weertje ook trouwens! Een greep van leuke momenten: * het amper aanschuiven bij 't aankomen ;D * de zalige stem van Glenn Washington! * 't leuke setje van High Grade (geen idee of dat 't eerste of tweede setje was :-))! * de ideale camping-spot! * de eerste helft van de set van Downbeat! * de laatste helft van Ziggi! * de ongelooflijk vermoeiende uren bij PowPow! Bekaf was ik! * .. en ongetwijfeld een zalige afsluiter in de ska-tent! Wat een pluspunt voor Reggae Geel zelf is, vond ik zelf ietswat minder jeeuij: belachelijk veel volk! Het 'gezellige' van Reggae Geel is aan 't wegsijpelen .. Maar ondanks dat: Ohja, mss wel iets veranderen aan de ingangs- & uitgangswegen van de wei zelf..
|
|
|
Post by gicaca on Aug 2, 2009 22:33:19 GMT 1
spijtig dak alleen vrijdag kon maar blij dak geweest ben!! genoten van eerste tot laatste minuut
one love
|
|
|
Post by nesta on Aug 2, 2009 22:43:14 GMT 1
ik heb voor de verandering ne keer een gans weekend in het bos gehangen .... nadat ik vorige week op Irie Vibes was (als vervanging voor sundance op mijn agenda), en de smaak dik te pakken heb van de Dub toestanden in de tent heb ik enkel Glenn Washington gezien wat inderdaad wel een vette show was en zaterdags met veel genot naar Pow Pow staan luisteren op het hoofdpodium heb ik Ziggi - Don Carlos voor de helft...... de laatste 20min van Chaka Demus & Pliers en Anthony B gezien wat ik allemaal heel goed vond ik heb zoals altijd ook dit jaar weer geërgerd aan een paar puntjes - Afval : in hebt boekske stond dat ze veel hadden geïnvesteerd op da gebied ..... heb ik nix van gemerkt!! - de toog : als ze de afval willen bestrijden zouden ze herbruikbare bekertjes moeten gebruiken ... en als ge met flesjes werkt laat die dop er aub opstaan.... spaart heel veel tijd aan de doorgeef van de toog en is handiger voor de festivalganger die da fleske in zijn zak kan steken .... ik ben 6 keer aan de toog geweest en heb ongeveer uur staan aanschuiven maar volgend jaar staan ik er weer ps :eerste keer op 10 jaar Reggae Geel dak met mijn weed ben toegekomen
|
|
|
Post by Youthman on Aug 3, 2009 7:50:40 GMT 1
Reggae Geel, 2 days after. terug op het werk aangekomen, effe tijd maken voor mijn comment. Vrijdagavondlaat(23h) toegekomen in geel.geen file(nice) maar we stonden op CW10??? dit was nog 30min wandelen naar de festivalweide) gelukkig nog een plaatske gevonden op CW4 wat toch al heel wat aangenamer was van afstand. Glen washinton gemist maar wel een zalig setje van downbeat meegemaakt. Zaterdag voorla campingvibes. Goe setje van Whiteman en High grade gehoord. Meer campingvibes en daarna POW POW. Keet in de fik, maar...spijtig genoeg weer dezelfde set als dak ze in deca en op cafe capital gehoord heb...wel genoten, maar volgende keer graag is wa anders. Daarna Civalizee...de eerste keer sinds lang dat ze mij hebben teleurgesteld, maar het was wel een domper. Pow Pow had dan wel veel weggespeeld, het kwam over of ze ni wisten wa spelen. Nix aan te doen...volgende keer beter wss. Al bij al wel content dak geweest ben
|
|
|
Post by General Jonee on Aug 3, 2009 7:52:40 GMT 1
wel..... hier gaan we met mijn 2cents. reggae geel was nice zoals altijd. organisers. Het festival was fantastich maar toch enkele ergernissen: - twas een pak duurder dan vorig jaar maar doordat er een massa volk meer was dan vorig jaar en de logistiek toch ongeveer gelijk was, waren de wachtlijnen aan de wc, de toog etc... belachelijk lang. - tgeluid vond ik eigenlijk nergens optimaal (behalve int dubbos), mischien ook omdat er zoveel volk was dat het een beetje vervormd werd, dunno.... - en de last-minute cancelling van twee toppers coco tea en turbulence vervangen door een act die zowiezo al optrad (kweet moet ni makkelijk zijn om nog iemand te vinden, maar toch. de helft van JA is op tour) Revieuw van de optredens: - vrijdag: top! maar denk ik ietske te hoge verwachtingen van downbeat. - zaterdag:saimn-i & brother culture: machtig!!!!!! ziggi: is een topper! zowiezo, ik ben fan! don carlos: +/- lee scratch: - ge kunt zo gelijk welke zot op een podium duwen. Machtige producer maar geen zanger maar dus naar powpow: gaan zien en omver geblazen, de beste sound die ik vandejaar gezien heb denk ik chaka demus en pliers: had ze liever in de tent gezien maar ik vond ze wel wreed de max maat! anthony b: altijd goed, een klasbak civalizee: omdat er gelijk toch iets over moet gezegd worden in deze topic ;D nee sorry kheb ma 5 minuten gezien, khad ze al beter gezien dus dan naar de ska tent gegaan. De ska tent is echt een aanwinst maar tgeluid vond ik daar ook beter buiten de tent dan in de tent. la voila
|
|
|
Post by Mr Tallawah on Aug 3, 2009 8:01:04 GMT 1
ik vond geel een bom zoals elk jaar trouwens
het mooie aan geel is dat er voor elk wat wils is hou je niet van de idd wat aggressieve vibes in de dancehall tent, ga dan in het bos wat chillen of prik een leuk concertje mee
persoonlijk: vrijdag glen washington vond ik weinigs bijzonders, zaterdag de ERC winnaars gezien en die waren goed ziggy was gewoon goed zonder meer maar heeft zeker nog veel potentieel pow pow heeft mij dood gedaan met hunne harde set maar was zeer vet anthony b zeer goed zoals steeds (vond zijn MJ tribute een geweldige versie van they don't really care about us)
heb wel gehoord van mijn vrienden die er voor ons waren dat ze 5uur hebben moeten aanschuiven voor de camping en zoals hier reeds gezegd het wordt ewa groot maar bon das goed en slecht tegelijk
voor de rest peoples: reggae is about positive vibes so love & nuff respect to all
|
|
|
Post by skandalamophana on Aug 3, 2009 8:20:09 GMT 1
betalende wc's mogen wat MINDER opgehoopt zijn (in naam van de dames)...serieus vattig! misschien eens leegtrekken die handel? lekkere frisse jupiler maakt natuurlijk veel goed. De Raggamuffin Marriedman was zwaar! lekkere sets! voor de rest is alles één zwart gat...wat natuurlijk veel zegt over het schitterend weekend
|
|
|
Post by MPTI on Aug 3, 2009 11:30:50 GMT 1
reggae geel was geen hoogvlieger dees jaar. ook net iets te druk naar mijn goesting. maar wel zeeeeeer plezant. naar mijn mening: eerst en vooral. wil ik effe duidelijk maken dat iedereen rekening moet houden met het verschil tussen reggae-embryo's en ervaren reggae-fielen. het is altijd wel iets specialer uw eerste reggaefeestjes of het zien van live artiesten. door de jaren begint ge te nuanceren en vergelijken met vorige performances. ge verwacht er meer van. en dat is logisch!! iedereen zijn mening is verschillend en ik heb daar geen problemen mee. kritiek moet er zijn waar daar kunnen de artiesten/sounds uit leren. ze spelen tenslotte voor u (de massive) en niet voor zichzelf. de manier waarop dat ge da zegt laat duidelijk merken wat ge persoonlijk vindt van die mannen/vrouwen. of ge ze haat of niet!! en net dat doet niet terzake op een one love reggaeforum. goed voorbeeld zie de reply van de mike hierboven. enfin: mystic breeze was de max. al de vermoeide mensen die net hun tent op hadden gezet na uren aanschuiven laten feesten verdiend een big upke. onesty: inderdaad de beste perfomance van haar die ik ook al gezien heb. blijven doorgaan!! maar ik verwacht nog wel een hitje, hopelijk komt dat soon. misschien nog iets meer publiek opzwepen door zhun aandacht naar u te sleuren. voor de rest hebben wij een straf talent hier in antwerpen. ziggi: der had ik nog net iets meer van verwacht. gelijk als "what you stand for". maar met "i need to tell you this " was ik volledig mee. da is mijne favoriet dan ook. maar vooral de PA da weer naar zijn voeten moet krijgen. ziggi had soms even goed iemand anders kunnen zijn die zijn nummers zong. als zijn stem wa beter over de muziek had uitgekomen had ik de volledige show beter gevonden. high grade: nog altijd mijne favorit sound van de moment. ik geef toe, de eerste set heb ik gemist. maar de 2de was in ieder geval een boem. 200W dub!!!! dé MAX vet!! wel iets te veel pull ups naar mijn goesting. maar het doel heiligt de middelen. "pow pow": vette set vette dubs. brainfood!!!! goeie soca en bangelijke spring-tunes. idd ne feest sound. soms wel een klein beetje te veel hoge BPM tunes. "civalizee": vond ik idd ook minder. maar daartegen staat dat ik natuurlijk altijd veel verwacht van ons lands trots. de playbacks van verschillende tunes/riddims die high grade en pow pow net daarvoor al hadden gespeeld. hebben mij naar de ska-tent gedreven. en dat was mijn hoogtepunt!!!!!! de ska tent was fantastisch ronduit dé BOM. ik voelde mij effe een jamaicaan in 1965. ska=feesten. en mijn voorliefde van soundsetup stond er ook. de typische baskasten met lange bassreflex holte die jaren geleden ook nog de 18" corner en de bounce tent bevoorraadde hoge tonen waren iets te schel. het stond te hard maar iets achteruit was het draaglijk. ik miste ook wel nen mc; ne king stitt of zo op de 18" corner hebben mijn neusvleugels niet getrilt. dat ge moeite hebt met ademen zoals vorig jaar da hoefde nu ook niet. maar die imposante bass tube in het midden voldoet nooit aan zijn verwachtingen vind ik. jammer!!! voor de mensen die het niet weten er stond ook een belgische sound: the unlisted fanatic. mét eigen producties!!!! ik ben zelf geen dub persoon. ik zal der nooit op kunnen feesten zoals op nen busy signal op den baddaz. maar voor thuis of auto kunnen mij de zware bassen wel bekoren. de tune van carlton livingstone (zie www.myspace.com/unlistedfanatic) op het cookie jar label van onze eigenste invisible bram en unlisted production is en blijft nen réééééte vetten tune!!! ne simon I is natuurlijk niet weg te denken. nog altijd dén dub mc van ons land!!! vette show mannen. en hoe ge het draait of keert steppers of dubstep dat is eigenlijk reggaehouse. zet uwen beatcounter der maar is op. als reggaegabber is da zeker uitleven. pas op niet negatief bedoeld. maar ge moet een kat een kat noemen. leuk om al die kopkes in de massa zo te zien bouncen wel. best geen paddos eten en der dan op letten of ge ga ne gang ;D. op naar volgend jaar REGGAEEEEEE GIEEEEEEEL
|
|
Alphonso
new memba
Jah Guidance
|
Post by Alphonso on Aug 3, 2009 11:44:38 GMT 1
Optredens waren niet echt top, maar dat is al jaren volgens mij. Enkel 2006, het niet te evenaren top jaar met Tappa Zukie, Cornell Campbell, Linval Thompson, Soul Remedy en al de rest... Maar da ter zijde, was de laatste set van Youngwarrior, de zoon van Jah Shaka, het hoogtepunt van het festival. Die laatste tune: Shaka Shaka Warrior! Verder large up Unlisted Fanatic! Top producer, eigen tunes klonken heel goed man. Brother Culture was de eerste set nog wel goed, was meer dan in form. Maar die tweede set met drum en bass en andere stijlen kon mij niet echt bekoren. Alpha & Omega spijtig moeten missen, te moe om te blijven. Da ze maar s terug komen, he. Allé, volgend jaar King Earthquake en Word Sound & Power, goeien deal?
|
|
|
Post by Mr Tallawah on Aug 3, 2009 13:13:25 GMT 1
wou ook nog iets zeggen over het afval
het terrein en de camping zijn altijd degoutant ook op de wegen naar de camping werd alles gewoon op de kant gesmeten
ik dacht dat reggae en respect voor de natuur samen gingen (zie de boomknuffelaars in den bos :-) maar blijkbaar is dit niet het geval
maar ach misshien word ik met mijn 32 gewoon een oude zaag
|
|
|
Post by General on Aug 3, 2009 13:20:15 GMT 1
!!!!!! de ska tent was fantastisch ronduit dé BOM. Indeed, goei nieuw initiatief!! Pas na Anthony B gaan checken maar er de rest van de nacht ni meer weg geraakt. Heerlijk!!
|
|
ismara
2 star soldier
unuu cyaan tess[k4r]
|
Post by ismara on Aug 3, 2009 13:28:54 GMT 1
Inderdaad ook het enige dat mij écht heeft gestoord dit jaar, da afval bleef gewoon komen, nu ligt nog alles vol langs de straat nzo, waarschijnlijk blijft da liggen tot volgend jaar, leve di investment in het afval-beleid...
Misschien volgend jaar de mensen van't terrein smijten, die geen respect hebben fi Nature... ineens ook heel wa minder volk, lijkt me fair!
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Aug 3, 2009 13:42:58 GMT 1
!!!!!! de ska tent was fantastisch ronduit dé BOM. Indeed, goei nieuw initiatief!! Cosign!
|
|