|
Post by Katrien on Jun 25, 2006 12:31:42 GMT 1
Pfff, tis alweer zo ver... terwijl de peacefull gathering bezig was, is er weer een slachtoffer van 'zinloos' geweld gemaakt:
ANTWERPEN - Jongeren hebben in het centrum van Antwerpen een passagier van een bus van De Lijn geslagen en geschopt. De man is overleden. Dat meldt de politie van Antwerpen. Van de daders ontbreekt nog elk spoor. Het slachtoffer kreeg het op buslijn 23 aan de stok met enkele jongeren. De 51 jarige man trachtte de ruzie tussen jongeren te bedaren. Die sloegen en schopten hem, waarop het slachtoffer uitstapte ter hoogte van het Koningin Astridplein. Daar kreeg de man een hartstilstand en stuikte in elkaar. De hulpdiensten probeerden het slachtoffer tevergeefs te reanimeren.
Bron: het nieuwsblad
|
|
|
Post by Chica Isa on Jun 25, 2006 13:17:27 GMT 1
Jep.. had er ook al iets van vermeld in de topic vd Power to the peaceful..
Ik vond 't verschrikkelijk toen ik 't hoorde.. las 't gisterenavond na 't thuiskomen nog op de site vd standaard ofzo.. dan komt ge gans blij en emotioneel thuis en hup .. dan zoiets!
Wij zijn 't beu! Ik snap dat soms echt niet! Als je ziet hoe mooi dat kan zijn, zoiets gelijk gisteren, dat samenzijn.. ik werd er echt emotioneel van, zo slaat dat aan bij mij en ik ben echt niet de enige, lijkt me!
Komaan mensen!
|
|
|
Post by deten on Jun 26, 2006 18:37:33 GMT 1
jammer dat zoiets moet gebeuren
|
|
|
Post by Selector Waxx on Jun 26, 2006 19:43:01 GMT 1
papa lekker had het nieuws al op power to the peacefull... en dat was maar een goede kilometer (of 2) van de napoleonkaai
|
|
|
Post by Sifakah on Jun 26, 2006 19:47:35 GMT 1
"Will we ever know Peace?"
Als't van sommigen afhangt blijkbaar nie. Als ge uw leven waagt door aan lawaaimakers te gaan vragen of ze stiller kunnen zijn, is het écht wel tijd om eens na te denken ...
|
|
|
Post by Selector Waxx on Jun 27, 2006 17:48:32 GMT 1
maar ze zijn door hun eigen gemeenschap aangegeven aan de politie hoor ik nu, zowel in het nieuws als van veel antwerpse marrokanen die ik goed ken, de marrokanen van antwerpen zijn minstens even pissed als de belgische antwerpenaren over deze zaak.
|
|
|
Post by Katrien on Jun 27, 2006 19:58:26 GMT 1
maar ze zijn door hun eigen gemeenschap aangegeven aan de politie hoor ik nu, zowel in het nieuws als van veel antwerpse marrokanen die ik goed ken, de marrokanen van antwerpen zijn minstens even pissed als de belgische antwerpenaren over deze zaak. Idd, maar toch, ALWEER hoor ik van alle kanten mensen die deze zaak als bewijs voor hun racistische gedachtengoed aanhalen...
|
|
|
Post by Sifakah on Jun 27, 2006 22:58:13 GMT 1
Alsof de kleur van uw vel uitmaakt of ge crimineel zijt of nie *zucht* Ewa gezond verstand en respect zou al een groot verschil zijn.
|
|
|
Post by De Boodschapper on Jul 6, 2006 12:21:46 GMT 1
elke dag wordt wel iemand hard geslagen, in antwerpen in scherpen-heuvel, in neder-over-heen-beek, in ... these are just the bigg incidents, maar achter zoveel huisgevels krijgen vrouwen en kinderen elke dag slaag, achter zoveel gevels van werkplaatsen worden mannen gepest, in zoveel straten worden ouders uitgekafferd, in zoveel verkeersincidenten worden mensen bloeddorstig en agressief, in zoveel ....
think about it every single day
|
|
|
Post by Skelly on Aug 25, 2006 23:44:20 GMT 1
Weet niet of iemand van jullie het artikel in Humo heeft gelezen maar er was niet veel van aan van die zogenaamde moord.. Zo was het slachtoffer een fervente aanhanger van 't Vlaams Blok en van nog extremere aanhangsels daarvan
Hij zou zelf eerst een van die jongens na dat die iets tegen hem had gezegd beginne te wurgen zijn, waarna zijn vriend op die man is beginnen slagen is ( naar verluid 2 slagen en een trap ofzo, het is al even geleden en vind het artikel niet meer)
Het slachtoffer is hierna echter gewoon blijven rechtstaan en is pas een paar minuten nadat de jongeren van de bus waren bezweken. Niet van de slagen die hij gekregen had maar omdat hij iets voorhad ( een vernauwde ader ofzo) waar hij toch vroeg of laat aan ging bezwijken
Nog maar een voorbeeld van onjuiste informatie van de media...
|
|
|
Post by Sifakah on Aug 26, 2006 9:12:18 GMT 1
Ja heb het ook gelezen.
Maar 'onjuiste informatie'? Dat was gewoon de informatie die ze op dat moment hadden, die dingen zijn pas later aan het licht gekomen. 't Enigste wat je de media kan verwijten is dat ze er meteen een drama van gemaakt hebben. Maar langs de andere kant: hoe het beeld toen was, en met de context vandie andere gebeurtenissen is dat mssn nog niet zo onlogosch.
(Trouwens, het artikel van HUMO is ook niet foutloos. Zo werd er gezegd dat die gast een rascist was, met boeken over de SS en nazisme enzo in zijn boekenrek. De waarheid is gewoon dat hij een boekenwurm was en boeken over vanalles en nog wat had staan. )
|
|
|
Post by Skelly on Aug 26, 2006 12:35:18 GMT 1
Ja ma toch kweenie Zou het artikel nog is terugleze en tuurlijk zal dat ook ni alleen juiste informatie bevatten (die journalisten wouden ook hun punt maken) Heb er vooral problemen mee hoe daar zo een mega mediacircus van gemaakt wordt Die zijn begrafenis is denkik op televisie gekomen, er wordt op iedereen zijn gevoel gewerkt en dan zou er toch al lang een autopsie moeten gebeurd zijn die alles veel duidelijker maakt? en dan hebbik zo het gevoel datda achter gehoude wordt en da geen enkele politicus zin heeft om het beeld te verduidelijken maar liever daar zijn medeleven gaat verkondigen om dan populairder te worden, maar nu benk een beetje aant melken, we zullen daar later nog wel is over discussieren bramme, Tis Mattias trouwens
|
|
|
Post by General Jonee on Aug 26, 2006 12:53:51 GMT 1
(Trouwens, het artikel van HUMO is ook niet foutloos. Zo werd er gezegd dat die gast een rascist was, met boeken over de SS en nazisme enzo in zijn boekenrek. De waarheid is gewoon dat hij een boekenwurm was en boeken over vanalles en nog wat had staan. ) uhu waarschijnlijk....... not
|
|
|
Post by snipaman on Aug 26, 2006 14:28:10 GMT 1
(Trouwens, het artikel van HUMO is ook niet foutloos. Zo werd er gezegd dat die gast een rascist was, met boeken over de SS en nazisme enzo in zijn boekenrek. De waarheid is gewoon dat hij een boekenwurm was en boeken over vanalles en nog wat had staan. ) uhu waarschijnlijk....... notIk heb ook boeken over de SS en het nazisme, ben ik nu ook nen extreem rechtse? De waarheid over deze zaak zal wel ergens in het midden liggen zeker. Zowel de gazetten, als den humo of het tv-nieuws moeten kunen verkopen dus zal de volledige waarheid wss ni aan het licht komen of verdraaid worden.
|
|
|
Post by gicaca on Aug 26, 2006 14:55:47 GMT 1
tuurlijk moet je ni alles geloven wat ze schrijven ,maar op basis van wa boeken over ss gaan ze volgens mij u toch ni rascist noemen.
|
|