|
Post by Miss Jigal on May 12, 2006 17:32:17 GMT 1
Vind het Harmoniepark wel geschikt : vooral de naam is toepasselijk op ons doel. Is gemakkelijk bereikbaar via openbaar vervoer, ook vanaf het station.
Ik denk dat den 24e juni wel een goeie datum is, dan kan je den Buju ook vragen. Na z'n optrede in de Petrol den 22e, moet die just den 23e (na de Petrol) in Parijs zijn voor 'n showke... Zou die onze zaak ni komen steunen?
Als we dit evenement zo ver weg zette, heb je ook veel tijd om mensen er van op de hoogte te brengen en heeft iedereen den tijd om zijn eventuele plannen voor die dag nog te verzetten...
|
|
|
Post by oli on May 12, 2006 17:33:44 GMT 1
Als er een mogelijkheid is voor live bands ga ik het zondag tijdens onze (calabash)repetitie eens voorstellen.
|
|
|
Post by oli on May 12, 2006 17:35:47 GMT 1
...en buju mag ook afkomen natuurlijk !
|
|
|
Post by movhisattva on May 12, 2006 18:08:52 GMT 1
nog even het volgende mss: als we een uitgesproken anti-racistische bijeenkomst organiseren (wat hoedanook gebeurt als't punkmilieu mee betrokken wordt) vallen we voor tstad blijkbaar onder de noemer 'risicovolle (staatsgevaarlijke?) acties'... (volgens tstad toch, daarstraks gecontacteerd).. ik stel voor de doelstellingen eerder 'soft' te houden: voor vrede, solidariteit, tegen alle vormen van geweld, tegen onverschilligheid, standpunt neerzetten,... kwestie van niet meteen geviseerd te worden als links-extremistische bijeenkomst: minder argwaan, minder flikken, minder blokkers, skins... allez, ge snapt me wel.. ksnap u een paar dingen ni zo goe a) zijn we ni anti rascistisch? b) waarom mensen uitsluiten (hier punx)? was dit geen initiatief tegen uitsluiting? c)kvin da wel een algemening precies of het zowiezo uit de hand loopt als je er "punx" bij haalt allee kvin da iedereen toch moe welkom zijn om deel te neme... eh nee, sorry, eerder als volgt: a) we zijn wél 100% anti-racistisch, alleen hoeft da ni de ENIGE uitgesproken reden te zijn om mee naar buiten te komen, de nadruk ligt op meer/algemener/universeler dan dat. b) IEDEREEN WELKOM! (Ik hou van punx, en van iedereen eigenlijk, naïef als ik ben) c) er loopt nix persé uit de hand, ik bedoelde enkel dat organisatie pakken moeilijker wordt als we -in het denkbeeld van Stad Antwerpen- een bijeenkomst organiseren die gepaard gaat met verhitte gemoederen... dat ruikt (nog steeds in de ogen van't stad) naar revolutietoestanden, en dat rieken ze ni graag... ik heb daarstraks de stadsdiensten gecontacteerd, en 'als' het HOOFDstandpunt dat we innemen antiracisme is (waar we wél voor staan, en veel punx ook, ja), moeten we via de dienst veiligheid en preventie (wat in mijn neus dan weer naar veel machtsvertoon ruikt, wat te vermijden lijkt... da's alles da'k wilde zeggen... sorry voor misverstand. 't mag gewoon chill blijven, positief, gevarieerd en fun... en een boodschap, teken van solidariteit uitdragen, ni? Soit, ik hield daar eigenlijk gewoon een pleidooi voor gebruik van positieve terminologie in onze doelstellingen. Sorry alsek iemand op z'n tenen heb getrapt of uitgesloten, veralgemenend of veroordelend overkwam...nooit m'n bedoeling... alle liefde -moofke-
|
|
|
Post by General Jonee on May 12, 2006 18:35:07 GMT 1
hehe cool kwist wel da je zoiets bedoelde ma tkwam de eerste keer dat ik da las nogal bizar over, daarmede dak om wa verduidelijking vroeg movhisattva
|
|
|
Post by Leuvenmassive on May 13, 2006 17:03:14 GMT 1
Eerst en vooral: ik sta achter dit initiatief, hoewel een wereldverbeteraar nooit perfect de wereld verbeterd krijgt, maar ik vind ook dat we onze opinies moeten delen en uiten aan de rest van de mensheid.. hopelijk krijgen we heel wat mensen overtuigd! allee kvin da iedereen toch moe welkom zijn om deel te neme... Ik dacht ook wel af te leiden uit heel de uitleg (de reden waarom dit georganiseerd wordt), dat dit enigszins de bedoeling was. Maar ik vind de datum persoonlijk niet goed. Zoals hierboven al gezegd wordt door anderen, hebben de studenten van Leuven nog examens. Zij kunnen dus absoluut niet komen, wat begrijpelijk is. Maar dat is toch ook 'n vorm van uitsluiting? Ok, ik geef toe: je kan niet iedereen bereiken en de datum zal toch voor niet iedereen perfect zijn, maar hier heb je toch enige grip op. Ik weet niet welke faculteiten en hogescholen nog eindigen met de examens eind juni, begin juli, maar als je heel Leuven uitsluit, sluit je met andere woorden de Leuvense studenten uit, terwijl: 1. studenten (= jongere mensen globaal gezien) makkelijker overtuigd zijn te krijgen dan ouderen. 2. er ook in Leuven veel studenten zijn die hier achter staan en ook hun mening hierbij kunnen/willen uiten, waardoor de groep enkel groter zou zijn (wat 'n groot voordeel speelt in deze activiteit). M.a.w.: hier heb je wel enige grip op... 't Is niet omdat niet alle mensen van Leuven naar A'pse feestjes komen en omdat je ze nog nooit gezien hebt, dat je geen rekening moet houden met Leuvense studenten. Jullie willen mensen over de grens erbij krijgen, allemaal goed en wel, maar zou je dan niet eerst beginnen met de provincies van eigen land? Voor alle duidelijkheid: Dit is totaal geen aanval, gewoon 'n opmerking en een suggestie om de datum een kleine 2-tal weken later te plaatsen... In de vakantie aast de media trouwens op van dat "ongewoon nieuws".
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 13, 2006 18:01:35 GMT 1
1) ffkes verduidelijken, we hebben hier gewoon een suggestie gedaan voor de datum. 2) het gaat hier niet over uitsluiten, of over van waar je dan ook al komt Leuven, Anwerpen.... we vonden gewoon dat er dringend initiatief moest genomen worden. 3) we zijn er ons van bewust dat er idd nog studenten in examenperiode zitten, maar als we het nog verder uitstellen, zijn de festivals er en veel mensen op vakentie, dan sluiten we mss nog meer mensen uit...in ieder geval die datum staat lang nog niet vast morgen gaat daar over beslist worden en we zullen zeker rekening houden met de mensen van Leuven en andere studenten, maar 't is zowieso moeilijk om voor iedereen goed te doen.
Ik begrijp in ieder geval u opmerking en we doen echt ons best om niemand uit te sluiten voorlopig blijft't even afwachten...
Bless
|
|
|
Post by Sifakah on May 13, 2006 20:47:16 GMT 1
Voor tenten misschien een scouts/chiro-groep uit het Antwerpse contacteren? Tenzij er iemand tentenverhuurder is ofzo, denk ik da ge daar 't meeste kans hebt.
Bless.
|
|
|
Post by Miss Jigal on May 13, 2006 21:21:52 GMT 1
Nu zondag 14/05 om 12u zou er op de Grote markt verzameld worden voor een soort van stille protestactie... dus wie zich geroepen voelt! 26/05 wordt er een mars georganiseerd n.a.v. die Marokkaanse jongen die vermoord werd teruggevonden en men moedigt aan om ook mee stil te staan bij de tragische, onbegrijpelijke gebeurtenis van gisteren... ff ter info Is er nu morgen (zondag 14 mei 2006) al dan niet een optocht/bijeenkomst aan de Grote Markt in Antwerpen of ni? Ik kan er niks over vinden.
|
|
|
Post by vikthekid on May 14, 2006 7:32:16 GMT 1
DO IT YOURSELF!
respect!
|
|
|
Post by L0RD LYTA on May 14, 2006 11:12:57 GMT 1
or the 25th according to GVA's site...?
|
|
|
Post by suggestion on May 14, 2006 17:38:56 GMT 1
leuk dat er initiatief genomen wordt! alleen 1 suggestie: die naam 'peaceful gathering' zoek aub iets anders. klinkt me veel te hippie en goa - achtig.
door met een peace-bloemetje te zwaaien gaan we er nie komen ik zeg niet dat we de militante toer moeten opgaan met guns etc, maar ik vind het veel te soft, hippie, flower-power, ... klinken!
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 14, 2006 17:58:35 GMT 1
Akkoord hoor, gaat ook ni de naam worden van dit event. 't was gewoon om hier ff duidelijk te maken waarover het ging..
bless
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 14, 2006 20:17:53 GMT 1
Jullie willen mensen over de grens erbij krijgen, allemaal goed en wel, maar zou je dan niet eerst beginnen met de provincies van eigen land? Nog ffkes een rechtzetting, we hebben het hier over de 'Taalgrens' > Wallonië is ook België.
|
|
|
Post by L0RD LYTA on May 15, 2006 0:29:35 GMT 1
Jullie willen mensen over de grens erbij krijgen, allemaal goed en wel, maar zou je dan niet eerst beginnen met de provincies van eigen land? "eigen land"...whose slogan does it remind me of? & how can you represent the Leuven Massives if you're an unregistered guest? some topic-related infos by the way : posting on Bass Culture's forum has permitted this topic to cross the real "grens" to France since it has been already forwarded on french forums thanks to the Lille massives...
|
|