|
Post by Mr.Nuts on May 15, 2006 9:22:43 GMT 1
allee kvin da iedereen toch moe welkom zijn om deel te neme... Maar dat is toch ook 'n vorm van uitsluiting? Ok, ik geef toe: je kan niet iedereen bereiken en de datum zal toch voor niet iedereen perfect zijn, maar hier heb je toch enige grip op. Ik weet niet welke faculteiten en hogescholen nog eindigen met de examens eind juni, begin juli, maar als je heel Leuven uitsluit, sluit je met andere woorden de Leuvense studenten uit, terwijl: 1. studenten (= jongere mensen globaal gezien) makkelijker overtuigd zijn te krijgen dan ouderen. 2. er ook in Leuven veel studenten zijn die hier achter staan en ook hun mening hierbij kunnen/willen uiten, waardoor de groep enkel groter zou zijn (wat 'n groot voordeel speelt in deze activiteit). M.a.w.: hier heb je wel enige grip op... 't Is niet omdat niet alle mensen van Leuven naar A'pse feestjes komen en omdat je ze nog nooit gezien hebt, dat je geen rekening moet houden met Leuvense studenten. Jullie willen mensen over de grens erbij krijgen, allemaal goed en wel, maar zou je dan niet eerst beginnen met de provincies van eigen land? Voor alle duidelijkheid: Dit is totaal geen aanval, gewoon 'n opmerking en een suggestie om de datum een kleine 2-tal weken later te plaatsen... In de vakantie aast de media trouwens op van dat "ongewoon nieuws". t is zoals Mighty zegt: er is gewoon snel nen datum gekozen en er wordt NIEMAND uitgesloten(als je je zo voelt bij deze ligt da volgens mij aan uzelf! en da's om er zo over te denken of om dit te sugereren)... Ok dat je examens hebt: pech, iemand anders moet mss gaan werken, nog iemand anders naar een communiefeest, ... GE KUNT NI VOOR IEDEREEN GOED DOEN Hé... ...'t is in t weekend... dus mss kunnen de boeken EVENTJES neergelegd worden(iets wat ne werkende mens NIET kan!) om even te komen checken... Met alle respect, maar kvrees dat er voor de studentjes niets anders zal opzitten.. -OneLove-
|
|
|
Post by Isa vh forum on May 15, 2006 10:53:48 GMT 1
Is er al nieuws van hogere orde?
Zoals toestemmingen, plaats waar 't doorgaat (en mss ook best 'n kleine beschrijving of situering voor de mensen uit nt-Antwerpen zoals mezelf ;D) ..
Alleszins voor succes en ik hoop dat 't lukt!
|
|
|
Post by rotkop vh forum on May 15, 2006 10:57:43 GMT 1
ff maar IK ben de rotkop vh forum
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 15, 2006 11:27:22 GMT 1
Is er al nieuws van hogere orde? Zoals toestemmingen, plaats waar 't doorgaat (en mss ook best 'n kleine beschrijving of situering voor de mensen uit nt-Antwerpen zoals mezelf ;D) .. Alleszins voor succes en ik hoop dat 't lukt! Aanvraag is vandaag ingediend, dus we verwachten in de loop van deze week nieuws hierover, verder ga ik er dus nog niet veel over zeggen, omdat ik geen dingen op't forum wil plaatsen waar we nog geen zekerheid over hebben. De affiche begint er in elk geval al mooi uit te zien, en de locatie die we hebben aangevraagd zal ook wel in de smaak vallen Over de datum kan ik al wel zeggen dat't toch zal doorgaan op zaterdag 24 juni (noteer dit alvast in je agenda ;D ) Anders moeten we dit uitstellen tot september (te veel festivals en mensen op vakantie als we het een week of 2 zouden uitstellen). Dus sorry voor de mensen die nog moeten studeren, mss kan je het voorzien in je planning en toch even de boeken opzij leggen.... Hoe dus voorlopig deze topic in de gaten voor meer nieuws, dat hopelijk snel volgt. Ik wil ook nog een keer al de mensen bedanken, die hun hulp hebben aangeboden, advies geven en dit willen steunen, iedereen vermelden is nogal moeilijk want jullie zijn met velen! In ieder geval, echt mooi om al die reacties te horen en te lezen! Bless
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on May 15, 2006 11:35:38 GMT 1
Beste vrienden, Ik heb nog geen woorden kunnen vinden maar hier is al ons bijdrage op video. Met vriendelijke groeten, Verantwoordelijke uitgever www.mamboleo.org
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on May 15, 2006 11:40:10 GMT 1
We kunnen er in September nog eens een lap op geven!
Peaceful gathering vind ik ook ni echt een werktitel (klinkt meer als een groundation), dacht meer aan "Unity in Diversity", of "Out of Many We are one"
Keep di vibe alive!!!
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 15, 2006 11:53:51 GMT 1
Ras, merci voor de bijdrage en idd die naam...
|
|
|
Post by Katrien on May 15, 2006 12:50:06 GMT 1
...'t is in t weekend... dus mss kunnen de boeken EVENTJES neergelegd worden(iets wat ne werkende mens NIET kan!) om even te komen checken... Met alle respect, maar kvrees dat er voor de studentjes niets anders zal opzitten.. -OneLove- Ahum, eventjes de boeken neerleggen om naar A'pen te komen als je midden in de examens zit is voor ne student evenmin mogelijk als voor ne werkende mens. Weekend of geen weekend. Met alle respect, maar ik vrees dat er bitter weinig studentjes, die dan nog midden in de examens zitten en die van andere provincies moeten komen, zullen komen. Zoals Isa ook al zei: dit is geen aanval, ik voel mij ook totaal niet buitengesloten, want het is zoals je zegt: er is altijd wel iemand die niet kan komen. Maar je moet gewoon begrijpen dat wij niet zomaar EVENTJES onze boeken kunnen neerleggen om efkes naar A'pen te komen. Nogmaals met alle respect, maar op dat moment heb ik wel iets beters te doen!
|
|
|
Post by Katrien on May 15, 2006 13:24:12 GMT 1
Ik wil niet ambetant doen, ik vind dit een heel mooi initiatief en kan alleen maar hopen dat het succes zal hebben!
Maar ik vind niet dat de vergelijking met iemand die moet gaan werken of naar een feest moet opgaat. In die gevallen gaat het om individuen. In dit geval gaat het over een groep. Ik weet dat, als je een flyer ophangt van die gathering hier in Leuven, dat veel mensen zullen zeggen, aha tof, daar gaan we heen, tot ze de datum zien. Isa en ik zijn eens in Gent naar een betoging geweest met ongeveer hetzelfde doel als de peacefull gathering en daar liep het vol van Leuvense studenten, hier in Leuven zijn vaker betogingen tegen racisme enzo waar altijd heel veel volk voor op straat komt.
De datum ligt nu vast, ok, het zij zo, en zoals ik hierboven al gezegd heb: ik voel mij als persoon totaal niet uitgesloten, maar ik denk dat je, door die datum, wel een grote groep mensen, die anders mss wel waren gekomen, niet zal zien op de peacefull gathering. En dat vind ik jammer want we willen allemaal hetzelfde: dat er zoveel mogelijk volk naar die gathering gaat.
|
|
|
Post by Mr.Nuts on May 15, 2006 14:20:23 GMT 1
Ik wil niet ambetant doen, ik vind dit een heel mooi initiatief en kan alleen maar hopen dat het succes zal hebben! Maar ik vind niet dat de vergelijking met iemand die moet gaan werken of naar een feest moet opgaat. In die gevallen gaat het om individuen. In dit geval gaat het over een groep. Ik weet dat, als je een flyer ophangt van die gathering hier in Leuven, dat veel mensen zullen zeggen, aha tof, daar gaan we heen, tot ze de datum zien. Isa en ik zijn eens in Gent naar een betoging geweest met ongeveer hetzelfde doel als de peacefull gathering en daar liep het vol van Leuvense studenten, hier in Leuven zijn vaker betogingen tegen racisme enzo waar altijd heel veel volk voor op straat komt. De datum ligt nu vast, ok, het zij zo, en zoals ik hierboven al gezegd heb: ik voel mij als persoon totaal niet uitgesloten, maar ik denk dat je, door die datum, wel een grote groep mensen, die anders mss wel waren gekomen, niet zal zien op de peacefull gathering. En dat vind ik jammer want we willen allemaal hetzelfde: dat er zoveel mogelijk volk naar die gathering gaat. 'Werknemers' zijn eenzelfde groep, als 'studenten'(ze komen voort uit studenten of waren ooit studenten, volgens mij), niet?? SOIT, we zullen in t vervolg bij alles wat er georganiseerd wordt eerst te rade gaan bij de studentjes, de werkende mens, de gepensioneerdenbond, ... weet-ik-veel-wie-nog om dan een voor iedereen geschikte datum te fixen, die NIET met festivals en dergelijke samenvalt én die niet in de week valt, waar IEDEREEN zeker naar toe kan en zal komen, zodat er enkel lachende gezichtjes zijn en gelukkige mensen op t forum... Zijn er eigenlijk nog mensen die zich 'buitengesloten' voelen? gelieve hier uw mailadres, zodat we u tijdig over alles wat nog georganiseerd moet worden op de hoogte kunnen houden(voor het geval als u niet kan komen)... anywayz: iedereen moet prioriteiten stellen en keuzes maken in t leven, dus blijft er aub ni zo over memmen en sta achter uw gemaakte keuze!! voor de rest: -OneLove-
|
|
|
Post by Katrien on May 15, 2006 15:35:29 GMT 1
Ik wil niet ambetant doen, ik vind dit een heel mooi initiatief en kan alleen maar hopen dat het succes zal hebben! Maar ik vind niet dat de vergelijking met iemand die moet gaan werken of naar een feest moet opgaat. In die gevallen gaat het om individuen. In dit geval gaat het over een groep. Ik weet dat, als je een flyer ophangt van die gathering hier in Leuven, dat veel mensen zullen zeggen, aha tof, daar gaan we heen, tot ze de datum zien. Isa en ik zijn eens in Gent naar een betoging geweest met ongeveer hetzelfde doel als de peacefull gathering en daar liep het vol van Leuvense studenten, hier in Leuven zijn vaker betogingen tegen racisme enzo waar altijd heel veel volk voor op straat komt. De datum ligt nu vast, ok, het zij zo, en zoals ik hierboven al gezegd heb: ik voel mij als persoon totaal niet uitgesloten, maar ik denk dat je, door die datum, wel een grote groep mensen, die anders mss wel waren gekomen, niet zal zien op de peacefull gathering. En dat vind ik jammer want we willen allemaal hetzelfde: dat er zoveel mogelijk volk naar die gathering gaat. 'Werknemers' zijn eenzelfde groep, als 'studenten'(ze komen voort uit studenten of waren ooit studenten, volgens mij), niet?? SOIT, we zullen in t vervolg bij alles wat er georganiseerd wordt eerst te rade gaan bij de studentjes, de werkende mens, de gepensioneerdenbond, ... weet-ik-veel-wie-nog om dan een voor iedereen geschikte datum te fixen, die NIET met festivals en dergelijke samenvalt én die niet in de week valt, waar IEDEREEN zeker naar toe kan en zal komen, zodat er enkel lachende gezichtjes zijn en gelukkige mensen op t forum... Zijn er eigenlijk nog mensen die zich 'buitengesloten' voelen? gelieve hier uw mailadres, zodat we u tijdig over alles wat nog georganiseerd moet worden op de hoogte kunnen houden(voor het geval als u niet kan komen)... anywayz: iedereen moet prioriteiten stellen en keuzes maken in t leven, dus blijft er aub ni zo over memmen en sta achter uw gemaakte keuze!! voor de rest: -OneLove- Whoo jongen, rustig! Werknemers zijn een groep ja, maar zoals je wel weet moeten niet alle mensen op dezelfde dag werken. Studenten daarentegen hebben wel allemaal in die periode examens. NIET?! Ik heb al gezegd dat ik mij persoonlijk niet buitengesloten voel, eigenlijk zeg ik dit gewoon om te helpen, verdraai mijn woorden dus aub niet! Het maakt mij weinig uit of ik daar nu kan zijn of niet, het enige dat ik probeer te zeggen, maar dat blijkbaar niet wil doordringen, is dat je volgens mij op die manier een groep mensen verliest. Prioriteiten stel ik idd ja. Maar mijn eigen keuze is dat niet. Ik kan niet anders, en als jij denkt van wel, stel ik voor dat jij mijn examen van 26 juni komt afleggen. Kijken hoeveel tijd je dan nog hebt om rustig efkes de boeken neer te leggen en naar de gathering te gaan. Het was vooral daarop dat ik reageerde, je deed erover alsof we, als we willen, alle tijd van de wereld hebben om EFKES naar A'pen op en af te komen om naar zo'n gathering te gaan. Wel, ik ben hier om u te zeggen dat dat niet zo is en dat ik dus denk dat daardoor veel leuvense studenten niet zullen aanwezig zijn, en dat vind ik jammer. En oohja, het is makkelijk om on love te zeggen nadat je iemand gezegd hebt dat ze aan het memmen is, terwijl die persoon eigenlijk alleen maar op iets wijst met goede bedoelingen. Of het ook geloofwaardig is, dat is iets anders...
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 15, 2006 15:42:33 GMT 1
Iedereen heeft recht op zijn mening ma eerlijk gezegd heb ik hier echt geen zin in nutteloze discussies die nergens naar toe gaan. Deze topic staat hier om iedereen op de hoogte te houden van wat er gaat gebeuren en om suggesties te krijgen van iedereen die ook maar zin heeft om er te geven, dus graag beetje constructief blijven (en als'k me niet vergis gaat't ook over verdraagzaamheid ) Respect!
|
|
|
Post by Katrien on May 15, 2006 15:54:49 GMT 1
Welja, de enige bedoeling die ik had met hierover te beginnen was om jullie erop te wijzen dat je mss een relatief grote groep mensen zou verliezen. Ik zou dat jammer vinden. Ik zou dat ook jammer vinden van andere relatief grote groepen, dus niet alleen (Leuvense) studenten (maar omdat ik er zelf een ben is het makkelijk om daarover te spreken).
Ewel, sla me dood, maar ik vind dat een constructieve bijdrage. De enige bedoeling die ik had, was helpen, voor de rest niets. Ik heb nl. veel respect voor dit initiatief en hoop alleen maar dat het een groot succes zal worden, met of zonder Leuvense studenten!
|
|
|
Post by movhisattva on May 15, 2006 16:01:28 GMT 1
Beste zielen
We hebben een mijns inziens sterke, haalbare aanvraag ingediend, nu wachten, hopen en bidden voor die toelating... De datum is wel degelijk 24 juni geworden, waarvoor sorrysorrysorry Katrien, Isa en/of Leuvenmassive... maar élke datum impliceert een uitsluiting van een bepaalde bevolkingsgroep...
Verder: in mijn (vrij recent achter de rug zijnde) studententijd was een halve dag blok minder wel degelijk in te calculeren in mijn planning... ik vermoed dus dat dat voor sommige echt gemotiveerde studenten ook moet kunnen. Ik geloof niet dat een volledig academiejaar staat of valt met een verlies van pakweg 8 uur blok...
en iedereen is welkom, maar niemand hoeft zich verplicht te voelen aanwezig te zijn... misschien kan de Leuvenmassive ook op een andere manier haar bijdrage leveren dan door fysieke aanwezigheid. (En 't is leuk te merken dat er hoedanook betrokkenheid getoond wordt door bezorgdheid over de datum)
Soit, 't is zo beslist... excuses en hoofdstuk datum afgesloten aub...
Liefde
|
|
|
Post by Isa on May 15, 2006 16:11:15 GMT 1
... De datum is wel degelijk 24 juni geworden, waarvoor sorrysorrysorry Katrien, Isa en/of Leuvenmassive... Hmm, .. Ik denk niet dat wij 'n sorry verwachten, 't is altijd lief natuurlijk, maar wij zeggen dat hier niet in naam van onszelf eh, wij spreken in naam van alle andere studenten die zoals ik niet 'n dag knn vrijmaken, en ja, zo zijn er enorm veel.. Als dat in jullie studententijd kon, dan kan je daar alleen maar blij om zijn.. ik weet dat ik dat niet kan, mss had ik wat minder nr feestjes moeten gaan in A'pen of mss is de unief van Leuven niet zo flexibel.. Alleszins: ik ben blij dat de datum vastligt en dat 't allemaal officieel vastligt .. proficiat, nu de detailopvulling nog eh (die wel van groot belang is ). Doe 't goed! , voor uwe naam die ik nog steeds geweldig vind! Mighty heeft me ooit eens de uitleg hierover gedaan, maar sorry Mighty, ik ben 'm vergeten.. maar dat komt nt zo nauw, 't klinkt goed!
|
|