|
Post by Puppa Mighty on May 12, 2006 12:04:40 GMT 1
kheb net ook zoiets opgevangen, maar weet ook ni waar en wanneer juist, mss op website atv of gva kijken
|
|
|
Post by Mr.Nuts on May 12, 2006 12:05:05 GMT 1
super nice om da hier allemaal te lezen: unity!!
Ik wil me gerust inzetten op allerlei mogelijke manieren, dus mighty (en anderen) laat t maar weten(via PM ofzo...)
-One love- (we gonna spread the message!)
|
|
|
Post by Visionz on May 12, 2006 12:06:06 GMT 1
blijkbaar zou er om 11u al een eerste geweest zijn. Ik weet wel niet door wie deze georganiseerd is, wat ik wel redelijk belangrijk vind (een mars georganiseerd door Abou JahJah zou ik bijvoorbeeld al niet in meestappen).
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 12, 2006 12:07:01 GMT 1
12/05 Moordenaar begon waanzinnig plan omdat hij van school werd gestuurd wegens roken
Hans Van Themsche, de 18-jarige student dierenverzorging uit Wilrijk die donderdag in Antwerpen een kleuter van twee en een Afrikaanse kinderoppas doodschoot, zou van internaat gestuurd worden omdat hij op school gerookt had op zijn kamer. Dat is deze voormiddag gezegd op een persconferentie in het VABI, het Vrij Agro Biotechnisch Instituut, in Roeselare. Van Themsche werd dinsdagavond betrapt en wist dat de uitsluiting van het internaat de logische straf was die hij zou oplopen. Of dat ook de reden is waarom hij donderdag twee mensen vermoordde, is niet duidelijk. Verscheidene allochtone groeperingen zullen vrijdagmorgen om 11.00 uur de slachtoffers van de racistische moord in Antwerpen herdenken. De Unie van Turkse Verenigingen, het Afrikaans Platform, de Stedelijke Overlegraad Antwerpen, de Federatie van Marokkaanse Verenigingen, Voem en de Pakistaanse Gemeenschap roepen de allochtone gemeenschappen om aan de kathedraal te verzamelen en nadien op te stappen naar de Zwartezustersstraat en de Minderbroederstrui. Daar zullen bloemen gelegd worden door delegaties van verschillende gemeenschappen. De vertegenwoordigers van de gemeenschappen zullen er de pers te woord staan. In het persbericht dat de optocht aankondigt, veroordelen de gemeenschappen de moorden. "Deze laffe moorden mogen de bevolkingsgroepen in onze stad Antwerpen niet uit elkaar drijven", stellen de verenigingen. "De overheden (lokaal, Vlaamse en federaal) moeten nu een nul-tolerantiebeleid voeren tegen alle vormen van racisme en tegen extreem-rechts", aldus de vertegenwoordigers van de belangrijkste allochtone gemeenschappen in Antwerpen.
BRON: GVA
|
|
zigo
3 star frontline soldier
|
Post by zigo on May 12, 2006 12:09:19 GMT 1
Big up Mighty voor uwe inzet! das wel knap! ALs ge op één of andere manier nog hulp nodig hebt en ik kan u helpen... lat da maar zeker weten dan!
|
|
|
Post by Katrien on May 12, 2006 12:10:06 GMT 1
Kan je voor die tentjes niet bij een jeugdvereniging gaan? Er zal toch allicht iemand zijn hier die in een jeugdvereniging zit?
|
|
ums
new memba
|
Post by ums on May 12, 2006 12:19:24 GMT 1
yep sombody come post about it on our board please www.basculturesound.com/forumsin french if possible ... i dont'get everything anyway ,time to react... Thx Uman PEACE ONE LOVE
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 12, 2006 12:19:34 GMT 1
Big up Mighty voor uwe inzet! das wel knap! ALs ge op één of andere manier nog hulp nodig hebt en ik kan u helpen... lat da maar zeker weten dan! Thanks maar voor alle duidelijkheid, kben dit ni alleen aan't doen en daar gaat't ook ni om over wie of wat dit doet, het wordt gewoon tijd dat we met de reggaegemeenschap onze mening ook laten horen. Al haalt dit mss niets of weinig uit, mss zijn er toch wel enkele mensen die hier steun of moed kunnen uithalen.. 't Is belangrijk dat de mensen er zich is bewust van worden dat we veel van die 'problemen' eerst en vooral zelf moeten oplossen door meer begrip en respect voor elkaar te tonen. Politiek, pers of gerecht zal dit namelijk niet voor ons doen!
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 12, 2006 12:22:33 GMT 1
yep sombody come post about it on our board please www.basculturesound.com/forumsin french if possible ... i dont'get everything anyway ,time to react... Thx Uman PEACE ONE LOVE Got somebody working on it, Bless up!
|
|
|
Post by L0RD LYTA on May 12, 2006 12:39:26 GMT 1
yep sombody come post about it on our board please www.basculturesound.com/forumsin french if possible ... i dont'get everything anyway ,time to react... Thx Uman PEACE ONE LOVE Got somebody working on it, Bless up! I'll get to it as soon as I can...around 5/6pm or so...right now I've to get on the move in the meantime, it's already in the news On the French TV > I've uploaded it (you can see the silent march of this morning & a black guy interviewed & presented as Patrick Jassens > a little humor in all that nastiness) > www.zshare.net/video/france-2-news-wmv.htmlyou don't have to download it, there's a preview but sorry : no sound during the first seconds...
|
|
|
Post by Mr.Nuts on May 12, 2006 12:55:32 GMT 1
Nu zondag 14/05 om 12u zou er op de Grote markt verzameld worden voor een soort van stille protestactie...
dus wie zich geroepen voelt!
26/05 wordt er een mars georganiseerd n.a.v. die Marokkaanse jongen die vermoord werd teruggevonden en men moedigt aan om ook mee stil te staan bij de tragische, onbegrijpelijke gebeurtenis van gisteren...
ff ter info
|
|
|
Post by movhisattva on May 12, 2006 13:15:23 GMT 1
Hoe klinkt 24 juni voor de reggae-peace-pacifist-solidarity gathering? En qua locatie: harmoniepark, muntplein of spoorwegemplacement (waar we 't kasteeltje bij kunnen gebruiken voor stroom e.d.)?
Voorstel aan't stad wordt namelijk dit weekend geschreven...
soit...
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 12, 2006 13:34:00 GMT 1
Hoe klinkt 24 juni voor de reggae-peace-pacifist-solidarity gathering? En qua locatie: harmoniepark, muntplein of spoorwegemplacement (waar we 't kasteeltje bij kunnen gebruiken voor stroom e.d.)? Voorstel aan't stad wordt namelijk dit weekend geschreven... soit... Idd mensen gelieve snel te reageren op deze vraag dat we snel verder kunnen werken aan de rest van de organisatie, heb al affiche gemaakt kmoet enkel nog datum en locatie hebben ;D bless
|
|
|
Post by Mr.Nuts on May 12, 2006 13:39:53 GMT 1
Lijkt me ne goeien datum, allen al wa ver weg, wa niks is, maar dan denk ik dat de aanleiding van de happening erg duidelijk vermeld moet zijn, if u know what i mean...
Bless
|
|
|
Post by Puppa Mighty on May 12, 2006 13:43:32 GMT 1
Lijkt me ne goeien datum, allen al wa ver weg, wa niks is, maar dan denk ik dat de aanleiding van de happening erg duidelijk vermeld moet zijn, if u know what i mean... Bless Das waar 't is ver weg, maar tgaat niet enkel om het feit van gisteren + dat we iedereen de kans willen geven om te komen want er zijn ook nog studenten onder ons. En uit respect voor de betrokken families lijkt me het ook ni slecht ff te wachten met het organiseren van zo'n bijeenkomst.
|
|