|
Post by AK47 on Aug 11, 2005 12:35:48 GMT 1
Waarom zou je als blank persoon dreadlocks dragen? Ik persoonlijk (white as a feather & nice haircut) snap er niks van: 1. Uw haren zijn daar niet voor gemaakt, je krijgt geen locks van nature uit; 2. Da ziet er niet uit (cfr Reggae Geel); 3. Ge krijgt verwijten als "culture stealer" naar uw hoofd gegooid; 4. Da ziet er niet uit! Graag uw (serieuze en minder serieuze) reacties.
|
|
|
Post by selector waxx on Aug 11, 2005 13:04:07 GMT 1
belange niet alle witte dreads zijn rasta's, punx dragen ook dikwijls dread, net als germaanse traditionalisten, want de germaanse krijgers die rome aanvielen hadden ook dreadlocks. Beide gebruiken dit symbool om daar naartoe te verwijzen, maar wel om andere redenen
verder heb je ook nog fashiondreads, die het gewoon hebben omdat het mode is (geweest)
ook in andere culturen komen dreads veel voor, bvb bij de westafrikaanse maraboes (moslim/anemitische priester/tovenaars/kluizenaars die de afrikaanse islam min of meer leiden door hun morele authoriteit), mongoolse krijgsmonikken (de kern van de beruchte mongoolse legers van oa Gengis Khan), bepaalde indiaanse stammen in noord en zuid amerika, bij bepaalde aborignalstammen in australië, ...
|
|
|
Post by AK47 on Aug 11, 2005 13:11:22 GMT 1
Goeie info waxxx! thanks.
Any other ideas?
|
|
Denjah
3 star frontline soldier
Straight outta The Hague City, original badman town..
|
Post by Denjah on Aug 11, 2005 14:17:34 GMT 1
De indiase Sadhoe's niet te vergeten...
Maar ik moet zeggen dat ik ook walg als ik zo'n bos met onverzorgde vieze blonde nepdreads voorbij zie komen...
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Aug 11, 2005 14:52:56 GMT 1
De indiase Sadhoe's niet te vergeten... Maar ik moet zeggen dat ik ook walg als ik zo'n bos met onverzorgde vieze blonde nepdreads voorbij zie komen... Persoonlijk begrijp ik dat mensen zich laten verleiden om zichzelf op te zadelen met dreads... Toch vind ik het maar een vieze, microbe-haard die niet echt bij blanken past(voor zij die dreads hebben wil ik toch zeggen dat ieder dit voor zichzelf kiest, dus no offence !!) Ik ben er ook van overtuigd dat dit het haar(vooral dan als je geen afrocoupke hebt) stuk maakt! Het is één grote dode bos haar, waar allerlei verschillende dingen binnenin gebeuren... Swat, ieder zijn eigen goesting en stijl: korte coup, coup ambras, langharige coup, dread locks, rood haar, ... als ieder maar is wie hij/zij is en doet waar hij/zij zich goed bij voelt ! -One Love-
|
|
|
Post by gentse biesten on Aug 11, 2005 14:56:56 GMT 1
als je je dreads goed verzorgt heb je geen ongezonder haar dan bij 'normale" coupes. Maar dan moet je je haar wel eens wassen (met normale zeep, geen shampoo) en uw dreads in toom houden voor het een vogelnest is. Luizen en vlooien moet je ten allertijde vermijden, want de enige oplossing ertegen is de scheermachine.
|
|
|
Post by gentse biesten on Aug 11, 2005 14:59:34 GMT 1
Waarom zou je als blank persoon dreadlocks dragen? Ik persoonlijk (white as a feather & nice haircut) snap er niks van: 1. Uw haren zijn daar niet voor gemaakt, je krijgt geen locks van nature uit; 2. Da ziet er niet uit (cfr Reggae Geel); 3. Ge krijgt verwijten als "culture stealer" naar uw hoofd gegooid; 4. Da ziet er niet uit! Graag uw (serieuze en minder serieuze) reacties. 1. niet waar, als je je haar laat verwilderen krijg je een nest van locks, en als je het een beetje verzorgt krijg je schone locks zoals bij etnische afrikanen. 2. hang af van de verzorging van uw haar (zie mijn vorige post) 3. zie de post van selector waxx, en hij is er nog een ganse hoop vergeten 4. zie 2
|
|
|
Post by vik on Aug 12, 2005 10:16:25 GMT 1
ik ben lekker sharpy & skinny
|
|
|
Post by Humble I on Aug 21, 2005 23:46:47 GMT 1
Dit is een ernstige vraag aan diegene die deze posting heeft geplaatst: waarom houdt dat je eigelijk bezig? Dat is toch een puur persoonlijke kwestie? Het is toch logisch dat je niet alle keuzes die een ander voor zichzelf maakt 100% kunt begrijpen dus, waarom vraag jij jezelf juist dat af?
|
|
|
Post by jeszta on Aug 22, 2005 8:47:38 GMT 1
Als haar echt belangrijk zou zijn, dan zat het in uwe kop en ni erop!
|
|
|
Post by ak47 on Aug 22, 2005 9:14:07 GMT 1
Dit is een ernstige vraag aan diegene die deze posting heeft geplaatst: waarom houdt dat je eigelijk bezig? Dat is toch een puur persoonlijke kwestie? Het is toch logisch dat je niet alle keuzes die een ander voor zichzelf maakt 100% kunt begrijpen dus, waarom vraag jij jezelf juist dat af? Omdat ik vaak naar reggae shows, concerten etc... ga en vaak blanke mensen met dreads zie (daarom geen rastas). En in 99% van de gevallen trekt da op geen kloten. Daarom wou ik hier eens ne stok in het kippenhok smijten. See me again!i
|
|
|
Post by meeeeuh on Aug 22, 2005 10:39:50 GMT 1
Als haar echt belangrijk zou zijn, dan zat het in uwe kop en ni erop! lol, een waarheid als een koe ...
|
|
|
Post by Sifaka on Aug 25, 2005 14:33:53 GMT 1
1. Uw haren zijn daar niet voor gemaakt, je krijgt geen locks van nature uit; mine are natural .. en ik ben blank -hangt er vanaf .. -smaken verschillen -uw haar ziet er misschien ook nie uit pfft moeten wij dan op hiphoppers gaan zagen? en op iedereen die legerkleren draagt zonder in't leger te zitten ... bleh, hoe kortzichtig Bless
|
|
|
Post by ak48 on Aug 26, 2005 7:20:44 GMT 1
Waarom zou je als vlaming proberen patois te brabbelen? Ik persoonlijk (arisch als arie & en strikt nederlands) snap er niks van:
1. Uw mama heeft u daar niet voor gemaakt, je kunt dat toch niet spreken; 2.Da past echt niet (cfr. dit forum); 3.Ge krijgt verwijten als "fascist" naar uw hoofd (bij deze); 4.Da past echt ni!
Mi bredren dem, I man just talkin' the same kinda jibrish as mr./mrs. ak47.
|
|
|
Post by bleuh on Aug 26, 2005 7:47:57 GMT 1
allee, het volgende.... ieder zijn goesting! ieder zijn smaak! niet iedereen denk zoals gij....alle chance
|
|