|
Post by Mr Tallawah on Aug 4, 2009 8:17:15 GMT 1
bijna volledig eens met mister mikey
behalve over de toeloop, ik vind kleiner nog altijd fijner couleur cafe wordt te groot, geel wordt te groot binnen twee weken polepole beach eens gaan checken, hopelijk valt het daar mee kwa volk
ken persoonlijk veel mensen die helemaal niet into reggae zijn maar toch naar geel zijn geweest voor de sfeer van het festival, je kan dat toejuichen maar ik vind dat dat wat afdoet aan de belevenis van de "echten" onder ons
maar soit let's stay positive, volgend jaar ben ik doffis weer van de partij
|
|
|
Post by C Zion on Aug 4, 2009 8:29:54 GMT 1
17u30 overgenomen van de finale van catch a mic, big up CaShFlow & D.Ju-Lion for winning the contest! wel toen nie zoveel volk in de finale. maar toen we overnamen was er wel voor éérste keer in 20 jaar geen lege tent (of symbolische 3 man) bij de eerste sound die overnam de zaterdag, integendeel, er was opeens veeeeeeel volk en het was er een feestje! want toen raggamuffin over moest nemen was het publiek helemaal opgewarmd, dus was het dan een makkie om verder te doen. Bij ons 2de setje heb ik ook de massive uit de bol zien gaan, en opnieuw lekker veel volk. en iedereen stond maar mee te zingen en zich te geven! dat is wat ik heb gezien!
niemand zei iets van zuigen van setje van chaka. ik heb enkele beatstreet op dit forum horen zeggen nice setje van chaka en selector waxx vond het iets minder. da zijn 2 opmerkingen. en ik ga ervan uit dat niet veel antwerpenaars onze set gezien hebben. geen nieuws, goe nieuws. Wij waren alvast tevreden dat we ons ding hebben kunnen doen! en da gaan we nog jaren doen op onze manier en onze stijl! twa beestig. nogmaals ne vetten big up voor geel, en voor de crazy massive! foto's volgen wel nog!
Raggamuffin en High Grade, big up unno self, ook het volk bleef maar gaan!!! pow pow op hun typische manier MAD!!!! om na pow pow over te nemen is zeker geen cadeau! Big up Civalizee!!!!
Het is hard gegaan in de tent dit jaar! das zeker!!!! ;D
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Aug 4, 2009 9:37:10 GMT 1
en ik ga ervan uit dat niet veel antwerpenaars onze set gezien hebben. Ik heb het grootste deel van jullie eerste set gezien, en zag dat't goe was Den mc was hard aan't gaan, de mensen waren aan't dansen de tent stond goe vol no worries twas dik inorde
|
|
snow
new memba
|
Post by snow on Aug 4, 2009 9:50:16 GMT 1
Elk jaar kijk ik uit naar Reggae Geel en dit jaar misschien nog iets meer dan anders door de fantastische line-up! Met feel-good vibes om 13u vertrokken, centrum Geel bereikt om 15u45 ... camping bereikt om 20u45.... Vorig jaar 2 uur moeten aanschuiven (da valt goe mee), dit jaar 5 uur is ewa te veel van 't goeie. Wij waren echter nog bij de gelukkigen want de auto's na ons (die ook al 5 uur in de file stonden), werden plots (100m van de CW5) omgeleid naar camping CW10! Moe ni plezant geweest zijn...
Verder was het best wel een goede editie, hoewel ik er meer van verwacht had. Powpow was echter wel THE BOM!! Wa ne work-out! :-)
Hoe dan ook staat Reggae Geel standaard in de agenda en ik zal dan ook volgend jaar weer aanwezig zijn, want dergelijke sfeer vind je op geen enkel ander festival!
|
|
|
Post by mantrizz on Aug 4, 2009 10:55:54 GMT 1
Een kleine bom maar toch een bom.
Het is duidelijk dat, door de grote toeloop en het feit dat de organisatie hier niet op voorbereid was, een deel van de sfeer verloren is gegaan. De goede wil was er maar de goede uitvoering niet altijd. Eerst en vooral schande dat er nog zoveel vuil op de grond ligt, dit vraagt absoluut om een crisis beraad. Een extra tent is een uitstekend idee. Geeft dat kind een naam (RubaDub tent, Oldskool Garden, Skankers Yard... wedstrijdje wie kan beter ?) smijt er een paar soundsytems op en het feest is vetrokken. (persoonlijke suggesties: Mungo's Hifi, Martin Campbell) "cause I'm a man of the past and I'm living in the present and I'm walking in the future" De toekomst ontkennen heeft geen zin, Dubstep (Steppers) is maar een naam zoals er zovelen daarvoor geweest zijn (Ska is geen Reggae maar Rock'n roll, Ragga is geen Reggae maar Dance, Nyabinghi is geen Reggae maar Klassieke muziek, ... vul maar aan) Sinds wanneer is Steppen op een Beestige Baslijn niet Ital ? We kunnen het blijkbaar toch niet laten van in hokskes te denken en te vergruizen van wat nieuw is en we niet goed kennen. Ne Soundsystem met vette bassen, wicked dj skills en bad ass toasters wie is daar nu tegen ? Traditie is mooi maar hiermee kunnen omgaan is beter, het terrein dient heringedeeld (smijt die winkels buiten en zet ergens tussen CW1 en CW12!, goed voor de sfeer) en maak een volwaardig 4de podium. Volk genoeg. Iedereen heeft het recht te feesten ter eer en glorie van Jah en een beetje competitie kan nooit kwaad. Blezz.
|
|
|
Post by Benji!! on Aug 4, 2009 14:56:18 GMT 1
Bij deze een filmpje van onze eigenste UNLISTED FANATIC ls SAIMN-I op reggae geel 2009 in het dub-bos.
bij deze nog nen dikke big up voor uw setjes!!!!
voor de rest...editie met ups en downs maarrrrr... i had a lot of fun! punt ;-) up to di next one!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 4, 2009 15:47:04 GMT 1
binnen twee weken polepole beach eens gaan checken, hopelijk valt het daar mee kwa volk Kgeef u maar de raad da eens je binnen bent op pole pole beach je niet meer buiten kan.. Zo was het vorig toch althans. Wat betreft Geel dit jaar. Ben alleen zaterdag geweest en vond het een van de minder goeie keren eigelik. Wat betreft het afvalprobleem is er al genoeg gezegd. Ook ben ik het eens met een van de beste prestaties van ONESTY tot dusver. Absolute tegenvaller: Lee Perry (Wie geniet hier nu van?) Zijn platen klinken alleszinds een pak beter Absolute hoogtepunt: Ziggi (Retestrakke band) Hoop hier rap nieuwe songs van te mogen aanhoren, dan weten we direct of het een blijver is! Misschien tot volgend jaar Geel..
|
|
|
Post by miss incredible on Aug 4, 2009 16:15:00 GMT 1
dank aan jah rebel voor het compliment. dank aan benji om de link van unlisted te posten. ik ben nog volop bezig met video's want die duren net iets langer om te renderen en online te zetten. catch a vibe, catch a video nog eentje om te delen van unlisted, eigen productie: en ook nog eentje van conscious sounds de bassen moet je er maar bijnemen
|
|
|
Post by sam on Aug 4, 2009 16:21:07 GMT 1
Vrijdag rond 13 uur in geel aangekomen en superlange files voor de autocamping. Zijn uiteindelijk maar op gewone camping gaan staan omdat het zolang duurde. Tege 18u30 uur na de tent gegaan voor mystic breeze te horen en die deden nie anders dan da ik verwacht had echt knallen vond het jammer da ze nie wa later geprogrameerd stonden.lady saw vond ik wa tegenvallen, glenn washington vond ik zalig en downbeat heb ik bij momenten toch ook wel echt van genoten.
Zaterdag begonnen met ziggi en die vond ik beter als vorige keer dat ik hem had gezien denk da da op summerjam was. chaka demus en pliers vond ik eigenlijk echt een goed optreden heerlijke stemmen die manne. voor de rest veel in de bouncetent gezeten. Chaka chaka vond ik goed maar high grade jammer genoeg gemist. Powpow was echt een boem maar civalizee vond ik wat tegevallen ook maar kan is gebeuren heb ze al vaak genoeg hore knallen ook.
Vrijdag weinig gemerkt van het vele volk zaterdag jammer genoeg veel te veel volk en snapte nie waarom da allemaal door zone smalle ingang naar binnen en buiten moest lang staan aanschuiven. al bij al goeie geel en kijk al uit na volgend jaar!
|
|
jacob
3 star frontline soldier
|
Post by jacob on Aug 4, 2009 18:20:19 GMT 1
Ik heb weer van het begin tot het einde genoten! Wel jammer van de slechte geluidskwaliteit in de dancehall, volgend jaar hopelijk beter. Mijn hoogtepunten dees jaar: Glenn Washington en Pow Pow Movement!! Dieptepunt: dat ook de dieven aanwezig waren op de camping (zelfs slaapzak gepikt, waar houde u toch me bezig dan e)
|
|
|
Post by Sifakah on Aug 4, 2009 19:49:19 GMT 1
nog een rub a dub tent er bij? of een andere tent ... 'k vind het zo al moeilijk genoeg om te kiezen tussen main stage, bounce tent en bos
|
|
|
Post by blazeitup on Aug 4, 2009 21:50:46 GMT 1
Wat vonden jullie zuigen aan de set van chaka? Kben altijd bereid om bij te leren. Greetingz! vooral de live hadde ni moeten doen voor mij, maar das slechts mijn mening eh
|
|
|
Post by Carlos on Aug 5, 2009 0:00:59 GMT 1
allee kga wok eke min gedacht zeggen,
We stonden dus op cw10, veels te ver, 20min stapn is te veel, en ze moeten nie zo moeilijk doen aan de camping, als er iemand later toekomt en er is plaats voor vrijgehouden laat em erop!!! twa gelijk de gestappo diene kerel! chill man
Roze tente, roze armbandjes, cokeheads = gay!!! Misschien fluogeel volgend jaar?
Misschien meer wc's, vooral voor de ladys. Denk dat ze wa roste plekken opt gazon zullen vinden.
Qua sounds vond ik iedereen redelijk vet eigenlijk, Chacka Chacka vette dubs, mc wicked, kzin verschoten, big up. Whiteman big as usual, eigen remixes enezo. PowPow super vet, mor idd altijd ongeveer zelfde setje. Civalizee vond ik anders ook wel vet, nekeer iets anders dan anders, een beetje hiphop ertussen enezo, I LIKE IT A LOT. Andere sounds gemist dedju, had ze graag gezien.
Van optredens hebk nie veel te vertellen da ierboven nog nie verteld is geweest.
Aja, een uur aanschuiven aan den ingang van festival (zaterdag)me ne zware kater, vree stoned, in volle zonne, tussen nie gewassen mensen, ppppppppppppfffffffffffffffffffff
See yall next year!!!
|
|
|
Post by Dr. Loewemantado on Aug 5, 2009 11:17:51 GMT 1
nog een rub a dub tent er bij? Als die er komt dan is Geel compleet voor mijn part ;D Kiezen zal dan wel inderdaad nog een pak moeilijker worden Mss in combinatie met die Ska tent? Beginnen met wat Rub A Dub vibes om den avond te eindigen in strakke ska-tunetjes? Voor de rest over Reggae Geel '09, ik vond het persoonlijk niet echt een van de betere Reggae Geels. Vooral, zoals reeds meermaals vernoemd, den trash die overal lag, de wachtrijen overal en ook de affiche vn dit jaar was niet echt zo spetterend als andere jaren. Al heeft dat mss te maken met het feit dat voor mijn part weinig kan tippen aan King Sturgav & Black Scorpio van vorig jaar ... Zoiets ontbrak dit jaar naar mijn mening. Allesinds op naar de volgende Reggae Geel ! Hopelijk met minder trash en of een groter terrein of minder volk.
|
|
|
Post by Kinja on Aug 5, 2009 18:25:39 GMT 1
alles is al gezegd maar 'k moet toch nog twee dingen kwijt: Ne zeer welgemeende BIG UP aan iedereen die er zo vroeg al stond om samen met ons een feestje te bouwen! en niet te vergeten: nen héle grote aan Stef & Leen die er met z'n tweetjes heel het weekend voor gezorgd hebben dat alles in die dancehall tent vlekkeloos verliep!! Bijna heel het weekend in die tent gestoken! Respect aan alle sounds die er stonden, het was daar twee dagen op rij altijd leuk en sfeervol!
|
|