Olraaaijt, ik ben eindelijk 'n beetje bekomen .. genoeg met de voeten op de wereld om een objectieve mening te vellen
Eerst en vooral: big up all massive, om in zo'n grote getalen af te dalen nr die keet! Het zat daar potdikke goed vol! Alleen jammer dat den toog zo ver was vh podium
.
Een andere reden om de massive te bedanken, is om zo fair te reageren op eender welke tune van welke sound dan ook .. der werd altijd wel eerlijk gereageerd! Zelfs ik als grootste Ivoryfan heb ook altijd wel mijn respect laten blijken t.o.v. B-a-R .. -al kostte dat mentaal soms wel enorm veel moeite ;D-
Maar geef toe: B-a-R kwam soms harder uit de hoek dan men verwachtte! Een waardige tegenstander! Alle respect dus!
Zeker voor hun rood-geel-groene lawaaidinges! Netjes ..
Maar die groene fluitjes deden beter hun werk
.
MAAR ..
Maar ..
Hoewel B-a-R bigger was dan verwacht, konden ze echt niet tippen aan Ivory (mijn persoonlijke mening) .. verkeerde tunes op de verkeerde moment (ook id dub-fi-dub)..
Een paar keer slecht gemixt, ook een keer problemen met de tune door te sturen vd laptop naar de platenspeler zelf (daar is 'n term voor, al weet ik niet meer welke) .. al viel 't niet fel op, hoor, maar toch.. ik vond de mc's niet slecht, maar toch niet je dat. De eerste vond ik veel te hard.. en globaal hadden ze precies niet veel te vertellen .. terwijl Rascal soms epistels ah vertellen was (zalig btw).
Het leuke was ook wel dat Rascal just voor de massive kwam staan, terwijl de eerste mc van B-a-R dat niet deed .. detail, maar toch ook wel meebepalend voor mij.
Ook vond ik dat de mc van B-a-R 't volk niet genoeg ophitste .. zoals Mikey G mij gisteren vertelde: ne Shabba opgooien zonder 'm op voorhand te hypen ..
En de slacknessronde: blijkbaar had iedereen iets anders verwacht, en B-a-R heeft idd die ronde gewonnen, duidelijk. Maar de sounds hbn nu eenmaal 't recht om slackness in zijn brede vorm op te nemen .. hoewel figuurlijke sex inna the area feller had gepakt bij de massive!
Ivm de dubs: nice call-outs! En zalige dub van Sizzla, Ward 21 en Million Stylez!
Nuja .. Mijn gevoel zat al die tijd (al maaaaanden) al juist!
, Ivory!
Jullie hebben dat enorm, maar echt enorm goed gedaan.
Jullie zijn big! Ohwee wie nog eens durft zeggen: "Ivory, an upcoming sound .. good to warm up the party .."
... good to mash down the area, ja!!
Potdikke toch!
Jullie zijn heel sterk uit de hoek gekomen .. juiste selectie (big up Mr. Herbe voor die zalige tunes), quasi perfecte mixtalenten van Jr. Dread .. echt waar, knap gemixt! En het meest verbluffende vond ik Rascal! Duidelijk mijn lievelingsmc van alle sounds die ik ken!
Wat een teksten en wat 'n timing! En zo goed voorbereid, op de seconde just, wetende wat er in de lyrics zou komen.. perfect geanalyseerd en toegepast op B-aR.. Ongelooooflijk veel tijd in gestoken op voorhand, en dat verdient zo al een proficiat!
Elk afzonderlijk vond ik ze uitzonderlijk goed, maar het mooiste was nog hun samenwerking .. zo goed op elkaar afgesteld! Prachtig! Zo hoort 't!
Alleszins ne big up voor elk van hen, om die avond nog ne emotionele touch te geven door de special dedication .. had niet gehoeven, maar als je weet dat 't mij -echt waar- emotioneel maakte voor lange tijd, dan is dat 'n heel groot compliment van mijn kant!
Edit: mss nog een gemeende dankjewel voor mijn wederhelft, om mijn ups en downs, emotionele en overenthousiaste momenten en toestanden te incasseren zonder al te veel klagen .. (of waart ge mij dat nog verschuldigd van de tijden rond 8 oktober
Alleszins danku sjattie!)