|
Post by skwizzard on Sept 22, 2006 10:55:35 GMT 1
Zoals gewoonlijk werk ik dus weeral de zondag dat we moeten gaan stemmen. Ik heb dus een attest van mijn werkgever (yup good old coca cola) dat ik niet kan gaan stemmen. Een volmacht geven aan iemand heb ik dus nog nooit gedaan (stemmen intereseert mij ook niet maar ja stemplicht ). Mensen zeggen mij dan altijd dat mijn stem naar de meerderheid gaat (Vlaams behang grmph) maar dit zou dus niet zijn ( principe van een blanco stem). Klopt deze redenering ? "Blanco stemmen en ongeldige stemmen worden niet meegeteld bij de verdeling van de zetels over de lijsten.[...] Blanco stemmen of ongeldige stemmen worden dus totaal genegeerd bij de zetelverdeling. Geen enkele lijst heeft er voordeel bij." binnenland.vlaanderen.be/verkiezingen/FAQ/blanco.htmDie stem gaat ni naar de meerderheid ma een stem minder voor elke andere partij dan het vlaamsblok kom hun toch ten goede Tis een stem minder waartegen zij moeten opboksen!
|
|
|
Post by skwizzard on Sept 22, 2006 11:02:58 GMT 1
|
|
|
Post by amoz on Sept 22, 2006 13:22:03 GMT 1
Onkelinx'gunfinger... Put gunshot inna yuh bloodclat face!
|
|
|
Post by skwizzard on Sept 23, 2006 16:01:30 GMT 1
kheb hierjuist in de krant gelezen dat er in a'pen nog iemand opkomt met de partij protest
die man is ervan overtuigd dat hitler de reincarnatie was van jezus, de nieuwe messias, hijzelf is door een uitgebreide studie tot die bevinding gekomen!
There are some fucked up people in our likkle country!!
|
|
|
Post by stical on Sept 24, 2006 20:49:37 GMT 1
kheb hierjuist in de krant gelezen dat er in a'pen nog iemand opkomt met de partij protest die man is ervan overtuigd dat hitler de reincarnatie was van jezus, de nieuwe messias, hijzelf is door een uitgebreide studie tot die bevinding gekomen! There are some fucked up people in our likkle country!! Maar allez, aangezien ik dit jaar 33 word was ik ervan overtuigd dat ik de reincarnatie was van Jezus ( kheb al half duitse roots )
|
|
|
Post by MPTI on Sept 25, 2006 22:05:50 GMT 1
staaf mijn keuze voor "ANDERE" awel mijn grote droom was toen ik 18 jaar werd om eindelijk te kunnen stemmen voor de WOW "waardig ouder worden)
heel simpel ik HAAAAAAAAAAAAAT stemmen léve het stemRECHT. bij mijn weten zijn er in de loop der jaren al verschillende kleuren/partijen/ideeën aan de macht geweest. en het is nooit beter geweest.
de politiek vergelijk ik met honden. er zijn verschillende rassen met verschillende karaktertrekken. maar uiteindelijk zullen ze allemaal blaffen, kakken pissen en eten.
ge kunt nooit voor iedereen goed doen geen enkel partij kan al zijn beloftes nakomen
AWEL maakt ze dan ook niet!!!!!
zelfs al zou vlaams blok aan de "macht komen" dan veranderd der nog niks want hun beloftes komen ze zeker niet na en uiteindelijk moeten ze toch heel den boel draaiende houden juist zoals hun voorgangers: zie maar na HEIDER in oosterijk; ist daar nu beter? volgens mij juist hetzelfde.
dus ik STEM vant jaar (omdat de WOW al lang dood is) voor de JOS "jong optimistisch sociaal" ze horen bij groen en die gaan waarschijnlijk niet winnen dus ik stem waarop ik denk dat de mensen het minst gaan stemmen
|
|
|
Post by MPTI on Sept 25, 2006 22:09:48 GMT 1
ik hoop alleen da vlaams belang niet gaat winnen maar ik vrees ervoor met hunnen dikke nek bende amateurs met hun oplossingen die ze door een computerprogrammake laten uitreken of als de compter af sta met den dobbelsteen
|
|
|
Post by Visionz on Sept 25, 2006 22:24:34 GMT 1
staaf mijn keuze voor "ANDERE" awel mijn grote droom was toen ik 18 jaar werd om eindelijk te kunnen stemmen voor de WOW "waardig ouder worden) heel simpel ik HAAAAAAAAAAAAAT stemmen léve het stemRECHT. bij mijn weten zijn er in de loop der jaren al verschillende kleuren/partijen/ideeën aan de macht geweest. en het is nooit beter geweest. de politiek vergelijk ik met honden. er zijn verschillende rassen met verschillende karaktertrekken. maar uiteindelijk zullen ze allemaal blaffen, kakken pissen en eten. ge kunt nooit voor iedereen goed doen geen enkel partij kan al zijn beloftes nakomen AWEL maakt ze dan ook niet!!!!! zelfs al zou vlaams blok aan de "macht komen" dan veranderd der nog niks want hun beloftes komen ze zeker niet na en uiteindelijk moeten ze toch heel den boel draaiende houden juist zoals hun voorgangers: zie maar na HEIDER in oosterijk; ist daar nu beter? volgens mij juist hetzelfde. dus ik STEM vant jaar (omdat de WOW al lang dood is) voor de JOS "jong optimistisch sociaal" ze horen bij groen en die gaan waarschijnlijk niet winnen dus ik stem waarop ik denk dat de mensen het minst gaan stemmen is NEE dan niet de ideale partij voor u?
|
|
|
Post by Chica Isa on Sept 26, 2006 13:25:12 GMT 1
is NEE dan niet de ideale partij voor u? Ivm die Nee-partij .. ik snap 't niet geweldig, want ben dan ook nt van A'pen.. maar is 't zo dat als ge 'n blanco stem geeft, dat die dan niet naar de meerderheid gaat? Is dat het concept of nog iets anders? En waarom zijn alle Antwerpenaren (toch de mensen die ik gesproken heb v A'pen) zo hevig tegen Nee, terwijl andere mensen v andere provincies dat iets geweldigs vinden?
|
|
|
Post by Visionz on Sept 26, 2006 13:34:40 GMT 1
is NEE dan niet de ideale partij voor u? Ivm die Nee-partij .. ik snap 't niet geweldig, want ben dan ook nt van A'pen.. maar is 't zo dat als ge 'n blanco stem geeft, dat die dan niet naar de meerderheid gaat? Is dat het concept of nog iets anders? En waarom zijn alle Antwerpenaren (toch de mensen die ik gesproken heb v A'pen) zo hevig tegen Nee, terwijl andere mensen v andere provincies dat iets geweldigs vinden? Wat doet NEE?NEE geeft uw stem meer waarde: u bent nu niet meer verplicht ze aan de politici te geven. NEE geeft u de kans uw stem te ontnemen aan de politieke partijen en uw stem als protest te doen vertegenwoordigen. NEE geeft u de mogelijkheid om politici te ontslaan: door hun stemmen af te nemen neemt u ook hun inkomsten en hun zetels af, en kunt u ze dus effectief uit de politiek ‘wegstemmen’. Met NEE kunt u de politici dus sanctioneren en krijgt u meer politieke macht in het stemhokje. NEE confronteert politici met hun wanbeleid: politici die stemmen verliezen aan NEE moeten onder ogen zien dat hun verlies niks te maken heeft met de populariteit van andere politici, maar volledig te wijten is aan hun eigen tekortkomingen. NEE brengt de politiek dichter bij de mensen. Als mensen merken dat ze meer politieke macht hebben en hun stem een grote impact heeft zullen ze zich automatisch meer betrokken gaan voelen bij het politieke gebeuren. NEE stemt uit protest symbolisch ‘nee’ op alle voorstellen van de politieke partijen. Die nee-stem is niet de ‘nee’ die wij geven aan de individuele voorstellen, maar een ‘NEE!’ die u als ontgoochelde kiezer geeft aan het politieke knoeiwerk. Indien NEE zetels haalt zullen wij ervoor ijveren om NEE toe te voegen aan de kieslijst zodat u vanaf dan, zoals bij een blanco stem, ook steeds de mogelijkheid hebt om een NEE stem uit te brengen bij alle verkiezingen op alle niveau’s. Die NEE-stemmen zouden dan vertegenwoordigd worden door leegstaande zetels. www.nee-antwerpen.be
|
|
|
Post by heartical on Sept 26, 2006 16:58:47 GMT 1
Leegstaande zetels, maar wel verkozenen die een fikse wedde opstrijken? Slim gezien van die gasten.
|
|
|
Post by Visionz on Sept 26, 2006 17:13:33 GMT 1
Leegstaande zetels, maar wel verkozenen die een fikse wedde opstrijken? Slim gezien van die gasten. 24. Zullen de mensen van NEE een loon van de overheid aanvaarden als ze zetelen?
Nee. Indien u als kiezer ons een zetel geeft in de gemeenteraad, zullen wij elke vergoeding die ons door de overheid wordt aangeboden weigeren. Wij komen met deze beweging op uit overtuiging en idealisme en wij willen ten allen tijde volledig onafhankelijk en zo objectief mogelijk blijven. Het ontvangen van geld voor onze inzet zou onze objectiviteit en onafhankelijkheid kunnen schaden, omdat we er dan persoonlijk belang bij zouden hebben verkozen te blijven. Ik weet nog niet wat ik er allemaal van moet vinden, maar het is een feit dat die mannen er echt wel voor gaan en overal heel goed over nagedacht hebben.
|
|
|
Post by giccaca on Sept 26, 2006 18:24:35 GMT 1
mmm...weet ni wat die allemaal van plan zijn maar actie "red filip".als u hem op straat ziet geef hem dan een knuffel,de arme schat verdient het. filip ge zijt een toffe jongen. antwerpen doet niets anders dan op zijn kop zitten
|
|
|
Post by illiterationist on Sept 26, 2006 19:38:59 GMT 1
mmm...weet ni wat die allemaal van plan zijn maar actie "red filip".als u hem op straat ziet geef hem dan een knuffel,de arme schat verdient het. filip ge zijt een toffe jongen. antwerpen doet niets anders dan op zijn kop zitten If it's di real giccaca.... filip who...? Mi nah like only one filip...the cold-hearted fool...
|
|
|
Post by Mikey Ché on Sept 26, 2006 20:04:52 GMT 1
Over NEE: Ik moet nog altijd de eerste tegenkomen die durft ontkennen dat het beleid er de voorbije jaren in Antwerpen NIET beter op geworden is... dus kzou ni weten waarom ge "NEE" zou stemmen als ge JA antwoord op de vraag of er een beter bestuur is de laatste jaren. Voor de rest lijkt me dit initiatief even idioot als Banaan en dergelijke (ook al is er over nagedacht).... en redelijk onverantwoord zelfs, maar soit tzal zijn omdat ikzelf duidelijk wél partij kies voor een gevestigde partij. Voor mij is NEE een even grove anti-Antwerpen-partij als het VB. Ze vragen je stem om er dan geheel niets mee te doen, en ze geven het nog toe ook. In volle campagne maak je wat mee hoor... wie kan mij hier eens een fatsoenlijke verklaring voor geven? 1. Er zijn blijkbaar nog altijd mensen waarvoor het nooit goed is, dan te weinig dan te veel wegenwerken, dan te weinig dan te veel voor sport en cultuur, dan te veel migranten die ons werk afpakken en dan te weinig die willen werken.... Al n geluk dat ons land, onze regio of onze steden en gemeenten in de overgrote meerderheid (voorlopig) toch nog bestuurd worden door mensen die wél weten wat ze willen. 2. Ik snap ook niet dat mensen wel kunnen (ook omdat ze moeten) kiezen in alle andere dingen van het leven (van waspoeder tot biefstuk of kotelet, mars of twix, cola of bier, vtm of vrt, etc.) en dan pretenderen dat niet te kunnen voor de politiek. Zo moeilijk is het nu ook weer niet hoor. 3. En dan de mensen die zeggen dat politiek hen niet boeit, terwijl het over àlle facetten van uw leven gaat, en je toch overal iets op te zeggen hebt... 4. Voor de rest een interessant interview met Patrick op radio centraal (over z'n omstreden campagne en het opvallende dat het meer daarover gaat dan over de inhoud of visie op de toekomst van de stad: klik hier: redactie.radiocentraal.be/Home/?p=174 5. Filip een knuffel geven? Voor zover ik begrepen heb, heeft hij hier vorig week int centrum nog wat klappen gekregen (samen met z'n kompaan Coveliers)... En ik moet zeggen dat ik daar ook wel zin in heb telkens ik hem zie... maar ik gun hem zelfs dat niet! 6. Check Humo deze week: het cordon sanitair begeeft het waarschijnlijk in verschillende andere gemeenten in Vlaanderen. 7.En dan zijn er van die mense die zeggen dat alle politiekers tzelfde zijn en dus slecht en corrupt... zakkevullers als het ware. Man man man. We leven om te beginnen niet in Afrika dus 1/ is corruptie ondertussen een vlag die enkel nog kleinere misstappen dekt (zie de klucht rond de visa's die opgeblazen werd van hier tot in Tokyo, met de GVA als onbevlekt ontvangen maagd op kop) ... en 2/ wie gaat da hier anders runnen? De kabouters? Politiek doe je écht niet voor het geld hoor, of moet ik hier de lonen van managers eens bekend maken? Ge zult snel anders piepen zenne. PS: of hoe campagne voeren (of gewoon bekennen dat je politiek wél interessant en belangrijk acht) soms wel frustrerend is hoor.
|
|