|
Post by Bmas on Sept 16, 2006 7:55:44 GMT 1
Ben eens benieuwd of we zo een beeld kunnen krijgen wat de belangerijkste parijen voor de reggae massive zijn.
(aangepast) wie het nog niet weet stemt ook maar op andere
|
|
|
Post by bwoyblue on Sept 16, 2006 9:16:55 GMT 1
Trouwens deze week ook nog een interessante site gevonden voor de antwerpenaren onder ons die het aantal jongeren in de politiek belangrijk vinden. www.wijblijvenplakken.be/Home.98.0.htmlJong Sp.a in t stad en met een deftige vertegenwoordiging van bekende gezichten in de scene vooraan en achteraan de lijst. In tijden van steeds groeiende vergrijzing is het bijzonder belangrijk dat wij als jongeren ook deftig vertegenwoordigt worden. Zeker als die vergrijzing nog eens gecombineerd wordt met een steeds grotere nijging naar eerder conservatieve tendensen in de maatschappij. Discussie misschien?
|
|
|
Post by Sifakah on Sept 16, 2006 9:51:36 GMT 1
Ik heb op 'Andere' gestemd, omda'k het nog niet weet.
|
|
|
Post by skwizzard on Sept 16, 2006 10:14:36 GMT 1
andere, geen van de vermelde partijen komt op in ons gemeenteke
|
|
|
Post by illiterationist on Sept 16, 2006 10:22:30 GMT 1
SP.a. is volgens mij de enige uitweg in antwerpen, als we geen vlaams behang aan de macht willen. Nochtans geloof ik wel dat de kracht van het Vlaams Belang gebroken wordt als ze aan de macht zouden komen. Naar het schijnt zou er onenigheid in de partij zijn, dewinter en banannemans zoude qua ideologie lijnrecht tegenover elkaar staan, en door aan de macht te komen zou er een mogelijke scheuring ontstaan in het Vlaams Belang. Dewinter wil zich immers als dé leider profileren, wat anderen tegen de borst stoot... Ik pleit echter voor een collectieve collocatie van het gehele VB. ;D
|
|
|
Post by Sifakah on Sept 16, 2006 10:41:03 GMT 1
Al zou ik het blok graag zien verbrokkelen, ik wil er toch nie het risico voor lopen om de rest van mijn leven in catchou botten rond te lopen en elke dag voor de avondklok thuis te zijn ...
|
|
|
Post by sergio on Sept 16, 2006 12:33:32 GMT 1
Ben ne Rooie stemmer,maar geen ratten ni meer int stadhuis he. Dees heeft nog weinig me politiek te maken,maar een Rat als burgemeester en nen Duits als paus,kweet ni in wa ik nog moet geloven. Voor de rest vind ik politrix
|
|
|
Post by gicaca on Sept 16, 2006 13:20:36 GMT 1
men hart zegt groen,maar ga toch voor spa(lijkt me toch nodig willen we sterk staan tegen vlaams belang). het VB zal ier nog goe kunnen plakken,want kan gene De Winter tegenkomen zonder hem eraf te scheuren...en hunne kol trekt dees jaar op niks!
|
|
|
Post by Mikey Ché on Sept 16, 2006 13:22:14 GMT 1
Trouwens deze week ook nog een interessante site gevonden voor de antwerpenaren onder ons die het aantal jongeren in de politiek belangrijk vinden. www.wijblijvenplakken.be/Home.98.0.htmlJong Sp.a in t stad en met een deftige vertegenwoordiging van bekende gezichten in de scene vooraan en achteraan de lijst. In tijden van steeds groeiende vergrijzing is het bijzonder belangrijk dat wij als jongeren ook deftig vertegenwoordigt worden. Zeker als die vergrijzing nog eens gecombineerd wordt met een steeds grotere nijging naar eerder conservatieve tendensen in de maatschappij. Discussie misschien? Ok, hier is dus nummer 42 van de gemeenteraadslijst van sp.a-spirit-onafhankelijken voor Antwerpen. Op de site www.wijblijvenplakken.be kan je inderdaad alle jongeren eens checken. Ik heb het nog niet uitgezocht, maar volgens mij zijn we met onze lijsten in Antwerpen van de oubolligste partij naar de jongste en kdurf zelfs progressiefste lijst geëvolueerd. Er staan maar liefst 45 jongeren op de verschillende lijsten (gemeenteraad, provincieraad en districtslijsten). In Borgerhout, Deurne en Merksem komen daar nog een wat Groen!-kandidaten bij ... die strategie is volgens mij écht nodig in die districten (enkel had ik daar Hoboken nog graag aan toegevoegd maja). Kzal mij effe kort voorstellen: ik ben al 11 jaar met de sp.a-jongeren in Antwerpen bezig, en ben net een 4-tal jaar voorzitter geweest van de Antwerpse afdeling (www.animo-antwerpen.be). Kdoe de derke keer mee en neem nu een beetje de rol op van raadgever/duwer van alle andere, nieuwe jongeren op de lijst. Ik werk als coördinator van ABVV-jongeren in Vlaanderen en in die functie heb ik dan op nationaal niveau al enige relletjes gehad met sp.a (over sociaal-economische keuzes, o.a. aanpak jeugdwerkloosheid etc), maar ik blijf deze partij steunen... zeker in Antwerpen. Ik ben op lokaal niveau voornamelijk met jeugdbeleid, fuifbeleid, onderwijs en mobiliteit bezig. Voor de rest kan ik mij ook volledig vinden in de prioriteiten die onze lijst, en voornamelijk de jongeren naar voor schuiven. Na het weekend zou mn site ook terug moeten draaien zoals het hoort, en kan je er alles over lezen. Check dan maar eens: www.mikeyg.be Ik weet dat er nog wel enkele reggae-minded people opkomen hier en daar (bv in Leefdaal en Kruibeke). Misschien is dit hier ook de plek om dat te outen? Mensen die het 42ste eskadron van Patrick's lijst willen vervoegen en dus wat promomateriaal mee willen verspreiden, kunnen een mailtje sturen naar info@mikeyg.be . @ Gicaca: Groene mensen op onze lijsten? Gemeenteraadslijst: Seppe De Blust (nr.11, 19j, actief in zowat alle milieubewegingen in het Antwerpse)... Guy Lauwers (nr.3 gemeenteraad, ex-vakbondskopstuk en ex-voorzitter Greenpeace) en Bart Martens (nr.20 ex-coördinator Bond beter Leefmilieu). @ iedereen: dat er geen partij is in Antwerpen (sp.a = 24%) die het Vlaams Blok (VB= 33%) gaat verslaan is duidelijk. Maar het zou leuk zijn als Patrick de eerste zou kunnen zijn die Phillippe De Winter kan verslaan. Leona Detiège had vorige keer 25.000 voorkeurstemmen (totaal van de lijst was ongeveer 70.000 stemmen) en Philippe had er 50.000 (totaal van die lijst was toen 100.000 ongeveer). M.a.w. hopelijk haalt Patrick er minstens evenveel as Phillippe en kan hij als eerste het VB eens echt "verslaan". En zo weten jullie ineens hoe ik over Patrick en zijn campagne en strategie denk: van mij mag hij dus écht wel een aparte campagne hebben, Het belangrijkste is immers dat hij een goede burgemeester was/is en zal blijven, mét een goei beleid... omdat dat het enige is wat volgens mij het VB kan counteren. Dat hij van de sp.a is, is gewoon handig meegenomen... Voor diegenen die willen kunnen vanavond nog effe langs zijn openluchtbal/verjaardagsfeest op de kaai, voordat we allemaal naar Dreadmond gaan natuurlijk... meer info: www.burgemeestervanantwerpen.be Voor de rest... we ready fi war...
|
|
|
Post by snipaman on Sept 16, 2006 13:44:54 GMT 1
Ik gaan voor de SPA. de rooie Spa want k'hem graag bubbels. K'zit in't buitenland met de verkiezingen maar k'gaan een volmacht geven om Filip uit het stadhuis te proberen houden. Trouwens, k'zou ni willen dat nen immigrant burgemeester wordt in Antwerpen. De Filip is ne Bruggeling en hij had beter daar gebleven!!! Ni dat ik iets tegen Brugge of Bruggelingen heb maar onze burgemeester moet ne Sinjoor zijn. En ik moet den Sergio gelijk geven, politricks is
|
|
|
Post by amoz on Sept 16, 2006 13:46:41 GMT 1
men hart zegt groen,maar ga toch voor spa(lijkt me toch nodig willen we sterk staan tegen vlaams belang). Mag ik voorstellen om toch uw hart te volgen? We zitten niet in een tweepartijenstelsel (zoals in de VS bvb), en er is geen rechtstreekse verkiezing van de burgemeester... een stem voor groen verzwakt de oppositie tegen het Blok/Belang toch helemaal niet?
|
|
|
Post by Mikey Ché on Sept 16, 2006 14:04:49 GMT 1
@ Amoz: we hebben het er gisteren nog over gehad.... je zei dat er te weinig democratische oppositie is (de enige niet VB-er in de oppositie was NVA die nu in kartel met CD&V hoogstwaarschijnlijk/hopelijk mee in het bestuur zef zullen zetelen). M.a.w. een stem voor spa en niet voor groen in Antwerpen zou er wel eens voor kunnen zorgen dat er buiten VB toch nog een oppositie is, namelijk een linkse oppositie (groen). Zo kan je het ook bekijken natuurlijk. En ineens kan je Patrick dichter bij een overwinning op Phillippe brengen...
Begrijp me niet verkeerd hé, ik wil groen niet uit het bestuur hoor. Kprobeer enkel mee te brainstormen...
En BTW: ik was dus wel voorstander van een rechtstreekse burgemeesterverkiezing met twee rondes. Dan was het immers voor de mensen ook eens één keer superduidelijk gesteld kunnen worden... na de eerste ronde zouden enkel Phillippe en Patrick overgebleven zijn... En dan was de keuze wel duidelijk: een warme en vooral positieve stem voor Janssens (met de verzamelde steun van alle democraten), of een kille en negatieve stem voor Phillippe. Mij lijkt het dan wel sterk dat Phillippe het zou winnen en kan er eindelijk eens een halt geroepen worden tegen het VB... ze zijn immers nog nooit écht verslagen geweest in hun opgang.
|
|
|
Post by Sifakah on Sept 16, 2006 14:11:42 GMT 1
Mjah Patrick krijgt dan wel de stemmen van de Anti-Filippers, maar Filip krijgt wel de stemmen van de Anti-Patrickers, die er ongetwijfeld ook zullen zijn. Het mes snijdt langs twee kanten he.
|
|
|
Post by Mikey Ché on Sept 16, 2006 14:26:26 GMT 1
Mjah Patrick krijgt dan wel de stemmen van de Anti-Filippers, maar Filip krijgt wel de stemmen van de Anti-Patrickers, die er ongetwijfeld ook zullen zijn. Het mes snijdt langs twee kanten he. Maar mij maak je niet wijs dat er +50% in Antwerpen voor een fascist zou stemmen... niet vergeten dat er nog altijd 67% (vrij overtuigd) democratisch stemt in Antwerpen. En als dat wel zo zou zijn, tzou erg zijn, maar dan is dat zo en kunnen de laatste twijfelaars over het cordon overtuigd worden door enkele jaren fascistische tiranie in Antwerpen. Alles zal daarna wel van 0 terug heropgebouwd moeten worden. Maar soit: kgeloof nooit dat meer als de helft van de Antwerpenaren durft ontkennen dat het niet beter en beter gaat met de stad.
|
|
|
Post by Sifakah on Sept 16, 2006 14:36:37 GMT 1
Ben zelf nie van A'pen dus daar kan ik nie veel over zeggen. Maar mensen stemmen niet altijd logisch, en er zijn er ook veel die stemmen zonder er al te veel bij na te denken, omdat ze denken dat hun ene stem (op de zovelen ..) toch weinig of niks uitmaakt.
Maar ik hoop natuurlijk dat het nooit tot een VB-beleid komt. Nie in A'pen, nergens ! En zeker nie op Vlaams/nationaal niveau, stel u voor ..
|
|