|
Post by Puppa Mighty on Apr 10, 2006 14:07:21 GMT 1
Lot ollemaal is horen oe da van elle klinkt. Nij da den helft van België ier oept forum hangt....
|
|
|
Post by Katrien on Apr 10, 2006 14:16:58 GMT 1
Lot ollemaal is horen oe da van elle klinkt Ewel, ich goan efkes ierst zegge welk soert plat ich iegenlek kal: ich kal dus het roetems dialect! Miene pa is van Nerooteren, mien ma van Roetem en ich woen auch in Roetem. Ich zit hie noew op men kot, ich ben e bitje aant werken vuur mennen thesis Das e bitje saai, maja, wat duist se do oan... Ich wei het auch neet! Int weekend goan ich heivis noa men ma en pa, eieren roapen in den toewn! Joajoa, tis Poasen de zondig. Ich goan aafsluite, nog get doan vuurt schoel! (ik heb geen idee of de schrijfwijze juist is, ik schrijf gewoon hoe het klinkt ) Iemand een vertaling nodig?
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 10, 2006 14:17:49 GMT 1
awel ierrr est een beeetsen anderrrs dan bij ulderrr ik moe verrrdomme alle keerrren dak de errre wil gebrrruike derr drrrije zetten mee ons gentse erre
|
|
|
Post by Selector Waxx on Apr 10, 2006 14:24:22 GMT 1
joat, junder zegn de erre as ne fransoos , ma wunder en oak da malchanse met de hiè (vertaling: g) en de haa (vertaling :h), zulle. En tegn das ous verstoan en, moew us dust kiërn eralen...
|
|
|
Post by Chica Isa on Apr 10, 2006 15:17:29 GMT 1
Joeng man, gank heivis mit deine sjeile zeiver! (niet persoonlijk bedoeld voor degenen die 't verstaan)
|
|
|
Post by king johnny on Apr 10, 2006 15:26:59 GMT 1
Joeng man, gank heivis mit deine sjeile zeiver! (niet persoonlijk bedoeld voor degenen die 't verstaan) kverston da wel goe, plat limburgs tege dollandse grens on, en den deuts ligt er oek al ni var vanaf... wete oe da komt? maan voader en moeder zen oek van die kaante, maasmechele... pertang zennekik ier in antwaarpe gebore... dus isa en katrien, golle et waanig dinge dakik ni verston zenne! ;D
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 10, 2006 15:28:21 GMT 1
hehehe in die reeks heb ik ook een goedje:
pas moarrr uep of verrrkuup au nen trrok dade mee au moille teen de facade van de dampuuurrrrte angt
het grappigste dreigement da ik al ooit gehoord heb!
|
|
|
Post by Chica Isa on Apr 10, 2006 15:34:08 GMT 1
Joeng man, gank heivis mit deine sjeile zeiver! (niet persoonlijk bedoeld voor degenen die 't verstaan) kverston da wel goe, plat limburgs tege dollandse grens on, en den deuts ligt er oek al ni var vanaf... wete oe da komt? maan voader en moeder zen oek van die kaante, maasmechele... pertang zennekik ier in antwaarpe gebore... dus isa en katrien, golle et waanig dinge dakik ni verston zenne! ;D (denkt: damn) ;D M'ne man, dich kunst mich den buim in met dein driegementen oever Maaschmechelen. Noew gon ich heivis mit den snelbus, joa, dat riet get heller dan een gewoen lijnbus! Moar straks keum ich terug en mit get mier! Jajoa!
|
|
|
Post by Katrien on Apr 10, 2006 15:36:54 GMT 1
Joeng man, gank heivis mit deine sjeile zeiver! (niet persoonlijk bedoeld voor degenen die 't verstaan) kverston da wel goe, plat limburgs tege dollandse grens on, en den deuts ligt er oek al ni var vanaf... wete oe da komt? maan voader en moeder zen oek van die kaante, maasmechele... pertang zennekik ier in antwaarpe gebore... dus isa en katrien, golle et waanig dinge dakik ni verston zenne! ;D Maasmechelen, dat is neet wiet van biej os! Wij verstaan en babbelen (een beetje toch) Aaaaaaaaantwaaaaaarps ook se! Eeeeeej poepke, wilde gaa me maaaaaaaa ... ;D en Wilde gaa nen toek oep aa bakkes!? Of, als er een vieze plaat opligt op een feestje: Pullllllll up, zet de deur open en smoaaaat die schoaaaf boaaaaaten! (ik vond het moeilijk om die klanken te schrijven, mijn excuses dus als de spelling ervan totaal de mist ingegaan is!)
|
|
|
Post by Katrien on Apr 10, 2006 15:38:07 GMT 1
hehehe in die reeks heb ik ook een goedje: pas moarrr uep of verrrkuup au nen trrok dade mee au moille teen de facade van de dampuuurrrrte angt het grappigste dreigement da ik al ooit gehoord heb! dampuuuuuurrrrrrte?
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 10, 2006 15:52:50 GMT 1
een station en buurt in gent maar in die context wordt het station bedoeld
|
|
|
Post by katrien on Apr 10, 2006 16:30:02 GMT 1
een station en buurt in gent maar in die context wordt het station bedoeld Aaaaaaah, Dampoort Ich snapfe das!
|
|
|
Post by movhisattva on Apr 10, 2006 18:23:20 GMT 1
Maajtie joenge, nàà zeddon iet begonne ze...
alloewel dak denk da we nog ni zoeplàt klàppe ier on dees kante vant land... Hoogoat een bitshe plàtter klinkers misschin.. ...allessins minder plàt dan dat lekt asket ier zo zien staan..
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on Apr 10, 2006 18:45:59 GMT 1
amai men kloete, die dialekte zen nog minder gemakkelak te leze dan Jamajikoans patwa! Bomboclaat! I man say di Jamaican patois it more easy fi read dan dem Beldjan dialek dem! Kvinta wel lolleg: kzen alted teege regeltches gewest, oek in taol, dus schrevd al oep, oep't gevoel ast moet zoelank datmor verstoanboar is... oep die drei erre van die gentenérs zenk wel jaloes zenne! Algoe da "Selected Speeches" (nen ielen dikken boek van H.I.M. Haile Selasse I) gewoon in't Engels is, asze zoe iederen boek in ieder dialekt zouwe moette vertoale ;D wel goe tege de warrekeloesat! Ras Fil Flashman
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Apr 10, 2006 19:11:42 GMT 1
Woar zitte die gaste van de Kheempe hie feitelijk? Gen Jehan of Petrikskes oep't forum ofwatte! Komoan e bende straaaaandjeanette! mijn favoriet dialect moet hier toch erges rondhange... Zen welle hie wel een dialect fiesje oan't houwe e jom, en wulle emme nog wa volk nodig oem me te lache. Woa zitte die ie!? En wooa is ons Heeeeidi... die is toch ni met den Hagar gon waaandele zekes!
|
|