|
Post by Chica Isa on Apr 11, 2006 14:52:43 GMT 1
Der weurd ier nogal veel van da traag mottig Limburgs geklapt in de plek van is 'n schoown toal, zoals taantwaareps, te klappe... Kannekiek oek Aaantwaarps klappen zenne, hedde gaa effe taad? ;D Eniieweeij, over taad gesproken ... Effe replaaien op de Nuts! Hèd emis mich al oejt traag huren kallen.. Ich denk 't neet en ich bin nochtans v Mesiek! Katrien, m'n kensj, ich gon mich ne dikke rieten! Hiej wut allein mor sjèle zèver gekald.. ich ben 't meuch met al dei commentoar! Dus, ich gon mich effe ne dikke rieten, mor dor krieg ich auch 't vliegend sjiet van, dich neet? ;D
|
|
|
Post by Chica Isa on Apr 11, 2006 14:58:30 GMT 1
Insider Chica Isa, dat verhoaltje van dè Nuts uver dat eijne hèèd uvergegieven in zen hoews kumt mich hièl bekend vuur...Wiej zou dat toch komme? Kenst dich het mich zegge? Ich denk namelek van waal Ich zou 't neet weiten! .. Ich ken wel 'n verhoaltje van dat emis hèèd uvergegieven in z'ne pompenbak, en ach nog es 4 kier! Moar euhm .. *toetsenbord werkt ineens nt meer goed.. waardoor Isa haar verhaaltje nt meer kan verder vertellen.. wat jammer!En ich ken nog 'n verhoaltje! Van Fé, det begon geweun uver te gieven in m'ne buxus in den hof!
|
|
|
Post by katrien on Apr 11, 2006 15:17:47 GMT 1
Van mich zeen der zoe gein verhoalen! Hahaha! Ich ben een broaf mèèchtje... Ich ben zoe scheif neet ;D Ich kan tans waal dat verhoaltje van dich afmoaken als de wilst? Dat hub ich auch al ontbelbaar veul kieren mootte huren! En wat ich vuural geweldig vinj oan dat verhoal, is wiej se dat hubs opgeruumd achteraaf!
|
|
|
Post by KeuningZian on Apr 11, 2006 18:09:07 GMT 1
den deze é pertank Limburgse roots, mor van da van ier bove verstoane kik gene kloot. Is een pitslamp nog altij een pillamp, bij olle in de limburg?
|
|
|
Post by Chicaatje on Apr 11, 2006 18:49:46 GMT 1
Jaaaa, hoor!
Eindelijk! Ons missie is geslaagd; jullie verstaan 't niet ;D
|
|
|
Post by Selector Waxx on Apr 11, 2006 19:09:42 GMT 1
i'e as westfluut vestoa nohtans vele zulle, enk weune vele verder dan junder. Aket probere ut te spre'en lukt da wel...
|
|
MOERro
3 star frontline soldier
|
Post by MOERro on Apr 12, 2006 4:09:06 GMT 1
ok ik azo 's nachs achter me werk thuuskommen, en 'tis nogol dikkels ekir e brokke an de loate kant, beginne'k ik ier geweun e bitje te lezen en'k zie lik iedere ki mèastol e verre te t'end vo van topic te veranderen ze'fs, lot stoan vo nog te reageren.
'k zien oendertussn ze'ls me punt kwiet, osteblieft.........
innieweij,
de leute...........
|
|
|
Post by Chica Isa on Apr 21, 2006 1:11:44 GMT 1
Je hebt mensen die pro dialect zijn .. Zij knn hun ding kwijten in deze topic! En je hebt mensen die anti-dialect zijn.. Zij knn zich uitleven op 'n praktische oefengids, genaamd "Klink Klaar". Boek èn cd voor zo'n 22€, als ik me niet vergis. Check out at: www.multivoice.nl/news/2004_10_11_klink_klaar.htmlZalig! ;D Ik heb al menige momenten gedeeld met 't boek en de cd! .. belangrijke ps: Booty .. ik ben al een week ah wachten op 't moment dat je hier je ding 'ns plaatst! (dat raadselke daar met de grasweide) .. komaan! ;D
|
|
|
Post by Katrien on Apr 21, 2006 1:28:22 GMT 1
Oohja, dat raadseltje, dat was geweeeeeeldig, hoe kan ik dat al vergeten zijn! Al heeft het effe geduurd eer ik het doorhad, het was dan ook zo moeiiiiiiilijk
|
|
|
Post by king johnny on Apr 21, 2006 8:52:24 GMT 1
hahaha, gelle wilt dak ik echt de limburgse roots van m'n ouders hier tentoonspreid ;D soit, zal der nooit om liegen, maar zo ben ik des te beter geplaatst om er eens lekker mee te lachen hé... het raadseltje gaat als volgt, maar tis heel moeilijk om dit in platmaasmechels te schrijven: voila, een raadseltje van mijn tantes uit men kindertijd
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 21, 2006 9:29:33 GMT 1
ey tes lijk nen tijd geleen kben mij nie aant verleen ma kgoa toch a-rhyme-bustte da mijn gedachtte kunne rustte wa est? zeide iniens een bende uitgeblustte kpeist ni, daarmee zet u achter ou scherm en verteld et mij nen kier ferm oe da ze da doen bij ou schud ne rhyme uit ou mou en typt hem ier of etwoar els kdoet ier int gentz, merelbeeks en mels dus gaste van bruhhe, komt en moeid ulder antwerpenoars toont da jet beter kunt dan zulder zoda alle dialecte iere soame kome en de rhymes beginne strome laat ulder gaan zou k zo zeggen ;D op het raadselke: hmmm: 0 ?!
|
|
|
Post by Chica on Apr 21, 2006 10:58:11 GMT 1
op het raadselke: hmmm: 0 ?! ;D ;D ;D Beup!You can try again
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 21, 2006 11:10:33 GMT 1
mja bij ons wordt koe en geit ook wel eens gebruikt als pejoratieve benaming voor een vrouw van daar mijn gok. euhm: 3?! 3 koeien en de geit slaat dan op het soort auto.... ;D en we geven ni op
|
|
|
Post by Chica on Apr 21, 2006 11:13:08 GMT 1
mja bij ons wordt koe en geit ook wel eens gebruikt als pejoratieve benaming voor een vrouw van daar mijn gok. Hmpf! Mannen! Als dat bedoeld werd in 't raadseltje, zou ik niet zo bij de Booty gaan zeuren om 't hierop te plaatsen .. Ps: beup, you can try again
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 21, 2006 11:19:25 GMT 1
mja bij ons wordt koe en geit ook wel eens gebruikt als pejoratieve benaming voor een vrouw van daar mijn gok. Hmpf! Mannen! alee ke kan kik er toch ook ni aan doen da da zo is en net alsof vrouwen die woorden ni gebruiken, kbedoel kheb kik da ni slecht bedoeld zulle geen reden om boos te kijke en dan had het antwoord eigenlijk 4 moeten zijn daar we als mens ook maar beestjes zijn, ist 4? ;D shit en om eerlijk te zijn ik geef het op. ke kan het ni aan da raadselke laat het raden wel maar voortgaan ben benieuwd wie het raad.
|
|