|
Post by vikthekid on Nov 26, 2005 11:04:24 GMT 1
|
|
|
Post by Radikal B on Nov 26, 2005 11:22:56 GMT 1
Amai maat de fucking klootzakken. Tis al langer geweten da we zelf de wreedste beesten zijn. Triestig
|
|
|
Post by radikal B on Nov 26, 2005 11:26:11 GMT 1
Ik kan da echt ni blijven uitzien
|
|
|
Post by Visionz on Nov 26, 2005 11:33:19 GMT 1
Mensen die dat doen en mensen die die kleren durven dragen, zouden ze zelf tegen de grond moeten slagen, dan hun handen en voeten afhakken en dan levend stropen. Fucking klootzakken !
|
|
|
Post by messenjah on Nov 26, 2005 12:44:19 GMT 1
Ben normaal ni zo ne gevoelige kijker ma dees moest ik toch ook afzetten ze
|
|
G PSY
new memba
|
Post by G PSY on Nov 27, 2005 15:00:02 GMT 1
ik verschiet van mijn eigen geschoktheid BUN DEN FOXY BONDBITCHEZ!!!!
|
|
G PSY
new memba
|
Post by G PSY on Nov 27, 2005 15:00:34 GMT 1
DEN = DEM
|
|
|
Post by Mistah Bong on Nov 27, 2005 16:09:41 GMT 1
Vieze gasten als ge't mij vraagt...
|
|
|
Post by Luca san on Nov 27, 2005 16:20:04 GMT 1
degoutant kheb et ook moete afzette, die arme beestjes, pff kan der ni tege , waar is da al? en wa zegt greenpeace daarvan ? .. we moete der iet tege doen !! degoutant zulke zieke mense !!!
|
|
|
Post by Mikey Ché on Nov 27, 2005 17:29:35 GMT 1
Onder het motto "Omdat ik niet ten allen tijde alle onrecht zélf kan bestrijden"... support www.greenpeace.be !!! En vooral: niet kopen die dingen me dunkt! En als ge der iemand mee ziet: uitschelden die handel! Schandalig gewoon.
|
|
|
Post by amoz on Nov 27, 2005 19:06:04 GMT 1
Een markt in China... aah, the countrylife (sorry). Die mensen zijn niet ziek, maar die leven in een volledig andere maatschappij dan wij. Ik wil niet beweren dat ik zoiets echt kan uitleggen, laat staan verdedigen, maar het is wel gevaarlijk om mensen --de beulen hier-- individueel te gaan veroordelen vanuit onze situatie. Onze waarden komen simpelweg niet overeen met die van hen. Allez, het is natuurlijk veel complexer dan dat, en ook wetenschappelijk onverantwoord en onverdedigbaar om zo waanzinnig de eigen soort centraal en boven alle andere levensvormen te zetten (yep, wij zijn allen homo sapiens... ironisch genoeg de "denkende" diersoort). Men eet daar quasi alles wat beweegt en waar een beetje vlees aan zit. Inclusief mensapen en wat wij huisdieren noemen. Een beest is er letterlijk een lopend stuk eten, een beetje zoals een mobiele appelboom of krop sla :-o, en dat kan je dus "plukken" he... Het idee dat dat een levend wezen is, met instincten en gevoelens (in de zin van in staat zijnde om pijn, angst, stress enzo te kunnen ervaren), is voor een Chinees --amai, ff veralgemenen, voor 1,3 miljard man tegelijk-- gewoon totaal van-de-pot-gerukt. De situatie verandert natuurlijk helemaal als zoiets zich bij ons zou voordoen (remember de veemarkt-filmkes van Gaia van een paar jaar terug...), dan is algemene verontwaardiging de terechte reactie... Luca en Mikey, merci voor de link met Greenpeace. Peta is daar ook hard mee bezig. Die hele organisatie richt zich specifiek op de invloed van de mens op dieren en is vrijwel enkel bezig met de vlees- en bontindustrie, terwijl Greenpeace veel breder kijkt, naar de impact op het milieu van gans onze levenswijze... Check peta.org/ voor allerlei goede info. Btw, ik ben zelf bioloog en al meer dan tien jaar overtuigd vegetarier. En nee, ik kan zo'n filmkes ook niet bekijken zonder ziek en kwaad te worden, ik probeer alleen wat te nuanceren als dat nodig en mogelijk is. Ik hoop dat dit niet als een "goedpraten-post" wordt bekeken (I'll be watching my karma going down then :-D). Dat risico wil ik wel nemen. Trouwens, mijn absolute bijbel is Animal Liberation, van Peter Singer... een aanrader als het je interesseert.
|
|
|
Post by eh on Nov 27, 2005 19:31:17 GMT 1
Ik begrijp wel wa ge wilt zeggen. Ma hier lijkt het er op dat die beesten niet levend worden gevilt om op te eten. Ma wel om bondmantels van te maken voor chichi wijven. Als het is om op te eten zijn er nog waardigere manieren om zo'n beestjes om te brengen. Maar hier lijkt het mij te gaan om de pels. Weet er in welk land dit afspeeld?
|
|
|
Post by Selector Waxx on Nov 28, 2005 0:05:39 GMT 1
ik weet dat men dat in rusland en andere ex sovjetrepublieken doet (de adel toch), eens gehoord van een belgische jager die daar was gaan jagen op groot wild en daar urenlang over zat te lullen op cafe hoe schandalig het was...
het zou de pels zogezegd beter bewaren, als het men kan villen als het dier nog leeft. Zelfs als het wetenschappeljik bewezen is is het nog complete waanzin.
|
|
|
Post by guest on Nov 28, 2005 14:21:42 GMT 1
ik word hier echt misselijk van...... dit is te gruwelijk voor woorden.........
|
|
|
Post by amoz on Nov 28, 2005 15:54:40 GMT 1
Het gaat inderdaad om de Chinese bontindustrie . De Zwitserse dierenbescherming (PSA) heeft het filmpje op haar website gezet, samen met foto's, een pdf-bestand dat de hele situatie probeert te schetsen en concrete oproepen naar beleidsmakers en consumenten: "Mourir pour la fourrure: Coup d'œil dans les coulisses de la production de fourrure en Chine." Het zit echt goed in elkaar. Check: www.protection-animaux.com/www.protection-animaux.com/main/aktuell/pelz/pelzbericht_f.pdf
|
|