|
Post by Reggae Geel on Jun 16, 2005 11:23:53 GMT 1
All sounds @ Reggae Geel
Bass Culture Black Kat (Ja) Bong Productions Boom a Ranks Civalizee Cool Rock (Nl) feat. Jahva Sound (Nl) Far West Crew Highgrade Jah Shaka (UK) Jah Youth (UK) Kings of Swing King Shiloh (Nl) Massive Skylarkin' Sugar Charlie Uruhu
|
|
|
Post by Y on Jun 16, 2005 15:24:47 GMT 1
met da festivalleke bij avignon bedoelde gij wellicht: www.jasoundfestival.com !!! wicked line-up! mix of deep/foundation roots (midnite, groundation, yabby u...) with the new section (queen omega, sister carol,fifth element...) first night: three sounds ina one big lawn!!! king shiloh + king earthquake + aba shanti i... goeie sound verzekerd reisje naar france, mooi weer, irie people... wel de moment van geel spijtig genoeg... Merci voor de info. Zeer aanlokkelijk. Normaal zou ik Geel voor geen geld van de wereld willen missen, maar dit jaar is de line-up toch een beetje teleurstellend vind ik. Misschien ga ik het dit jaar eens wagen om het eerste weekend van augustus voor de flash te gaan.
|
|
|
Post by Mr Pum Pum on Jun 16, 2005 18:53:01 GMT 1
Als ik naar de line-up kijk kan ik niet anders dan vaststellen dat de politiek in soundsystem wereld is gekropen. Vele mensen onder jullie zullen wel denken "Yep that's live", ik ook trouwens. Ik vind het gewoon spijtig dat bepaalde mensen uitspraken doen en zich daar niet aan houden. Be straight, is de boodschap!!! Nsg sound uit Gent bijvoorbeeld, die mannen daar zijn al lang heel goed bezig, Uphill vind ik ook ontbreken zeker wanneer civalizee komt.
|
|
|
Post by zuur druif on Jun 16, 2005 23:00:12 GMT 1
Als ik naar de line-up kijk kan ik niet anders dan vaststellen dat de politiek in soundsystem wereld is gekropen. Vele mensen onder jullie zullen wel denken "Yep that's live", ik ook trouwens. Ik vind het gewoon spijtig dat bepaalde mensen uitspraken doen en zich daar niet aan houden. Be straight, is de boodschap!!! Nsg sound uit Gent bijvoorbeeld, die mannen daar zijn al lang heel goed bezig, Uphill vind ik ook ontbreken zeker wanneer civalizee komt. zuur druiven ?
|
|
|
Post by Bicky on Jun 17, 2005 9:57:47 GMT 1
Schandalig vindek het dat Uphill en Jugglin' Discotheque er ni bij zijn!
|
|
|
Post by DonFuego on Jun 17, 2005 10:17:42 GMT 1
tja... that's life indeed... maybe next year... no stress
|
|
|
Post by massive on Jun 17, 2005 10:42:30 GMT 1
Inderdaad, Uphill en Jugglin zijn de twee grote afwezigen!!! Een serieuze vergissing als ge het mij vraagt. Uphill en Jugglin
|
|
|
Post by nice on Jun 17, 2005 12:14:55 GMT 1
Ik vind het lijstje sounds wel nice! er zijn zoveel Belgische sounds... en niet dat ik uphill of jugglin' zoveel 'beter' vind dan de rest ofzo
ps: nsg uit gent is geen sound, maar zijn club-dj's.. ik wil geen r&b of reggaeton op REGGAE geel horen of ik kom zot. good2go is vet maar niet georganiseerd door nsg zelf, en 't blijft den deca
|
|
|
Post by Rudebwoy on Jun 17, 2005 16:44:37 GMT 1
correctie, nsg sound is een gemengde crew die zowel club style als soundsystemstyle speelt. Het clubstyle is vooral in de decadance & co, maar daarnaast draaien ze ook op echte dancehall feesten (oa smart art movement chaos day's & co) en draaien ze op raggakings met een vaste dancehall show, Raggakings is een van de grootste onafhankelijke dancehallinternetradio's ter wereld samen met bigupradio. (naast de niet onafhankelijke bbc xtra, sensimedia en irie fm)
|
|
|
Post by so what on Jun 20, 2005 8:58:45 GMT 1
mannekes toch, niet zagen hé mogen ze daar in geel zelf nog beslissen wie ze vragen? en ieder jaar zullen er wel wa ontbreken zeker....
|
|
|
Post by bomboclaat on Jun 20, 2005 10:25:11 GMT 1
het valt wel op dat ze meestal dezelfde sounds blijven vragen en enkele grotere sounds gewoon negeren, omdat ze ze niet kennen of willen kennen
maar anyway, het is het festival van de organisator, en hij doet wat hij wil.
|
|
|
Post by dewelke on Jun 20, 2005 10:40:58 GMT 1
Over welke grotere sounds gaat het hier? Uphill en Juggling stonden er vorig jaar nog, buiten nsg kan ik me niemand vorstellen die er nog nooit speelde van de grotere sounds. NSG zal ook nog wel eens zijn kans krijgen zekers?
|
|
|
Post by nice on Jun 20, 2005 12:17:28 GMT 1
Nog eens over nsg, en dan weer on topic mss
Ik denk niet dat nsg het nog aan zou kunnen om op een reggaefestival te spelen. Ik weet dat ze af en toe op dancehallfeesten staan, maar dan kunnen ze zich ook niet meer houden om r&b te spelen (een beetje a la tlp of rw...). Ik heb ook het gevoel dat hun dancehallcollectie niet zo uitgebreid meer is. Eventueel een nieuwe tent bij op geel, de bling bling tent, haha...
peace
|
|
|
Post by guest on Jun 20, 2005 15:03:07 GMT 1
haha bomboclaat=frustrated soundbwoy of bomboclaat=fan van frustrated sound ;D
|
|
|
Post by Bmas on Jun 20, 2005 17:08:40 GMT 1
Aan iedereen die van de de topic gebruik maakt om zn persoonlijke frustraties uit te werken;
1) Het is ni gemakkelijk om iedere sound in Belgie tevreden te houden. Iedereen vind natuurlijk van zichzelf dat hij op geel mag spelen. De soundlijst is wa em is, en ik vind het een goeie job van Crucial P die zelfs zichzelf er niet heeft bijgezet ! en met beperkt budget erin geslaagd is een mooi programma samen te stellen. Memba dat enkele jaren geleden reggae geel geen enkele Belgische sound meer wou zetten net omwille van dit soort van gezever! In plaats van te haten zou iedereen blij moeten zijn dat dit een aantal jaren alweer kan.
2) Onze vrienden van uphill sound zijn WIKED en 1 van mn favoriete sounds. En als ze volgend jaar niet op geel staan organiseer ik Bart Kaël fanwise een petitie om ze toch op geel te zetten. Lester, Smiley en Fragga Big up Jugglin Disco sameway.
3) NSG kan wel degelijk dancehall spelen en zelfs als dat met r&b, hiphop, funk of whatever erbij zou zijn zouden ze van mij er nog mogen spelen. Reggae heeft zich altijd geleend en altijd opengestaan voor veel invloeden en stijlen en het zou jammer zijn als dat vandaag niet meer kon. Al wie het niet wil geloven kom check it out at Good2go 28/06/05 in de deca in gent.
4) Voor iedereen en speciaal wie nog ni tevreden is met de selectie van sounds. Ga zeker eens het camping festival van bojo produktions op de camping uit chekken. Ben er vorig jaar ook eens gaan zien en is een aangename afwisseling: met oa NSG, bojo, pirates, Flying, Samuray en nog een hoop andere sounds.
One love reggae people
|
|