|
Post by BushDoctor on Sept 27, 2005 16:42:24 GMT 1
Nu te krijgen in Bam Bam Music Store: de nieuwste compilatie van Fas Feel.
Gevarieerde artiesten waaronder Ras Feel Flashman, Jahfree Amos, Ras Cloud, Tripy Fullwood en de King Flashman Players.
Met titels als "Belgium", "Lang Leven De Koning", "Rastafari Radical Speech", "Pikantje Met Sambal", "Moh Ventoh", "Oep Maine Gazon", "Men Bomma",... wordt dit de ultieme verzamelaar voor liefhebbers van wicked antwerpse reggae.
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on Sept 27, 2005 17:59:35 GMT 1
En Poppa Grassy schrijft: Gisterenavond de compilatie-cd "Vlams Black" in de brievenbus gevonden. De 'gevarieerde artiesten' die erop staan zijn : RAS FEEL FLASHMAN, JAH FREE AMOS, RAS CLOUD, TRIPY FULLWOOD en PAT FLASHMAN Er staan 20, voornamelijk Vlaamstalige nummers op de cd, die geen ogenblik vervelen. Ja, reggae in't Vlaams, het kan ! De CD begint sterk met "De onbekende soldaat", een "version" van Ras Feel op de 'No More War Riddim' van Popa Grassie. Wie wil weten hoe "War" van Bob Marley in't Vlaams zou klinken , komt het bij het beluisteren van track 9 te weten : "Nooit meer oorlog" door Ras Feel. Dichters ? Met LKJ (UK) en Mutabaruka (JA) hebben we 't zo'n beetje gehad, dacht ik, net als jullie. Maar luister dan eens naar Jah Free Amos, die bewijst dat het ook in't Vlaams kan. Verliefd in "Elisa" en kritisch in "Afrikaan". Jawel, we zijn positief over deze compilatie. - het is een stuk Antwerpse reggae geschiedenis - het is op en top Vlaamse reggae (met Vlaamse lyrics) - het is nu al een collector's item - het is een demo, maar er staan enkele nrs op die gerust op (officiƫle) plaat mogen worden uitgebracht. Zoals "Pikantje met Sambal" bijvoorbeeld. BESLUIT - aanschaffen die cd ! - Vlaamse reggae-artiesten met een slecht Engels of Jamaicaans accent zouden beter allemaal in't Vlaams zingen. Manifest (zie topic 'Reggae Theorie') en de Gevarieerde Artiesten bewijzen dat het kan. grtz, Feel
|
|
|
Post by deurknop on Sept 27, 2005 18:18:29 GMT 1
why the name vlams 'black'?
|
|
|
Post by ronny on Sept 27, 2005 18:38:10 GMT 1
omdat we ons ook uitgesloten voelen! ;D apartheid!
|
|
|
Post by ak47 on Sept 28, 2005 15:40:04 GMT 1
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on Sept 28, 2005 17:34:23 GMT 1
Waaaw man "Vliegen zonder Sabena Sobelair of DHL" graondioes! En dan vooral na het dessert met de media player op "alchemie:willekeurig" ! Goeie tekst ook, respec!
|
|
|
Post by AK on Sept 28, 2005 18:01:34 GMT 1
Waaaw man "Vliegen zonder Sabena Sobelair of DHL" graondioes! En dan vooral na het dessert met de media player op "alchemie:willekeurig" ! Goeie tekst ook, respec! Thanks man.
|
|
|
Post by wowzalig on Sept 28, 2005 19:03:04 GMT 1
ak, zaligen track man
|
|
|
Post by gicaca on Sept 29, 2005 10:25:30 GMT 1
is echt wel goe die tekst
|
|
|
Post by BushDoctor on Sept 29, 2005 11:43:03 GMT 1
klik hier voor een samplemix van de CD. Achtereenvolgens: Belgium, Men Bomma, Oep Maine Gazon en Pikantje Met Sambal. En vooral hier niet klikken als je nog geen 18 bent.
|
|
|
Post by grapjas on Sept 29, 2005 12:00:29 GMT 1
jaja... echt wel spannend dat "niet klikken"...
|
|
|
Post by Selector Waxx on Sept 29, 2005 12:30:29 GMT 1
er zitten zeer goede tracks tussen (zoals pikantje met sambal) maar alles klinkt nogal dof, ik neem aan dat je geen mastering gebruikt hebt wat wel nodig is als je iets (zelf in eigen beheer) uitbrengt.
als je wil dat ik er gratis mijn amateur masteringcapaciteiten op lost laat om de boel meer punch te geven, zend mij dan de cd (in wav formaat aub) eens op (mail mij op bojo.productions@gmail.com voor mijn adres). Je krijgt hem dan terug als ik klaar ben.
|
|
|
Post by snipaman on Sept 29, 2005 13:05:00 GMT 1
Ik heb de cd gisteren gekocht. Ik ben vooral fan van oep maine gazon. Big tune alert!!!!
proppropprop.
Bless
|
|
|
Post by BushDoctor on Sept 29, 2005 13:25:21 GMT 1
er zitten zeer goede tracks tussen (zoals pikantje met sambal) maar alles klinkt nogal dof, ik neem aan dat je geen mastering gebruikt hebt wat wel nodig is als je iets (zelf in eigen beheer) uitbrengt. als je wil dat ik er gratis mijn amateur masteringcapaciteiten op lost laat om de boel meer punch te geven, zend mij dan de cd (in wav formaat aub) eens op (mail mij op bojo.productions@gmail.com voor mijn adres). Je krijgt hem dan terug als ik klaar ben. De CD is hermeesterd vanuit meestal originele, zeer oude cassettes met een nogal dof geluid als gevolg. Sommige nummers zijn zelfs al van 1983! Ras Feel weet zelf heel goed hoe hij het maximum er nog uit kan halen. Bovendien heb ik de nummers niet in hoogste kwaliteit op het forum gezet. Anders werd het te zwaar. of zoals hij het zelf zegt: "Deze CD bevat een samenstelling van demo opnames gevonden in de Rainbow Arch Studio archieven. Overgezet van cassette naar het digitale formaat in het analoge domein d.m.v. een Hi-end monitor systeem." Belgium is van 1998, Pikantje met sambal van 1993, Oep Maine Gazon van 1998 en Men Bomma van 2000. Het oudste nummer is van 1983, het meest recent van 2002.
|
|
|
Post by BushDoctor on Sept 29, 2005 13:25:43 GMT 1
jaja... echt wel spannend dat "niet klikken"... en? in paniek geslagen?
|
|