|
Post by Ras Feel Flashman on Sept 29, 2005 18:09:09 GMT 1
Deze eerste bash die ik nu op jullie loslaat is een computercopie van de originele master. Het zijn .cda bestanden met Nero gebrand op 8x snelheid (trager wou ie niet doen ). Ik heb ze thuis vergeleken met de master en er is een MINIEM verschil met de origineel: precies een beetje stiller en iets minder doortekening, maar voor de rest staat alles er in dezelfde verhouding op. Momenteel kan ik geen audio grades trekken in mijn studio, mijn DAT recorder ligt op apegapen! Met Audio grades is er absoluut geen verschil met de master (real-time copy!). Moest je thuis tot de conclusie komen dat de kwaliteit niet goed genoeg is ( niet vergeten dat het bronmateriaal cassette is), dan kan je dat melden bij BushDoctor en je exemplaar later omruilen voor een audio grade exemplaar ( ben op zoek naar een DAT recorder, but mi pockets a empty!) Ik blijf erbij dat de kwaliteit van de Cd echt wel te doen is! Voor de audiofielen onder jullie; ik zal melden wanneer er een batch audio grades klaar is (ik ben hier mijn eigen business aan't ondermijnen, maar eerlijk is eerlijk. En ik ben er bijna zeker van dat deze reeks op een gewoon installatie even goed klinkt als de master.) resp, Feel
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on Sept 30, 2005 12:35:47 GMT 1
er zitten zeer goede tracks tussen (zoals pikantje met sambal) maar alles klinkt nogal dof, ik neem aan dat je geen mastering gebruikt hebt wat wel nodig is als je iets (zelf in eigen beheer) uitbrengt. als je wil dat ik er gratis mijn amateur masteringcapaciteiten op lost laat om de boel meer punch te geven, zend mij dan de cd (in wav formaat aub) eens op (mail mij op bojo.productions@gmail.com voor mijn adres). Je krijgt hem dan terug als ik klaar ben. Ik heb gisteravond de copy nog eens vergeleken met de master en het verschil is echt miniem, op een gewone receiver niet te horen! Maar ik snap niet dat je de opnames dof vindt! ? Ik heb alles zo veel mogelijk opgetrokken tot net onder de ruisdrempel, op het gehoor wel, je kunt het niet echt vergelijken met een moderne CD opname, maar ik heb al re-releases gekocht die slechter klinken dan dit... ik vind zelfs dat de samples die de Doctor on de site gezet heeft nog redelijk scherp klinken! Zijn je tweeters kapot? Gehoordoofheid door te luid mixen? ;D Trouwens met welke monitors werk jij tijdens het remasteren? Ik gebruik zelfgebouwde imitatie Wilson Audio "Watt/Puppie" systeem aangestuurd door een Sumo Nine Plus 2x 160W in pure class A, en de subs actief afgefilterd op 90 Hz aangestuurd door een Roland SRA 2400 amp; www.wilsonaudio.com/ 92dbWm 20-30.000Hz. Bekabeling is "solid core puur zilver zelfbouw", Van Den Hull 102DMKII, Monitor PC OCC semi-balanced; Monster MZII subs en Monitor PC silver & copper 2x2.50 carré bi-wiring. Kunnen misschien wat ervaring uitwisselen; in een andere topic bvb??? ;D
|
|
|
Post by BushDoctor on Sept 30, 2005 12:59:42 GMT 1
ik zei u toch dat de Feel weet waar hij mee bezig is! ;D
|
|
|
Post by Selector Waxx on Sept 30, 2005 15:00:13 GMT 1
het was maar een aanbod, ik heb de cd gehoord door warfdale speakers op een marantz amp bij een maat (ik ben nog niet in a'pen geraakt om de cd te kopen eigenlijk...).
Ik werk op nady audio sm250a speakers, ze zijn redelijk oud en niet zo hi end, maar ik ken ze door en door en weet hoe ze kleuren (heb ze eens naast genelec 1031's en custom B&W monitors gezet en het verschil gezien) en hoe ik de kleuring geen tot weinig invloed laat hebben op het resultaat. Ik master wel met software (van psp, waves en/of BBE in adobe audition 1.5 of cubase sx 2.2 met een tascam soundcard en convertors), dus verwacht van mij geen hi end, maar ik denk wel dat ik het nog kan verbeteren. Nu is er duidelijk alleen tape saturatie als mastering, ik denk dat met een parametrische eq en een goede multiband compressor er nog wel meer uit te halen is.
ik ben wel geen masterstudio, maar ken er wel iets van en heb al verschillende keren in masterstudio kunnen staan prutsen met iemand erbij die mij alles uitlegde. Ik moet ook nog beter apparatuur hebben voor echt goed te masteren, maar dat kost nogal vree veel geld.
|
|
|
Post by Selector Waxx on Sept 30, 2005 15:08:14 GMT 1
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on Oct 1, 2005 9:30:56 GMT 1
Yeah Waxxman ;D: Nadi monitors zijn ni van de slechtste (ik vind Tapco van Mackie het slechtste dat ik al gehoord heb), en het belangerijkste is dat de engineer zijn speakers KENT: nu en dan eens een CD-ke beluisteren als referentiepunt en naar dat klankbeeld mixen. Twee jaar geleden was mijn referentie "Lover's Rock" van Sade, verleden jaar "A Tribute To Bob Dylan" door various artists; dit jaar de audiofiele (luxe edition) van "African Anthem" Mickey Dread, om onze "Donald Dub" en "Conquering of Space" (cassettes) te remasteren, maar op Donald Dub zit nogal weinig bas (op African Anthem ook ). Nu heb ik wel gemerkt dat het "op een ander installatie" allemaal nogal meevalt: alles begint zo wat hetzelfde te klinken... Maar mijn installatie is zo luistercritisch en geeft zo veel details weer, dat ik zelfs het kwaliteitsverschil tussen CDR's kan waarnemen (Fuji Pro klinkt écht beter dan Emtec, vooral in de hoge tonen!!! Met dezelfde opname!!!), ik hoor ook duidelijk wanneer het display van mijn CD speler op of afstaat, en de muziek komt niet meer uit de speakers maar van een willekeurige, door de opname bepaalde plaats in de ruimte... Ik kan helaas niet kritisch naar je werk luisteren: onze computer staat in de slaapkamer en de studio is in een ander gebouw; de speakers van ons crt scherm klinken absoluut walgelijk (niks van te maken ). Van mij mag je mijn spullen nog eens "remasteren", ik zou er dan graag eens bij zijn, kwestie van ervaring, en zou dan wel vertrekken van een .cda bestand (audio grade copy) Als we alletwee eens wat tijd hebben, alrightski??? respec, Feel Flashman
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on Oct 1, 2005 9:33:59 GMT 1
Aha typ nooit geen drie vraagtekens achter elkaar op dit forum!!,??; ;D
|
|
|
Post by BushDoctor on Oct 1, 2005 12:27:01 GMT 1
(audio grade copy) Als we alletwee eens wat tijd hebben, alrightski??? respec, Feel Flashman Hier is het nochtans 1 keer gelukt om drie vraagtekens na elkaar te typen!! SPOOKY!
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on Oct 1, 2005 16:46:07 GMT 1
Allrightski of allrightski??? met spatie zonder spatie....
|
|
|
Post by bambammusicstore on Oct 4, 2005 11:40:01 GMT 1
Ondertussen is de eerste lading Vlams Black CD's uitverkocht. Samen met de 2de lading heeft Ras Feel nog eens zijn onovertroffen CD "Antwerp, Reggae Capital Belgium" binnengebracht. Daarop staan songs van Ras Feel, Eric Judah, Sister Irie, Grasshopper, Andrew Waters, Gabba Longsize en Militant Barry. Alle 18 nummers zijn opgenomen tussen 1982 en 1985.
|
|
|
Post by Ras Feel Flashman on Oct 4, 2005 17:18:35 GMT 1
;D Er zijn dus terug een paar "VLBL"'s binnen, Ook "Antwerp Reggae Capital Belgium; The Golden Years 1982-1985" (wat een titel...) met al die Studio One versions..., ook "Donald Dub", onze allereerste release (King Flashman Electro, 1981), toendertijd op cassette, ligt momenteel bij Bam Bam; het betreft overdubs met "samples" (op cassette opgenomen en ingemixt, net als Perry op: "Dub Revolution" met "Doctors On The Go" ) tekenfilmpjes van TV en andere effecten, op Pat's onnavolgbare wijze ingedubt op oa: Augustus Pablo's "Meet King Tubby's inna Firehouse" LP en een Tad's^production, ik denk "Dub Out Her Blouse & Skirt" LP! Nee het was een andere Tubby's, met een geschilderde hoes... ja 't is allemaal lang geleden hé manne, en mijn kortetermijngeheugen is ni zo goed meer, what happened de laatste dertig jaar...? ;D PS: Rond dezelfde tijd opgenomen als Adrian Sherwood's overdubs met Prince Far I; 't is alleen dat Adrian een grote scene (UK) had en het aandurfde om een label te beginnen en uit te geven. Helaas waren wij toen niet zo commerciëel denkend, we were just innit fe di music and di vibe!
|
|