|
Post by Friendly on Aug 10, 2005 6:17:09 GMT 1
|
|
|
Post by General Jonee on Aug 10, 2005 8:20:15 GMT 1
ze kwamen maandag avond terug uit geel??? Zo een kut artikel dat dat is, der staat daar dus echt nix meer in dan een hoopje sensatie. Want informatie bijvoorbeeld over het festival en dergelijke of gewoon over de feiten vind je niet in het artikel. pfff meer was ook niet te verwachten van een gazet dat er op uit is om alle dirt en rubish op zijn voorpagina te zetten zodanig dat het maar zoveel mogelijk geld kan binnen halen. En de mensen met zo scheefgetrokken mogelijk beeld van de maatschappij achterlaat. Bun the coke, the crack and all shit like that
|
|
|
Post by king johnny on Aug 10, 2005 9:41:14 GMT 1
ik vind dat nu niet iets om mij druk over te maken... oké, laatste nieuws is niet echt de kwaliteitskrant bij uitstek, maar komaan hé, tis ni da reggae geel de boosdoener is in dit artikel... soit, mss toch maar de lezersbrieven afwachten, want die staan niet echt bekend om hun verdraagzaam karakter ;D
In de Morgen van vandaag staat hetvolgende, al wel genuanceerder:
"Een negentienjarige jongen uit Tielt die afgelopen weekend het reggaefestival in Geel bezocht en nadien naar het ziekenhuis werd gebracht, is vermoedelijk bezweken aan een overdosis verdovende middelen.
Dat meldt het parket van Brugge.
Een autopsie en toxicologisch onderzoek moeten definitief uitsluitsel brengen.
Dieter M., het slachtoffer, werd maandagnamiddag door twee vrienden binnengebracht in het Sint-Andriesziekenhuis in Tielt.
Hij gaf geen teken van leven meer. De dokters konden alleen maar zijn dood vaststellen. Het drietal was in de loop van de ochtend teruggekeerd van Reggae Geel, waar ze het hele weekend hadden geblowd. Bij hun terugkomst werd nog wat nagepraat in het huis van een van de drie. Dieter M. zei dat hij zich niet zo lekker voelde en zou zich even te slapen leggen.
Terwijl Dieter M. een bed opzocht, besloten zijn twee vrienden nog even op pad te gaan.
“Toen ze terugkwamen, zagen ze dat het niet zo goed ging met hun vriend”, zegt de Brugse procureur Jean-Marie Berkvens. “Ze hebben hem onmiddellijk naar het ziekenhuis gebracht.”
Berkvens betwijfelt of de jongen effectief is gestorven aan te veel thc, het actieve bestanddeel van cannabis, in zijn bloed. “Dat zou mij verwonderen. De meeste mensen die zogezegd sterven aan drugs hebben eigenlijk een cocktail tot zich genomen van drank en drugs, soms zelfs gecombineerd met medicijnen die ze moeten nemen.”
Ook de wetenschap is niet bekend met een sterfgeval als gevolg van een overdosis thc. “Volgens mij is dat nog nooit gebeurd”, zegt toxicoloog Paul Schepens van de Antwerpse universiteit.
“Op het internet zul je misschien wel een paar gevallen tegenkomen, maar de vraag is altijd of het hele verhaal wel wordt verteld. Thc is op zich niet zo verschrikkelijk toxisch. Wellicht is er in dit geval een combinatie geweest met andere producten.
Sterven aan een overdosis thc acht ik erg onwaarschijnlijk.”
“Het is natuurlijk wel zo dat te veel van gelijk welke stof nooit goed is”, vervolgt Schepens. “Je kunt zelfs sterven van een overdosis water drinken, omdat je dan levensnoodzakelijke mineralen wegspoelt. Maar dan nog: ik vraag me af of iemand werkelijk te veel kan roken. Te veel drinken en te veel pillen slikken, tot daar aan toe, maar te veel rook in je lichaam, daar wordt onmiddellijk tegen geprotesteerd.”
Vandaag vindt de autopsie plaats van Dieter M. Die moet uitsluitsel brengen over de definitieve doodsoorzaak. De twee vrienden van de jongen werden ondervraagd, maar mochten nadien beschikken. Het parket van Brugge heeft hen niet in verdenking gesteld. (SS)"
voila
|
|
|
Post by Crucial P on Aug 10, 2005 9:54:43 GMT 1
Heb ook de indruk dat HLN een beetje een sensatieartikeltje erop najaagt. Maandagavond, dus 2 dagen later, kwamen ze terug van een reggae festival!! Natuurlijk linken een groot deel van de lezers de overdosis met reggae Geel! Wat is er ondertussen niet gebeurd?
P.
|
|
|
Post by selector waxx on Aug 10, 2005 10:02:46 GMT 1
btw, als de dieter m de dieter m is die ik ken, zal het eerder cocaine zijn die de overdosis veroorzaakt heeft, want die die ik ken is een zware coke addict, all van zeer jonge leeftijd.
|
|
|
Post by selector waxx on Aug 10, 2005 10:03:17 GMT 1
brugge is mijn homestad voor de mensen die dat nog niet wisten
|
|
|
Post by deten on Aug 10, 2005 10:09:30 GMT 1
blijkbaar proberen ze geel altijd in een slecht daglicht te stellen. vorige jaren was er ook wel altijd iets te lezen over de conrtoles. blijkbaar hadden ze dit jaar niks om over te schrijven. en als em een overdosis had tzal alleen nie van op geel zijn denk ik ze
|
|
|
Post by Kya on Aug 10, 2005 11:57:59 GMT 1
je kunt je afvragen waar deze dieter heeft gezeten als hij pas maandagavond thuis was. ik denk niet dat hij zijn overdosis op geel heeft opgelopen. x
|
|
|
Post by mr vito on Aug 10, 2005 12:01:02 GMT 1
nothing 2 worry about 't is weer komkommertijd op de redactie dan kreigde zo'n dingen
|
|
c
new memba
|
Post by c on Aug 10, 2005 12:07:09 GMT 1
teveel thc? dan had ik al 10 jaar dood moeten zijn!!!!!!!!
|
|
|
Post by gicaca on Aug 10, 2005 12:43:56 GMT 1
massaal reageren zou ik zeggen.heb in ieder geval mijn best al gedaan
|
|
|
Post by gicaca on Aug 10, 2005 13:30:05 GMT 1
14 jaar ,ongeveer 3 j-kes per dag(soms wa meer,soms wa minder).dat zijn er 15400 en nog geen overdosis.tzal dus ni aan de weed liggen
|
|
Irie
new memba
|
Post by Irie on Aug 10, 2005 13:55:07 GMT 1
14 jaar??? 3 jkes per dag??? Dat is idd geen overdosis.. Maar pas toch maar op, op latere leeftijd (rond je twintigste en later) maar je meer kans op paranoia aanvallen (je moet maar eens vragen waarom vroegere smoorders zijn gestopt), hysterie en de kans om extra vriendjes in je eigen hoofd te maken (lees: schizofreen te worden).
Weed is fun, maar op lange termijn kan het wel nen serieuze impact hebben op je psyche.
En voor die kerel.. Tenzij die jongen 7 vuilniszakken weed heeft opgepaft (lijkt me onwaarschijnlijk veel) zal het niet aan de THC hebben gelegen. Of een allergische reactie, dat kan ook..
Mijn medeleven & respect gaat uit naar de moeder & vader die een zoon kwijt zijn en naar al zijn vrienden en familie.. Ik hoop dat ze steun vinden in hun omgeving.
Bless
|
|
|
Post by king johnny on Aug 10, 2005 14:31:20 GMT 1
Mijn medeleven & respect gaat uit naar de moeder & vader die een zoon kwijt zijn en naar al zijn vrienden en familie.. Ik hoop dat ze steun vinden in hun omgeving. idd, we zouden daar beter aan denken. en niet zoals die journalist van HLN enkel uitzijn op een goei verhaal. trouwens irie, ik denk dat gicaca het eerder heeft over het aantal jaren paffen en niet over de leeftijd... kzou zeggen: geniet, maar weet wanneer niet
|
|
|
Post by gicaca on Aug 10, 2005 14:40:03 GMT 1
bedoel al 14 jaar lang
|
|