skylarkin
new memba
myspace.com/skylarkinsound /highsession
|
Post by skylarkin on Jul 28, 2005 21:13:43 GMT 1
Was vorig jaar op sumfest en toen bleek ook dat artists moesten opletten wat ze zeiden, no profanity or anti-gay things, sommige anticipeerden hier op door 'calling all a di man who love woman to raise dem hands and things like that. Capleton wou niet tekenen dus stond ie nie op de line-up, same as bounty i think, T.O.K. 'loste het' op door het publiek de bun chichi things te laten zingen. Buju mocht ook optreden vorig jaar, maar nu nie meer? Toen Sizzla op kwam zei hij direct dat ie geen censuur wil en zich er dus ook niets van zal aantrekken, de gun tunes, 'underneath gal' tunes, militant tunes, en wat softere love songs volgenden elkaar vlot, maar toen ie begon met 'bunnin' out all forms of evil from Bush to Bin Laden, Sizzla occasionally dropped expletives, the first artist on the festival line-up so far to blatantly and deliberately violate the law and the festival code. Maar blijkbaar gaf het publiek er niet om, zelden zoveel pows & rah rah's gehoord, hoe meer obscenity's the more the crowd cheered, raising lighters and torches to hail the entertainer..., en dit allemaal op Selassie I eartday, dan verkoos k toch Fenda&Spice (toen wel in goede doen)the fireworks leken op dit jaar in summerjam, alleen steken ze dat al aan tijdens de show, gewoon van uit t publiek, fayaaa Zondag laatstleden was de laatste dag van sumfest (international night) en jr gong moest toen ook performen(na ini kamozi jaja), benieuwd of Jr Gong zn tune 'welcome to jamrock' (met vermelding bout funny boys) wel kon of nie.
|
|
|
Post by gentse biesten on Jul 28, 2005 21:44:09 GMT 1
MikeyG Gisteren had ik een vriend van mij gevraagd om mee te komen supporteren, maar hij zag dat niet zitten. Hij was namelijk al een paar keer serieus lastig gevallen op reggaefeestjes en had niet echt de behoefte om zijn sexualiteit te verantwoorden tegenover andersgezinden. Homo's voelen zich aangevallen op reggaefeestjses: als het niet de nr's zijn die verzekeren dat ze allemaal op de brandstapel horen, dan is het wel een of andere wazige dude dat ze wil terechtwijzen (alsof homo's van het rechte pad zijn geweken) Stop discrimination inna dis Babylon nation 'cause everything is Jah's creation one love for all & all for one love Ik ken anders homo's die elk reggaefeestje in gent platlopen. En luidskeels boom bye bye of chi chi man meezingen. En ze weten waarover het gaat, maar trekken zich het niet aan, omdat in gent die extreme homohaat, buiten een paar wanabee badman jamaicanen, niemand aanspreekt.
|
|
|
Post by Visionz on Jul 28, 2005 22:54:01 GMT 1
Dat heeft niks met een verschil tussen Gent en Antwerpen te maken hé. Sommige mensen worden daar nu eenmaal door beïnvloed en anderen niet.
|
|
|
Post by General Jonee on Jul 29, 2005 9:20:36 GMT 1
Dat heeft niks met een verschil tussen Gent en Antwerpen te maken hé. Sommige mensen worden daar nu eenmaal door beïnvloed en anderen niet. idd. vooral vingerwijzen hebben we nu niet nodig btw. Greeeeetings I bring from ghent, to all raggamuffin
|
|
|
Post by controverse on Jul 29, 2005 9:35:55 GMT 1
what about de teksten van vooral weer rastas stijl sizzla over blanken? Voelen de blanken zich hier aangesproken? Gaan we proberen zijn concerten te verbieden?
|
|
|
Post by General Jonee on Jul 29, 2005 9:43:24 GMT 1
sorry maar bij texten over de blanken als onderdrukkers. hmm één ze zijn de waarheid en twee we worden door diezelfde kapitalistische babylon m*ther¨f*ckers onderdrukt
|
|
|
Post by BushDoctor on Jul 29, 2005 13:05:06 GMT 1
Vanaf nu gaan we ook Papa Lekker verbieden want hij is niet echt vrouwvriendelijk met zijn slackness teksten.
Jongens toch! Verbieden heeft nooit tot iets positief geleid. Wie een hond wil slaan, vind heel gauw een stok. Haters lopen overal rond, ook op reggaefeestjes. Als we gaan verbieden geven we eigenlijk toe aan enkelingen die het verknoeien voor de rest.
Don't give in, don't surrender!
|
|
|
Post by Mikey Ché on Jul 29, 2005 14:43:54 GMT 1
MikeyG Gisteren had ik een vriend van mij gevraagd om mee te komen supporteren, maar hij zag dat niet zitten. Hij was namelijk al een paar keer serieus lastig gevallen op reggaefeestjes en had niet echt de behoefte om zijn sexualiteit te verantwoorden tegenover andersgezinden. Homo's voelen zich aangevallen op reggaefeestjses: als het niet de nr's zijn die verzekeren dat ze allemaal op de brandstapel horen, dan is het wel een of andere wazige dude dat ze wil terechtwijzen (alsof homo's van het rechte pad zijn geweken) Stop discrimination inna dis Babylon nation 'cause everything is Jah's creation one love for all & all for one love Ik ken anders homo's die elk reggaefeestje in gent platlopen. En luidskeels boom bye bye of chi chi man meezingen. En ze weten waarover het gaat, maar trekken zich het niet aan, omdat in gent die extreme homohaat, buiten een paar wanabee badman jamaicanen, niemand aanspreekt. ik ken er anders ook in Antwerpen die zich hier niets van aantrekken in de muziek zelf... het is wel anders als er idd zo'n wazig figuur voos begint te doen... Tzou leuk zijn om een duidelijk signaal te geven vanuit de reggaemassive en de holebigemeenschap SAMEN om duidelijk te maken dat we er hier in België idd anders over denken ... maar daarom geen concerten gaan boycotten... (en misschien kunnen we dan die enkele wazige figuren ook tot een meer appetijtelijke houding overtuigen, houding is niet per sé mening hé)... Na enig navraagwerk blijkt trouwens dat Outcast en consoorten zowat de militantste drukkingsorganisaties uit het holebiwereldje zijn en hun methodieken niet echt gesmaakt worden door vele anderen in het wereldje... "alsof ze in Frankrijk en Engeland geen andere holebi-prioriteiten hebben"... Ben er nog altijd over aan het nadenken hoor... kheb mn licht ook al eens opgestoken bij wel-jong-niet-hetero en ook zij gaan al hun lid-organisaties er eens over checken... Als hun eerste reactie spreekt dit voldoende denkik: "Wat boycotten betrefd: dat is er eigenlijk over en vooral ook contraproductief -zeker in België-... misschien is het interessant en internationaal ook indrukwekkend en meer effectief dat beide gemeenschappen in België hier een gemeenschappelijke verklaring over opstellen, één van wederzijds respect en tolerantie of zo"... aldus een verantwoordelijke van WJNH... Zijn we een progressief, modern en van religieuze-dogma's-losgerukt land of niet? EENS CHECKEN / OPROEP: Noem zoveel mogelijk dingen die de holebibeweging en de reggaemassive in België GEMEEN hebben... Een aanzet: tegen extreemrechts, tegen discriminatie..., verzot op feesten, verzot ook op "rust"... of "met rust gelaten worden"... Kheb er hier nog ééntje, een héél diepe en zware... maar kwil er eerst andere horen... DUS: ;D ;D ;D Noem zoveel mogelijk dingen die de holebibeweging en de reggaemassive in België GEMEEN hebben... Think & post zou ik zo zeggen
|
|
|
Post by messenjah on Jul 31, 2005 12:49:31 GMT 1
"Reggae (ragga-) artiesten worden momenteel inderdaad wel geviseerd. Terwijl er deze week nog op het nieuws was dat er in Iran de laatste 15 jaar ofzo 4000 homo's geëxecuteerd zijn (door ophanging, steniging of het naar beneden duwen van de hoogste berg). " outrage.nabumedia.com/pressrelease.asp?ID=303
|
|
|
Post by messenjah on Jul 31, 2005 12:50:17 GMT 1
ze houden hun dus ni alleen bezig met dancehall
|
|
|
Post by Ginger on Aug 1, 2005 9:41:26 GMT 1
Als we gaan verbieden geven we eigenlijk toe aan enkelingen die het verknoeien voor de rest. Dat verbieden geen oplossing is staat vast. Maar je kan moeilijk beweren dat het in de dancehall over 'enkelingen' gaat. Het battybashen is een hype en wijd verspreid. Makka Diamond zei letterlijk in een interview met Robbo: "het verkoopt goed, dus doen we het". Besluit: 1. net zoals veel artiesten veel minder toeters rollen dan ze ons willen doen geloven, zo zullen ook niet alle artiesten even grote battyhaters zijn. (Ze haten in functie van de commerce, en da's misschien nog een streep erger.) 2. De fans, die kopen, draaien en bejubelen, gaan ook niet vrijuit. (Om die reden hou ik erg van de richting waar Micky G in denkt...)
|
|
|
Post by Jah Rebel on Aug 1, 2005 16:19:35 GMT 1
Ik post hier niet op regelmatige basis, maar Visionz had mij gevraagd deze topic eens te lezen omdat ik het onderwerp op de voet volg.
Ik onthoud uit de hele resem posts vooral die van Mikey G en Irie, die steken er qua volwassen redeneringsvermogen met kop en schouder bovenuit.
Ik hou absoluut niet van redeneringen als: "Protesteren help toch niet want de Jamaicanen zijn rudeboys die dan dubbel zo gefrustreerd gaan terugreageren." Wat is dat? Het recht van de sterkste? Hij die het hardst brult wint?
Het argument dat de holebi-gemeenschap ook wel eens een ander doelwit mag viseren vind ik wel tellen. Het doet mij een beetje denken aan GAIA, die maken soms één caampagne super populair en de andere beestjes mogen even hun beurt afwachten.
Ik ben trouwens ook van mening dat er stilaan wat luider protest mag komen (wat niet hetzelfde is als verbieden, don't read me wrong) tegen degoutante sex- en consumptie gerichte muziek als die van zeg maar een Snoop Dogg. Maar als ik de merkkleding rond mij wat in de gaten houd vrees ik dat ik daar op dit moment nog vrij alleen in zal staan, ook in de reggae-wereld.
Wat Sizzla dan betreft: Homoteksten of niet (dat houd mij niet tegen zijn platen te kopen), maar het is weeral een hele poos geleden dat ik nog es een Sizzla schijf gekocht heb. En dan spreek ik als Reggae-liefhebber over het muzikale gedeelte. Vind hem stilaan op een gevallen god beginnen lijken die de controverse nodig heeft om in de aandacht te blijven.
Nog een tip, de afgelopen weken verschillende interviews en artikels over I-Wayne gelezen. Hij zei zijn mening over Soca en werd daarna prompt vervloekt op Trinidad door Bunji Garlin (hoop dat ik het juist schrijf) die er een heel nummer aan besteedde. Wat uit had kunnen groeien tot weer maar een typisch caraibische macho-vete (zie bvb. Beenie en Bounty) werd door I-Wayne prompt de kop ingedrukt:
"We no admire man, and we no do tune bout bwoy. We no sing bout man, so if a bwoy waa go mek a whole album bout man, a fi him business. I-Wayne don't know them and we not interested."
Het hoeft dus niet!!! Member that!
Ites, Rebel
|
|
Irie
new memba
|
Post by Irie on Aug 1, 2005 18:12:09 GMT 1
* Natuurlijk zijn er holebi's that just don't give a fuck, maar dat zijn dan wel de dikhuiden. Degene die het niet apprecieren zijn de reden dat deze topic is gestart, dus je moet ze niet vergeten of onderschatten (in kwantiteit welteverstaan).
* Ik heb ook het idee dat veel mensen vooroordelen (en het promoten ervan) onderschatten. Beeld je eens in dat er mensen jou beledigen doordat je een andere kleur hebt of dat er heeldere groeperingen zich vormen tegen mensen zoals jij... Of dat jou lievelingsmuziek jou seksualiteit systematisch afbreekt en als iets onnattuurlijk beschrijft. (Aan de andere is er natuurlijk freedom of speech, maar hoever mag je gaan?)
*MickeyG je vraag om gemeenschappelijke dingen op te noemen tussen holebi's en reggae lovers is echt heel simpel te beantwoorden: We leven allemaal op dezelfde planeet, ademen hetzelfde lucht in,... kortom we zijn allemaal mensen. we = all equal in the eyes of the almighty Bles§
|
|
|
Post by Visionz on Aug 1, 2005 19:00:30 GMT 1
*MickeyG je vraag om gemeenschappelijke dingen op te noemen tussen holebi's en reggae lovers is echt heel simpel te beantwoorden: We leven allemaal op dezelfde planeet, ademen hetzelfde lucht in,... kortom we zijn allemaal mensen. we = all equal in the eyes of the almighty Bles§ Amen to that ! -one-
|
|
|
Post by 2 lazy to log in on Aug 1, 2005 20:29:38 GMT 1
Trouwens, ik kreeg net een schitterend idee (al zeg ik het zelf): aangezien we net een Ladies avondje hebben gehouden in den izzy, kunnen we als bewijs voor onze appreciatie voor alle mense een Pink Izzy organiseren! ;D ;D strictly holebi's die reggae draaien. Ik zou komen supporteren!!
Blessings Irie
|
|