|
Post by Bmas on Jul 3, 2005 10:59:38 GMT 1
van de summerjam nieuwsbrief: Sizzla and Turbulance cancelled! Thanks to gay activists in France and other European countries Sizzla and Turbulance cancelled their European Tour! They didn't agree on not to sing anti-gay-songs during their shows... Read the statement of Contour-Music at www.summerjam.de (German)
|
|
|
Post by King David on Jul 3, 2005 14:29:43 GMT 1
En ter vervanging van Sizzla zal Chuck Feda da poor people defenda komen, ter vervaning van Turbulance komt Jah Mason en ook Half Pint en Spectacular zijn aan de affiche toegevoegd
|
|
|
Post by K MoN on Jul 3, 2005 17:18:34 GMT 1
Vorige week heeft ook Capleton zijn tour afgelast (we konden hem normaal gratis gaan zien in luik) om dezelfde reden.
Twordt erg, die homo's beginnen stevig van hunnen tak te maken en wij zijn daar de dupe van.
En dan verschieten dat er nummers als 'nah apologize' uitkomen, op den duur beginde ze (sizzla,...) nog gelijk te geven. Door zo te protesteren en onze leuke festivalaffiches om zeep te helpen maken die homo's zich heus niet populairder bij mij, dat kweekt enkel irritatie.
sorry als ik weeral de battymandiscutie op gang breng, maar kwas echt wel pissig toen ik las dat na capleton nu ook sizzla nimmer naar europa komt.
bless
|
|
|
Post by Friendly on Jul 4, 2005 19:52:06 GMT 1
bun all dem battyz
|
|
|
Post by Visionz on Jul 4, 2005 20:14:04 GMT 1
Zolang dit soort dingen op een podium gezongen/geroepen/... worden, zullen er optredens en zelfs volledige festivals (in Frankrijk ondertussen al 3 dacht ik) afgelast worden. En ik begrijp da volledig. Als er artiesten zijn die de boodschap 'Bun all the Jewish people' zouden verkondigen zou daar ook binnen de kortste keren ongelooflijk protest tegen komen, wederom mét Rede. Ik heb trouwens den indruk dat heel deze kwestie door vele mensen nog gedacht word als een holebi Versus reggae 'ding'. Dat is het volgens mij helemaal niet. Het is gewoon een protest van een minderheid tegen mensen die deze minderheid op een heel negatieve manier voorstellen. Als metallica of eminem (die heeft het trouwens al mogen ervaren) anti-homo nummers zingen zullen ook hun optredens binnen de kortste keren geboycot worden.
|
|
|
Post by Friendly on Jul 4, 2005 20:39:40 GMT 1
die kerels van outrage en consoorten zoeken het zelf he, hoeveel artiesten zijn er nu al gecancelled de laatsten tijd ... en ja battys hebben ook rechten, maar reggae liefhebbers ook he ...
|
|
|
Post by Visionz on Jul 4, 2005 20:53:45 GMT 1
die kerels van outrage en consoorten zoeken het zelf he, hoeveel artiesten zijn er nu al gecancelled de laatsten tijd ... en ja battys hebben ook rechten, maar reggae liefhebbers ook he ... Tuurlijk hebben reggae liefhebbers ook rechten. Maar ik vind nog wel altijd dat het recht op een leven zonder de gedachte dat bepaalde mensen op een podium staan te predikken dat ze u beter in brand zouden steken of ne kogel door uw hoofd zouden schieten, een beetje heel veel belangrijker is dan het recht om een bepaalde artiest te zien optreden
|
|
|
Post by Friendly on Jul 4, 2005 21:26:19 GMT 1
it seems like ne vicieuze cirkel hoemeer artiesten er gecancelled worden hoe meer reacties er zullen zijn en vervolgens zullen er weer artiesten gecancelled worden anyway imho overdrijven ze nu toch wel weer (die van outrage)
|
|
|
Post by Visionz on Jul 4, 2005 21:38:57 GMT 1
it seems like ne vicieuze cirkel hoemeer artiesten er gecancelled worden hoe meer reacties er zullen zijn en vervolgens zullen er weer artiesten gecancelled worden anyway imho overdrijven ze nu toch wel weer (die van outrage) mja, overdrijven is heeeeeeeeeeeeel relatief in deze context. Om da aan te tonen het volgende artikel dat ik vorige week ergens ben tegengekomen. Lees dit maar eens goed : Zo ziet ge dat da 'overdrijven' langs beide kanten gebeurd.
|
|
|
Post by GPY on Jul 5, 2005 11:21:00 GMT 1
Ik heb niks tegen homo's, maar het blijkt wel dat het altijd dezelfde zijn die overal problemen over maken, de verwijfde overgevoelige trutjes... Deze mensen willen in de aandacht en de spotlight van de gemeenschap komen om het gay-milieu zo meer in omgang te brengen zodat het bespreekbaarder wordt... ook door commentaar te geven op artiesten als Sizzla Die bepaalde overgevoelige gay trutjes doen langs geen kanten de moeite om te zien dat het niet altijd persoonlijk bedoeld is, en de tekst soms ook nog wel es in de context vanuit het Jamaicaanse standpunt kan staan... Ik heb nog niet gehoord dat er homo's in brand zijn gestoken door ragga/dancehall...? Jullie wel? ik vind het echt zwak van de homotrutjes time for... Irie Vederci
|
|
|
Post by faya bun on Jul 5, 2005 11:41:37 GMT 1
Ik vrees dat de gaybeweging alle reggaefans zwaar in het harnas aan het jagen zijn. Ik heb nooit en nog steeds niets te tegen homo's gehad, Dat zijn mensen zoals iemand anders. Maar zeer zeker wel tegen outrage, dat zijn nu eens echt battyboys.
het is begonnen vorig jaar met leugens dat jamaicanen een homo van outrage zou hebben vermoord. Bleek achteraf dat het zijn vriendje was. Buju Banton had een homo in elkaar geslagen in Uk. Bleek dat hij op dat moment aan het optreden was in jamaica. En zo gaat dat maar door en verder. Jamaicanen en vooral rasta's vinden het promoten van gay sodom en gomoro en gaat in tegen hun waarden.
En nog maar eens : Het vuur dat gebun't word is niet letterlijk te nemen. waarom horen we geen Politicians, Idiot Soundboys, Romeinen, The vatican, Corruption, Cokeheads, enzovoort klagen? Die worden toch ook alle wel eens gebun't?
Rastaman nah appoligize !
|
|
|
Post by vraagje on Jul 5, 2005 12:08:17 GMT 1
tfeit is gewoon dat je negatief uitspreken over homo's een vorm van racisme is... niet? En eigenlijk zijn we toch allemaal anti-rascisten. Of zijn we juist tegen 't Vlaams Belang en consoorten...? Nu, om eerlijk te zijn... ik ben ook niet echt een voorstander van "outrage" en "chichi's"... maar ik kan het bijvoorbeeld misschien wel ergens begrijpen dat een concertorganisator van bijv. Couleur Café geen reggae-artiest boekt die rascistische teksten heeft...
|
|
|
Post by Equality on Jul 5, 2005 12:25:46 GMT 1
Ik heb nog niet gehoord dat er homo's in brand zijn gestoken door ragga/dancehall...? Jullie wel? Staat nergens bij dat die jongeren reggae/ragga liefhebbers zijn, maar gewoon om aan te tonen dat het wel degelijk gebeurd:
|
|
|
Post by faya bun on Jul 5, 2005 13:01:54 GMT 1
tfeit is gewoon dat je negatief uitspreken over homo's een vorm van racisme is... niet? En eigenlijk zijn we toch allemaal anti-rascisten. Of zijn we juist tegen 't Vlaams Belang en consoorten...? Nu, om eerlijk te zijn... ik ben ook niet echt een voorstander van "outrage" en "chichi's"... maar ik kan het bijvoorbeeld misschien wel ergens begrijpen dat een concertorganisator van bijv. Couleur Café geen reggae-artiest boekt die rascistische teksten heeft... Ja daar heb je een punt. Die fransmannen zijn geen reggaeliefhebbers ( dat had de pers er anders maar al te graag bijgezet) dat zijn idioten en criminelen. En zo zie je maar dat het jammer is dat ze altijd de reggaeliefhebbers met de vinger wijzen, misschien hielden ze wel van techno of rock.
|
|
|
Post by AK47 on Jul 5, 2005 14:31:58 GMT 1
I got an AK to spray on all gays including outrage who's fighting all our deejays gunshot for all you faggots I really hate you maggots all I really need is more pumpum for this ... see me again
|
|