|
Post by Puppa Mighty on Sept 8, 2009 8:55:06 GMT 1
Voor de mensen (hobby)kok's onder ons, op BBC2 zenden ze vanaf gisteren elke maandag rond 21u30 Caribbean Food Made Easy uit. Gepresenteerd door Levi Roots, een kookprogramma doorspekt met reggae, aki&salt fish, callaloo, all spice, scotch bonnet, sweet potatoes, rice & peas, jerk chicken, en meer lekkers uit Jamaïca. Levi Roots kookt echt met grote liefde en je krijgt er een danig hongerke van als je hem bezig ziet. Ne must see dus voor mensen die graag koken en meer te weten willen komen over de jamaïcaanse keuken en eetgewoonten. More info's: www.bbc.co.uk/voor het boek: www.waterstones.com/waterstonesweb/displayProductDetails.do?sku=6565352
|
|
|
Post by Jah Mi Gimme aka Tiny Tim on Sept 8, 2009 13:24:30 GMT 1
Nice! Goe gezien.
Merci
|
|
|
Post by oli on Sept 8, 2009 16:57:01 GMT 1
Goed programma, kheb het opgenomen en ga er één van deze dagen aan beginnen..slurp Goeie soundtrack ook. The man's got taste
|
|
|
Post by Jah Rebel on Sept 8, 2009 23:29:46 GMT 1
Oli,
Heel de reeks? Want dan ben ik wel geïnteresseerd in een kopie (heb eerste afleveringen gemist)... Let me know.
Ites, Rebel
|
|
|
Post by General on Sept 9, 2009 8:17:20 GMT 1
Oli, Heel de reeks? Want dan ben ik wel geïnteresseerd in een kopie (heb eerste afleveringen gemist)... Let me know. Ites, Rebel Jep Oli, als ge heel de reeks hebt wil ik ook wel een kopie.
|
|
|
Post by oli on Sept 9, 2009 15:41:18 GMT 1
nee nee, alleen vorige maandag, en het staat op mijn digirecorder..
|
|
|
Post by Jah Rebel on Sept 9, 2009 15:50:15 GMT 1
Dan maar hopen dat het op dvd verschijnt. Voor de vorige reeks "Chinese Food Made Easy" is dat al het geval. Kookboek is wel al via de bbc site verkrijgbaar.
Ites, Rebel
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Sept 9, 2009 16:06:32 GMT 1
|
|
|
Post by Visionz on Sept 9, 2009 17:29:09 GMT 1
Er bestaan simpele programmakes waarmee ge gemakkelijk een ip-adres uit de UK kunt 'aannemen'. Sommige mensen hier blijken daar veel van te weten
|
|
|
Post by Keith on Sept 10, 2009 19:21:56 GMT 1
Oli, Heel de reeks? Want dan ben ik wel geïnteresseerd in een kopie (heb eerste afleveringen gemist)... Let me know. Ites, Rebel download : d01.megashares.com/?d01=1a19a39enkel de eerste aflevering
|
|
|
Post by stical on Sept 13, 2009 19:13:21 GMT 1
|
|
|
Post by stical on Sept 15, 2009 13:42:14 GMT 1
|
|
|
Post by oli on Sept 15, 2009 15:41:39 GMT 1
Van't weekend makreel met groene bananen klaargemaakt (van deel 2) en iedereen vond het lekker, lordamercy. Zogezegd "for breakfast" maar 't is een volle maaltijd naar onze continentale normen. up to de next one
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Oct 7, 2009 8:20:35 GMT 1
Volgende week dinsdag is het op Canvas 'plat preferé' deze keer over Bob Marley so tune in ;-) Dinsdag 13 oktober 2009 op Canvas. No woman, no cry: in tegenstelling tot Bob Marley zelf, krijgt Jeroen beiden als hij de Plat Préféré van de King of Reggae gaat maken. Een vrouw in de vorm van Marley’s echtgenote Rita, een traan bij het proeven van één van de heetste pepers ter wereld: de Jamaicaanse Scotch Bonnet. Bob Marley werd de allereerste superster uit de derde wereld en veroverde de hele aardbol met zijn opzwepende muziek. Wie Marley zegt, denkt Jamaica, en omgekeerd. Het exotische eiland in de Caribische zee was de thuishaven van Bob, en van zijn culinaire préférés: typisch Jamaicaanse gerechten en producten, klaargemaakt volgens de rastafari-traditie. Rasta’s hebben hun eigen geloof, en dat gaat niet in het minst over eten. Rita Marley neemt Jeroen op sleeptouw in het Kingston van haar man, en in het vakantieverblijf van de familie Marley bereidt onze chef Bob’s plat préféré: Jamaicaanse Escovitch. One love! platprefere.canvas.be/category/bob-marley/
|
|
|
Post by Visionz on Oct 13, 2009 11:32:49 GMT 1
Vanavond trouwens op Canvas:
De plat préféré van Bob Marley
|
|