bf
2 star soldier
|
Post by bf on Aug 15, 2009 12:26:02 GMT 1
Nog niet zolang geleden gaven we een feestje. Nog voor we ter plekke waren om het kot te openen was er al een kerel van SABAM langsgekomen wist de eigenaar ons te vertellen. Toen we daar dan de boel aan het klaarzetten waren dook die kerel weer op. Toen die kerel vroeg of we een aanvraag hadden ingedien vertelde ik hem zeer rustig dat we dat niet hadden gedaan en ook niet van plan waren. Dat we niet van plan waren ook maar een euro aan een oplichtersvereniging te betalen. Vriendelijk maar met aandrang heb ik hem verzocht de plaats te verlaten. Met de mededeling dat hij niet welkom was en bij ons niets te zoeken. We hebben hem nooit teruggezien.
Zoals ik al eerder schreef:
-Ze zijn een privébedrijf zoals er zovelen zijn. -Je kan als organisator de toegang weigeren tot privépersonen om de goede gang en orde op je feest te waarborgen. -Je bent niet verplicht om gegevens aan privépersonen te geven. Als ze je gegevens niet hebben kunnen ze ook geen boetes opmaken.
Als je scholen wil laten betalen omdat ze de kinderen liedjes laten zingen ben je ziek in je hoofd. Ik vraag mij af, waar die persoon (organisatie) die op dat idee komt, mee bezig is....
Rebel heeft gelijk. We mogen dit niet langer toelaten. Smijt ze gewoon buiten. Bij ons is het duidelijk gelukt en er zijn veel verhalen van mensen die niet moeten betalen als ze protesteren.
|
|
|
Post by LadyMiki aka Warrior Queen on Aug 19, 2009 10:03:09 GMT 1
|
|
|
Post by Carlos on Aug 25, 2009 1:02:11 GMT 1
Olaaaa De Decker gaat em moeien, iedereen aan de kant!!! En de reactie van sabam? , comme d'abitude
|
|
mex
new memba
|
Post by mex on Aug 25, 2009 16:56:32 GMT 1
Bon, 'k heb hier dus nog een factuurke liggen voor hun.. betalen of niet?
|
|
|
Post by Mikey Ché on Aug 25, 2009 17:17:25 GMT 1
Bon, 'k heb hier dus nog een factuurke liggen voor hun.. betalen of niet? Als ge al n factuur hebt gekregen, en die niet betaald, moogde u aan zever verwachten zenne!... Kunst is vermijden dat ge n factuur krijgt...
|
|
mex
new memba
|
Post by mex on Aug 25, 2009 17:58:34 GMT 1
Bon, 'k heb hier dus nog een factuurke liggen voor hun.. betalen of niet? Als ge al n factuur hebt gekregen, en die niet betaald, moogde u aan zever verwachten zenne!... Kunst is vermijden dat ge n factuur krijgt... Mmm, jammer... Maar der woont hier zo ene van Sabam een paar straten verder dan mij... dus die checkt echt alles in de buurt
|
|
|
Post by Jah Rebel on Aug 27, 2009 14:59:41 GMT 1
Vandaag in het Laatste Nieuws:
ACW Limburg richt Sabam-meldpunt op Het ACW, de koepel van christelijke werknemersorganisaties, heeft in Limburg een meldpunt opgericht voor verenigingen en organisaties die zich tekortgedaan voelen door de Belgische auteursrechtenvereniging Sabam. Het meldpunt (meldpunt@acwlimburg.be) gaat de verhalen van alle betrokkenen bundelen met de bedoeling om tot een transparanter beleid inzake muziektaksen te komen, aldus initiatiefnemer Joris Billen. "Pestbelastingen" Sabam kwam de voorbije maanden herhaaldelijk in het nieuws omwille van "indirecte pestbelastingen". Met het meldpunt wil ACW Limburg alle verenigingen en organisaties die zich benadeeld voelen door Sabam een stem verlenen. Het gaat zowel om jeugdhuizen, socio-culturele verenigingen, sportclubs en festivalorganisatoren. "Zij hebben allemaal te maken met de verlammande en vaak ondoorzichtige muziektaksen", zo luidt het. ACW Limburg wil alle getuigenissen van de betrokkenen bundelen in de vorm van interviews en die vervolgens aan Sabam overmaken. De organisatie vraagt in dat verband dat betrokkenen die in positieve of negatieve zin met Sabam te maken kregen, hun ervaringen mailen naar het meldpunt. Het uiteindelijk doel van de actie is om tot een veel transparanter beleid te komen, zegt Joris Billen. (belga/sps)
Ites, Rebel
|
|
bf
2 star soldier
|
Post by bf on Sept 2, 2009 13:16:48 GMT 1
BRUSSEL - De raad van bestuur van Sabam beslist om de omstreden heffing voor bedrijven voorlopig niet aan te rekenen. Dat meldt het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen NSZ. In de praktijk betekent dit dat er geen auteursrechten moeten worden betaald wanneer bedrijven muziek laten weerklinken op de werkvloer, in de kantoren, de refter of tijdens bedrijfsfeesten.
Bron: De Standaard
|
|