|
Post by LadyMiki aka Warrior Queen on Feb 13, 2009 11:18:09 GMT 1
Intensief of langdurig marihuana-gebruik kan het risico op teelbalkanker danig verhogen. Volgens een Amerikaanse studie verdubbelt de kans vergeleken met mannen die nooit een joint rookten.
Onderzoekers van het Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle hebben 369 mannen met teelbalkanker gevolgd en vergeleken hen met een controlegroep van 1.000 gezonde mannen. Iedereen werd ondervraagd over marihuanagebruik.
Meest agressieve kanker De onderzoekers stelden een verdubbeling van het risico vast. De resultaten laten uitschijnen dat marihuana-gebruik gelinkt is aan de meest agressieve teelbalkanker (nonseminoma). Het is voor het eerst dat dit verband tussen marihuana en teelbalkanker is aangetoond.
Meest voorkomende kankers Teelbalkanker is een van de meest voorkomende kankers bij jongen mannen. De ziekte duikt veel vaker op in Europa en Noord-Amerika dan elders. Voor die hogere incidentie is tot dusver geen verklaring gevonden. Marihuana-gebruik zou een deel van de verklaring kunnen zijn.
Bekende risicofactoren voor teelbalkanker zijn ondermeer verwondingen aan de teelballen, een voorgeschiedenis in de familie of niet afgedaalde teelballen als kind.
Bron: GVA 09/02/2009
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Feb 13, 2009 12:11:12 GMT 1
Kvoel het gelijk in m'n Kl**en ;D op tijd laten nakijken is dus de boodschap... Is er hier een dokteres aanwezig ?
|
|
|
Post by FarHigh on Feb 13, 2009 16:07:52 GMT 1
Amerikaans onderzoek....? Volgens eerdere amerikaanse "onderzoeken" werden ganjagebruikers ook psychopatische verkrachters & moordenaars na het nuttigen van wat healing of di nation. De enige reden waarom ik nog mee kan zijn met het idee dat weed (zonder tabak) slecht voor de gezondheid zou zijn, is het feit dat de ganjaplant te veel wordt gemanipuleerd om straffere "weed"te verkrijge. Zelf smoor ik ook liever dien boecht ni want er wordt veel te veel rommel gebruikt om die planten ziektevrij en wa weet ik nog wat allemaal te houden. Soit... Ik betwijfel de resultaten van dit onderzoek tot ik een 2e opinie of een 3e opinie van de wetenschap heb gehoord. Blessings & respect Ganjaman for life...
|
|
|
Post by LadyMiki aka Warrior Queen on Feb 13, 2009 16:22:32 GMT 1
Kheb et ook maar gelezen op de site van GVA...
|
|