|
Post by Puppa Mighty on Jan 23, 2009 11:43:14 GMT 1
|
|
|
Post by Youthman on Jan 23, 2009 12:44:38 GMT 1
Dader opgepakt De dader is na een korte vluchtpoging opgepakt bij de Aldi in Lebbeke. Hij vluchtte op de fiets naar een psychiatrische instelling waar hij wellicht verbleef. Over zijn motieven is nog niets bekend. Het eerste signalement van de dader zegt dat zijn gezicht zwart-wit geschminkt is en dat hij opvallend rood haar heeft. De extreem magere man gedroeg zich erg rustig.
|
|
|
Post by Mr. T SoulJah on Jan 23, 2009 12:55:17 GMT 1
Ik ben ineens weer voorstander van de doodstraf. Mijn zus is momenteel stage aan het doen in een kinderdagverblijf, doet je ook wel eens nadenken.. Ik word er echt moedeloos van, zeker als je bedenkt dat het waarschijnlijk alleen maar erger zal worden met onze samenleving.
|
|
|
Post by Chica Isa on Jan 23, 2009 14:52:16 GMT 1
Pff zeg.. wat gaat er nog allemaal gebeuren... 't Is bijna op elk nieuws in 't buitenland geweest vanmiddag. Ziekelijk.
En indeed, als je zelf een kindje hebt of kent die naar de crèche gaat, dan voelt dat idd nog meer vies aan...
Ocharme die mensen die 't zagen gebeuren en machteloos waren.. En die ouders en broertjes en zusjes dan...
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Jan 23, 2009 16:18:04 GMT 1
|
|
|
Post by Visionz on Jan 23, 2009 18:07:17 GMT 1
Ik ben ineens weer voorstander van de doodstraf. Hoe hard ik er ook tegen ben, ik begrijp uw uitspraak wel. Twee onschuldige (hoe kan het ook anders) baby's tussen 0 en 3 jaar doodgestoken... Damn
|
|
|
Post by snipaman on Jan 23, 2009 21:29:11 GMT 1
Een zieke daad door ne zieke mens!!
Maar zoals hierboven staat het steeds "erger wordt met onze maatschappij" is ni echt realistisch eigenlijk, dat noemen ze subjectief onveiligheidsgevoel. Iets da vooral door het Vlaams Blok en de media is geschept. Overmediatisering van misdaad, hameren op de onveiligheid....
Onze maatschappij wordt anders dat staat vast maar ik zou die mensen die da zeggen dat het anders wordt toch is terug den tijd willen sturen naar 100, 200, 300 , 500 jaar geleden... Die dingen hebben altijd bestaan, zullen altijd blijven bestaan maar door dat alles wat er gebeurd binnen 5 minutien op tv of internet staat en de wereld een dorp is geworden, lijkt het of heel de wereld rot terwijl vroeger de mensen ni een wisten wat er buiten hun dorp aan de hand was maar vergelijkbare dingen ook gebeurden of denk er iemand dat moorden, verkrachten, stelen, ..... uitvindingen van de 20ste of 21ste eeuw zijn? Plundertochten van de Barbaren over de Noormannen tot de Hutu's en Tusti's in de 20ste eeuw of Dafoer in de 21ste eeuw, het is al zo oud als de mens zelf
En de rol van de media is ni te onderschatten want hun broodheren bepalen het nieuws en rottigheid da verkoopt nu eenmaal beter dan goei nieuws...en dan zijn ze nog selectief want over de oorlog in Oost-Congo, waar zulke en veeeeel ergere zaken dagelijks gebeuren en in veel grotere getallen dan in België, halen het nieuws niet want wie in (arm) vlaanderen is nu geïntereseerd in de miserie van die Afrikanen... Ik wil het hele drama niet minimaliseren, want het is echt te ziek voor woorden en moest mijn zus, vrouw, dochter erbij betrokken zijn, ik weet hoe ik mij zou voelen maar k'vind toch dat er veel verbeterd is sinds "vroeger"
En de doodstraf terug invoeren zou in zo'n gevallen zeker mogen maar juist het feit dat ze is afgeschaft is het beste bewijs dat de dingen beter zijn dan vroeger, dat we als mens geëvolueerd zijn, dat we stappen in de goede richting maken en en zaken anders bekijken dan vroeger en een paar zotten zoals die van vandaag of Hans van Themse en vergelijkbare zotten kunnen da ni veranderen
Soit, t'moest van mijne lever...
|
|
|
Post by Mr. T SoulJah on Jan 23, 2009 22:08:42 GMT 1
Maar zoals hierboven staat het steeds "erger wordt met onze maatschappij" is ni echt realistisch eigenlijk, dat noemen ze subjectief onveiligheidsgevoel. Iets da vooral door het Vlaams Blok en de media is geschept. Overmediatisering van misdaad, hameren op de onveiligheid.... Onze maatschappij wordt anders dat staat vast maar ik zou die mensen die da zeggen dat het anders wordt toch is terug den tijd willen sturen naar 100, 200, 300 , 500 jaar geleden... Die dingen hebben altijd bestaan, zullen altijd blijven bestaan maar door dat alles wat er gebeurd binnen 5 minutien op tv of internet staat en de wereld een dorp is geworden, lijkt het of heel de wereld rot terwijl vroeger de mensen ni een wisten wat er buiten hun dorp aan de hand was maar vergelijkbare dingen ook gebeurden of denk er iemand dat moorden, verkrachten, stelen, ..... uitvindingen van de 20ste of 21ste eeuw zijn? Plundertochten van de Barbaren over de Noormannen tot de Hutu's en Tusti's in de 20ste eeuw of Dafoer in de 21ste eeuw, het is al zo oud als de mens zelf En de rol van de media is ni te onderschatten want hun broodheren bepalen het nieuws en rottigheid da verkoopt nu eenmaal beter dan goei nieuws... Ik wil het hele drama niet minimaliseren, want het is echt te ziek voor worden en moest mijn zus, vrouw, dochter erbij betrokken zijn, ik weet hoe ik mij zou voelen maar k'vind toch dat er veel verbeterd is sinds "vroeger" Soit, t'moest van mijne lever... En dus moeten we er maar mee leren leven aangezien het de mens eigen is? Ergens voel ik wel da ge gelijk hebt, toch denk ik dat we zo'n dinges meer en meer gaan meemaken, toch zeker zo individuele madness..
|
|
|
Post by snipaman on Jan 23, 2009 22:22:41 GMT 1
Maar zoals hierboven staat het steeds "erger wordt met onze maatschappij" is ni echt realistisch eigenlijk, dat noemen ze subjectief onveiligheidsgevoel. Iets da vooral door het Vlaams Blok en de media is geschept. Overmediatisering van misdaad, hameren op de onveiligheid.... Onze maatschappij wordt anders dat staat vast maar ik zou die mensen die da zeggen dat het anders wordt toch is terug den tijd willen sturen naar 100, 200, 300 , 500 jaar geleden... Die dingen hebben altijd bestaan, zullen altijd blijven bestaan maar door dat alles wat er gebeurd binnen 5 minutien op tv of internet staat en de wereld een dorp is geworden, lijkt het of heel de wereld rot terwijl vroeger de mensen ni een wisten wat er buiten hun dorp aan de hand was maar vergelijkbare dingen ook gebeurden of denk er iemand dat moorden, verkrachten, stelen, ..... uitvindingen van de 20ste of 21ste eeuw zijn? Plundertochten van de Barbaren over de Noormannen tot de Hutu's en Tusti's in de 20ste eeuw of Dafoer in de 21ste eeuw, het is al zo oud als de mens zelf En de rol van de media is ni te onderschatten want hun broodheren bepalen het nieuws en rottigheid da verkoopt nu eenmaal beter dan goei nieuws... Ik wil het hele drama niet minimaliseren, want het is echt te ziek voor worden en moest mijn zus, vrouw, dochter erbij betrokken zijn, ik weet hoe ik mij zou voelen maar k'vind toch dat er veel verbeterd is sinds "vroeger" Soit, t'moest van mijne lever... En dus moeten we er maar mee leren leven aangezien het de mens eigen is? Ergens voel ik wel da ge gelijk hebt, toch denk ik dat we zo'n dinges meer en meer gaan meemaken, toch zeker zo individuele madness.. Ik denk dat we er idd met moeten leren leven . Dat de mens ne slechte kant heeft die wij allemaal liever niet zien en die bij labiele mensen zulke drama's teweeg brengt als vandaag, zie je al vaak genoeg. Soms zijn dat individuele gevallen en soms zijn dat groepsgevallen (bestaat da woord?) En bij "stabiele" mensen" krijgt die slechte kant zijn uiting in voorbeelden zoals Ruwanda waar (letterlijk) buren die al jaren vreedzaam naast elkaar leefden elkaar plots gingen afmaken. Of het Duitse volk tijdens Nazi-Duistland dat volledig opging in haat tegenover Joden, Communisten,....en stilzwijgend alle consequenties hiervan goedkeurde De mens heeft voor mij duidelijk een slecht en een goede kant en die kan spijtig genoeg naar beide kanten overkantelen. Het aanvaarden is het moeilijke ervan want dat houd in dat je beseft dat elke mens insé ook slecht is
|
|
|
Post by dubrider on Jan 27, 2009 16:06:06 GMT 1
3 doden zijn er 3 te veel, ja? En dan ff met z'n allen aan de cresh een kaarske gaan branden (ons geweten sussen?). Maar dat Israel 400 dode palestijnjes op z'n geweten heeft, daar ligt ni veel volk van wakker he? Vanavond nen dikke toeter rollen en we zijn 't weeral vergeten!
|
|
|
Post by Mr. T SoulJah on Jan 27, 2009 16:42:11 GMT 1
3 doden zijn er 3 te veel, ja? En dan ff met z'n allen aan de cresh een kaarske gaan branden (ons geweten sussen?). Maar dat Israel 400 dode palestijnjes op z'n geweten heeft, daar ligt ni veel volk van wakker he? Vanavond nen dikke toeter rollen en we zijn 't weeral vergeten! www.deredactie.be/cm/de.redactie/politiek/090127_Anciaux_Gaza
|
|
|
Post by Selector Waxx on Jan 27, 2009 17:12:44 GMT 1
ik vind gans die heisa hierrond ook overdreven. Het is zeer erg wat er gebeurd is, en de dader is zeker gestoord en moet voor mij levenslang geïnterneerd worden.
Maar veel meer kinderen (ook baby's) worden elke dag vermoord of verkracht in plaatsen zoals Congo, Somalia, Sudan, ... dikwijls zelfs door kinderen (kindsoldaten) en niemand doet er iets aan. En dan praat ik nog niet over Gaza, Tjetjenië, Irak, Myamar, ea plaatsen waar er ook grove dingen gebeuren, met kinderen en volwassenen. Men gaat liever oorlog voeren voor de olievoorraden of andere grondstoffen ipv echte grove situaties proberen op te lossen.
Het is precies alsof het enkel telt als het in uw eigen achtertuin of in eigen voordeel is. Eigen volk eerst dus...
|
|