flix
3 star frontline soldier
|
Post by flix on Oct 23, 2008 19:01:45 GMT 1
vandaag in de volkskrant verschenen: Grensgemeenten stoppen met gedoogbeleid softdrugs Van onze verslaggever Peter de Graaf gepubliceerd op 23 oktober 2008 15:25, bijgewerkt op 23 oktober 2008 18:01 ROOSENDAAL - De Brabantse gemeenten Roosendaal en Bergen op Zoom stoppen met het gedoogbeleid voor coffeeshops. Alle acht de coffeeshops in beide gemeenten moeten ‘op zo kort mogelijke termijn’ dicht. Met de sluiting proberen beide gemeentebesturen ‘een definitief einde te maken aan het drugstoerisme en de overlast die beide gemeenten daarvan ervaren’. Bovendien mogen de coffeeshops tot hun definitieve sluiting nog maar 2 gram wiet of hasj per bezoeker verkopen. Nu is dat, conform de regels van het gedoogbeleid, 5 gram. Uit onderzoek is gebleken dat Belgische en Franse drugstoeristen de maximale hoeveelheid kopen, terwijl lokale bezoekers slechts 1 à 2 gram softdrugs per keer kopen. Per week bezoeken 25 duizend drugstoeristen de acht coffeeshops in beide gemeenten. Volgens de burgemeesters Marijnen van Roosendaal en Polman van Bergen op Zoom is ‘het softdrugstoerisme de motor achter de drugscriminaliteit’. Beide gemeenten hebben bovendien veel overlast van de drugstoeristen. De gemeentebesturen hebben het nieuwe cannabisbeleid deze week goedgekeurd. Vanmiddag zijn de maatregelen bekendgemaakt. Nu volgt een inspraakprocedure, waarin coffeeshops en andere partijen kunnen reageren op het voorgestelde beleid. De burgemeesters verwachten dat het nieuwe drugsbeleid al in februari kan worden vastgesteld. zeikers, dat levert hun alleen meer files op want dan moeten wij verder rijden voor ons gerief!
|
|
|
Post by Jah Rebel on Oct 23, 2008 21:03:05 GMT 1
"zeikers, dat levert hun alleen meer files op want dan moeten wij verder rijden voor ons gerief!"
Ik denk dat de tijd voor marihuana-gebruikers nu is aangebroken om iets actiever op te komen voor hun "rechten", want als je de recente evoluties in Nederland volgt zou het in de nabije toekomst wel een verder kunnen gaan dan enkele coffeeshops in de grensstreek.
Ik ben zelf geen gebruiker, maar ik denk toch niet dat de meeste weedconsumenten terug willen afglijden naar de totale illegaliteit?
Ites, Rebel
|
|
|
Post by nobraine on Oct 24, 2008 7:37:23 GMT 1
Kleinere spreiding van drugstoeristen die dan allemaal naar Tilburg of Breda gaan, die kunnen dan hun deuren sluiten voor overlast waardoor het prob zich opschuift. Gebruikers blijven gebruiken. Dan hebben ze nog nie gedacht aan al die vaten extra benzine die verspilt worden door verder te rijden etc en het feit dat de beste cafetaria van Roosendaal minder hongerige klanten over de vloer zal krijgen. De locale handelaars zullen minder verkopen en dus f'ed worden door de onverdraagzaamheid die meer en meer opduikt over alles en iedereen da mensen niet aanstaan. Conclusie: Holland gaat failliet door stop drugtoerisme en belgie koopt het over en maakt er een bakstenen bouwparadijs van
|
|
|
Post by nobraine on Oct 24, 2008 8:12:44 GMT 1
"In de gekraakte wijk Vrijstad Christiania in Kopenhagen, Denemarken) was tussen 1970 en 2004 sprake van openlijke handel van softdrugs in kraampjes en in ontmoetingsruimten. De verkoop van harddrugs is volgens de regels van Christiania verboden. Toen de overheid probeerde de macht in de vrijstaat terug te veroveren, begon de politie ten eerste met de ontmanteling van de openlijke softdrugshandel. De handel verplaatste zich naar de rest van Kopenhagen en het land en kwam deels in handen van gewapende bendes die in hun clubs ook harddrugs verkopen."
(bron = het gewraakte wikipedia)
Ze leren nie uit fouten van anderen, basic shit waarom we geschiedenis krijgen, leren uit de fouten van het verleden en niet kortzichtig wa korte termijnsbeslissingen nemen.
|
|
|
Post by skyhi on Oct 24, 2008 13:16:16 GMT 1
Dat er andere tijden aankomen weten we al langer, als gewezen activist in het ter ziele gegane BCCB (Belgische Cannabis en Consumenten Bond) zag ik reeds een kentering in 1996 en het Nederlandse beleid is nu al 12 jaar bezig om het ganse cannabis gebeuren te beteugelen en nu onder de christendemocraten krijgen we deze nieuwe ontwikkeling. Het begon met het aanpakken van vele homegrowers en relatief kleine plantages die een voor een opgerold werden, en nog steeds worden. Het voornaamste resultaat daarvan is dat er steeds minder kwaliteit op de markt komt, de prijzen enorm stijgen en in vele gevallen de kweek in handen komt van niets ontziende netwerken van pure criminelen, die er niet voor terug deinzen om aan hun kweek allerlei vuiligheid toevoegen om het gewicht te verzwaren. En dan spreek ik niet enkel over gevaarlijke chemische meststoffen, gemalen zaad en zand maar ook zware metalen zoals loodpoeder en gemalen residu van tl lampen. (zeer effectief om de levensduur van een roker gevoelig te verkorten) De "war on drugs" is volop bezig en richt zich meer en meer op Moeder Gras*, het heilige kruid, de Cannabis Sativa. Die war on drugs heeft bewezen tot niets te leiden, behalve tot een monopolisering die in handen komt van grote criminele organisaties, en inderdaad zulke politieke beslissingen wijzen er op dat onze bewindvoerders deze criminelen graag ten dienste staan, en er wellicht vele van die politiekers op die organisaties hun loonlijst staan. Een tevreden blower is geen onruststoker, maar meestal wel een kritische geest die alle maatschappelijke leugens doorziet en zich niet bezig houdt met aangemoedigd racisme, fundamentalisme en zo veel andere "schisem's en ism's" Vrije geesten zijn een gesel voor onze corrupte leiders en geen middel wordt onbenut gelaten deze bevolkingsgroep te beteugelen, te knechten en te veroordelen... Het motto van de Romeinse keizers : verdeel en heers is still alive and kicking.
*zie Simon Vinkenoog Moeder Gras. Een boek over marihuana (1980)
|
|
|
Post by skyhi on Oct 24, 2008 18:07:46 GMT 1
|
|
holi-gan
3 star frontline soldier
|
Post by holi-gan on Oct 25, 2008 16:37:34 GMT 1
"zeikers, dat levert hun alleen meer files op want dan moeten wij verder rijden voor ons gerief!" Ik denk dat de tijd voor marihuana-gebruikers nu is aangebroken om iets actiever op te komen voor hun "rechten", want als je de recente evoluties in Nederland volgt zou het in de nabije toekomst wel een verder kunnen gaan dan enkele coffeeshops in de grensstreek. Ik ben zelf geen gebruiker, maar ik denk toch niet dat de meeste weedconsumenten terug willen afglijden naar de totale illegaliteit? Ites, Rebel Wiet gebruikers die actief opkomen voor iets?? De meeste wietgebruikers die ik ken zijn alleen nog actief in hun hoofd en geraken dan nog amper de zetel uit ha haa........, maar ja(h) de wiet is nu ook 20x straffer dan in de 60' he! ;D ;D
|
|
|
Post by nobraine on Oct 25, 2008 17:28:13 GMT 1
"zeikers, dat levert hun alleen meer files op want dan moeten wij verder rijden voor ons gerief!" Ik denk dat de tijd voor marihuana-gebruikers nu is aangebroken om iets actiever op te komen voor hun "rechten", want als je de recente evoluties in Nederland volgt zou het in de nabije toekomst wel een verder kunnen gaan dan enkele coffeeshops in de grensstreek. Ik ben zelf geen gebruiker, maar ik denk toch niet dat de meeste weedconsumenten terug willen afglijden naar de totale illegaliteit? Ites, Rebel Wiet gebruikers die actief opkomen voor iets?? De meeste wietgebruikers die ik ken zijn alleen nog actief in hun hoofd en geraken dan nog amper de zetel uit ha haa........, maar ja(h) de wiet is nu ook 20x straffer dan in de 60' he! ;D ;D stereotypes zijn er om doorbroken te worden
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on Oct 26, 2008 11:13:05 GMT 1
Ja ja alhoewel er in dat onderzoek in 2006 (UK - New Zealand) werd aangetoond dat cannabis slechts op de zevende plaats thushoort in het rijtje van "meest gevaarlijke drugs" top 10, wordt de cannabis gebruiker geleidelijk aan meer en meer als een gevaarlijke crimineel opgejaagd wild, terwijl alcohol, op de 2e (TWEEDE !) plaats in de gevaarlijke drugs top 10 (na cocaine) gepromoot wordt: denk maar bvb aan de bollekesfeesten op de grote markt in Antown: aanzetten tot dronkenschap zou ook strafbaar moeten zijn vinnik!!! Zo herinner ik mij nen discipel die kwam vertellen dat de flikken waren binnengevallen op een reggae fuif en dat iedereen buiten moest komen staan (putteke winter) zakken uitladen en crapuleuze denigrerende uitlatingen van zo van die fascistoide cowboy flikken moeten slikken, waarna diene opperflik zei, "en nu moogde allemaal een pintje gaan drinken..." Europa is ondertussen al even fascistoide als in den tijd van Hitler voor de WWII, alleen valt dat zo ni op omdat dat geleidelijk gaat. De ouwe garde die nog op de barrikades stond die zien die evolutie wél zenne, mor zonder de mobilisatie van een grotere massa is der volgens mij ni veel aan te doen, en die massa is gewoon al 30 jaar gebreinwast door fuckin vlamingantisme populisme dom-isme gelijk de VTM... ZUM KOTSEN!
Er wordt met twee maten en gewichten gewogen, regeringen zijn incompetent en verschuilen zich achter populistische kut-slogans die de onverdraagzaamheid steeds doen toenemen...
PS ik was ook lid van den BCCB PS als die drugstoeristen hun eigen zouden gedragen, zouwe ze in holland dan ook zo klagen?
|
|
|
Post by nobraine on Oct 27, 2008 8:32:56 GMT 1
|
|
|
Post by Selector Waxx on Oct 27, 2008 13:14:00 GMT 1
zoals altijd vergeet men de echte problemen aan te pakken en focussed men op onbestaande of kleine problemen.
Het echte probleem zijn Cocaine en varianten zoals Speedbal/Crack/Freebase (in Europa en de Amerika's) en metylamfitamines (gekend onder verschillende varianten zoals Speed/PCB/Meth/Crystal Meth/Tik/XTC/GHB/... en over gans de wereld met een verwoestend effect aan het toeslaan) en uiteraard Alcohol. Heroine is voor een groot deel aan het uitsterven (nog een beetje in europa en het midden oosten) maar de vervanging, de Metylamfitamines zijn nog veel smeriger en veel gemakkelijker te maken omdat het basisbestandeel (efidrine of pseudo efidrine) in elke apotheek of ziekenhuis te vinden is, en het ook zeer gemakkelijk zelf te maken is als je iets van chemie kent.
De varianten die wij hier in belgië vinden (speed en xtc) zijn nog relatief proper, maar in afrika en noord amerika gebruikt men vooral gecristaliseerde metylamfitamines (respectievelijk tik of crystal meth genaamd) en die zijn zeer vernietigend voor de gezondheid, zowel geestelijk als fysiek. Als die naar hier komen, dan zal men pas overlast hebben, want meth junks hebben geen waarden meer, voor hen telt enkel hun volgende dosis en daar doen ze alles voor...
|
|
flix
3 star frontline soldier
|
Post by flix on Oct 28, 2008 12:38:56 GMT 1
Benieuwd of er iets gaat veranderen als Obama president wordt, misschien wordt men dan overal weer iets toleranter...
|
|
|
Post by owkes on Nov 1, 2008 13:34:30 GMT 1
Gouverneur Denys tevreden met nieuw drugsbeleid Terneuzen André Denys, de provinciegouverneur van Oost-Vlaanderen, is tevreden met de recente beslissingen van de Nederlandse grensgemeente Terneuzen rond het plaatselijke drugbeleid. Het gemeentebestuur van Terneuzen is van plan om een coffeeshop te heropenen, enkel voor Zeeuwse klanten.
Overlast in Zelzate toegenomen Volgens gouverneur Denys passen de inspanningen van Terneuzen in het gemeenschappelijk actieplan dat de provincies Zeeland, Oost- en West-Vlaanderen in 2007 opstelden. Dit actieplan was bedoeld om de overlast van het gedoogbeleid en het drugstoerisme gezamenlijk aan te pakken.
Eerder had de Oost-Vlaamse stad Zelzate geklaagd dat de overlast daar sterk was toegenomen na de sluiting van de twee grote coffeeshops in Terneuzen, Checkpoint en Miami. Het gemeentebestuur van Terneuzen liet vandaag echter weten dat ze ging onderzoeken of Miami onder bepaalde voorwaarden zou kunnen worden heropend. Zo zouden enkel Zeeuwse gebruikers er mogen komen.
Denys laat verder weten dat een geplande sensibiliseringscampagne rond de risico's van cannabisgebruik en autorijden versneld zal ontwikkeld worden.
|
|
holi-gan
3 star frontline soldier
|
Post by holi-gan on Nov 7, 2008 17:46:43 GMT 1
Ja ja alhoewel er in dat onderzoek in 2006 (UK - New Zealand) werd aangetoond dat cannabis slechts op de zevende plaats thushoort in het rijtje van "meest gevaarlijke drugs" top 10, wordt de cannabis gebruiker geleidelijk aan meer en meer als een gevaarlijke crimineel opgejaagd wild, terwijl alcohol, op de 2e (TWEEDE !) plaats in de gevaarlijke drugs top 10 (na cocaine) gepromoot wordt: denk maar bvb aan de bollekesfeesten op de grote markt in Antown: aanzetten tot dronkenschap zou ook strafbaar moeten zijn vinnik!!! Zo herinner ik mij nen discipel die kwam vertellen dat de flikken waren binnengevallen op een reggae fuif en dat iedereen buiten moest komen staan (putteke winter) zakken uitladen en crapuleuze denigrerende uitlatingen van zo van die fascistoide cowboy flikken moeten slikken, waarna diene opperflik zei, "en nu moogde allemaal een pintje gaan drinken..." Europa is ondertussen al even fascistoide als in den tijd van Hitler voor de WWII, alleen valt dat zo ni op omdat dat geleidelijk gaat. De ouwe garde die nog op de barrikades stond die zien die evolutie wél zenne, mor zonder de mobilisatie van een grotere massa is der volgens mij ni veel aan te doen, en die massa is gewoon al 30 jaar gebreinwast door fuckin vlamingantisme populisme dom-isme gelijk de VTM... ZUM KOTSEN! Er wordt met twee maten en gewichten gewogen, regeringen zijn incompetent en verschuilen zich achter populistische kut-slogans die de onverdraagzaamheid steeds doen toenemen... PS ik was ook lid van den BCCB PS als die drugstoeristen hun eigen zouden gedragen, zouwe ze in holland dan ook zo klagen? "Er wordt met twee maten en gewichten gewogen" Ja en zowel bij de tegenstanders als bij de voorstanders! "cannabis slechts op de zevende plaats" ja en ne kogel door uwe kop schiete gaat ook rapper dan u polse oversnijden! Tis maar hoe het in u kraam past zeker? Hippocrits ZUM KOTSEN! (ieder het zijne natuurlijk maar wel een kat een kat noemen hé) en voor de geen die het zich afvragen, ik drink niet en rook niet en probeer zo gezond mogelijk te eten en kan heel goe van reggae genieten zonder toeter in m,n bakkes. ;D
|
|
|
Post by jahshaka on Nov 17, 2008 12:44:34 GMT 1
|
|