|
Post by SPLIFF on Oct 20, 2008 16:06:41 GMT 1
Toen de MC van Herbalize dat bordje van die SoundQuake hater naar voor liet komen met de text " FUCK SOUNDQUAKE" vond ik een zalig moment Me did that!! héhé
|
|
|
Post by Bmas on Oct 20, 2008 17:00:12 GMT 1
YAGGAYOW
BIG AL BELJAM SPATLAPPEN EN SNORREN.
WOENSDAG IN RUMBA EN CO LEUVEN ZWAAAAAAAAAAARE OVERWINNINGSPARTY MET DE RIDDIMCLASHBEKER, ALLE CUSTUMS & CALLOUTS ETC... ( TZAL DE LAATSTE KEER ZIJN DA GE ZE IN DEN DANCE KUNT HOREN) EN DEN BUDHA ZONDER SCHOENEN !! DUS ALLE PEEPS DIE MEE WILLEN VIEREN TOT WOENSDAG. ALS GE VROEG MOET WERKEN DAN ZIJDE MA ZIEK OF PAKTE VERLOF ;D
ONE LOVE
|
|
|
Post by nesta on Oct 20, 2008 17:00:57 GMT 1
4;07;48? dan wordt er bij mij just gevote voor de laatsten tune dub fi dub... zijn er verschillende audios? ik heb de audio van 5uur21 min nog een dik uurke warm up van Silly Walks links staan in de eertse post van dit topic nesta quote dat is wanneer budha zegt tegen herbalize "let me teach how fi play Serani & Bugle "
|
|
|
Post by Visionz on Oct 20, 2008 18:04:03 GMT 1
schoon compliment van één van de Komposti mannen op dhr als reactie op enkele negatievere comments: I have recently played at a Civalizee dance in Antwerpen (and played alongside them at our own club as well) and have experienced one of the nicest crowds at their place in the whole of Europe. For me, there was a clear reason for that; the way they play motivate people. What some people call bias is when you have people who love & trust the work & the energy you put in the thing.
|
|
|
Post by Keith on Oct 20, 2008 18:32:54 GMT 1
proficiat met de verdiende overwinning
het feit of het publiek bias was of niet kan je moeilijk van de hand doen door te zeggen dat je belgisch publiek hebt zien forwards geven aan een andere sound ... op het moment dat het er toe deed, stemden de mensen die meegekomen waren met CF op CF, maar ... 4 bussen die je volgen tot in Keulen dat moet je verdienen, net zoals de GB
btw 200 cf supporters in een zaal van 1200 man (schat ik) zal wel iets maken, maar niet het verschil
btw speech of the night : flex you pose like paris hilton ... hilarisch maar onterecht zenneuh
|
|
|
Post by skandalamophana on Oct 20, 2008 19:24:29 GMT 1
Gevonden op de dubbeldekbus van Antwerpen: NOKIA GSM beige-bruin Af te halen op buro Peltax busfirma, Herentalsebaan te Wommelgem (en lottet mij weten aub). typisch, korneel did it again. =) de buurman belt hier net, hij heeft een bericht gekregen à la: "ik geil op u" hahaa wikkid antwerpenoars
|
|
|
Post by Chica Isa on Oct 20, 2008 19:39:56 GMT 1
typisch, korneel did it again. =) de buurman belt hier net, hij heeft een bericht gekregen à la: "ik geil op u" hahaa wikkid antwerpenoars Lang leve de buurman en Agneta! ;D
|
|
gee
new memba
|
Post by gee on Oct 20, 2008 21:19:00 GMT 1
op DHR forum is er discussie over de customdubs, dat dit te belangrijk geworden is tegenwoordig etc, civalizee zou er 16 gespeeld hebben ook van DHR forum Bimma from Soundquake just posted a statement on the german board (link hieronder) that this was the last clash they played. Main reasons he gives is excessive biasness (booing before the 1st tune has been played, pre-made anti-soundquake signposts in the crowd) plus the throwing of objects on the stage which is something he'd rather live without. But he also points out that spending way more money on custommade dubs than the fee a sound gets for the clash is a trend they don't want to get involved in, yet it seems like this is nowaday's way to fame for upcoming sounds. www.dancehallmusic.de/forum2/thread.php?threadid=25226
|
|
|
Post by Youthman on Oct 20, 2008 21:48:00 GMT 1
op DHR forum is er discussie over de customdubs, dat dit te belangrijk geworden is tegenwoordig etc, civalizee zou er 16 gespeeld hebben ook van DHR forum Bimma from Soundquake just posted a statement on the german board (link hieronder) that this was the last clash they played. Main reasons he gives is excessive biasness (booing before the 1st tune has been played, pre-made anti-soundquake signposts in the crowd) plus the throwing of objects on the stage which is something he'd rather live without. But he also points out that spending way more money on custommade dubs than the fee a sound gets for the clash is a trend they don't want to get involved in, yet it seems like this is nowaday's way to fame for upcoming sounds. www.dancehallmusic.de/forum2/thread.php?threadid=25226Tis al laat en als ik het nu bekijk moet ik zeggen,ik snap daar geen kloot van,morgen overdag gaak da is deftig lezen.
|
|
|
Post by Chica Isa on Oct 20, 2008 22:01:08 GMT 1
Het gooien met dingen naar mc's/sounds vind ik ook wel "voos" of hoe zeggen ze dat in A'pen.. dat zijn zaken die idd niet moeten gebeuren.
|
|
|
Post by Mikey Ché on Oct 20, 2008 23:17:40 GMT 1
Ik kan daar ook wel ergens inkomen, zeker het feit dat een deel van het publiek het ook zo in de praktijk bent, het moet een musical war blijven en zijn, en vooral ook een show! Maar dit zijn nu éénmaal tekenen van deze tijd, waar alles ook sneller gaat, dat is niet anders in reggae als in zoveel dingen... en wie niet mee is, is gezien, maar als ik civalizee en anderen niet enkel op de clash, maar ook buiten de clash gewone dubs hoor spelen die gewoonweg goed zijn en voor ambiance en bewondering zorgen, dat is dat een sterke show met als resultaat waar ik in reggae of eender welke muziek op zoek ben: ambiance en genot. En dan is dat dus een verdienste / verdiend. 16 is een behoorlijk aantal, maar op het totaal nog altijd een minderheid, en niet te veel, en een sound die enkel met callouts zou komen, zou het voor mij ook niet halen, of met een superagressieve massive bij (en pardon my french, maar de Belgen waren helegans geen citylockmassive - als citylock daar met 4 bussen had gestaan, had de boel kort en klein geslagen geweest m.i.)... voor mij haalt diegene met het ganse pakket het: de originele callouts, de unieke en zalige dubs, de gedurfde en boeiende speech, wat dansbare shit, wat ambiance, enkele overduidelijke killertunes die de keet in vuur en vlam zetten, een zeker showelement, kortom charisma. En er waren er daar 3 die dat allemaal hadden, maar 2 net niet genoeg tegenover de sterke combination story dat civalizee eigenlijk zelf wel is... Het is eigenlijk gewoon raar dat zo'n gasten als soundquake niet inzien dat één enkele callout (of waren het er twee met die duitse erbij?) maar poverkes is op een totaal van een half uur waarop men er makkelijk 30 doordraait op een eerste helft van de clash? Ondertussen weet toch iedereen al dat de diepte van je box pas wordt gemeten in de laatste(n) ronde? En dat je het dus anders moet doen. met originaliteit en tactiek... Toch zoveel callout van civalizee, kheb er ook veel van herb-a-lize it en irie crew gehoord.... wat zo speciaal was, was net dat civalizee er blijkbaar toch nog andere had dan diegenen die al waren gespeeld... Dat is sterk ja, en dat heeft ook wat met zowel geluk, maar ook enige creativiteit te maken denkik. Voor de rest was voor mij duidelijk dat soundquake het al lang had opgegeven voordat ze op het podium gingen staan. Volgens mij waren die vooraf al zwaar in hun gat gebeten dat zij niet topfavoriet waren. Tenslotte zegt iedereen hier zelf dat ze soundquake wel in de dfd hadden willen bezigzien... Het had het voor Civalizee moeilijker kunnen maken, maar ik denk wel dat het dan Civalizee en Soundquake hadden geweest, en irie crew of herb-a-lize-it het niet gehaald zouden hebben. Ik zou het helemaal niet erg vinden moesten die callouts gewoon verboden zouden zijn op sommige clashes... of er daar ook een maximum op zou staan ofzo... tzou voor iedereen wel goedkoper worden, maar evengoed zou er een wicked combination nodig geweest zijn... en daar hadden zowel irie als herbalizeit dan weer een sterkere troef.... maar ja... dan gaan we toch ook niet verbieden dat je geen goeie MC's meer mag opvoeren tijdens een clash.... en ga maar eens na: al die "grotere" sounds hebben wel altijd een opvallende MC hé... den oudste op kop... rodigan is een zaligheid om bezig te zien en te horen... en zo zijn er nog wel n paar denk ik dan... bijna allemaal eigenlijk... Het blijft een show, en de show is op het podium, niet in het publiek! Of ook niet na de show. Want voor de rest zou iedereen elkaar daarna, daarvoor, en in het publiek, elkaar moeten respecteren enkel en alleen maar omdat ze reggaepromotors en fans zijn. Nen onmiskenbare verstandige reggaemens zei me overlaatst: ik rate eigenlijk iedereen wel die actief met reggae bezig is en samen of alleen hiervoor dingen doen, maar sommigen hebben wat meer of minder geluk, zijn wat creatiever of niet, of doen eigenlijk gewoon meer of minder domme dingen... dingen die ge met ouder worden zelf gewoon beter of niet meer doet.... of waar je gewoon niet aan begint en gewoon nen echte fan of liefhebber blijft... evenveel respect want dàt heeft evenveel waarde eigenlijk. En nen andere zei in een totaal andere context gewoon: alles komt altijd allemaal wel goed! Tis toch niet omdat reggae tijdloos is, dat er geen trends kunnen zijn, dat er dus geen veranderingen zijn, dat de tijd ervoor moet stilstaan? Als je weigert te veranderen, sterf je, samen met je geschiedenis. Volgens mij had een clash zonder callouts er waarschijnlijk wel anders uit gezien, maar het eindresultaat had hetzelfde geweest. Want civalizee heeft naar mijn mening én de dubs, én het charisma, én de speech. Het draait immers om méér dan alleen de dubs in mijn ogen. Tis de hele doos, mét strik en al, en niet enkel wat er in de box zit. Voor de rest was en is civalizee dus eigenlijk gewoon een wicked combination story, solid as a rock en dus een geweldige reggaeshow en kan ik daar evengoed van genieten als een beestig reggaeconcert of een beestige reggaeparty. Stomend en/of zwoel en vice versa. Maar dat laatste is dus wel mijn bescheiden mening.
ps: Mijn andere bescheiden mening geldt voor zowat alles trouwens: ik kan supporteren voor tis eender wat maar mij effectief op ergerlijke wijze ook op een aggressieve wijze écht keren tegen de ander of de supporters van een ander.... Daar kan ik niet bij. Muziek en sport, en zelfs politiek blijven voor mij nog altijd manieren om iets goed te doen voor de mensen. Of het nu om brood of spelen gaat. Wat centraal blijft is het respect voor de ander.
pps: amai ik heb me precies eens laten gaan, ben benieuwd hoe dat er gaat uitzien als ik dat morgen nog eens lees maar soit.
|
|
|
Post by sergio on Oct 21, 2008 7:16:55 GMT 1
Toen ons bus den eerste keer in panne stond ,op een of andere parking,zijn der een paar rap overgestapt op een andere bus:
---> Shame on you,lafaards
|
|
|
Post by General on Oct 21, 2008 8:28:47 GMT 1
Proficiat!! Entertaining night en de beste is oververdiend gewonnen!! Up to di next!
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Oct 21, 2008 8:51:31 GMT 1
op DHR forum is er discussie over de customdubs, dat dit te belangrijk geworden is tegenwoordig etc, civalizee zou er 16 gespeeld hebben ook van DHR forum Bimma from Soundquake just posted a statement on the german board (link hieronder) that this was the last clash they played. Main reasons he gives is excessive biasness (booing before the 1st tune has been played, pre-made anti-soundquake signposts in the crowd) plus the throwing of objects on the stage which is something he'd rather live without. But he also points out that spending way more money on custommade dubs than the fee a sound gets for the clash is a trend they don't want to get involved in, yet it seems like this is nowaday's way to fame for upcoming sounds. www.dancehallmusic.de/forum2/thread.php?threadid=25226Den Bimma is ne slechte verliezer, zelfs als er geen callouts zouden geweest zijn zouden ze't nog ni gehaald hebben met de selectie die ze laten horen hebben, daar zat totaal geen lijn/opbouw/originaliteit...kortom niks logica in... En zagen dat de crowd bias is, pffff twas haast een thuis match voor die mannen Soundquake was voor mij den ideale moment om te gaan pissen en naar den toog te stappen waarvoor oprechte dank ;D Big up Civalizee anyway met de blootvoetse overwinning kheb er van genoten!
|
|
|
Post by countryman on Oct 21, 2008 10:05:48 GMT 1
't zal wel zijn den bimma mag nog wa meer naar zijn kop krijgen.....diene is gewoon slecht en weet ni wa zeggen als er geen tune draait! wa nen MC zijde dan als ge ni eens kunt improviseren tijdens een technishe probleemke OP NE CLASH.....
en zijn laatste clash dat hij speelt...oef!....en das ni omdat 't publiek bias was.....hij stinkt, c'est alles!
|
|