|
Post by dubrider on Oct 10, 2008 15:50:12 GMT 1
|
|
|
Post by owkes on Oct 10, 2008 18:05:36 GMT 1
lijkt me logische beslissing.
|
|
|
Post by nesta on Oct 12, 2008 22:27:34 GMT 1
Barack Obama 87.2% (176,834 votes) John McCain 12.8% (25,994 votes)
Total number of votes: 202,828 Countries voted from: 190
Votes received the last...
Hour: 427 24 hours: 6,291 7 days: 82,833
|
|
|
Post by Friendly on Nov 5, 2008 5:06:24 GMT 1
dxt msnbc NBC: OBAMA WINS Projections put Democrat over 270 electoral votes, making him nation's first African-American president KABOOM
|
|
|
Post by Crewza on Nov 5, 2008 8:32:17 GMT 1
"We know the battle ahead will be long, but always remember that no matter what obstacles stand in our way, nothing can withstand the power of millions of voices calling for change. We have been told we cannot do this by a chorus of cynics who will only grow louder and more dissonant in the weeks to come. We’ve been asked to pause for a reality check. We’ve been warned against offering the people of this nation false hope. But in the unlikely story that is America, there has never been anything false about hope. For when we have faced down impossible odds; when we’ve been told that we’re not ready, or that we shouldn’t try, or that we can’t, generations of Americans have responded with a simple creed that sums up the spirit of a people. Yes we can. It was a creed written into the founding documents that declared the destiny of a nation. Yes we can. It was whispered by slaves and abolitionists as they blazed a trail toward freedom through the darkest of nights. Yes we can." -Senator Barack Obama (8th January 2008)
|
|
|
Post by Bmas on Nov 5, 2008 9:18:11 GMT 1
Obama win the worldclash ! Now let us see sum chance
|
|
|
Post by Natacha on Nov 5, 2008 9:23:42 GMT 1
Fantastisch nieuws om mee op te staan ;D. De "overwinningstoespraak" belooft veel goeds, te zien op de site van onze "eigen" nieuwsdienst: www.deredactie.beYES WE CAN
|
|
|
Post by Crewza on Nov 5, 2008 9:35:45 GMT 1
"If there is anyone out there who still doubts that America is a place where all things are possible, who still wonders if the dream of our founders is alive in our time, who still questions the power of our democracy, tonight is your answer. " - President Barack Obama (5 november 2008)
|
|
|
Post by Mr. T SoulJah on Nov 5, 2008 10:03:45 GMT 1
Eerst zien en dan geloven.
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Nov 5, 2008 10:09:28 GMT 1
Eerst zien en dan geloven. Inderdaad !
|
|
|
Post by Crewza on Nov 5, 2008 10:56:19 GMT 1
Uiteraard moeten we nog afwachten of het allemaal goed komt, maar er is hoop.
Hoop dat hij een socialer bewind zal voeren, geld zal zoeken waar het te vinden is en (her)verdelen onder de mensen.
Dat hij diplomatischer tewerk zal gaan dan zijn voorganger in het oplossen van conflicten in het Midden-oosten.
Dat hij onderzoek naar hernieuwbare bronnen van energie zal steunen en subsidiëren. Er is hoop dat zijn boodschap van eenheid en gelijkheid gehoord wordt over de hele wereld.
Ook hier in België, waar populistische politici maar al te graag hameren op onze 'ongelijkheid' en energie steken in het elkaar tegenwerken en zwart maken ipv oplossingen te bieden voor de problemen die zich stellen.
En het zal niet gemakkelijk zijn want de puinhoop van Bush is één van de ergste erfenissen in de geschiedenis. Dat had ook het geval geweest had McCain het gehaald.
Maar het goeie nieuws is dat er hoop is op verbetering (echt slechter kan het nog moeilijk) en dat deze er gekomen is door het verspreiden van een positieve boodschap ipv haat.
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Nov 5, 2008 13:35:35 GMT 1
...Maar het goeie nieuws is dat er hoop is op verbetering (echt slechter kan het nog moeilijk) en dat deze er gekomen is door het verspreiden van een positieve boodschap ipv haat. Ook weer: inderdaad en laat ons 'hopen' ;D
|
|
|
Post by owkes on Nov 5, 2008 16:12:53 GMT 1
daarom dat hij al 7000 mensen terug naar afghanistan wilt sturen.
|
|
|
Post by Mr. T SoulJah on Nov 5, 2008 16:48:39 GMT 1
mensen uit Irak, en meer naar Afghanistan. Het verschil tussen Irak en Afghanistan heb ik Marc Eyskens ergens horen uitleggen, 7e dag dacht ik. In Irak zou het de laatste tijd wel beter gaan, nog enkel aanslagen in de buurt van Bagdad. (hier heb ik wel mijn twijfels bij, maar minder amerikanen in Irak lijkt mij zowiezo wel een goede zaak). Meer troepen in Afghanistan zou vooral de bedoeling hebben om de (zwakke) democratie in Pakistan veilig te stellen. Het gevaar bestaat er in dat de Talliban in Pakistan de macht grijpt, en dit zou kunnen betekenen dat er een terroristische organisatie (groot woord) kernwapens in zijn bezit krijgt. (en hier is het wel zeker dat er kernwapens zijn, niet zoals in Irak ) En zoals ze zeggen: er moet maar ene zot op het knopke drukken é.
|
|
|
Post by snipaman on Nov 5, 2008 19:37:57 GMT 1
Om te geraken waar hij nu is en vanuit zijn positie, chapeau. Het was tijd voor verandering, dat was iedereen wel duidelijk. Zijn verkiezing heeft in mijn ogen vooral een grote symbolische waarde, naar alle minderheden in Amerika, het ultieme voorbeeld van de "American Dream", een positief voorbeeld ipv al die 50 Cents van deze wereld, die nu het voorbeeld zijn.
MAAR het blijft ne politieker....... Zoals ik ergens las, het is zeker gene Afro-amerikaanse Ghandi!
Eindelijk van Bush vanaf!!!!!(al mag een klein streepke blijven staan)
|
|