|
Post by Mr.Nuts on Mar 6, 2008 16:23:51 GMT 1
Collega reggaeliefhebbers, feestjes organizers en poster-plakkers, Ik wil jullie even attent maken en waarschuwen voor het volgende... Sinds kort werk ik bij de stad en toevallig ken ik de casemanager van sluikstort vrij goed... Hij vertelde me dat er een nultolerantie zal zijn voor wildplakkers en dat het enkel strenger en strenger wordt. Ik hoor sommigen onder jullie al denken: de mijn, da zal wel, da zeggen ze altijd, ...Toch zal er streng opgetreed worden... Bijvoorbeeld: men(beëdigd ambtenaren) spot 50 affiches van uw feestje, dan geeft men per affiche een boete + elke affiche wordt weggehaald en die prijs(100€!!!) wordt ook per affiche aangerekend(das dus 5000€ + de boetes)... De kans dat de zaal definitief gesloten zal worden is dan ook reëel... er wordt eigenlijk met nix rekening gehouden... Ge kunt er nen hele tekst over lezen op www.antwerpen.be, dan 'politiecodex' intikken en dan rechts (bij publicaties) het pdf bestand van de politiecodex aanklikken... Hoofdstuk 5 gaat over aanplakkingen... Hij sprak me over organisaties waarvan de boetes oplopen tot, hou u vast, 50 000€... En er wordt GEEN rekening gehouden met de kleine of grote omvanng van uw organisatie... Dikke shit dus... Andere alternatieven worden niet geboden, wat ook stom is, en flyeren zou kunnen, maar je moet dan zelf zorgen dat de flyers niet op de openbare weg belanden of anders moet je ervoor zorgen dat je ze zelf opraapt... Zoniet kan ke ook daarvoor fixe boetes krijgen... Een verwittigd man, is er dus twee waard(geldt ook voor vrouwen ) Nee, ik was hier niet goe van en sta er niet achter, maar het blijkt dus effectief zo... Men is vanuit de stad erg hard bezig met het bestrijden van overlast(welke vorm dan ook) en een propere stad blijkt prioritair boven alles ... Watch out en denk na!! ...en voor de rest: One Love ;D ;D
|
|
|
Post by snipaman on Mar 6, 2008 17:28:12 GMT 1
KUT MET PEREN!!!
Moest Antwerpen nu de meest veilige stad zijn in Europa en omstreken dan snap ik da nog.... maar als dit nu ineens prioriteir wordt in Antwerpen terwijl er elke dag serieuze ongure dingen gebeuren in onze stad...
K'hoorde onlangs het verhaal van nen oude mens die een boete kreeg van de politie voor sluikstoren omdat hem een sigaret in de Brederodestraat op de grond had gegooid
Patrick zou zeggen "Ni wickt"
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on Mar 6, 2008 19:31:23 GMT 1
och ja ze hemme veul geld nodig veur al die megalomane projecten en zo, én "HET BELANG"RIJKSTE volgens mij: 't Stad wil een monopolie op cultuur: alleen 't gene dat zun wille én de vriendjes die daarin meedraaie zullen gevrijwaard worden van kloterijen. Deze tendens is al jaaaren aan de gang en wordt steeds erger. Het lijkt er op dat hoe onverdraagzamer de goegemeente wordt, hoe meer (indirecte) repressie er kan gevoerd worden kut met peren inderdaad PS: wij kregen in 1997 een boete van 40.000 fr (1000 euro) voor het plakken van één affiche op een electriekkast in Kallo (de rest hadden we 's morgens vroeg nà de fuif nog gaan verwijderen, die éne ware we vergete ), maar dat was de correctionele van Dendermonde, het Texas van Vlaandere , ni Antwaarpe. én één van de redenen dat King Flashman er bijna helegans de brui aan gegeven heeft. ras Feel PS: wij hemme in de cursus Witte Tornado geleerd dat ge u stoempels in de rioolputtekes moet gooien! ;D
|
|
|
Post by FarHigh on Mar 6, 2008 23:27:48 GMT 1
Vorige week samen met den J posters aant plakke voor ons Boomblastfeest van vorige zaterdag & gepakt door babylon... Blijkbaar waren ze ons al nen hele tijd aant volgen via de camera's (bloodclaat cctv!!!) die int stad hange. Patrouille opgeroepe & via de cameras blijkbaar de manne naar ons geleid! 2 weke gelede heeft 1 of andere junkie belg mijn moeder wille overvalle in hare winkel (ouders zijn zelfstandig: bakkerij)... Tis algoe ni gelukt & hij is gepakt mr waar zijn de cameras dan? Het duurt dan ook nog eens een eeuwigheid voor de flikke dan eindelijk aankome als ge ze belt (flikkekot is praktisch achter den hoek) & dan loopt die gast blijkbaar den dag erna al terug opt straat! Mr owee als ge een affichke wilt plakke ofzo... Dan zijn ze daar & gestraft zulde worde! Bloodclaat pussyholes!!! We zoude gewoon mé nen hele hoop mense de grote markt & 't stadhuis moete volhange mé affiches! lol Der zijn andere dinge die veel meer aandacht eisen & veel belangrijker zijn... Laat ze hun eige daar mr ns 1st mee bezig houde. Mr ja... Klein pierke is ni belangrijk voor hun & wordt ook ni gehoord... da neemt ni weg... Dem cyaant get wi down, Dem neva get wi down! KABOOM!! Let's clean out babylon & with love & JAH broom!! Blessings
|
|
|
Post by FarHigh on Mar 6, 2008 23:34:46 GMT 1
Trouwens... De plakpalen da tegenwoordig int stad staan.... Enkel bestemd voor culturele evenementen binnen de wijk! blijkbaar moogde daar dus ook al ni meer op plakke! Klootzakke... Ne fucking kinderverkrachter krijgt drie jaar bak ofzo mr ne wildplakker een boete waar hij levenslang aan vasthangt? (kiss teeth...)
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Mar 7, 2008 11:58:25 GMT 1
KUT MET PEREN!!! K'hoorde onlangs het verhaal van nen oude mens die een boete kreeg van de politie voor sluikstoren omdat hem een sigaret in de Brederodestraat op de grond had gegooid Patrick zou zeggen "Ni wickt" Ge kunt zelfs voor spuwen op straat een boete van sluikstort krijgen En t is Patje dieje da beleid voert... Hij zal dus eerder wél WIIIIKT zeggen, wat m altijd al zegt ;D Een propere stad, zwervuilbestrijding en sluitksort bestrijding zijn blijkbaar prioritair t.o.v. een leuke, bruisende en levende stad... Trouwens... De plakpalen da tegenwoordig int stad staan.... Enkel bestemd voor culturele evenementen binnen de wijk! blijkbaar moogde daar dus ook al ni meer op plakke! Klootzakke... Voila, da bedoelde ik met het feit dat de stad zelf geen alternatief voorziet, enkel voor 'stadsorganisaties en aanverwanten'(alles op lokaal niveau, dus ge kunt u eigenlijk de vraag stellen of 'onze feestjes' dan ook niet lokaal zijn en de stad(of de goede gang van zaken in de stad) aanbelangen... anywayz, t is ne zeer goeie werkgever, maar bepaalde zaken voor de leefbaarheid in de stad zouden toch anders moeten (aangepakt) kunnen (worden) ... Soit, mijn boodschap is v ooral: WATCH OUT!! want als ge zo'n fikse boete aan uw been hebt, ben je op zijn minst AFEGZOPEN!!! Bless en dees verhaal brengt ons onnodige stress
|
|
|
Post by J on Mar 7, 2008 15:32:37 GMT 1
vind het heel spijtig da kleinschalige feestjes die zich richten op 150 tot pakt 300 mensen gewoon vergeten worden in deze manier van beleidvoering. ik kan me ook niet inbeelden dat wij (en met wij bedoel ik mensen die reggae feestjes geven en posters gaan plakken) de enigen zijn die met dit probleem worden geconfronteerd. ook kleinschalige drum&bass, hiphop, en ik weet niet welk ander subgenre nog... zullen wel last hebben van dit verschijnsel we mogen wettelijk gezien onze posters nergens meer hangen. als ge plakt op plakpalen laten ze u MEESTAL met rust, maar op 75% van die palen blijven u posters ni langer hangen dan 2u.daarbovenop worden ze nog eens overplakt door posters die mooi in het straatbeeld in afgesloten kaders hangen.... een schande als ze effectief van plan zijn om een ware heksenjacht te openen naar wilplakkers gaan der sound failliet gaan denk ik ik begrijp dat vanuit het perspectief van een stadsbestuur er iets moet worden gedaan aan het wilplakken van posters. maar een volledige groep volwassenen en jongeren negeren, geen alternatief bieden... das geen manier van werken slechte punten voor het stadsbestuur! misschien wordt het toch eens tijd da we van ons laten horen (officieel dan)want door enkel te melken op een forum gaan ze me ons geen rekening houden. het zal dan ook ni lang duren voor we het bericht gaan lezen van den eerste sound die zo'n dikke boete aan z'n been heeft. Ik hoop da ze de sven en mezelve geen al te dikke boete zullen ontvangen maar tis nog afwachten...
|
|
|
Post by Kinja on Mar 7, 2008 16:47:18 GMT 1
We worden bijna verplicht om bij zo'n plakfirma te gaan aankloppen als je je posters legaal in het straatbeeld wil zien hangen. En dat is kut! Die hebben een fucking monopoly en scheppen er massa's poen mee. 0,5€ per affiche. Dwz dat het u 250€ kost voor 500 posters legaal op te hangen!!!! Afripperij! Als je zelf gaat plakken filmen ze u blijkbaar en krijgt ge een boete, (maar ja, den J en de Svern zijn nu ook wel louche figuren in het straatbeeld ) En zoals J zegt, plakpalen is geen optie. Die worden steevast overplakt door de monoply jongens van de plakfirma. Stadsbestuur zijn een bende wankers. In plaats van zich met nuttige dingen bezig te houden. En breek mijn mond niet open over het schrijnend gebrek aan een deftige, betaalbare, lucratieve zaal voor feestjes van 200 man...
|
|
|
Post by Jess on Mar 7, 2008 18:15:12 GMT 1
We worden bijna verplicht om bij zo'n plakfirma te gaan aankloppen als je je posters legaal in het straatbeeld wil zien hangen. En dat is kut! Die hebben een fucking monopoly en scheppen er massa's poen mee. 0,5€ per affiche. Dwz dat het u 250€ kost voor 500 posters legaal op te hangen!!!! Afripperij! Over welke firma heb je het dan ? Die me in die kaderkes .... want dan is 250€ voor 500posters toch wel ne strakke deal. Want de posters van andere organizators die via kleine firmas zijn opgeplakt in het straatbeeld , hangen even illegaal als de rest.
|
|
|
Post by J on Mar 8, 2008 13:15:44 GMT 1
das waar, de "kleinere" plakkers zullen op termijn ook wel slachtoffer worden... (moesten mijn posters in van die kaders hangen, dan hangen ze twee weken safe, kzou ook content zijn...) ocharme den ambtenaar die heel tstad mag aflopen om posters te gaan tellen
|
|
|
Post by MPTI on Mar 9, 2008 22:27:51 GMT 1
wie is er hier nen held in rechten. want, wat als ge nu posters plakt over ander affiches. dan plakt ge da technisch/theoretisch gezien niet op een eletriekkast maar op een ander affiche ;D proberen ga mee hé, we zijn belgen voor iets; en wat als ge plakt op iets wat niet staatseigendom is??? schuttingen van bouwwerven, leegstaande panden. moeten die dan niet eerst een klacht neerleggen voor de flikken iets mogen doen??
|
|
|
Post by Kinja on Mar 10, 2008 12:04:11 GMT 1
We worden bijna verplicht om bij zo'n plakfirma te gaan aankloppen als je je posters legaal in het straatbeeld wil zien hangen. En dat is kut! Die hebben een fucking monopoly en scheppen er massa's poen mee. 0,5€ per affiche. Dwz dat het u 250€ kost voor 500 posters legaal op te hangen!!!! Afripperij! Over welke firma heb je het dan ? Die me in die kaderkes .... want dan is 250€ voor 500posters toch wel ne strakke deal. Want de posters van andere organizators die via kleine firmas zijn opgeplakt in het straatbeeld , hangen even illegaal als de rest. Dat zijn niet die in de kaderkes (denk ik). Dat zijn van die firma'kes die ploegen sturen naar alle plakpalen in groot antwerpen. Oa al die affiches van de noxx en gelijk luc caals zijn dingen hangen daar perfect symmetrisch naast mekaar. Ik weet niet in hoeverre dit illegaal is want nog nooit zelf gebruik van gemaakt. Maar we hebben dat voorstel gekregen voor ons 'wake the town' feest. Dat was zo'n firma die dat deed voor 50 cent per affiche. Dan hebt ge enige zekerheid dat ze toch minstens 1 dag aan zo'n paal hangen. Ne maat van mij heeft voor zo'n bedrijfke geïnterimt en kreeg toch een legaal aangegeven loon om te gaan plakken aan palen. (wij hebben daar natuurlijk enigzins gebruik van gemaakt om per ongeluk wat posters tussen de rest te laten vallen ) Het kan zijn dat die ook de kaderkes doen, maar daar gaat ge een pak meer voor dokken denk ik.
|
|
|
Post by amoz on Mar 13, 2008 16:25:35 GMT 1
En oppassen voor donkere Opels! Daar rijden onze undercover blauwe vrienden mee. Die plakkerspakkers hebben koning David en mij elks 80 euro gekost vorig jaar. Onverschilligheid troef als ge bij tstad achter alternatieven vraagt. Ze zijn met die camera's begonnen in Borgerhout en opt Noord, ondertussen hangen er al in andere wijken ook. Altijd handig, ne link naar de locaties ervan: www.antwerpen.be/docs/Stad/Bedrijven/Integrale_veiligheid/Locaties%20cameratoezicht.pdf
|
|
|
Post by MPTI on Mar 14, 2008 1:01:00 GMT 1
die plakkers zullen dat idd niet altijd in het zwart doen. het probleem is wel dat juist die mannen ook overal plakken op populaire drukke plaatsen waar er zeer veel "wild" geplakt wordt, en als ze die firma pakken, dan heeft de opdrachtgever wss toch weeral de "bonen heeft gefret"
|
|
|
Post by Miss Jigal on Mar 16, 2008 19:51:41 GMT 1
E paar jaar geleden (nog in onze jongen tijd ) ikke en de lyta gepakt mee 't plakken van ons affiches op ne plakpaal (met plakband ochaarm, nog ni eens mee colle) : elk 90€ boete omdat da na 18u was ofzo en ge moogt daar naar 't schijnt alleen in den dag op plakke ... Wa nen bullshit !!! Ik denk dat plakken ni zo veel meer uitmaakt nowadays... Misschien 's proberen enkel met flyers en internet. Ni? Minder risicovol en goedkoper + (ni te vergeten) beter voor 't milieu !
|
|