|
drums?
Feb 26, 2008 18:26:52 GMT 1
Post by barbarosa on Feb 26, 2008 18:26:52 GMT 1
greetings! hier leek me de beste plaats om dit te posten, ik ben op zoek naar info over de verschillende soorten drums in de rastafari cultuur. hoe worden ze bespeeld,welke rituelen horen erbij,waar kan ik ze kopen enzovoort.. ik speel zelf op een gewoon drumstel en sinds kort oefen ik ook op een soort van djembé achtige trommel (heet djerbouka of zoiets) maar die is al oud en van mijn vriend dusja.. ik wil graag op een soort van nyabinghi drum spelen,hun muziek is zo mooi en puur,en de manier hoe ze spelen ook al ;D djembé zegt me niet zoveel,ik speel op mijn gevoel (als ik iets hoor speel ik het na) en in de djembé lessen hier leer je met je hersens spelen (niet letterlijk duhuh de battyman ) ik hoop dat jullie mijn uitleg snappen en me kunnen helpen one love,one unity,peace & harmony
|
|
|
drums?
Feb 27, 2008 11:23:18 GMT 1
Post by ras Feel Flashman on Feb 27, 2008 11:23:18 GMT 1
Hoi Babs, leuk van je hier weer te zien Zag je post al op rastafari forum.nl Besefte plots dat ik je een verkeerde naam had doorgegeven, de percussionist die perfecte bingi drums maakt noemt LUC DREAD, misschien komt er hier iemand op het forum die je aan zijn contactgegevens kan helpen, of wat je ook kan doen is contact opnemen met Ion Youth of Blackahill sounds (zie topic op rasta forum), die hebben een volledige nyahbingi setup vàn Luc Dread... én een hoop theorie én ervaring... irie greetz, ras Feel Flashman
|
|
|
drums?
Feb 27, 2008 20:34:54 GMT 1
Post by barbarosa on Feb 27, 2008 20:34:54 GMT 1
hey ras, bedankt voor je hulp ;D zag het net ook al op het andere forum. ik ga dan eens contact opnemen met een van die je noemde (hoe kom je aan babs eigenlijk?)
|
|
|
drums?
Feb 29, 2008 13:59:00 GMT 1
Post by ras Feel Flashman on Feb 29, 2008 13:59:00 GMT 1
hey ras, (hoe kom je aan babs eigenlijk?) euh... mannelijke intuitie? ;D Feel
|
|