|
Post by fire-a-dept on Nov 22, 2007 10:34:48 GMT 1
ik zoek al een tijdje twee obscure wailers-songs:
"do you still love me" (1962 - Robert Marley) en "the vow" (1965 - Bonny & Rita)(Bunny Wailer & Rita Marley)
Heeft er iemand een idee of die op één of andere LP/cd staan of eventueel een mp3'tje???
thx
|
|
heelalo
3 star frontline soldier
|
Post by heelalo on Nov 22, 2007 11:00:38 GMT 1
beide zijn nog nooit op LP of CD verschenen. 'Do You Still Love Me' heb ik wel digitaal (lossless, geen mp3, van een vinyl-rip) 'The Vow' zoek ik zelf ook nog als je wil kan ik die ene wel is doorsturen, maar dan moet ik eerst zoeken waar die weeral opstaat. heb je zelf veel Wailers related stuff?? (rarities enzo?) ites!
|
|
|
Post by Roen on Nov 22, 2007 11:42:41 GMT 1
|
|
heelalo
3 star frontline soldier
|
Post by heelalo on Nov 22, 2007 11:50:49 GMT 1
wow, nice! waar heb je deze gevonden?
|
|
|
Post by fire-a-dept on Nov 22, 2007 12:05:41 GMT 1
TTTTHHHHHXXXXXX, op deze manier gade de visions karmagewijs dik naar de kroon steken!!!
|
|
|
Post by fire-a-dept on Nov 22, 2007 20:24:01 GMT 1
aangezien mirakels blijkbaar toch bestaan, weet iemand iets van het bestaan van deze wailers-tracks???
delroy wilson & the wailers - low minded hypocrite - 1964 jack sparrow & the wailers - bullwhip - 1965 jack sparrow & the wailers - women wine & money - 1965 jackie opel & the wailers - hairy mango - 1965 jackie opel - my girl - 1965 the soulettes - don't care what the people say - 1965 bunny wailer & the wailers - little boy blue - 1966 bunny wailer & the wailers - sentimental journey - 1966 peter tosh & the wailers - blowing in the wind - 1966
der zitten wel wa officieel onuitgegeven nummers tussen, maar aangezien ik onlangs het schitterende eveneens niet gereleasete "babylon feel this one" heb gehoord...
thx in advance
|
|
heelalo
3 star frontline soldier
|
Post by heelalo on Nov 24, 2007 14:40:18 GMT 1
'hairy mango' heb ik. de rest is zeer moeilijk te vinden, denk ik (ff afwachten wat Roen uit zen mouw gaat schudden ) hoe weet jij van het bestaan van deze tracks af? want de meeste zijn wel serieuze rarities greetings
|
|
|
Post by fire-a-dept on Nov 25, 2007 15:10:51 GMT 1
Ik ken die nummers dankzij de wailersbijbel, een echte musthave voor wailersfans: "the definitive discography" van Roger steffens & Leroy Jodie Pierson. In dat boek staan zo goed als alle(!) nummers die de wailers ooit hebben opgenomen (1962-2005!!!), plus al de nummers als soloartiest. Per nummer informatie over de sessiemuzikanten, de producer, de studio, originele persing met matrixnummer en beschikbaarheid op compilaties of albums. Daarbovenop nog een sectie met een kleurenfoto's-overzicht van al de labels waarop de singles zijn uitgekomen (van beverleys tot tuff gong / island). Een klein minpuntje vind ik dat ze wel wat acoustische tapes over het hoofd hebben gezien, waar er echte pareltjes tussen zitten. Hoedanook een 5-sterren boek... (en nee ik heb geen aandelen van rounder books ) te koop voor amper 15 euro op proxis.be (nee ook geen aandelen van proxis)
|
|
heelalo
3 star frontline soldier
|
Post by heelalo on Nov 25, 2007 16:26:31 GMT 1
hey, dat boek heb ik ook...idd een must-have!! ik vroeg me gewoon af of je mss nog andere bronnen had moet je 'Hairy Mango' nog hebben? en welke acoustische tapes bedoel je, want volgens mij staan de meeste er toch in anyway, greetings
|
|
|
Post by fire-a-dept on Nov 25, 2007 20:12:38 GMT 1
bijvoorbeeld "The Yvette Crichton Tapes" van 1976, zes nummers waaronder protoversies van "misty morning", "easy skanking" en "jamming", toch wel de moeite van het vermelden waard denk ik zo...
en nee die "hairy mango" heb ik ondertussen van Roen gekregen, toch bedankt
greetings
|
|