|
Post by Visionz on Nov 3, 2007 10:35:37 GMT 1
Weet er iemand eigenlijk tot hoeveel dB er wordt gegaan bij 't draaien? Staat dat ergens vermeld op zo'n schermpje als je ah draaien bent? In Petrol staat er zo een schermke en dat hangt meestal rond de 100 dB als ik mij niet vergis, met soms wel pieken van 110 dB
|
|
|
Post by MPTI on Nov 3, 2007 12:21:31 GMT 1
db's moet ge meten in de ruimte en niet aflezen van uw mengtafel. of versterker. die kunnen niet weten hoe uw akoestiek is of hoe groot de ruimte is waarin ge speelt. en uw mengpaneel weet ook niet hoeveel de ingangsimpedantie van uw boxen is enz.
|
|
|
Post by The original ROOTSBOY on Feb 23, 2008 18:53:41 GMT 1
Hoeveel heb je ze nu betaald die gehoordingen en vervormen ze nu ?
bless
|
|
|
Post by Selector Waxx on Feb 24, 2008 14:36:02 GMT 1
db's moet ge meten in de ruimte en niet aflezen van uw mengtafel. of versterker. die kunnen niet weten hoe uw akoestiek is of hoe groot de ruimte is waarin ge speelt. en uw mengpaneel weet ook niet hoeveel de ingangsimpedantie van uw boxen is enz. In de petrol doet men het met een meetmicro die in de zaal hangt qua decibelmetingen hoorde ik van de mensen daar. Het resultaat wordt inderdaad doorgestuurd naar de dj zodat hij ziet hoe luid hij gaat.
|
|
|
Post by Chica Isa on Feb 24, 2008 16:48:21 GMT 1
In de petrol doet men het met een meetmicro die in de zaal hangt qua decibelmetingen hoorde ik van de mensen daar. Het resultaat wordt inderdaad doorgestuurd naar de dj zodat hij ziet hoe luid hij gaat. Bizar. Dan hangt de meetmicro daar alleszins op een niet-realistische plaats. Vorige vrijdag stond het geluid ook weer veel te hard, vond ik.. maar ja. Ode aan goede oorbeschermers! Alleen ben ik vergeten ze aan te doen vrijdag ;D
|
|
|
Post by Visionz on Mar 6, 2008 14:46:13 GMT 1
Eén nachtje disco veroorzaakt al gehoorschade
LONDEN - Al na één nachtje stappen in de disco is bij 90 procent van de clubbezoekers sprake van beginnende gehoorschade. Tot die vaststelling kwamen Britse wetenschappers in een onderzoek in opdracht van het Koninklijke Nationale Doveninstituut (RNID). Aan het onderzoek namen 1.400 Britten tussen 16 en 30 jaar deel. Van hen droeg slechts drie procent regelmatig oordopjes. Velen beschouwden oordopjes als 'te medicinaal' en 'niet esthetisch'. Dat bracht het doveninstituut op het idee om oorbeschermers te ontwerpen die 'trendy' bevonden worden.
Het instituut ontkent overigens dat door de oren te beschermen de muziek minder gesmaakt kan worden: de dopjes filteren enkel de schadelijke frequenties. www.standaard.be
|
|
|
Post by J on Mar 18, 2008 21:15:08 GMT 1
ben het ondertussen al een tijdje met gewone oordopjes uit was (Quies) aant doen en moet zeggen dak het verschil nu al merk wanneer ik s avonds in mijn bed kruip of s morgens opsta!
klein nadeel is da ge vaak nogal de neiging hebt om te roepen tegen ander mensen nog zaliger is meezingen met oordopkes in... heel confronterend!!
|
|
|
Post by MPTI on Mar 18, 2008 22:56:04 GMT 1
ben het ondertussen al een tijdje met gewone oordopjes uit was (Quies) aant doen en moet zeggen dak het verschil nu al merk wanneer ik s avonds in mijn bed kruip of s morgens opsta! klein nadeel is da ge vaak nogal de neiging hebt om te roepen tegen ander mensen nog zaliger is meezingen met oordopkes in... heel confronterend!! yes indeed I know ik heb ook altijd de pathische neiging om mee te zingen, maar meestal let ik er wel op dat ik zeker niet boven de muziek uitkom. maar met die dopkes, weet ge dat niet en als het dan is wa stiller staat, dan staat ge daarover te kelen dat het niet meer schoon is. oeps
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Mar 19, 2008 10:33:51 GMT 1
ben het ondertussen al een tijdje met gewone oordopjes uit was (Quies) aant doen en moet zeggen dak het verschil nu al merk wanneer ik s avonds in mijn bed kruip of s morgens opsta! klein nadeel is da ge vaak nogal de neiging hebt om te roepen tegen ander mensen nog zaliger is meezingen met oordopkes in... heel confronterend!! yes indeed I know ik heb ook altijd de pathische neiging om mee te zingen, maar meestal let ik er wel op dat ik zeker niet boven de muziek uitkom. maar met die dopkes, weet ge dat niet en als het dan is wa stiller staat, dan staat ge daarover te kelen dat het niet meer schoon is. oeps Daarmee dat het een goede investering is om goei oordopkes te kopen
|
|
Stigen
3 star frontline soldier
Risin' Culture
|
Post by Stigen on Mar 19, 2008 16:00:18 GMT 1
kheb er ook al over nagedacht om er deftige te kopen ma zo van die kleine dingskes da zijde na een paar zatte avonden toch kwijt zou ik denken...of ligt da aan mij?
|
|
|
Post by Chica Isa on Mar 19, 2008 16:09:12 GMT 1
ben het ondertussen al een tijdje met gewone oordopjes uit was (Quies) aant doen en moet zeggen dak het verschil nu al merk wanneer ik s avonds in mijn bed kruip of s morgens opsta! klein nadeel is da ge vaak nogal de neiging hebt om te roepen tegen ander mensen nog zaliger is meezingen met oordopkes in... heel confronterend!! Haha, ik gebruik dezelfde en ik bemerk bij mij dezelfde voor- en nadelen ;D
|
|
|
Post by J on Mar 19, 2008 21:09:18 GMT 1
luider dan de muziek zingen da gebeurd ni veel maar vooral door da ge dopkes inhebt hoorde u eigen stem beter én anders dan ge denkt da ze klinkt (door botresonantie wist iemand mij ne keer te vertellen) en dan hoort ge vooral van uweigen hoe schraal ge aant meezingen zijt
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Mar 20, 2008 15:16:42 GMT 1
kheb er ook al over nagedacht om er deftige te kopen ma zo van die kleine dingskes da zijde na een paar zatte avonden toch kwijt zou ik denken...of ligt da aan mij? Ik heb de mijn nu al 13jaar en al wel eens gedacht da'k ze kwijt was gespeeld, maar geloof me (en ik denk toch dat ik uit ervaring kan/mag spreken ;D), je let er extra hard op, juist omdat ze zo belangrijk zijn en zoveel waard zijn... Zelfs in alle zatte avonden(en bij mij zijn da er al wel wa geweest )
|
|
|
Post by snipaman on Mar 24, 2008 1:12:38 GMT 1
Als ge uw oren naar het schijn een 2 tal jaar ni kuist, hedde ook gene last meer van die schadelijke tonen.. ;D ;D
T'is maar van horen zeggen hé
|
|
|
Post by Chica Isa on Apr 2, 2008 12:28:22 GMT 1
.. maar vooral door da ge dopkes inhebt hoorde u eigen stem beter én anders dan ge denkt da ze klinkt (door botresonantie wist iemand mij ne keer te vertellen) ... Jep, als je normaal praat (zonder dat je oren zijn afgesloten) bereikt je stemgeluid via twee wegen het binnenoor... (via luchtgeleiding (geluidstrillingen via buitenoor-middenoor-binnenoor) en beengeleiding (geluidstrillingen via de schedel)). Maar als je je oren deels (want een oordopke dempt het geluid met maar 30dB gemiddeld), afsluit, wordt 't binnenoor minder goed bereikbaar via de luchtgeleiding, dus dan primeert de beengeleiding.. en dan heb je ook weer een ander effect van de resonantieholtes en geen aanpassingen vanuit 't middenoor etc .. Nuja, toch maar goed dat we die oordopjes hebben op feestjes, later gaan we die oordopjes erg dankbaar zijn!
|
|