|
Post by Visionz on Oct 25, 2007 15:38:46 GMT 1
Soit, vanaf volgende week zijn mijn oren beschermd! ...en dan nu de rest nog! (helm, handschoenen, veiligheidsbril, pepperspray, ...) ;D Daar zorgt de Joeri wel voor. AIIIGHT!
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Oct 25, 2007 15:41:11 GMT 1
Juist naar Laperre gereden se. De moment dat ze die watjes in uw oren rammen is wel hoogst onaangenaam ;D Nix gewoon hé: pussy ;D ;D
|
|
|
Post by skwizzard on Oct 25, 2007 16:06:24 GMT 1
hoeveel kosten die bij laperre?
|
|
|
Post by Visionz on Oct 25, 2007 16:17:00 GMT 1
hoeveel kosten die bij laperre? 100 euro dacht ik.. geen idee of da nu den exacte prijs was.
|
|
|
Post by Unlisted Fanatic on Oct 26, 2007 9:15:50 GMT 1
Juist naar Laperre gereden se. De moment dat ze die watjes in uw oren rammen is wel hoogst onaangenaam ;D Nix gewoon hé: pussy ;D ;D Kweetni, ik was de eerste keer in een winkel voor oorapparten/optieker gegaan in Turnhout. 't Was een iets oudere nogal stugge beter wetende vent. Hij werkte al wat op mijn zenuwen met zijn gezaag over muziek te luid enzo. Soit, hij duwde dat watje in mijn oor maar drukte te diep waardoor hij mijn trommelvlies raakte en ik zwaar begon te draaien omdat hij door de punch mijn evenwicht uit balans bracht. Den daar gewoon van mijn center gegaan. Heb van mijn leven het bewustzijn nog ni verloren dus hij had echt wel iets verkeerd gedaan. Ben dan direct de week nadien naar een oorarts gegaan omdat het een toch wat fuck up iets was en ik twee dagen slecht geweest ben. Maar gelukkig niks mis en ineens te weten gekomen dat ik nog perfect hoorde. ;D Dus kan de visionz wel volgen. Toen ik dan uiteindelijk in Antwerpen andere liet maken begon ik toch wel effe te zweten toen ze terug de watjes in mijn oren stoken. Gelukkig niet te diep deze keer.
|
|
|
Post by MPTI on Oct 26, 2007 22:14:34 GMT 1
Ben voortgegaan op advies van bevriende muziekanten (drummers) die al een deel doppen versleten hebben en de verschillende types hebben. en hoe verslijt ge die? door er op te kauwen als ge zenuwachtig zijt??
|
|
|
Post by Unlisted Fanatic on Oct 29, 2007 13:27:27 GMT 1
Ben voortgegaan op advies van bevriende muziekanten (drummers) die al een deel doppen versleten hebben en de verschillende types hebben. en hoe verslijt ge die? door er op te kauwen als ge zenuwachtig zijt?? MPTI, gij als oorsmeer koning nummer 1 zou da toch moeten weten. Als je dingen veel gebruikt verslijten ze hé. Plus als muziekmens kijkte wel ne keer te diep in het glas en zo dingen zijn ni groot dus steekte ze gemakkelijk naast uw zak. HEt wasmachien kan ook brutaal zijn voor die dingen.
|
|
|
Post by MPTI on Oct 30, 2007 0:26:36 GMT 1
quote author=eviltonic board=wantedfleamarket thread=1193143412 post=1193660847] MPTI, gij als oorsmeer koning nummer 1 zou da toch moeten weten. Als je dingen veel gebruikt verslijten ze hé. Plus als muziekmens kijkte wel ne keer te diep in het glas en zo dingen zijn ni groot dus steekte ze gemakkelijk naast uw zak. HEt wasmachien kan ook brutaal zijn voor die dingen. HA als er nu 1 ding is dat ik nu juist niet heb, dan zal het wel oorsmeer zijn zeker ;D mss dat ze bij mij dan wat langer meegaan dan. komt de ziekenkas daar nog niet voor tussen??? voor responsable young partyers vind ik da wel mogen en zeker als ge der zoveel voor betaald
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Oct 30, 2007 13:49:54 GMT 1
quote author=eviltonic board=wantedfleamarket thread=1193143412 post=1193660847] MPTI, gij als oorsmeer koning nummer 1 zou da toch moeten weten. Als je dingen veel gebruikt verslijten ze hé. Plus als muziekmens kijkte wel ne keer te diep in het glas en zo dingen zijn ni groot dus steekte ze gemakkelijk naast uw zak. HEt wasmachien kan ook brutaal zijn voor die dingen. HA als er nu 1 ding is dat ik nu juist niet heb, dan zal het wel oorsmeer zijn zeker ;D mss dat ze bij mij dan wat langer meegaan dan. komt de ziekenkas daar nog niet voor tussen??? voor responsable young partyers vind ik da wel mogen en zeker als ge der zoveel voor betaald Spijtig genoeg komen die daar ni tussen, zelfs ni als ge meet een afwijking aan uw gehoor geboren zijt en dat er verschillende kwakzalvers aan hebben zitten knoeien Khad in mijn geval verwacht dat ze er tussen zouden komen, maar teveregeefs... de volle pot dokken dus... Mar het is een investering voor het leven(als ge uw stopkes ni kwijt speelt )!!!
|
|
|
Post by Visionz on Nov 2, 2007 15:15:10 GMT 1
Effe een vraagske voor diegenen die zo een oorbeschermers van Lapperre of ergens anders hebben: Hoe sterk zijn die filters? Ik ben de mijn nl. net gaan halen en dat is nen DLX30 filter, wat er op neer komt dat de gemiddelde verzwakking in het algemeen 30 dB is (verschilt wel per soort van tonen). Hebben jullie ook zo ne straffe filter? Of is minder ook goed (der zijn der ook van 25 en 20)? T is maar dat ik bij de dees wel den indruk heb dat moest er iemand iets tegen mij zeggen, ik er nie veel van zou verstaan (kheb ze natuurlijk wel nog nie op een feestje kunnen uittesten). Ik kon ze altijd nog laten inwisselen voor minder sterke hadden ze gezegd, dus vraag ik het liever hier eens
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Nov 2, 2007 15:55:25 GMT 1
Normaal gezien maakt da weinig of nix uit... Die filters zorgen ervoor dat de schadelijke tonen gefilterd worden en dus uw gehoor niet kunnen beschadigen.. Een gesprek kan je gewoon verstaan (allé das bij mij toch zo), hoe gek dit ook klinkt !! ge hebt, naar mijn inziens, een goei beslissing genomen Visionz: protection en gehoor 4 life !
|
|
|
Post by Friendly on Nov 2, 2007 17:09:59 GMT 1
kmoet mijneigen dat ook eens dringend aanschaffen, ben al wreed selectief doof
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Nov 2, 2007 18:32:29 GMT 1
kmoet mijneigen dat ook eens dringend aanschaffen, ben al wreed selectief doof Daar gaan die stopkes weinig aan veranderen ze vriendelijke, dat doede zelf(selectief doof zijn) ;D
|
|
|
Post by Botcha on Nov 2, 2007 19:28:00 GMT 1
Effe een vraagske voor diegenen die zo een oorbeschermers van Lapperre of ergens anders hebben: Hoe sterk zijn die filters? Ik ben de mijn nl. net gaan halen en dat is nen DLX30 filter, wat er op neer komt dat de gemiddelde verzwakking in het algemeen 30 dB is (verschilt wel per soort van tonen). Hebben jullie ook zo ne straffe filter? Of is minder ook goed (der zijn der ook van 25 en 20)? T is maar dat ik bij de dees wel den indruk heb dat moest er iemand iets tegen mij zeggen, ik er nie veel van zou verstaan (kheb ze natuurlijk wel nog nie op een feestje kunnen uittesten). Ik kon ze altijd nog laten inwisselen voor minder sterke hadden ze gezegd, dus vraag ik het liever hier eens wetende dat een verzwakking van 3 dB de helf uitkomt en een versterking van 3 dB het dubbel is, is 30 dB redelijk veel dacht ik. Alé, dit geld toch voor een tv-signaal, of dit voor geluid geld weet ik niet. Grtz Botn
|
|
|
Post by Chica Isa on Nov 2, 2007 23:57:43 GMT 1
Effe een vraagske voor diegenen die zo een oorbeschermers van Lapperre of ergens anders hebben: Hoe sterk zijn die filters? Ik ben de mijn nl. net gaan halen en dat is nen DLX30 filter, wat er op neer komt dat de gemiddelde verzwakking in het algemeen 30 dB is (verschilt wel per soort van tonen). Hebben jullie ook zo ne straffe filter? Of is minder ook goed (der zijn der ook van 25 en 20)? T is maar dat ik bij de dees wel den indruk heb dat moest er iemand iets tegen mij zeggen, ik er nie veel van zou verstaan (kheb ze natuurlijk wel nog nie op een feestje kunnen uittesten). Ik kon ze altijd nog laten inwisselen voor minder sterke hadden ze gezegd, dus vraag ik het liever hier eens wetende dat een verzwakking van 3 dB de helf uitkomt en een versterking van 3 dB het dubbel is, is 30 dB redelijk veel dacht ik. Alé, dit geld toch voor een tv-signaal, of dit voor geluid geld weet ik niet. Grtz Botn Hmm, als audioloog in spé moet ik hier toch even op reageren. Je gebruikt de termen 'het dubbel en de helft' nogal verkeerd, maar ik zie dat je 't goed bedoelt. Als je twee bronnen aanbiedt van elks bv. 60 dB, dan heb je eigenlijk een totaal van 63 dB. Maar als je als dj de helft gaat aanbieden, dan speel je niet met 60 dB, maar met 30 dB eh.. Soit, das hypothetisch, want draaien op 60 dB wil ik eerst eens zien gebeuren ;D Eniweij, een verzwakking van 30 dB is alleszins genoeg, normaalgezien. Dit is ook frequentieafhankelijk. Als je je gehoor geen schade wilt aanrichten, zou je toch onder de 80 a 85 dB A moeten blijven.. en dan zou 't geluid op 'n feestje al 110 moeten overschrijden.. lijkt me zelf eigenlijk vrij veel... Weet er iemand eigenlijk tot hoeveel dB er wordt gegaan bij 't draaien? Staat dat ergens vermeld op zo'n schermpje als je ah draaien bent? Uiteindelijk heeft dat ook allemaal te maken met de afstand eh.. Als je recht voor de boxen gaat staan (afstand is kleiner dan 1m) heb je 't echt wel vlaggen... Per meter afstand gaat er 6 dB af.. dus best gewoon al 6m afstand houden vd boxen ,.. alle kleine beetjes helpen Maar ja, er hangt natuurlijk niet één box in een feestzaal. Dus moet je rekening houden met meerdere factoren...
|
|