|
Post by Visionz on May 2, 2007 15:52:20 GMT 1
Misschien is afrikaanse muziek nen iets té algemene term, maar laat het mij, bij gebrek aan kennis van ne meer specifiekere term, zo effe noemen. Tegenwoordig luister ik dus nogal graag naar Afrikaanse muziek. Vooral uit Mali heb ik al veel zalige dinges gehoord (Habib Koité, Toumani Diabaté, Ali Farka Touré, ...). Iemand nog tips van goeie artiesten/groepen in de stijl van bovenstaande (check trouwens ook de webplayer van tropicalidad.be => www.tropicalidad.be/extensions/radio/player.php)? En vooral ook, waar (in Antwerpen) kan ik CD's (of zelfs liever nog LP's) kopen van die artiesten? -one-
|
|
|
Post by oli on May 2, 2007 16:30:24 GMT 1
In de stijl van bovenstaande moet je de Cd dat Ernest Ranglin in 1998 heeft opgenomen met Baaba Maal + groep eens checken: Jamaica & Senegal in one. Ik zal die anders vanavond meebrengen bij izzy
|
|
|
Post by Visionz on May 2, 2007 16:38:39 GMT 1
In de stijl van bovenstaande moet je de Cd dat Ernest Ranglin in 1998 heeft opgenomen met Baaba Maal + groep eens checken: Jamaica & Senegal in one. Ik zal die anders vanavond meebrengen bij izzy Thanx! (kzal ineens dat singleke en tapeke ook terug meenemen )
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 2, 2007 17:26:33 GMT 1
Salif Keita moet ge eens checken Pieter. Swel relax
|
|
|
Post by koedan on May 3, 2007 10:25:33 GMT 1
als je houdt van combinaties van reggae en afro, zeker eens sierra leones refugee all stars beluisteren. Super mix van reggae en afro soukous. Is trouwens te zien dit jaar op couleur café.
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on May 3, 2007 20:45:04 GMT 1
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on May 3, 2007 20:56:49 GMT 1
|
|
|
Post by Original Gutter (OG) on May 4, 2007 8:40:22 GMT 1
Mulatu Astatke - volgens de kenners is dat Ethiopische jazz... gewoon eens proberen het iets speciaals to take you to a -high- level (leren kennen via de film Broken Flowers)
|
|
|
Post by Visionz on May 4, 2007 11:45:44 GMT 1
Merci allemaal!
Ik ga alles eens op het gemakske checken. Iemand een idee waar ik CD's vind van bovengenoemde groepen (liefst ergens in Antwerpen)?
|
|
|
Post by Sifakah on May 5, 2007 11:15:08 GMT 1
Binnekort is het African reggae Festival in de VK, begin juni als ik mij nie vergis, heb de affiche ergens liggen en zal't eens checken (want er staat nog niks op de site van de vk precies)
ik had ook gehoord dat dé Congolese reggaesensatie ook naarBeglië kwam, maar ben de naam vergeten .. damn, geheugen
voor cd's te kopen: geen idee in Antwerpe, maar in Gent is er de Vynilla die wel redelijk wa wereldmuziek in huis heeft en nen baas die daar wel wa van af weet en u misschien wa kan gidsen
|
|
|
Post by Selector Waxx on May 5, 2007 20:39:40 GMT 1
je hebt ook nog Koko Dembele, Gnawa Diffusion, Tartit, youssuf ndour, ... als je meer woestijnblues achtig dingen zoekt. Verder heb je ook nog de meer centraalafricaanse zouk/soukous met mensen als papa wemba ea/.
waar je ze kan kopen weet ik niet, het meeste zal in importzaken zijn, en dikwijls enkel op cd (vynil is te duur voor afrika
|
|
|
Post by ras Feel Flashman on May 6, 2007 12:09:24 GMT 1
Sinds Bam Bam weg is de Fnac, Backtrack Kathelijnevest (kleine selectie african), Record Collector (?) Lange Koepoortstraat... of misschien Afrikaanse festivals zoals De Coninckplein, Sfinx markt en op andere wereldmuziekfestivals... grtz, Feel
|
|
|
Post by marleone on May 7, 2007 19:03:40 GMT 1
ook niet te missen, mijn persoonlijke favoriet als het op Mali-shizzle aankomt : Boubacar "Kar Kar" Traoré , rauwe , sobere blues. Er bestaat trouwens een mooi boekje over hem, "Mali Blues", van Lieve Joris.
|
|
|
Post by oli on May 8, 2007 18:06:53 GMT 1
En natuurlijk the late great Fela Anikulapo Kuti, the Black President: Confusion, Alagbon close, Colonial mentality, Sorrow tears and blood, Teacher don't teach me nonsense, ITT, Lady, Water no get ennemy, Zombie, Expensive shit, enz.. allemaal tunes van minstens 20 minuten, soms 40 !
|
|
|
Post by Jah Rebel on May 8, 2007 19:13:39 GMT 1
Nog niet vermeld en toch meer dan de moeite waard:
Amadou & Miriam
en heb nog een uitstekende cd van de Belgo-Malinese band
Malik Pathe Sow & Welnere
Ites, Rebel
|
|