|
Post by Visionz on Apr 1, 2008 12:00:03 GMT 1
Zondag 13 juli @ Cactus Festival (Brugge), niemand minder dan: BOOTSY COLLINS & TheHardestWorkingBand feat. The Original JB Rhythm Section & Venisha Brown & Special Guest FRED WESLEYmet een Tribute To James Brown Concert! www.youtube.com/watch?v=rIHrdLwa_y8Ik heb zo een vermoeden waar ik op 13 juli zal vertoeven
|
|
|
Post by skandalamophana on May 9, 2008 11:46:22 GMT 1
damnnn nice gespot!! m'n zaligste funk cd aller tijden!!!
Bootsy is werelds!
|
|
|
Post by Visionz on Jul 12, 2008 11:57:34 GMT 1
|
|
|
Post by Visionz on Jul 15, 2008 17:36:58 GMT 1
Voor Bootsy de bas vast nam was het de beurt aan Escapism oftewel de bassist en gitarist van Public Enemy. Strakke, korte set met onder andere Pass The Peas waarbij ook Fred Wesley op het podium kwam om een paar zalige solo's op zijn trombone te spelen. Daarna namen Bootsy en band het over en was het precies even of ik terug op het James Brown optreden op Couleur Café 2006 stond. Zeker toen Danny Ray, de man die elk James Brown optreden in goede banen leidde en het publiek opwarmde, op het podium kwam om Tony Wilson aan te kondigen (en later ook om hem symbolisch de cape van James Brown aan te doen). De man die James Brown ooit zelf de jonge versie van zichzelf genoemd heeft. En Tony Wilson deed dat goed. Salto's, flikflaks, de moonwalk en veel show met de micro, net zoals James Brown het deed. Ook Tomi Rae Brown, vrouw van James Brown, was er weer bij om de backings te verzorgen en een mooie ode aan James Brown te zingen. Uiteraard hebt ge met zoveel verschillende gasten niet door dat de tijd vliegt, en één uur en 20 minuten later was het jammer genoeg nogal plots gedaan. Iedereen van het podium en geen bisnummers meer, wat toch wel een grote teleurstelling was voor iedereen die rond mij stond. Lag het nu aan Bootsy zelf, of was het tijdschema zo strak? Geen idee, maar ik was nog wel aan het wachten op een paar heerlijke bassolo's van Bootsy, die nu niet gepasseerd waren (al is het sowieso wel een plezier om de man te horen spelen op zijn basgitaar). Terwijl de meesten na het optreden van Bootsy Collins doorgingen, besloot ik nog effe te wachten op Youssou N'Dour. Dat effe wachten werd lang wachten aangezien hij er blijkbaar nog niet was en uiteindelijk was het al na middernacht toen hij op kwam. Na 30 seconden was ik echter al blij dat ik gewacht had. Heerlijke muziek gewoon! Van de teksten verstond ik niet echt veel, behalve van die zeldzame Engelse stukken die er in zaten (zoals in de zalige versie van '7 Seconds' die Youssou N'Dour gisteren bracht). Ook de, redelijk uitgebreide, band (inclusief dansers) was de moeite, met een speciale vermelding voor de nogal geniale gitarist
|
|
|
Post by skandalamophana on Jul 17, 2008 14:04:15 GMT 1
leuke review!
m'n beste cd OOIT was één van bootsy collins...heb die werkelijk grijs gedraaid... dus als er in koeieletters aangekondigd wordt dat bootsy collins komt (met nog paar namen in klein) en je in principe 7 andere artiesten aan het werk ziet om uiteindelijk bootsy 2 liedjes te horen zingen, dan kan je best teleurgesteld zijn. Je verwacht het optreden van bootsy, maar dat krijg je praktisch niet.
Ze hadden dit optreden moeten aankondigen als 'Tribute to James Brown' en niets als Bootsy collins...Ik ging die show met een ander oog bekeken hebben en zou er dan ook meer van genoten hebben. voor de rest wel een ervaring!
Youssou zat blijkbaar om 21u30 nog altijd in rotterdam...vandaar een uur te laat! wel zalig, heb der van genoten...maar heb z'n hitje 'how come' niet gehoord?
ps visionz: heb je de zwoele reggae tunes niet gehoord op dat eerste plein (bij de etenstandjes?) we hebben daar van 13u tot 19u30 zwaar zitten jammen! enjoyed it to the fullest!!
|
|
|
Post by Visionz on Jul 17, 2008 14:21:10 GMT 1
ps visionz: heb je de zwoele reggae tunes niet gehoord op dat eerste plein (bij de etenstandjes?) we hebben daar van 13u tot 19u30 zwaar zitten jammen! enjoyed it to the fullest!! Yups, heb daar wel effe gezeten, was nice Van Bootsy wist ik trouwens dat het nen James Brown Tribute ging zijn en dat hij sowieso geen eigen nummers ging spelen (stond op zijne website, maar idd niet op diene van cactus), dus daar was ik wel op voorbereid... Als ge echt kwam voor Bootsy kan ik wel begrijpen dat het een teleurstelling was.
|
|