|
Post by King David on Oct 12, 2006 10:17:28 GMT 1
Ik heb hier nen mini dv camcorder met veel opgenomen matteriaal ik wil die tapekes gaan bewerken op mac heb mijn camcorder verbonden met de mac maar die word niet herkent?
Iemand die weet hoe ik dat kan oplossen + mss nog andere tips/programma's
thx
|
|
|
Post by amoz on Oct 12, 2006 10:46:22 GMT 1
Geen ervaring met camcorders, maar het principe is volgens mij hetzelfde voor elk randapparaat: driver installeren via bijgeleverde cd-rom, dan apparaat aansluiten, dan via de software die ge gaat gebruiken het apparaat opzoeken (in het geval van n scanner is dat bvb photoshop, in het geval van een camcorder zou ik denken aan iMovie)... Moest ge die cd-rom niet bij de hand hebben kunt ge dn driver wel van de website van de fabrikant halen.
Hier hangt zeker nog volk rond dat er veel meer van kent dan ik, maar ge kunt hier mss al eens mee proberen.
vieles glück!
|
|
|
Post by stical on Oct 12, 2006 11:02:11 GMT 1
Ik ben het inderdaad eens met Amoz (is trouwens exact hetzelfde als PC) , alleen de volgorde, ge sluit toch eerst uw ding aan, uw OS herkent een nieuw apparaat en vraagt oftewel voor de driver-installatie ( cd rom) oftewel moet ge dit nadien doen.
Dan inderdaad hebt ge een extra device in uw software om images te acquiren.
Waarschijnlijk is dit USB dus kan ook zijn dat OS X dit ding vanzelf herkend.
Anyhow, Halz und Beinbruch .
|
|
|
Post by King David on Oct 12, 2006 11:13:10 GMT 1
ja dat is met usb connectie maar word geen apparaat herkend noch gevraagd om installietie van driver.
ma soit zal is opzoek gaan naar den driver van dat onding
alvast bedankt de macleek
|
|
|
Post by King David on Oct 12, 2006 11:25:53 GMT 1
Heb het probleem gevonden
(2) Mac OS ondersteunt de USB streaming functie van uw camcorder niet. Om beelden van uw MemoryStick via USB naar uw Macintosh over te zetten dient u geen stuurprogramma te installeren (Mac OS 10.x)
afrip
|
|