|
Post by D.I.D. on Sept 28, 2006 16:11:43 GMT 1
In navolging van de "PC voor beginners"-topic... Advies gevraagd!
Momenteel neem ik mijn mixjes op met een 5 jaar oude PC, maar kheb hier altijd problemen mee: vanaf dat ik mijn muis beweeg/een MSN-venstertje te voorschijn schiet, zit ik met haperingen in de opname. Nergens aankomen en alle andere programma's dan het opname-programma sluiten dus, maar dan nog heb ik altijd die vervelende haperingen. Zelf weet ik bijzonder weinig over IT, maar enkele computer-whizz-friends wisten me te zeggen dat het probleem aan m'n geluidskaart zou liggen...
Kwas van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen om hiermee op te nemen + schoolwerk. De verkoper kon mij echter niet garanderen dat mijn mixjes deftig zouden klinken als ik met een laptop opneem. Een laptop heeft alleen een mic-ingang, geen line. En er zou zowiezo beetje ruis opzitten dacht hij... Heeft er hier iemand ervaring mee? Is het echt nie mogelijk om deftig op te nemen met een laptop? En als dit wel mogelijk is: welke technishe vereisten moet ik in achting nemen (budget +- 1500 euro).
|
|
|
Post by amoz on Sept 28, 2006 16:46:32 GMT 1
|
|
|
Post by deten on Sept 28, 2006 18:25:57 GMT 1
mijnen laptop kost ongeveer 800 euro en is nen acer en ik neem er ook mee op en dat klinkt wel redelijk goed. kan miss wel beter ma kben content
|
|
|
Post by stical on Sept 28, 2006 18:45:13 GMT 1
|
|
|
Post by J on Sept 28, 2006 19:20:45 GMT 1
ik heb meneigen magix music cleaning lab aangeschaft (gewoon om iet te hebben om te kunnen opnemen) gewoon mijnen out uitgang van mijn mengpaneel gesplitt (twee draden naar versterker, en twee draden die uitlopen in ne mini jack naar mijne pc) gewoon draaien en opnemen, achteraf eventueel krakskes klikskes en dergelijke deruithalen en rechtstreeks branden op cd
|
|
|
Post by Visionz on Sept 29, 2006 0:22:05 GMT 1
mijnen laptop kost ongeveer 800 euro en is nen acer en ik neem er ook mee op en dat klinkt wel redelijk goed. kan miss wel beter ma kben content hier ook nen Acer en ik ben daar heel content van. Mixkes opnemen doe ik met Cool Edit Pro 2.0 (buiten hoe ik der mee moet opnemen ken ik echter weinig van da programma ;D)
|
|
|
Post by Selector Waxx on Sept 29, 2006 11:36:21 GMT 1
mac is niet noodzakelijk beter dan een goede pc style laptop (Sony Vaio, Acer of die duurdere ASUS's) is even goed. Maar het voornaamste is eigenlijk een goede stabiele geluidskaart, liefst eigenlijk een semi pro soundcard met asio drivers. Die zijn wel redelijk duur en werken voor laptops meestal via usb 2.0 of firewire
vb: Tascam US122L (160€) of een M-Audio Mobile Pre (150 €).
je hebt er ook op PCMCIA maar die zijn direct een gans stuk duurder (vb E-Mu 1616m: 350 €)
Met sommige soundblaster kaarten gaat het ook goed, en soms hebben ze ook asio drivers. Onboard laptop soundcards zijn meestal niet veel waard, zeker niet voor op te nemen.
|
|
|
Post by moka on Sept 29, 2006 14:24:44 GMT 1
|
|
|
Post by D.I.D. on Oct 1, 2006 13:33:25 GMT 1
Thanks all! Verkoper raadde Acer af wegens garantie-miserie. 't Zou een Packard Bell of HP worden. Maar dus 't is wel degelijk mogelijk om deftig op te nemen met laptop, mits aanschaf van nieuwe geluidskaart (asio driver)? En 't is alleen die geluidskaart die belangrijk is?
|
|
|
Post by selector waxx on Oct 1, 2006 17:26:01 GMT 1
Miserie met garantie bij acer..? dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Packard Bell en HP zijn wel niet zo'n zeer goede laptops als Acer of Sony
|
|
|
Post by D.I.D. on Oct 14, 2006 16:33:39 GMT 1
Waxx en co, graag jullie mening over dit aanbod voor studenten/docenten (associatie KU Leuven): dclick.dolmen.be inloggen met 'student', pass eveneens 'student'
|
|
|
Post by Selector Waxx on Oct 14, 2006 20:28:03 GMT 1
hij is ok, maar niet zo extreem stevig. De power (cpu/ram/HD) zijn wel maar middelmatig, maar voor die prijs is het een goede koop.
|
|