|
Post by amoz on Sept 9, 2006 22:38:57 GMT 1
Alles heeft zijn functie en goede en slechte kanten, ook de mac. Absoluut. Ik wou ook gene zever stoken hier, maar het een en ander relativeren was wel nodig. (en ik wist ook wel dat ik de waxx en de stical ff uit hun kot mocht lokken ) Dummie, bekijk ook ns de linux-distro's en laat weten wat het geworden is. Succes!
|
|
|
Post by Dummie on Sept 10, 2006 14:06:35 GMT 1
Ga voor de gemakkkelijkste oplossing kieze (ni de beste wss, ma bon) ga nen dell pc aanschaffen via het internet, er is nu een promotie waardoor ge u leveringskoste ni moet betalen en waar u geheuge tijdelijk wordt verdubbeld (2048 ipv 1024). Zie: (dimension 5150) www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/dimen_5150?c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhsda geheuge gaat mij toch ook wel nog geld uitspare want schijnt datda echt nog wel duur is. Een pc samenstelle was volgens mij de beste oplossing geweest, en ik kende wel iemand die het voor mi wou doen ma heb gezegd da het beter zo was omdat dieen ook ni veel tijd had. Mac was ook een optie maar over het algemeen vindt ik ze toch nog iets te duur... en (wss omdat ik er meer mee ben vertrouwd ben) ik werk eigelijk liever met windows. allemaal nen dikke merci vo de informatie, heb er nog veel uit bijgeleerd blesss
|
|
|
Post by stical on Sept 11, 2006 16:28:48 GMT 1
Uiteindelijk niet zo'n slechte beslissing qua merk PC's is Dell inderdaad zeer goedkoop met hun promoties en het is degelijk materiaal en pre-installed.
Succes gewenst.
|
|
|
Post by 1S on Sept 12, 2006 8:29:23 GMT 1
kies ne mac of pc met intel processor met min 512MB RAM, alleszins intel processor, de rest is zever (AMD/Celeron) op den duur 'voel' je da wel... er stonden laptops in den aldi vorige week, vo 'gewoon' gebruik vré te doen, om affiches te ontwerpen/muziek te maken/'zware' spellekes te spelen.... schiet hij een beetje te kort... check de prijs... max. 700euro vo ne vettn pc dingen om op te letten: - RAM (werkgeheugen), min. 512MB, 1024MB aan te raden! - Processor, Pentium 4 min. - Harde schijf, zo vele mogelijk zeker (+ 100 GB) - Grafische kaart, min. 128MB (best niet ' shared memory') - a je een vet scherm wilt, da kost ook geld ze... op de site van carrefour (http://www.hypercarrefour.be) staat er een degelijke laptop voor 700euro, let wel op aan een latop kun je niet zoveel veranderen, bij een desktop kun je gemakkelijk onderdelen wijzigen... als er iets is, roept ma.... grtz, Sensi
|
|
|
Post by 1S on Sept 12, 2006 8:30:27 GMT 1
Dell is wel top!
|
|
|
Post by Selector Waxx on Sept 12, 2006 8:38:39 GMT 1
kies ne mac of pc met intel processor met min 512MB RAM, alleszins intel processor, de rest is zever (AMD/Celeron) op den duur 'voel' je da wel... er stonden laptops in den aldi vorige week, vo 'gewoon' gebruik vré te doen, om affiches te ontwerpen/muziek te maken/'zware' spellekes te spelen.... schiet hij een beetje te kort... check de prijs... max. 700euro vo ne vettn pc dingen om op te letten: - RAM (werkgeheugen), min. 512MB, 1024MB aan te raden! - Processor, Pentium 4 min. - Harde schijf, zo vele mogelijk zeker (+ 100 GB) - Grafische kaart, min. 128MB (best niet ' shared memory') - a je een vet scherm wilt, da kost ook geld ze... op de site van carrefour (http://www.hypercarrefour.be) staat er een degelijke laptop voor 700euro, let wel op aan een latop kun je niet zoveel veranderen, bij een desktop kun je gemakkelijk onderdelen wijzigen... als er iets is, roept ma.... grtz, Sensi sorry, maar dit is de grootste pc zever die er is. AMD is even goed, soms zelfs beter als Intel, en aldi/carefour computers zijn brol (ik werkte er vroeger voor, op de helpdesk btw en dan weet je het wel). Met een Dell heb je een goede basiscomputer, dus koop die. maar de volgens mij zijn de vereisten voor een goede nieuwe pc nu AMD Athlon of Intel P4/Core processor 512MB DDR Ram minimum min 80GB S-ATA (geen IDE) HD videokaart van nvidea of ati de rest is in principe optioneel, en dan moet je gewoon kijken wat je wil. Wat wel klopt is dat op een laptop, je vree beperkt bent qua uitbreidingen/upgrades van uw hardware, bij een desktop is dat geen probleem. Goede basislaptops zijn die van Dell & HP, de iets betere vind je bij Sony Vaio, Acer travelmate, IBM & Mac
|
|
|
Post by Dummie on Sept 12, 2006 8:55:27 GMT 1
vereisten zijn door mijn aankoop dan gedeeltelijk volbracht: 250 gb sata harde schijf 2048 mb dd ram (promotie verdubbeling van geheugen) dus dat zit wel snor..
maar andere processor Intel® Pentium® D Processor 820 (2.80GHz, 2MB L2 Cache, 800MHz FSB) en videokaart :Geïntegreerde Intel® Extreme Graphics 2 denk dat deze van iets mindere kwaliteit zijn maar dat dit toch ook mijn kostprijs drukt...
|
|