|
Post by sistafari on Aug 23, 2006 20:54:37 GMT 1
Vo dat ol die antwèrpenoors iere westvleetern komn drinkn meugn ze oglik ol e poor zinn int westvlams kun zegn ving kik. Domei: dedie die peizn dazet ol kun meugn eki begun med è kljin testje: members.lycos.co.uk/lach01/west/test.htmlde goe couroge en de komplementn tus
|
|
|
Post by jahnick on Aug 23, 2006 21:02:10 GMT 1
Oezn woftstad--- north venice town!!-- ne kjè int kliène uthelegtBruhhe (Officieel in 't Nederlands: Brugge) is d'n oofdstad van de Vlamsche provinsje West-Vlaonderen en van 't arrondissement Bruhhe. 't Liht in 't noardwesten van Belhie. Der weunn meer dan 117.000 menschen in Bruhhe, oenheveer 20.000 daovan weunen in 't oed centrum. Bezienswoardiheedn De binnenstad, of 't istorisch centrum, is eiervormig en oenheveer 430 hectaren groat. De eële hemeënte is meer dan 13.840 hectaren hroat, waovan dat er 193,7 ectaren in zee lihhen by Zeebruhhe. Dièlhemeenten zin Koolkerke, Sint-Andries, Sint-Michiels, Assebroek, Sint-Krus, Dizjille en Lissewehe. De kathedralle van Bruhhe eet ur eigen pahina's up 't web: www.sintsalvator.be/ Da is te bekieken in verschillende toalen, mo 't West-Vlaoms oentbrikt ur nog up. Ièn van de joarlikse evenementen is't Cactusfestival. Sport Sportief wordt Bruhhe vertehenwoôrdigd deur twiè voetbalploehen: Club Bruhhe en Cercle Bruhhe. Terwil da Cercle beschjouwd wordt als de ploeg van 't stad, eit Club een miër
|
|
|
Post by jahnick on Aug 23, 2006 21:13:25 GMT 1
LES 1 ziede der e bekke grjèd vore?
Voornoamwordn
Persoonlike voornoamwordn 1e ev. 2e ev. 3e ev. m. 3e ev. v. 3e ev. o. 1e mv. 2e mv. 3e mv. Oenderwerp (beklemtoond) ik hi je zi 't wider hider zider Oenderwerp (onbeklemtoond) 'k he, h', je, j' je, j', e ze, z' 't me, m' he, h', je, j' ze, z' Voorwerp mi joe em, 'n eur, ze 't (n)uus, oes ju(n)der under, nuder
Hesprekn
'K è joe ni heziene, wo zoat je hider wel? H'èèt toh hewist? (Wervik) Ik heb jou niet gezien, waar waren jullie wel? Jullie zijn er toch naartoe geweest? Oe h'è mi ni heziene? Me woarn wider do pertank. Mo wider èèn junder wel heziene wè. En zider woarn do wok, mo z'èèn uus wok ni teehnhekomn. (Wervik) Hoezo je hebt mij niet gezien? Wij waren er nochtans. Maar wij hebben jullie wel gezien hoor. En zij waren er ook maar zij hebben ons evenmin tegengekomen. E ne nuder ezeid datn nie mè joe kuste komn. (Poperinge) Hij heeft hen gezegd dat-ie niet met jou kon komen.
Bezittelike voornoamwordn ev. m. (vint) ev. v. (vrouwe) ev. o. (meisje) mv. (kienders) 1e ev. oenderwerp mien, mine mien mi mien voorwerp mien 2e ev. oenderwerp joe(n), joene joen joe joen voorwerp joen 3e ev. m. oenderwerp zi(en), zine zi(en) zi zi(en) voorwerp zi(en) 3e ev. v. oenderwerp eurn, eure, neur (n)eur (n)eur (n)eur voorwerp eurn 3e ev. o. oenderwerp zi(en), zine zi(en) zi zi(en) voorwerp zien 1e mv. oenderwerp uze, (n)uuzn (n)uze (n)uus (n)uze voorwerp (n)uuzn 2e mv. oenderwerp junder(n), judern ju(n)der ju(n)der ju(n)der voorwerp ju(n)dern 3e mv. oenderwerp under(n), nuder(n) under, nuder under, nuder under, nuder voorwerp undern, nuder(n)
Bezittelike voornoamwordn, zelfstandeh hebruukt 1e ev. 2e ev. 3e ev. m. 3e ev. v. 3e ev. o. 1e mv. 2e mv. 3e mv. Diene vint, j'es/'t es den ... mien joen zien (n)eurn zien (n)uuzn ju(n)dern undern, nudern Die vrouwe, z'es de ... mine joene zine (n)eure zine (n)uze ju(n)dere undere, nudere Da meisje, 't es 't ... mine joene zine (n)eure zine (n)uze ju(n)dere undere, nudere Die kinders, 't zien de ... mine joene zine (n)eure zine (n)uze ju(n)dere undere, nudere
Anwiezende voornoamwordn ev. m. ev. v. ev. o. mv. diene(n), dien, die (vint) die (vrouwe) da (meisje) die (kienders)
Anwiezende voornoamwordn, zelfstandeh hebruukt ev. m. ev. v. ev. o. mv. dizzn, dien, dedien, n'dien dedie, dedee da, datte dedie, dedee
Onbepoalde lidwordn ev. m. ev. v. ev. o. mv. (n)e vint, (n)en ezel e(n) vrouwe e meisje -- (kienders)
Onbepoalde voornoamwordn iemand niemand iets niets ergens nergens entwien(e), etwie nieman(d) entwo, entwodde, etwuk nietn, niejet entwoas(t)n nowwers (P), nievers (W)
(P)operinge, (W)ervik
Vroahende voornoamwordn wie waar wanneer wat waarom hoe wie, wiene woa wanneer, wonniër wuk vanwuk, voewuk oe
Wederkerende voornoamwordn "zich" (AN) es ni hebruukt int West-Vlams. In de plekke dovan hebruukn me wider: mi, joe, em, eur... Zie bi de Persoonlike voornoamwordn (voorwerp) .
Bivoorbeeld:
Je wost em. (Hij wast zich.)
Bivoehlike noamwordn Voorbeeld: roar (eigenaardig, ongewoon)
Bivoehlik hebruukt ev. m. ev. v. ev. o. mv. Oenderwerp diene roare vint, die roarn vent die roare vrouwe da roar meisje die roare kienders Voorwerp dien(en) roarn vint, die roarn vent die roare vrouwe da roar meisje die roare kienders
Zelfstandih hebruukt ev. m. ev. v. ev. o. mv. Anwiezend dien(en) roarn, die roarn die roare -- die roare Onbepoald (n)e roarn e(n) roare -- roare
|
|
|
Post by amoz on Aug 23, 2006 21:38:11 GMT 1
|
|
|
Post by Selector Waxx on Aug 24, 2006 0:18:04 GMT 1
je't oak dust soart'n westvlams é, k'weunde k'ik vroegre in Bèèrnem, en wunder klap'n giel andrs dan die van bruhhe die just neffens oes weunen, die lesse dai'ier heft is eigenlik algemien kortriks me e'bi'e bruhs deure ...
Ma'k peize dat'in n'antwerp'n just t'zelde is, en da winder westfluten da nie deure en...
ma allé, doe tog ma ne kiër da testke, ik skore toch wel nog goe ma't'zin oak all cliche's da'ze gev'n é. ti nie moeilijk ze.
|
|
|
Post by Chica Isa on Aug 24, 2006 0:29:27 GMT 1
Joa, dat is wel sjik om zoew eens ne kier te kieken, moar der bestuit auch een verseeij van Windows veur Limburgers.. Dat bestand is bee mich te verkriegen! Duis se mit?
|
|
|
Post by Fireman on Aug 24, 2006 2:20:56 GMT 1
Bij wijze van kennisuitbreiding misschien enkele West-Vlaamse spreekwoorden.. Ne mens moet em toch ergens mee bezig houden he tijdens 2e zit!
Een kleine quiz: wie de betekenis van de spreekwoorden kent, posten die handel!
1) T'stoa geskreevn en gedrukt dajje moe skartn woa dat jukt!! 2) Tis ol gin oar snien.. 3) T'zoad van ne maat kan gin kwaad.. 4) Ki in n'ond zinne zak gebeetn dat aar an minnen bek plakte. 5) Ti ier zekre n gjeitte te verlootn? 6) Oat de melk stink noa strond i de koe ongezond.
|
|
|
Post by snipaman on Aug 24, 2006 8:20:35 GMT 1
Ik had een 6 op 10 bij mijn test. Ni simpel maar wulder zin vaon alle markten tus.
Bluss
|
|
|
Post by king johnny on Aug 24, 2006 8:31:07 GMT 1
ik had een 8 op tien, jawel! ik mag naar westvlaanderen, jippie! en nu de oplossingen: 1) het staat geschreven en gedrukt dat je moet krabben waar het jeukt 2) tis ni gemakkelijk 3) tja, da is duidelijk, daarom da jullie spreken over 'ONS' wijf? 4) ik heb in nen hond zijne zak gebeten, daarom dat er haar aan mijne mond plakt... amai wa doen jullie daar allemaal in westvlaanderen? 5) der is hier zeker een geit te verloten? 6) als de melk stinkt naar stront, is de koe ongezond, of weten jullie ni goe hoe je een koe moet melken... en ier nog eentje voor de westvlamingen, eentje van bij jullie dat ik ooit geleerd heb: der é een rut ut us en ot rent rent erin... voila, succes!
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Aug 24, 2006 8:40:15 GMT 1
5 op 10, min Westvloamsche skuunbruure go ni content zin pies'k, mo tè gesloagd i
|
|
|
Post by Hanzz on Aug 24, 2006 9:31:40 GMT 1
Nein!
|
|
|
Post by Selector Waxx on Aug 24, 2006 10:24:10 GMT 1
ik had een 8 op tien, jawel! ik mag naar westvlaanderen, jippie! en nu de oplossingen: 1) het staat geschreven en gedrukt dat je moet krabben waar het jeukt 2) tis ni gemakkelijk 3) tja, da is duidelijk, daarom da jullie spreken over 'ONS' wijf? 4) ik heb in nen hond zijne zak gebeten, daarom dat er haar aan mijne mond plakt... amai wa doen jullie daar allemaal in westvlaanderen? 5) der is hier zeker een geit te verloten? 6) als de melk stinkt naar stront, is de koe ongezond, of weten jullie ni goe hoe je een koe moet melken... en ier nog eentje voor de westvlamingen, eentje van bij jullie dat ik ooit geleerd heb: der é een rut ut us en ot rent rent erin... voila, succes! eienlik ist: der è ne rutte ut t'us en oat rent rent terin. en lik da'k al zei'en, t'is nie moeilik, da testke, t'is westvlams vue beginners... Ma antwerps en westvlams verschill'n nie zo hiël vele ze. A'k in antwerp'n weunde, klapte k'ik achter'n ende oak verra antwerps. T'is om iën of andere red'n e groater veschil tussn west en oastvlams (vooral hens dan), dan tussn westvlams en antwerps. Junder en vele dezelfde woarden, ma sprek'n ze anders ut.
|
|
|
Post by Fireman on Aug 24, 2006 10:29:31 GMT 1
en nu de oplossingen: 1) het staat geschreven en gedrukt dat je moet krabben waar het jeukt 2) tis ni gemakkelijk 3) tja, da is duidelijk, daarom da jullie spreken over 'ONS' wijf? 4) ik heb in nen hond zijne zak gebeten, daarom dat er haar aan mijne mond plakt... amai wa doen jullie daar allemaal in westvlaanderen? 5) der is hier zeker een geit te verloten? 6) als de melk stinkt naar stront, is de koe ongezond, of weten jullie ni goe hoe je een koe moet melken... en ier nog eentje voor de westvlamingen, eentje van bij jullie dat ik ooit geleerd heb: der é een rut ut us en ot rent rent erin... voila, succes! Wikid Booty K!! Zeker daje ni ergens west-vlaamse voorouders rondlopen hebt?? Of daje mss stiekem zo ne geïmporteerden antwerpenaore zijt?? Mss nog ff de betekenis uitleggen van de spreekwoorden.. De eerste 3 heeft Booty K al netjes uitgelegd. 4) ki in n'ond zinne zak gebeetn.. : wil zeggen dage veel miserie hebt.. 5) ti ier zekre n gjeitte te verlootn: amaai, der is hier veel volk aanwezig. 6) de melk en de strond: daje altijd op zoek moet gaan nr de oorzaak van uw probleem. Strezig bezig mensen ;-)
|
|
|
Post by Fireman on Aug 24, 2006 10:58:30 GMT 1
Der is zelfs nen encyclopedie int West-Vlaams, kom da tegen.. Wikepedia, de vriejn encyclopedie!Check: vls.wikipedia.org/wiki/OofdpahinaOndertussen nog enkele "beestige" spreekwoord " We gan ne kji 't zwin deur de biètn joagen" " De kiek'ns zit'n deur 'n droad" " E gat is e gat, zeitn boer, e je kroap ip ze zwin" " I goat weg lik nen ond van zinne strond"
|
|
|
Post by boer speeltie on Aug 24, 2006 11:02:24 GMT 1
"amme moa leute in" zeitn boer... en ie stak zin wuf in de fik
|
|