anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 2, 2006 15:25:40 GMT 1
hallo,
ik ben een student afrikaanse talen, en leer dit jaar de taal ciluba. het is zeer moeilijk een tijd te leren als je niemand hebt waar je af en toe eens mee kan praten in die taal, iemand die je dan eventueel verbetert en woorden extra leert.
help binnen kort heb ik mondeling examen en ik kan er eigelijk niets van.
ciluba sprekers zijn persies niet zo groot vertegenwoordigd in belgie want ik zoek al sinds september en heb nog steeds geen enkele spreker gevonden
spreek jij ciluba of heb je vrienden die ciluba spreken (congolezen dus) laat het me alstublieft weten.
alvast bedankt veel liefs anneke andeleu@hotmail.com
|
|
|
Post by ubalic on Jun 2, 2006 15:44:18 GMT 1
|
|
anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 3, 2006 0:31:42 GMT 1
dank je , ga daar zeker ook eens proberen. heb al veel aan het Coninckplein geprobeerd, maar spijtig genoeg heeft dat nog geen succes gehad.
|
|
|
Post by Selector Waxx on Jun 3, 2006 16:25:50 GMT 1
ciluba wordt ook door angolezen en zo gesproken dacht ik. En in het noordelijke en oostelijke provincies van congo spreekt men meer lingala, dus het is niet gelijk welke congolees je zoekt.
Hier in gent lopen er wat angolezen rond die ciluba en frans praten, maar dan zou je naar gent moeten komen. Ze zitten veel in de dampoortstraat (de straat tussen het baudelopark en het dampoort station) aan de afro shop daar.
|
|
anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 3, 2006 22:09:43 GMT 1
kzit in gent op kot dus da zal ni echt een probleem zijn om naar daar te gaan.
|
|
anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 3, 2006 22:15:50 GMT 1
ik heb trouwens een weekelijkse afspraak met u (den enige moment dat ik naar urgent luister) ;D
|
|
|
Post by Selector Waxx on Jun 4, 2006 15:03:26 GMT 1
ah zo :-)
|
|
|
Post by a h a on Jun 4, 2006 19:41:14 GMT 1