anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 2, 2006 15:25:40 GMT 1
hallo,
ik ben een student afrikaanse talen, en leer dit jaar de taal ciluba. het is zeer moeilijk een tijd te leren als je niemand hebt waar je af en toe eens mee kan praten in die taal, iemand die je dan eventueel verbetert en woorden extra leert.
help binnen kort heb ik mondeling examen en ik kan er eigelijk niets van.
ciluba sprekers zijn persies niet zo groot vertegenwoordigd in belgie want ik zoek al sinds september en heb nog steeds geen enkele spreker gevonden
spreek jij ciluba of heb je vrienden die ciluba spreken (congolezen dus) laat het me alstublieft weten.
alvast bedankt veel liefs anneke andeleu@hotmail.com
|
|
|
Post by ubalic on Jun 2, 2006 15:44:18 GMT 1
|
|
anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 3, 2006 0:31:42 GMT 1
dank je , ga daar zeker ook eens proberen. heb al veel aan het Coninckplein geprobeerd, maar spijtig genoeg heeft dat nog geen succes gehad.
|
|
|
Post by Selector Waxx on Jun 3, 2006 16:25:50 GMT 1
ciluba wordt ook door angolezen en zo gesproken dacht ik. En in het noordelijke en oostelijke provincies van congo spreekt men meer lingala, dus het is niet gelijk welke congolees je zoekt.
Hier in gent lopen er wat angolezen rond die ciluba en frans praten, maar dan zou je naar gent moeten komen. Ze zitten veel in de dampoortstraat (de straat tussen het baudelopark en het dampoort station) aan de afro shop daar.
|
|
anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 3, 2006 22:09:43 GMT 1
kzit in gent op kot dus da zal ni echt een probleem zijn om naar daar te gaan.
|
|
anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 3, 2006 22:15:50 GMT 1
ik heb trouwens een weekelijkse afspraak met u (den enige moment dat ik naar urgent luister) ;D
|
|
|
Post by Selector Waxx on Jun 4, 2006 15:03:26 GMT 1
ah zo :-)
|
|
|
Post by a h a on Jun 4, 2006 19:41:14 GMT 1
Ik zou ook afrikaanse talen en culturen willen gaan studeren, maar weet niet goed waar ik daarmee later terecht kom, maw wat voor een job ik mag verwachten. Zou gij mij daar iets wijzer mee kunnen maken? thx
|
|
anneke
2 star soldier
|
Post by anneke on Jun 4, 2006 20:37:08 GMT 1
mm werk da hangt een beetje van je ambities af eigelijk. wilde al dan niet in afrika gaan werken? in belgie (heb recent wat mensen leren kennen dat al enkele jaren zijn afgestudeerd) heb ik gehoort van mensen die nederlandse les geven, mensen die in vluchtelingen centra werke, mensen die in organisaties omtrent afrikanen werken, mensen die in een organisatie werken die imigranten helpen bij het starten van een eigen zaak, mensen die aan de universiteit zelf werken andere in het afrika museum . zeer uiteenlopende dingen. het cliche dat er geen werk in te vinden valt klopt echt zeker en vast niet , je behaalt een universiteir diploma ,en kan hier zeer veel richtingen mee uit. de studie zelf is zeer verijkend , maar in het eerste jaar niet altijd even interessant, dit is bij zeer veel richtingen zo omdat je een heel deel algemene vakken meeneemt die niet echt bij u richting passen (jammer maar gewoon voor blokke en make da ge van die vakke van af zijt) als ge vragen hebt moogde me zeker contactere en gaan voor die richting zou ik zo zegge ! xxx
|
|
|
Post by De Boodschapper on Jun 14, 2006 9:47:50 GMT 1
Ik zou ook afrikaanse talen en culturen willen gaan studeren, maar weet niet goed waar ik daarmee later terecht kom, maw wat voor een job ik mag verwachten. Zou gij mij daar iets wijzer mee kunnen maken? thx mijn zus studeerde afrikanistiek. ze doet nu agregaat om les te gaan geven. met afrikanistiek zelf ben je niet suuuuuuper veel tov werkzekerheid in de toekomst. maar tis een richting waarin je super veel leert omtrent afrika (logischer wijze), wat je een sterke algemene kennis geeft omtrent bepaalde zaken. en die kennis kan je wel zwaar gebruiken in de toekomst enzo. da kan ook helpen bij bepaalde solicitaties denk ik enzo je bent dan ook in 't bezit van talen zoals swahili, ciluba, arabisch schrift, etc... zo'n dingen kunnen helpen als je aan ambasades ofzo wil werken. mss bepaalde toerisme of ontwikkelingshulp, 'k weet niet zeker hé, ik ben maar luidop aan 't redeneren maar reken niet op een non-stop resum van aanbiedingen
|
|
natty
new memba
|
Post by natty on Jun 14, 2006 11:47:02 GMT 1
Ik werk als inburgeringsconsulent in Antwerpen en ik heb wel enkele mensen in mijn bestand die ciluba spreken. Ik kan eens polsen bij die mensen of ze geïnteresseerd zijn. Er is ook een Congolese organisatie in Antwerpen (Tonya Tonya) die je zeker zullen willen helpen.
|
|