|
Post by Crewza on Apr 6, 2006 10:28:50 GMT 1
Niet dat ik morbide wil overkomen, maar welk reggae nummer zou je willen dat er op je begrafenis/crematie worden gespeeld?
Vorige week ben ik een vriend verloren in een verkeersongeval. Op zo'n momenten wordt je geconfronteerd met je eigen sterfelijkheid en begin je jezelf af te vragen welke nummers je op je eigen begrafenis zou willen laten spelen. De nummers die tijdens mijn vriend zijn uitvaartdienst gespeeld werden, waren uiteraard vooral gekozen door de nabestaanden. Dit waren o.a.: * Easy - Faith No More * I'm your man - Leonard Cohen * Three little birds - Bob Marley * My Friends - Red Hot Chili Peppers (Akoestisch door enkele vrienden) * Albatros - Fleetwood Mac
Maar nu je de keuze nog kan maken, welk(e) reggae nummer(s) zou jij kiezen?
|
|
|
Post by illiterationist on Apr 6, 2006 13:05:18 GMT 1
DEFINATELY : Lee Perry & The Upsetters - Bird in hand Voor de rest the same cliché as everyone: "ik wil dat het één groot feest wordt" Misschien een ideeke voor binnen 50 jaar? Civalizee en FWC op de Cemetary Bash? Anywaze... Bless
|
|
|
Post by El_foent on Apr 6, 2006 13:10:54 GMT 1
Deze zijn zeker ook aan te raden
5: Turn Israel - GT Moore 6: Turn Israel Dub - GT & the Roots Crusaders
op Jah works - inspirational sounds
El_RIP
|
|
|
Post by General Jonee on Apr 6, 2006 17:26:22 GMT 1
bye bye rebel!! zeker weten
|
|
|
Post by Mistah Bong on Apr 6, 2006 18:42:24 GMT 1
Een vétte dubplate potverdekke...
|
|
|
Post by Visionz on Apr 6, 2006 19:50:28 GMT 1
Deze zijn zeker ook aan te raden 5: Turn Israel - GT Moore 6: Turn Israel Dub - GT & the Roots Crusaders op Jah works - inspirational sounds El_RIP . Krijg nog altijd tranen in mijn ogen en kippenvel als ik dat nummer opzet
|
|
|
Post by skwizzard on Apr 7, 2006 9:06:33 GMT 1
Vorig jaar overleed de moeder van een vriend en ze werd de kerk binnegedragen op "thank you mama" van sizzla. Ik kan u verzekeren dat da nummer voor iedereen die daar was een veel diepere betekenis heeft gekregen.
|
|
|
Post by brusseleir on Apr 7, 2006 9:55:25 GMT 1
op een viendin haar begrafenis vorig jaar werd "dem gone" van gentleman gespeeld... kreeg ik tranen van in de ogen
|
|
zigo
3 star frontline soldier
|
Post by zigo on Apr 7, 2006 22:03:41 GMT 1
voor mij many rivers to cross ven Jimmy Cliff, maar dem gone... da anders ook wel
|
|
|
Post by jahnick on Apr 8, 2006 13:34:13 GMT 1
een liedje wa dak begraven ip zou worden zou ton zijn
ain't no sunshine van Horace Andy
nu ja kvinden da da gewoon bieste in elkaar steekt
die stem en da ritme...
|
|