|
Post by Puppa Mighty on Mar 15, 2006 0:48:33 GMT 1
Kan er iemand mij helpen, kwil mixke vanop minidisc op mijne mac krijgen, gaat da me I tunes? Mij lukt't ni in ieder geval mss ni de juiste software? Alle sugesties welgekomen waarvoor alvast bedankt!
Bless
|
|
|
Post by De Boodschapper on Mar 15, 2006 2:26:37 GMT 1
goh even denken. itunes zal zowieso goeie programma nie zijn denk ik. je hebt converter nodig om da van minidisc bestand in mp3 te zetten. even 't model van je minidisc-speler checken en 't merk en via google de programma's zoeken daarvoor. moet wel werken dan peace out m'jah
|
|
|
Post by stical on Mar 15, 2006 7:18:57 GMT 1
Mijn gedacht is da ge gewoon uwe minidisc aansluit op uwe LINE IN op uwe Mac , en dan met ne Sound Recorder opnemen in WAV of MP3 formaat of een ander formaat.
Maar Recording soft op Mac heb ik geen benul van
|
|
|
Post by amoz on Mar 15, 2006 10:19:01 GMT 1
**Dit is de shit: www.griffintechnology.com/products/imic2/index.phpIkzelf gebruik die Final Vinyl software om op te nemen via de powerwave (ook van Griffin, maar wordt blijkbaar niet meer gemaakt). Simpel: al mijn audio (tuner, cassette, cd, minidisc, draaitafels) stuur ik naar mn mengpaneel, en dat is via die powerwave aan mn computer gekoppeld. Het is dus een soort van extern versterkertje, dat een audiosignaal ontvangt en digitaliseert (USB2). [Zo heb ik bijvoorbeeld Carlton Livingston kunnen posten; opgenomen op minidisc en via Final Vinyl omgezet naar .mp3...] **Check ook deze opensource software audacity.sourceforge.net/ (ook voor Linux, en zelfs Windows ;D). "Audacity can record live audio through a microphone or mixer, or digitize recordings from cassette tapes, vinyl records, or minidiscs." Ik heb die wel draaien (Mac OSX.3), maar vind het niet echt overzichtelijk. Succes!
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Mar 15, 2006 12:34:51 GMT 1
Heren merci, tzijn altijd dezelfde die hier raad mee weten duidelijk Kheb de IT jongens hier op den bureau ook al aan't werk gezet om't uit te zoeken, ma idd Amoz ik vrees da'k diene powerwave ga nodig hebben. Tzou nochtans eenvoudiger moeten kunnen vind'k, er is een usb-kabeltje voorzien aan die minidisc dus waarom ni gewoon aansluiten, mapje open en mp3 bestand bevoorbeeld copiëren naar Itunes? Technologie zou't allemaal toch makkelijker moeten maken? >: In ieder geval mercikes voor de info
|
|
|
Post by El_foent on Mar 16, 2006 20:26:56 GMT 1
Heb ook lang met MD gewerkt Om de volgende reden: - Als ge de 4disc model hebt (lp4 opnemen) -> dit model kan enkel mp3's omvormen naar attrac3 (codec om op md muziek af te spelen), je kan dus enkel muziek van je comp naar je md sturen, andersom gaat niet. (USB) -Als je het model van de 1 gigabyte discs hebt: -> Je kan hetzelfde als met het vorige model ierboven, alleen kan je de dingen die je via je line in of mic in hebt opgenomen, nu ook naar je computer overbrengen in attrac3 formaat. Probleem is wel dat je de attrac3 via geen ene weg kunt converteren naar mp3 of dergelijke, en dus waardeloos is om te bewerken. Je kan dus alleen de attrac3's afspelen op je comp, via het (sonicstage?) programma. Spijtige zaak aan Minidisc, maar voor derest een zeer betrouwbaar en goed opslagmiddel. De USB poort is echter waardeloos aan minidisc en een beetje misleidend, maar misschien heeft iemand de attrac3 al gekraakt? dan zal er wel ergens een programmatje te downen zijn voor convertie. Wat je dus nu moet doen is je minidisc aansluiten via line-in op je Mac en zo opnemen via soundtrack of dergelijke. Ge kunt het natuurlijk ook via de manier van Amoz doen maar die valt iets duurder uit voor de customer . Het is natuurlijke een mooie investering. Als ge soundtrack nog ni moest hebben, link me dan stuur ik het dmgke wel door, tis ni zo groot El_Funt@hotmail.com grtz 'n macitup El_F
|
|
|
Post by Selector Waxx on Mar 18, 2006 16:39:25 GMT 1
minidisk, waar is de tijd...
ik werk nu al jaren gewoon met pc en cubase/adobe audition. Zeer handig alleen niet zo mobiel als minidisk
maar op radio urgent, waar ik actief ben, hebben ze draagbare hd recorders die er uit zien als een minidisk, maar dan op hd en in mp3 of wav formaat opnemen. Voor over te zetten gebruiken we dan firewire of usb 2.0, dus als ik mobiel moet zijn neem ik die mee.
maar daar ben je nog niet mee geholpen é
|
|
|
Post by Puppa Mighty on Mar 18, 2006 18:34:14 GMT 1
Niet echt maar is mss wel iets om aan te schaffen, kunt ge nog wa meer info over die apperatuur Pm'n. Mobiel opnemen lijkt mij wel het interessants voor livesetjes enzo op te nemen. Mercikes!
|
|
|
Post by Selector Waxx on Mar 18, 2006 20:46:48 GMT 1
degelijke hd recorders zijn redelijk duur (>500 € op zijn minst voor een 2track), daarom leen ik ze ook. Goede merken zijn marantz, tascam en fostex, edirol kan ermee door, maar is wel minder dan de drie ervoor. koop geen ikey, die zijn niet echt stevig en hebben kuren als je hem nodig hebt. een lijstje met prijzen www.thomann.de/de/cat_GF_master_stereorecorder_PG_1.html
|
|
|
Post by regginho on Mar 23, 2006 14:39:14 GMT 1
Fostex raad ik dan weer af. Ik heb er al met 3 gewerkt en altijd miserie mee gehad na nen tijd. MD's kunnen idd niet omgezet worden. Dit komt dan weer omdat de audiosignalen op MD zwaar gecompressed zijn. (Hierdoor neemt het bestand ook minder plaats in.) Audio op de MD wordt dus automatisch vevormd door de MD zelf. De headroom wordt kleiner gemaakt. De hoogste en laagste tonen worden dus dichter bij elkaar gezet. Het zou zeer slecht klinken als het nadien op pc afgespeeld zou worden. MD's worden ook nooit als master gebruikt bij opnames. De vervormde bestanden zijn niet kwalitatief genoeg om verder op te werken, omdat er dus een del van het originele signaal verdwenen is.(zoals bv. bij mastering) Ik heb er mijn hoofd ook al zwaar over gebroken, maar volgens mij is het dus ook niet mogelijk om da over te zetten...
|
|
|
Post by regginho on Mar 23, 2006 14:43:03 GMT 1
Analoog kunt ge het mss wel overzetten. HP out (MD) -> line in (PC) en dan opnemen met Cubase, Pro Tools, Reason, Logic...
|
|
|
Post by Selector Waxx on Mar 23, 2006 14:44:19 GMT 1
voor mixtapes is md wel ok, maar niet voor live of studioopnames die moeten verscheinen
uiteindelijk gebeurt in de larc compressie ongeveer hetzelfde als in een mp3 of wma compressie. De kernel is zelfs hetzelfde, het is de verpakking die anders is.
|
|
|
Post by ginger on Mar 26, 2006 9:54:57 GMT 1
|
|
|
Post by amoz on Mar 26, 2006 18:55:42 GMT 1
@ ginger: goeie link, merci!! @ waxx: ik begrijp niet goed waarom minidisc niet geschikt is voor liveopnames, is dat omdat er wel stereo maar nooit in sporen kan worden opgenomen ofzo (of heeft dat niks met elkaar te maken)? Ik vraag het mij echt af. Zo'n Hi-MD van Sony bvb. kan opnemen in 44.1kHz/16-bit... als je zoiets koppelt aan een PA of een goeie microfoon kan dat toch wel tellen dacht ik (check bssc.sel.sony.com/BroadcastandBusiness/DisplayModel?m=0&p=10&sp=83&id=80958). bless
|
|
|
Post by Selector Waxx on Mar 28, 2006 15:51:22 GMT 1
nee, want de compressie (larc) van de digitale file maakt de geluidskwaliteit kapot. Je hoort dat vooral op hi end speakers of studio monitors dat de hoge tonen overstuurt zijn en de bass zeer kunstmatig word gereconstructeerd aan de hand van de harmonischen die er nog in zitten want alles onder de 180hz gaat er ui in de compressie. Verder is de kans op oversturing veel te groot door de zeer minimale dynamiek van de opname. Het is als op een 8 of 12 bit hd recorder opnemen in mp3.
Ik heb hier nog een jvc (wel met kapote aansluiting, maar dat is zo gefixt) liggen die ik al jaren niet meer gebruik, omdat mijn pc het ook kan en veel veel beter. Als walkman, waar ik hem vroeger voor gebruikte, doet hij ook geen dienst meer sinds ik een ipod mini heb.
de technologie was in het begin super, omdat iedereen nog met cassettes werkte, of hoogstens 12 bit kon recorden op pc, maar tegenwoordig is de technologie compleet achterhaald. Nu neemt een consumerkaart op in 24 bit 48000hz als je wil, en pro gaat het to 64 bit 128000hz (voor surround opnames bvb).Zelfs de ouderwetse cassettes en 8-tracks zijn bijna volledig verdwenen, wat ook jarenlang een standaard was.
cd's blijven langer meegaan ondanks de 16bit 44100hz kwaliteit, maar dat komt omdat cd een redelijk recente wereldstandaard is en genoeg voor een consumer om een goede kwaliteit te ervaren, en minidisk is dat nooit geweest. Minidisk was de noodoplossing omdat cd recorders nog niet bestonden en hd recorders onbetaalbaar waren
|
|