|
Post by amoz on Jan 16, 2006 18:30:26 GMT 1
Elk jaar wordt op de derde maandag van januari in de VS de geboorte van Martin Luther King herdacht (de enige officiele feestdag daar ter ere van een Afro-American), en hoewel ik niet ga doen alsof ik een grote King-kenner ben, besef ik wel meer en meer wat een sterke figuur hij moet geweest zijn. En wat hij gedaan en gezegd heeft in de jaren '50 en '60 komt ook nu nog heel krachtig en actueel over; ivm geweldloosheid, sociale rechtvaardigheid, raciale gelijkheid... Dus daarom deze post ter ere van King, omdat ik walg van de onverschilligheid in onze samenleving. En de link met muziek... ik heb een plaat van Roy Ayers waar Holiday opstaat, een nummer dat gemaakt is om deze herdenkingsdag te bekomen (ik heb het alleen op vinyl, maar als iemand geinteresseerd is wil ik het wel eens naar mp3 omzetten en uploaden), in reactie op het bekendere Happy Birthday van Stevie Wonder, dat speciaal geschreven was voor Martin Luther King! Zijn I have a dream speech kan mij ook nog altijd de chickenpocks doen krijgen, check: www.americanrhetoric.com/mp3clips/politicalspeeches/mlkihaveadreamattgo1.mp3
|
|
|
Post by king johnny on Jan 17, 2006 9:14:22 GMT 1
x 1000
|
|
|
Post by Mr.Nuts on Jan 17, 2006 13:48:16 GMT 1
idd en big up Martin Luther King, voor de passie waarmee hij voor gelijkheid, gerechtigheid, menselijkheid, ... streefde!! Op de dag van vandaag kunnen de woorden van de man deels nog actueel genoemd of begrepen worden! Er zouden velen van zijn voorbeeld kunnen leren... (en net zoals Amoz ben ik geen kenner of overdreven bestudeerd mens over deze persoon
|
|
|
Post by amoz on Jan 18, 2006 0:21:53 GMT 1
Merci mannen ':-). Weinig bekeken en weinig reactie, dus ik ben blij dat ik het dan toch niet voor niks gepost heb...
|
|
|
Post by stical on Jan 20, 2006 8:26:15 GMT 1
Big up Amoz
Trust me , als ge voor Coca Cola werkt , kent ge alle Amerikaanse feestdagen.
Martin Luther King was een symbool zoals vele jaren nadien Rodney King ...
Guess the US doesn't like Kings
Zoals Fantan & Cure zingen :
Them nah build great man, them only kill great man
|
|
|
Post by Luca san on Jan 23, 2006 0:13:11 GMT 1
big up ! weet niet bijzonder veel van Martin Luther King, maar ben wel bekend met zijn standpunten en daar sta ik ook achter. respect to the man, big up amoz voor de post!
sorry voor de late reactie
|
|
|
Post by Chica Isa on Jan 29, 2006 19:16:41 GMT 1
The page cannot be find ..
Mnjèèèèèèèèèè ..
|
|
|
Post by amoz on Jan 29, 2006 22:49:40 GMT 1
|
|
|
Post by rudy on Jan 30, 2006 0:54:27 GMT 1
das den eerste keer dak is heel de speech kan horen!! en ik ben ook ni zo'ne kenner maar ben ;Dblij da hij der geweest is en kwaad dat em weg is
|
|
|
Post by Chica Isa on Jan 30, 2006 13:33:00 GMT 1
Ik ben ook absoluut geen kenner.. maar vind 't wel belangrijk.. Good mission, .. dus m.a.w. Amoz:
|
|